چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 09:07:54

ادو پرفیوم

 

آشنایی با انواع مختلف عطر

انواع خوشبو کننده بدن

 

همه چیز درباره ادوپرفیوم

 


اگر از آن دسته افراد عطر و اودکلن باز باشید، حتما متوجه برخی اصطلاحات تخصصی این حوزه مانند ادو پرفیوم، ادو تویلت یا پرفیوم شده اید. آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که هریک از این واژه های برای چه محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ یا این واژه ها چه تفاوتی با هم دارند؟ وب سایت رژلب در این مطلب آموزشی قصد  دارد اطلاعاتی را در حوزه انواع مختلف عطر به شما بدهد، با ما همراه باشید.


عطر چیست؟


عطر یک ماده خوشبو است که جهت دلپذیر کردن بوی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این ماده را از مواد طبیعی یا ترکیب با انواع اسانس ها، حلال ها و ... می سازند. به عبارتی دیگر، مواد اولیه عطرها از منابع گیاهی، حیوانی یا حتی مواد شیمیایی به دست می آید. تفاوت اصلی در عطرهای اقصی نقاط جهان را میزان غلظت عصاره های روغنی معطر در حلال آن ها را تشکیل می دهد که می تواند متشکل از اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد.
شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، طول عمر ترکیبات معطر مانند اسانس یا روغن عطر و همچنین شدت به کار گیری آن ها بستگی دارد. به عبارتی دیگر، هر چه درصد ترکیبات معطر افزایش بیابد، شدت و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
عبارت های رایج در مورد عطر که پیش تر نیز به آن ها اشاره کردیم، در واقع معیاری برای نمایش غلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن است. در ادامه این مطلب، با تفاوت غلظت ماده روغنی موجود در عطرها آشنا خواهید شد:

پرفیوم: یا عصاره عطر که با داشتن غلظتی بین 30 تا 40 درصد از جمله غلیظ ترین، خالص ترین، ماندگارترین و گران ترین انواع عطرها می باشد.

ادو پرفیوم: این نوع عطر با غلظتی حدود 10 تا 20 درصد، یکی از رایج ترین انواع عطرها است که از ماندگاری خوبی برخوردار بوده و به گرانی عطر نیست.

ادو تویلت: غلظت ادو تویلیت حدود 8 تا 16 درصد بوده و بوی ملایمی دارد. از طرفی، ماندگاری بالایی هم نداشته و برای تمدید آن باید چند بار در طول روز از محصول استفاده کرد.

اودکلن: این محصول نیز غلظتی حدود 3 تا 6 درصد دارد.

بادی اسپلش و افترشیو نیز غلظتی حدود یک تا سه درصد دارند.

 

در تمام این محصولات از اتانول یا ترکیب آن با آب، به عنوان حلال مواد معطر استفاده می شود. روغن های معطر می توانند در روغن های بی بوی دیگری نظیر روغن نارگیل تصفیه شده یا موم های مایع نظیر روغن جوجوبا ترکیب شوند. در ترکیبات عطرهای نامرغوب، از حلال های فرار همچون اتر استفاده می شود.

 

انواع خوشبو کننده


طرز صحیح استفاده از انواع عطرها


همان طور که می دانید، عطر را روی نقاطی از بدن می پاشند که نبض دارد. از جمله این مناطق می توان به گردن، مچ دست، پشت زانو و آرنج اشاره کرد. دلیل این امر نیز گرمای نقاط دارای نبض است که رایحه را به طور مداوم در هوا پخش می کند. توصیه ما به شما این است که عطرهای مختلف را با توجه به میزان غلظت شان در زمان های مناسب مورد استفاده قرار دهید. در ادامه شما را با بهترین زمان جهت زدن انواع عطرها آشنا می کنیم.

پرفیوم: این نوع عطر که بهترین انواع است، تا شش ساعت می تواند پخش بو داشته باشد. این محصول را بهتر است بیشتر در زمان عصرها مورد استفاده قرار دهید.

ادو تویلت: پخش بو و ماندگاری این محصول از دو تا چهار ساعت تخمین زده شده است. بهترین زمان برای مصرف ادوتویلت نیز بعد از ظهرها است.

ادکلن: اودکلن ها به سرعت متصاعد شده و تا دو ساعت پخش بو دارند. از این نوع عطر نیز می توان در هنگام صبح استفاده کرد. همچنین، بهتر است انواع روغن حمام، شامپو و لوسیون بدن را نیز در صبح مورد استفاده قرار دهید.

 

انواع خوشبو کننده و طرز استفاده از آن ها


انواع دیگر خوشبو کننده های بدن


علاوه بر عطرها، انواع مختلف دیگری از خوشبو کننده بدن وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

اسپری بدن

انواع اسپری بدن را می توان در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده دسته بندی کرد. اسپری ضد تعریق بدن معمولا حاوی ترکیباتی به نام آلومینیوم کلراید و آنتی باکتریال است که از تعریق زیاد پیشگیری می کند. علاوه بر این، باکتری های مضر سطح پوست که تولید بوی بد می کند را نیز از بین می برد و بدین ترتیب اجازه تعریق زیاد و به وجود آمدن بوی بد را به بدن نمی دهد. اسپری های ضد تعریق معمولا از خاصیت خوشبو کنندگی کمتری برخوردارند و تمرکز آن ها بیشتر روی جلوگیری از بروز عرق قرار دارد.
این در حالی است که اسپری های خوشبو کننده تنها حاوی خوشبو کننده هستند و کمک زیادی به کاهش تعریق نمی کنند. تاثیر اسپری خوشبو کننده از ضد تعریق کمتر بوده و معمولا پس از چند ساعت از بین می رود و باید جهت جلوگیری از بوی بد بدن آن را زود به زود تمدید کرد. اگر جزء افرادی هستید که بدن تان چندان عرق نمی کند یا عرق شما بوی بدی ندارد، استفاده از اسپری خوشبو کننده کفایت می کند. اما اگر بدن شما دچار تعریق زیادی می شود، بهتر است از اسپری ضد تعریق استفاده نمایید. همچنین، جهت جلوگیری از بوی بد تعریق نیز می توانید در کنار آن از انواع دیگر خوشبو کننده ها مانند ادوپرفیوم استفاده نمایید.
بهترین زمان استفاده از اسپری های بدن برای افرادی که دچار تعریق زیاد می شوند، وقتی است که از حمام خارج می شوند و بدن کاملا تمیز است. افرادی هم که زیاد عرق نمی کنند و عرق بدن شان بدبو نیست نیز می توانند کمی اسپری روی بدن و لباس بزنند تا عطر ملایم و مطبوعی به خود بگیرند.
توجه داشته باشید که استفاده از اسپری بدن بعد از تعریق نه تنها بوی بد آن را از بین نمی برد، بلکه باعث تندتر و بد بوتر شدن بدن نیز خواهد شد. بهترین راه حل این است که ابتدا دوش بگیرید تا بوی بد از بین برود و سپس از اسپری استفاده کنید. اگر هم دسترسی به حمام نداشتید، ابتدا زیربغل خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و سپس اسپری بزنید.
اگر عادت دارید شب قبل از خواب دوش بگیرید، بهتر است بدانید که بدن هنگام خواب فعالیت زیادی نداشته و عرق نمی کند. به همین دلیل بهتر است از مصرف اسپری بدن خودداری کنید تا پوست کمی استراحت کند. می توانید مام سا اسپری ضد تعریق و خوشیو کننده را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب مورد استفاده قرار دهید.

 

همه چیز درباره اسپری بدن

 

بادی اسپلش

بادی اسپلش نوعی از انواع خوشبو کننده ها است که از ترکیبات مفیدی مانند مرطوب کننده ها و روغن ها تشکیل شده است. این محصول خوشبو کننده را می توان روی بدن مورد استفاده قرار داد. بادی اسپلش ها با رایحه خوبی که دارد، دست کمی از ادکلن ها و ادوپرفیوم ها نداشته و به نسبت آن ها قیمت پایین تری نیز دارند. علاوه بر این، با قابلیت رطوبت و آب رسانی که دارد، برای پوست بسیار مفید بوده و به سرعت توانسته جای خود را در بین لوازم شخصی خانم ها و حتی آقایان باز کند. خاصیت آبرسانی بادی اسپلش، موجب شفافیت و نرمی پوست بدن شده و نیاز شما به مصرف کرم ها و لوسیون ها را به حداقل می رساند.
بادی اسپلش حاوی روغن های گیاهی است که مصرف آن موجب تغذیه و جوانسازی پوست بدن می شود. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، یکی از مزایای بادی اسپلش این است که قیمت بسیار مناسبی دارد. اما باید توجه داشته باشید که اثر آن موقتی بوده و بوی چندان ماندگاری ندارد. با اضافه کردن ترکیباتی در ساختار بادی اسپلش، قابلیت چند کاره پیدا می کند. بدین معنی که علاوه بر خاصیت خوشبو کنندگی، دارای قابلیت های ضد تعریق، نرم کنندگی، رطوبت رسانی و ضد آفتاب نیز می باشد. البته تمام این فرمولاسیون ها به استراتژی شرکت تولید کننده بستگی دارد که بخواهد محصولات خود را با کدام یک از این قابلیت ها به بازار عرضه کند. استفاده از بادی اسپلش ها به دلیل داشتن همه یا برخی از این خواصف امروزه بسیار رونق یافته و جایگاه مناسبی در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کرده است.

 

بادی اسپلش چیست و چه کاربردی دارد؟

 

بادی میست

بادی میست یک محصول بهداشتی درست به مانند بادی اسپلش است. بادی میست را می توان از خانواده عطرها در نظر گرفت؛ اما برخلاف آن، فاقد درصد بالای روغن های معطر می باشد. بادی میست یک نسخه بسیار خفیف عطر است که می توانید آن را مستقیما روی پوست اسپری کنید. از آن جایی که بادی میست بسیار ملایم است، ماندگاری آن نسبت به عطر و ادکلن کمتر بوده و شما را مجبور به چند بار تمدید در طول شبانه روز می کند.
هزینه بادی میست نسبت به عطر و ادکلن بسیار کمتر است. به دلیل این که مصرف خوشبو کننده ها در فصل گرما بسیار بیشتر از فصول دیگر است، بادی میست می تواند گزینه خوب و مقرون به صرفه ای باشد. همچنین، در فصل گرما بهتر است از محصولات سبک تر مثل بادی اسپلش و بادی میست استفاده کنید و عطر را در فصل زمستان مصرف نمایید. بهتر است در فصل گرما، بادی میستی را انتخاب کنید که دارای رایحه خنک و انواع نت های مرکبات، توت ها و انجیرها باشد. علاوه بر این، بهتر است از عدم وجود ترکیبات حساسیت زا در آن اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که به نور خورشید حساس نباشد.

دئودورانت

دئودرانت یکی از محصولاتی است که برای کنترل میزان تعریق و بوی بد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. عرق انسان به خودی خود بو یا رنگ ندارد. بوی بدن زمانی ایجاد می شود که که باکتری های موجود در سطح پوست با عرق ترکیب شوند. دئودرانت وظیفه از بین بردن بوی بد بدن را بر عهده دارد. این محصول با پوشش منافذ باز پوست، جلوی ایجاد باکتری ها را می گیرد. البته به این معنا نیست که دئودرانت قادر به مهار رطوبت و خیسی عرق نیز هست. تجارت دئودرانت یکی از سودآورترین تجارت ها می باشد که فروش سالانه 18 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

 

همه چیز درباره دئودورانت و ضد تعریق

 

ضد تعریق

محصولات ضد تعریق با هدف کاهش رطوبت در ناحیه زیربغل و قسمت های دیگر بدن طراحی شده اند. این محصول دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله آن ها می توان به اسپری، استیک و رول اشاره کرد. عواملی همچون نحوه کاربرد، رایحه و فرمولاسیون در تفکیک این محصولات نقش به سزایی دارند.
ضد تعریق ها در درجه اول، تعریق شما را کنترل می کنند و حاوی رایحه ماندگار نیستند. اگر از محصولات ضد تعریق استفاده می کنید اما باز هم با بوی بد بدن مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم از محصولات ضد تعریق حاوی دئودورانت استفاده نمایید. معمولا این محصولات حاوی الکل هستند و با باکتری های سطح بدن مقابله می کنند. اگر نمی دانید از بین محصولات مختلف ضد تعریق کدام را انتخاب کنید، باید به میزان و بوی تعریق در ناحیه های بدن خود توجه کنید. به عنوان مثال، ضد تعریق های استیکی برای استفاده در زیر بغل طراحی شده اند اما ضد تعریق مدل اسپری را می توان در هر نقطه از بدن استفاده کرد.
ضد تعریق ها معمولا حاوی رایحه ها و عطرهای افزودنی زیادی هستند. توجه داشته باشید که برای مقابله ضد تعریق با بوی بد بدن، حتما باید دئودورانت نیز با آن ترکیب شده باشد. معمولا نوع استیکی ضد تعریق ها، دوام بالاتری دارند؛ چرا که لایه ضخیم تری از آن ها  روی بدن ایجاد می شود. شما حتی می توانید محصولات بدون عطر و رایحه را نیز انتخاب کنید و این موضوع کاملا به سلیقه و کاربردهای شما بستگی دارد.


در این مطلب به بررسی انواع مختلف عطر و همچنین مدت زمان ماندگاری و نحوه مصرف آن ها پرداختیم. علاوه بر این، انواع مختلف خوشبو کننده بدن را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه تجربه جدیدی از مصرف انواع عطرها داشتید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: