یکشنبه 10 شهریور 1398 - 14:49:51

رژگونه

 

نحوه صحیح زدن رژگونه

انتخاب رنگ رژگونه متناسب با رنگ پوست

 

همه چیز درباره رژگونه

 


لوازم آرایشی برای رنگ و لعاب دادن به چهره مورد استفاده قرار می گیرد که رژگونه یکی از بارزترین آن ها است. استفاده از رژگونه کمک می کند تا چهره شاداب و سرزنده ای داشته باشید. از آن جایی که رژگونه و همچنین سایر لوازم آرایشی به طور مستقیم با پوست در ارتباط است، باید به دقت انتخاب شود تا علاوه بر این که نتیجه خوبی به جا بگذارد، کمترین آسیب را نیز به پوست برساند.


ترکیبات به کار رفته در رژگونه


رژگونه از ترکیبات متفاوتی ساخته می شود و دلیل آن نیز انواع مختلف آن هستند. برخی از رژگونه ها پودری می باشند، برخی مایع و برخی دیگر نیز کرمی. هر یک از انواع رژگونه ها متناسب با پوست های مختلف ساخته شده است. به عنوان مثال، افراد دارای پوست خشک بهتر است از انواع رژگونه های کرمی و مایع استفاده کنند. برعکس، افراد دارای پوست چرب بهتر است که از رژگونه پودری استفاده کنند تا صورت شان به مرور زمان برق نیفتد.
به طور کلی، بهتر است رژگونه ای را انتخاب و خریداری نمایید که در تهیه آن از پودر تالک، رنگدانه، جاذب چربی و مواد نگهدارنده و متراکم کننده استفاده شده باشد. این محصولات به دلیل داشتن جاذب چربی، بهتر روی پوست نشسته و مدت زمان بیشتری نیز ماندگاری خواهد داشت.


نحوه صحیح زدن رژگونه


نحوه صحیح زدن رژگونه به این صورت است که ابتدا جام چهره خود را تشخیص دهید. مدل رژگونه شما باید با چهره تان به خوبی تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، صورت های کشیده را باید به گونه ای آرایش کرد که کوتاه تر و پهن تر نشان داده شود. این گونه صورت ها را می توان از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژگونه زد. یا برای صورت گرد بهتر است به گونه ای آرایش کنید که کشیده نشان داده شود. می توانید با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه، صورت خود را باریک نر نشان دهید. برای این کاربهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید. یعنی رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید. رنگ انتخابی رژگونه شما بهتر است که تیره باشد.
به همین صورت، روش های دیگری نیز برای زدن رژگونه روی انواع چهره ها وجود دارد که پیش از این در مقالات وب سایت رژلب به آن ها اشاره کرده بودیم.

 

نحوه صحیح زدن رژگونه


برجسته کردن گونه با ترفندهای گریم


بهتر است قبل از برجسته کردن گونه ها، صورت خود را با یک کرم پودر مات پوشش دهید تا حالت یکنواخت و طبیعی پیدا کند. زدن رژگونه روی کرم پودر مات موجب افزایش ماندگاری آرایش خواهد شد. حتی می توان بعد از پوشش صورت با کرم پودر، یک لایه پودر فیکس روی آن بزنید تا به این ترتیب، رژگونه مدت زمان بیشتری روی صورت شما دوام داشته باشد.
پس از این که زیرساز آرایش را انجام دادید، زمان آن فرا می رسد که جای درست گونه خود را پیدا کنید. برای این کار می توانید گونه های خود را از داخل دهان بمکید یا لب هایتان را غنچه  کنید تا گونه ها برجسته نشان داده شوند. در این صورت می توانید به راحتی با لمس کردن گونه ها، محل مناسب برای زدن رژگونه و کانتورینگ را انتخاب نمایید. بهتر است کانتور را درست روی قسمت پایین استخوان گونه بزنید. سپس براش رژگونه را روی استخوان گونه بمالید. توجه داشته باشید که زدن رژگونه در محل اشتباه می تواند چهره شما را خسته و پیر نشان دهد.
به طور کلی بهتر است رژگونه را طوری بزنید تا استخوان گونه برجسته تر دیده شود. شما می توانید رژگونه را به تنها استفاده کنید یا اینکه قبل از زدن آن، از ترفندهای کانتورینگ استفاده نمایید. برای کانتورینگ ابتدا پودر برنزه یا کرم پودر سه درجه تیره تر از رنگ پوست تان را انتخاب نمایید. قلموی آغشته شده با پودر کانتور را روی خط رویش مو در کنار گوش و خط گونه قرار داده و با ضربه های آرام، خطی را زیر گونه خود بکشید. این خط باید از سمت گوش به سمت لب ها مشخص باشد.
توجه داشته باشید که انتخاب رنگ رژگونه نیز تاثیر به سزایی در زیبایی هر چه بیشتر دارد. توصیه می کنیم رنگ این محصول را مطابق با رنگ پوست تان در نظر بگیرید. بدین معنی که اگر رنگ پوست شما سفید است، بهتر است رژگونه صورتی و چنانچه پوست شما گندمی است، رژگونه آجری و نارجی، چنانچه رنگ پوست شما سبزه است از رژگونه تیره تر استفاده نمایید.


انتخاب رژگونه با توجه به سبک مهمانی


در بعضی جاها بهتر است از رژگونه های کمرنگ و رنگ های طبیعی استفاده کرده و در بعضی جاها بهتر است از رژگونه های غلیظ تر در آرایش استفاده کرد. مثلا برای یک مهمانی معمولی با آرایش ملایم و طبیعی بهتر است از رژگونه روشن مانند صورتی کمرنگ و هلویی استفاده کرده و برای مهمانی خاص با آرایشمجلسی از رژگونه های پررنگ تر و برنز استفاده کرد.

 

انتخاب رژگونه

 

براش مخصوص رژگونه

 

برس رژ گونه دارای موهای نرم و بلندی است که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. این براش از قلموی کرم پودر کوچک ‌تر است. توجه داشته باشید که هرچه سر برس نرم‌ تر باشد، رنگ دهی لطیف ‌تری روی گونه های شما خواهد داشت. برعکس، هرچه این برس آرایشی متراکم‌ تر باشد، رنگ مورد استفاده به صورت برجسته ‌تر روی گونه به جا خواهد ماند. بسیاری از برس‌های رژ گونه دارای زاویه هستند تا بتوانید به راحتی استخوان‌های گونه را کانتور کنید. البته سری‌های گرد و گنبدی شکل هم برای برس رژ گونه استفاده می‌شود. این برس را برای کانتور کردن بخش‌های دیگر از صورت هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.


انتخاب رژگونه با توجه به تناژ پوست



پس از آن که رنگ مو و رنگ پوست تشخیص داده شد، نوبت به تعیین رنگ توناژ پوست می رسد.

پوست روشن، تناژ گرم

کسانی که پوست روشن و تناژ گرمی دارند بهتر است از رژگونه  با رنگ های صورتی ملایم و هلویی استفاده کنند. در صورتی که فردی رنگ پوست معمولی داشته باشد بهتر است از رژگونه با رنگ های برنزاستفاده کند.

پوست روشن، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست روشن و توناژ سردی داشته باشد، نیاز به رژگونه ای خواهد داشت که به صورت وی گرما ببخشد. برای این کار نیز بهتر است از رنگ های قرمز طلایی استفاده کرده و اگر تناژ پوستی فردی خنثی باشد می تواند از هر رنگ رژگونه استفاده کند.

پوست تیره، تناژ گرم

بسته به رنگ پوست این دسته از افراد می توانند هر رنگ رژگونه  از نارنجی تا مسی روی گونه های خود استفاده کنند. این دسته از افراد حتی می توانند رژگونه های زرشکی و آلویی نیز روی صورت خود به کار برند.

پوست تیره، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست تیره و توناژ سردی داشته باشد بهتر است از رژگونه نارنجی و زرشکی استفاده کند تا گونه های برجسته تری داشته باشد. البته این دسته افراد می توانند از رنگ های مختلف کمک گرفته و هر کدام برای آن ها مناسب تر بود را به کار برند.


بهترین تناسب میان رنگ رژگونه و رنگ سایر لوازم آرایشی زمانی صورت می گیرد که در هماهنگی کامل با رنگ طبیعی پوست، چشم و موها به سر ببرد. همچنین، رنگ رژگونه باید با رنگ اصلی سایه چشم و رنگ مکمل آن همخوانی داشته و هم خانواده رنگ رژلب باشد.

 

نحوه زدن رژگونه متناسب با رنگ پوست



آموزش زدن رژگونه


وقتی حرف رژگونه در میان است این نکته را به خاطر داشته باشد که "هرچه کمتر بهتر"  بنابراین با یک لایه بسیار سبک از رنگ شروع کنید و در صورت نیاز به مرور رنگ مورد نظرتان را به وجود بیاورید. برخی از میکایپ آرتیست ها برای اینکه آرایش را طبیعی تر کنند رژگونه را قبل از فاندیشن به پوست می زنند.
شکل صورت خود را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برای رژگونه زدن حتما باشد فرم و هندسه صورت خود را در نظر بگیرید. خانم هایی صورت کشیده دارند بهتر است رژگونه زدن را از سیب صورت شروع کنند و به آرامی به سمت خط رویش مو بروند. خانم هایی که صورت مربعی یا گرد دارند با ید رژگونه خود را به صورت هلالی بزنند. به این صورت که رژگونه را زیر خط استخوان گونه بزنند تا نزدیگ لب بیاورند. رژگونه را از زیر استخوان گونه تا روی لپ بزنید و یک هلال ملایم روی صورت ایجاد کنید. برای اینکه صورت را برنزه نشان دهید میتوانید مقداری از پودر برنزر را به دو طرف پیشانی، بینی و چانه خود بزنید و سپس سراغ رژگونه بروید. برای زدن رژگونه از یک براش نرم و پهن استفاده کنید و دست خود را کاملا شل بگیرید و به هیچ وجه به پوست فشار وارد نکنید. در آخر از هایلایتر در بالاترین نقطه گونه استفاده کنید تا گونه ای برجسته و زیبا بدست بیاورید.

 

مراحل زدن رژگونه

 

1. براش را به مقداری پودر یا کرم رژگونه آغشته کنید سپس پودر اضافه را با ضربه بتکانید یا کرم اضافه را به پشت دست بزنید.
2. به آینه نگاه کنید لبخند بزنید. این کار کمک میکند تا مکان سیب گونه و خط گونه را پیدا کنید.
3. سپس در صورتی که از رژگونه پودری استفاده میکنید رژگونه را به سیب گونه زده و همیشه براش را فقط به یک سمت بکشید. سپس به آرامی براش را به سمت گوش بکشید.
4. اگر احساس کردید که مقدار رژگونه بیش از حد شده است میتوانید با مقداری پنکیک از شدن آن کم کنید یا با حرکات ضربه ای دستمال کاغذی رنگ اضافی را بردارید. اما در مورد رژگونه ی مایع تنها راه استفاده از مقداری مرطوب کننده روی رژگونه و پخش کردن یا شستن آن است.
5. در انتها مقداری هایلایتر به قسمت بالای گونه بزنید.
رژگونه یک وسیله آرایش بسیار ناپایدار است برای بالاتر برند دوام آن میتوانید از مقداری پودر فیکساتور روی ان استفاده کنید.

 

آموزش رژگونه زدن

 

نکات مهم برای زدن رژگونه


- برای نتیجه گیری بهتر طبق فرم صورتتان آرایش کنید. در گونه استخوانی مهم است که با کمک رژگونه بتوانیم آن را برجسته کرده و مرکز توجه کنیم.
-  با دستمال کاغذی فرچه تان را آغشته به رژگونه کنید.بسیا ری از مردم  به هنگام رژگونه زدن لایه گودی روی گونه هایشان می کشند. متخصصین مد معتقدند که این کار چهره را افسرده نشان می دهد. به جای این کار یک دستمال روی گونه تان بگذارید و به آرامی پد آرایشی را روی آن فشار دهید.
- رنگ رژگونه متناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کنید. به جای استفاده کردن از هر رنگ رژگونه ای از رژگونه ای مناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید. زنان باید بیشتر از رنگ رژگونه صورتی روشن استفاده کنند. کسانی که رنگ پوست شان گندمی یا سبزه است باید رژگونه با تناژهای روشن تر و رنگ های گرم استفاده کنند.
-  اگر صورتی پر از جوش دارید،  رژگونه زدن صورت شما را درخشان می کند. اما در مورد سطح های ناهموار پوست باید بگوییم که آن را بیشتر جلوه می دهد. استفاده از رژگونه می تواند جوش ها، برآمدگی ها و حفره های بزرگ پوست را بیشتر نشان دهد.
-  یکی از مهم ترین نکات در استفاده از رژگونه این است که  می توان رژگونه را روی هر بخشی از صورت زد. پس روی پلک یک رنگ صورتی ملایم و روی گونه ها رنگی متناسب با آن بزنید.
- اگر روز پر مشغله ای در پیش دارید و حدس می زنید که ممکن است رژگونه تان کمرنگ شود، زیر آن حتما کرم بزنید. با این کار وقتی که رژگونه می زنید پودر مانند چسب به صورت می چسبد.
- انتخاب درست رژگونه از انتخاب سایه سخت تر است. رژگونه های پودری برای کسانی که در پوستشان منفذ دارند مناسب بوده و در هر قیمتی موجودند. در حالیکه کرم باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود و ماندگاری بالایی دارد. رژگونه های ژل مانند برای فصل تابستان مناسب هستند. در حالیکه  بدون چرب کردن صورت باعث درخشندگی پوست می شوند.
-  برای لاغر نشان دادن صورت های گرد باید محو کردن رژگونه را فراموش نکرده و بدانید که تنها با این کار صورت لاغر و زیبا به نظر می رسد.
-  در صورتی که به دنبال طولانی تر کردن آرایش و رژگونه ها هستید می توانید در زیر آن از کرم و یا پرایمراستفاده کرده و رژگونه های پودری را فرموش نکنید.
-  برای کمرنگ کردن درجه براقیت رژگونه می توانید از کرم پودر استفاده کنید. برای این کار نیز باید از چند لایه آرایش استفاده کنید.
-  اگر در جایی هستید و دسترسی به لوازم آرایشی  ندارید، می توانید روی گونه هایتان کمی رژ بمالید و آن را فید کنی. در صورت داشتن رژ لب رنگدانه ای کار شما آسان تر پیش خواهد رفت.

 

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: