سه شنبه 28 مرداد 1399 - 21:33:33

پرایمر چیست و آیا واقعا به آن نیاز داریم؟

 

معرفی بهترین برندهای پرایمر

نحوه استفاده از پرایمر

 

پرایمر چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

 

 

 

 

مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

پرایمر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

پرایمر چگونه به بازار عرضه شد؟

انواع پرایمر

مواد تشکیل دهنده پرایمر

نحوه استفاده از پرایمر

پرایمر چه تفاوتی با فوندیشن دارد؟

معرفی بهترین برندهای پرایمر + عکس

 

 


بسیاری از افراد، مرحله زیرسازی آرایش که همان استفاده از پرایمر است را رد می کنند؛ زیرا معتقدند به این محصول نیاز ندارند. ما در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به شما اثبات کنیم که پرایمر یکی از اساسی ترین محصولات آرایشی است. در ادامه، نظرات دو متخصص پوست و زیبایی را در مورد پرایمر مطالعه می کنید. با ما همراه باشید.

پرایمر، پایه آرایش است و این امکان را می دهد که پوست طی گذشت ساعت ها همچنان صاف و نرم به نظر برسد. در واقع، ماندگاری آرایش را افزایش می دهد و از برق افتادن پوست ناشی از تعریق نیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

پرایمر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

 

پرایمرها با این هدف مورد استفاده قرار می گیرند که پوست ما را صاف، مرطوب و بهینه کنند تا آماده یک آرایش کامل و جذاب شود. اما این شک و شبهه در میان برخی مصرف کنندگان و آرایشگران وجود دارد که آیا واقعا مصرف این لوازم آرایش ضروری است؟

همان طور که از نام پرایمر مشخص است، در آغاز آرایش با هدف آماده سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از پرایمرها می توان برای پوشاندن لکه های پوست و همچنین کاهش سطج چربی پوست نیز به کار برد. مصرف پرایمر می تواند به کاهش منافذ باز پوست نیز کمک کند که همه این ها در کنار هم یک آرایش بی عیب و نقص را برای شما فراهم می کنند. برخی پرایمرها حاوی مرطوب کننده نیز هستند که می توانند به آبرسانی پوست نیز کمک کنند.

 

پرایمر چیست و چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

 

 

به طور کلی، پرایمرها می توانند نحوه برخورد نور به سطح پوست را تنظیم کنند. پرایمر را می توان علاوه بر انواع پوست چرب و خشک، برای پوست های دارای لک و جای جوش نیز به کار برد. یعنی پرایمر می تواند پوست شما را به خوبی از هرگونه لکه ها و جای جوش قرمز رنگ بپوشاند و آماده زدن کرم پودر کند. برای این کار از پرایمرهای رنگی استفاده می شود. برای پوشاندن هر گونه مشکل پوستی، باید از پرایمر رنگ مخالف آن استفاده کرد. به عنوان مثال، برای پوشاندن جای جوش و لک که قرمز رنگ هستند، از پرایمر سبز استفاده می شود. استفاده از پرایمرهای رنگی نه تنها در خانم ها، بلکه در گریم آقایان نیز کاربرد دارد.

 

پرایمر چگونه به بازار عرضه شد؟

 

برند صاحب نام اسمش باکس حدود یک دهه پیش اقدام به عرضه پرایمر Photo Finish Foundation‌ خود کرد و عرصه رقابت را برای دیگر شرکت ها میسر ساخت. این رقابت حتی با وجود شبکه های اجتماعی آنلاین تنگ تر نیز شد؛ چرا که مصرف کنندگان با ارسال تصاویر قبل و بعد از مصرف پرایمرها، اهمیت استفاده از این محصول را بیش از پیش افزایش دادند.


انواع پرایمر


پرایمرها را می توان در انواع ژل، پودر و کرم در فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کرد. استفان دیمیک، متخصص و مقاله نویس آرایش خاطر نشان می کند: “در حالی که مرطوب کننده تنها باعث نرم شدن پوست می شود، پرایمر علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت آن را برای یک آرایش طولانی مدت نیز آماده می کند.”

 

انواع پرایمر

 


مواد تشکیل دهنده پرایمر


برخی از پرایمرها به دلیل تاثیرات نرم و صاف کنندگی پوست، با پلیمرهای مبتنی بر سیلیکون، مانند دی متیکون فرموله شده اند. اما در صورتی که پوست شما دارای جوش و آکنه است، حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید؛ چرا که دی متیکون ممکن است موجب بروز واکنش های آلرژیک در افراد شود.
جانانا شلیپ، میکاپ آرتیست، اظهار دارد که پرایمرها به صاف کردن خطوط چین و چروک و پر کردن منافذ باز پوست کمک بسیاری می کنند. همچنین، از پرایمر می توان برای پوشاندن آکنه و جای جوش نیز استفاده کرد. برای این کار می توانید از پرایمر سبز روشن استفاده کنید، چرا که این محصول به خوبی نقاط قرمز رنگ پوست مانند جوش و جای هر گونه زخم و آکنه را به خوبی پوشش می دهد.


پرایمر مخصوص چشم نیز وجود دارد که شما می توانید جهت افزایش ماندگاری آرایش چشم از آن استفاده کنید. شاید برای شما هم پیش آمده که پس از زدن سایه چشم، متوجه نقش بستن خطوطی پشت پلک یا پخش شدن خط چشم دور پلک شوید. با استفاده از پرایمر مخصوص چشم می توان از این خطاهای آرایشی پیشگیری کرد.

 

پرایمر چشم


نحوه استفاده از پرایمر


برای زدن پرایمر روی پوست می توانید از نوک انگشت سبابه خود استفاده کنید. همچنین، اگر قصد دارید پرایمر را روی نواحی کوچکتر مانند گوشه پلک استفاده کنید، می توانید از قلمو کمک بگیرید. استفاده از نوک انگشتان برای زدن پرایمر به افزایش گردش خون زیر پوست کمک کرده و جوانسازی، شادابی و شفافیت آن را به دنبال خواهد داشت.
بعضی از پرایمرها حاوی ضد آفتاب و مرطوب کننده است و شما با استفاده از آن می توانید به راحتی در معرض هوای آفتابی یا هوای سرد قرار بگیرید. حتی می توانید پرایمر را به تنهایی روی پوست بزنید و دیگر نیازی به مصرف کرم پودر و سایر محصولات نداشته باشید. سعی کنید اگر به مناطق گرم و مرطوب یا سرد و خشک سفر می کنید، حتما یک پرایمر متناسب با نوع پوست خود به همراه داشته باشید تا به این وسیله از بروز آسیب های وارده پیشگیری نمایید.
تمایل دارید ظاهرتان بدون آرایش اما جذاب و شاداب به نظر برسد؟ یا می خواهید زمانی که از خواب بیدار می شوید، پوست تان صیقلی تر به نظر برسد؟ پرایمر گزینه بسیار خوبی برای تمام این موارد محسوب می شود. شما می توانید این محصول را روی کل نواحی صورت حتی پشت پلک بزنید و یک روز پرماجرا را آغاز نمایید. حتی پرایمر مخصوص لب نیز وجود دارد که آن را درخشان و لطیف کرده و می توانید مورد استفاده قرار دهید.

 

نخوه استفاده از پرایمر

 

پرایمر چه فرقی با فوندیشن دارد؟

 

پرایمر قبل از هر محصول دیگر مورد استفاده قرار می گیرد؛ از این رو به آن پایه آرایش می گوییم. فاندیشن اما برای پوشش دهی و رنگ دهی به پوست کاربرد دارد و پس از پرایمر مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که از پرایمر برای کمک به افزایش ماندگاری آرایش و همچنین یکنواخت و نرم تر شدن پوست استفاده می شود، فاندیشن برای صاف و یکدست کردن پوست کاربرد دارد. علاوه بر این، برطرف کننده جای جوش و هر گونه قرمزی نیز است. شباهت پرایمر با فوندیشن در این است که هر دو جزئی از لوازم زیر ساز آرایش محسوب می شوند.

 

تفاوت پرایمر با فوندیشن


معرفی بهترین برندهای پرایمر


اگر برای یک آرایش حرفه ای به دنبال پرایمر خوب هستید، ما در ادامه گزینه هایی را برای شما گردآوری کرده ایم:

 

پرایمر ایو سن لورن مدل تاچ اکلت بلور

 

پرایمر ایو سن لورن

 

 

سوپر پرایمر کلینیک

 

پرایمر کلینیک

 

 

پرایمر اسمش باکس مدل فوتو فینیش

 

پرایمر اسمش باکس

 

 

پرایمر میبلین مدل فیس استودیو مستر

 

پرایمر میبلین

 

 

پرایمر حرفه ای بنفیت

 

پرایمر بنفیت

 

 

پرایمر چشم اربان دیکی

 

پرایمر چشم اربان دیکی

 

 

پرایمر NYX میکاپ استودیو

 

پرایمر NYX

 

 

پرایمر 12 ساعته تارت

 

پرایمر تارت

 

 

پرایمر مات کننده تارت مخصوص پوست چرب

 

پرایمر پوست چرب تارت

 

 

پرایمر کرمی لورا مرسیر

 

پرایمر لورا مرسیر

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: