چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 20:33:54

هایلایتر چیست و آموزش مرحله به مرحله استفاده از آن

 

مراحل انجام هایلایت صورت

معرفی بهترین برندهای هایلایتر

 

هایلایتر چیست و نحوه استفاده از آن

 

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

هایلایتر چیست؟

انجام زیرساز آرایشی قبل از زدن هایلایتر

نکات انتخاب و خرید کرم پودر

نکات استفاده از کانسیلر

طرز صحیح استفاده از هایلایتر

نکات استفاده از هایلایتر

معرفی بهترین برندهای هایلایتر

 

استفاده از هایلایت می تواند موجب زیبایی رنگ پوست شده و ساختار استخوان را نیز بهبود ببخشد. اعمال هایلایت تنها چند ثانیه به طول می کشد؛ چرا که تنها کافیست نکات مربوط به آن و روش انجام را بدانید. استفاده درست و به جا از هایلایتر و یک رنگ تیره می تواند ابعاد زیبایی به صورت یا بدن بدهد. اگر این تکنیک را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم حتما ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

هایلایتر چیست؟

 

هایلایتر نوعی محصول آرایشی است که منعکس کننده نور می باشد. این لوازم آرایشی اغلب برای کانتورینگ صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد و درک عمق و زاویه ایجاد می کند. همچنین، هایلایت جهت افزایش یا کاهش یک ویژگی خاص متناسب با چهره کاربرد دارد و روندهای زیباشناختی را ارائه می دهد. فروش هایلایتر در سال 2016، دستاوردهای چشمگیری را در بین مصرف کنندگان ایجاد کرد. رفته رفته، هایلایتر به یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی بین کارشناسان مد و افرادی که به عنوان بلاگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، تبدیل شده است. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی هایلایتر و آموزش مرحله به مرحله استفاده از آن بپردازیم.

 


انجام زیرساز آرایشی قبل از زدن هایلایتر


ابتدا برای اطمینان از یکنواخت شدن آرایش خود، باید از زیرساز آرایشی استفاده کنید. برای این کار می توان از انواع فون، کرم پودر و کانسیلر کمک گرفت. کانسیلر می تواند به پنهان کردن نواقص جزئی و درخشان شدن پوست کمک بسیاری کند. قبل از شروع هر کار ابتدا با استفاده از فوندیشن کل نواحی پوست را پوشش دهید و در صورت تمایل از کانسیلر در زیر چشم ها استفاده نمایید. می توانید از یک اسفنج برای فیکس کردن زیرساز آرایشی خود استفاده کنید. اگر روی چهره خود جای جوش دارید یا دور پلک تان تیره است، با استفاده از کانسیلر می توانید این مشکلات را برطرف سازید. همچنین می توانید برای مشخص کردن مناطقی که قصد استفاده از هایلایتر را دارید، از کانسیلر استفاده نمایید. چند نقطه از کانسیلر مایع را روی پل بینی، روی استخوان گونه، پایین مرکز پیشانی، زیر چشم ها و مرکز چانه قرار دهید و سپس فید نمایید.

برای زیرساز آرایشی، ابتدا باید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر را متناسب با نوع پوست خود انتخاب نمایید. اگر پوست شما چرب است، انتخاب پرایمر مناسب به شما کمک می کند تا از بروز چربی بیش از حد جلوگیری شود و روی پوست برق نیفتد. اگر پوست شما خشک است، باید از انواع پرایمر حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوست زیر آرایش خشک و شکننده به نطر نرسد. افراد دارای پوست خشک اگر از پرایمر یا مرطوب کننده مناسب استفاده نکنند، پوست آنها در صورت استفاده از لوازم آرایشی بیش از حد خشک می شود و به مرور زمان دچار ترک و چین و چروک خواهد شد.

 

نحوه استفاده از هایلایتر

 

 

پس از مصرف پرایمر، باید با توجه به نیاز پوستی خود از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را روی نواحی دچار آسیب یا جای جوش و آکنه قرار دهید و خوب فید کنید. سپس از فوندیشن یا کرم پودر با رنگ مناسب استفاده نمایید. بهتر است بین هر مرحله حدود 10 تا 15 دقیقه مکث کنید تا خوب جذب پوست شود و سپس مراحل بعدی را انجام دهید. پس از زدن کرم پودر می توانید از تکنیک های کانتورینگ صورت استفاده کنید. به این صورت که از رنگ تیره تر فوندیشن برای عمق دادن به قسمت های رستنگاه پیشانی، زیر استخوان گونه، اطراف تیغه های بینی، زیر استخوان فک و همچنین از رنگ روشن تر فوندیشن برای برجسته سازی نواحی صورت همچون روی تیغه بینی، ناحیه میانی پیشانی و چانه، بالا و پایین خط استخوان گونه، خطوط لب و ... به کار ببرید.

پس از انجام کانتورینگ صورت نوبت به مصرف پودر فیکس می رسد. اگر آرایش شما همیشه روی صورت زود حالت ماسیده پیدا می کند تا ماندگاری بالایی ندارد، با استفاده از پودر بیک یا پودر فیکس می توانید دوام آن را افزایش دهید. بهتر است برای نواحی تیره از پودر فیکس تیره تر و برای نواحی روشن پوست از پودر فیکس روشن تر استفاده نمایید. اجازه دهید پودر فیکس برای چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با یک براش تمیز و ضخیم اقدام به فید کردن آن نمایید. هایلایتر را باید در مرحله آخر آرایش روی پوست صورت به کار ببرید.

 

نکات انتخاب و خرید کرم پودر

 

هنگام انتخاب فوندیشن یا کرم پودر باید به رنگ پوست خود توجه داشته باشید. اگر پوست شما از تناژ سرد برخوردار است، کرم پودر سرد و در غیر این صورت باید از کرم پودر با تناژ گرم استفاده کنید. برای اینکه بدانید پوست شما دارای تناژ سرد است یا گرم باید به رگ های روی مچ دست تان دقت کنید. چنانچه رگ ها به رنگ آبی باشند، تناژ پوستی شما سرد و اگر رگ های شما سبز رنگ باشند، تناژ پوستی شما گرم است. اغلب افراد هنگام تست، کرم پودر را روی مچ دست شان قرار می دهند که کار اشتباهی است. رنگ مچ دست ممکن است با رنگ پوست شما تناسبی نداشته باشد و شما را در انتخاب رنگ فوندیشن یا کرم پودر به اشتباه بیندازد. بهترین قسمت برای تست کرم پودر، قسمت زیر چانه یا فک است که بیشتری هماهنگی را با رنگ پوست صورت دارد.

سعی کنید هنگام تست کرم پودر از نور طبیعی استفاده کنید. برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی دارای نورهای مصنوعی بسیاری هستند و ممکن است هنگام انتخاب رنگ فوندیشن شما را به اشتباه بیندازند. بهترین راهکار این است که پس از قرار دادن مقداری فوندیشن یا کرم پودر در ناحیه زیر فک، در زیر نور آفتاب خارج از فروشگاه قرار بگیرید تا بتوانید تصمیم راحت تر و بهتری بگیرید.

 

همه چیز درباره هایلایتر

 

نکات استفاده از کانسیلر

 

روش استفاده از کانسیلر رنگی به این صورت است که به چرخه رنگی توجه نمایید. یعنی چنانچه قصد پوشاندن جوش و التهاب قرمز رنگ پوست را دارید، باید از کانسیلر رنگی سبز استفاده کنید. اگر پوست شما زرد یا بی رنگ است، می توانید با استفاده از کانسیلر بنفش کمی جلوه و لعاب به رنگ پوست خود بدهید. در صورتی که دور چشم شما تیرگی دارد، ابتدا به وسیله کانسیلر زرد یا نارنجی، سیاهی دور چشم خود را برطرف کنید. کمی صبر کرده و سپس از کانسیلر به رنگ طبیعی استفاده نمایید.

اگر کانسیلر طبیعی را به تنهایی روی سیاهی دور چشم به کار ببرید، موجب خاکستری رنگ شدن این ناحیه می شود. چرا که کانسیلر طبیعی به تنهایی قادر به پوشاندن تیرگی ها نیست و باید حتما همراه با مکمل به کار برود. کانسیلر را می توانید با استفاده از نوک انگشت با بیوتی بلندر فید کنید. استفاده از نوک انگشتان به دلیل گرمایی که روی پوست منتقل می کند، بیشتر توصیه می شود. این گرما باعث فید شدن بهتر کانسیلر و انواع محصولات پوستی خواهد شد.

 

طرز صحیح استفاده از هایلایتر

 

هایلایت را به قسمت های بالای گونه و خط لب بالا بمالید. برای مالیدن هایلایتر می توانید از قلم موی سایز متوسط یا برس کابوکی استفاده کنید. برای جلوه ظریف و طبیعی، مالیدن یک لایه از هایلایتر کفایت می کند. اما اگر قصد دارید قسمتی از صورت را برجسته تر نشان دهید، باید چند لایه هایلایتر بزنید. در مرحله بعد، کمی هایلایتر روی نوک بینی بزنید. برای این کار می توان از نوک انگشت استفاده کرد. انگشت را به بالا و پایین روی بینی حرکت دهید تا هایلایتر به خوبی فید شود. سپس مقداری هایلایت روی پایین مرکز پیشانی بزنید. برای برجسته کردن مرکز پیشانی می توانید مقداری هایلایت را روی قسمت میانی پیشانی و پل بینی بکشید. برس خود را به سمت قسمت وسط بینی رو به سمت پایین حرکت دهید.

 

هایلایت را می توانید در گوشه های داخلی چشم خود نیز بمالید. برای این کار از یک براش سایه چشم استفاده کرده و آن را به آرامی روی گوشه های داخلی پلک حرکت دهید. اگر می خواهید تاثیر آن چشمگیرتر باشد و جذابیت چشم هایتان دو چندان شود، یک لایه دیگر هایلایتر را در داخل چشم استفاده کنید. از این لوازم آرایشی پرکاربرد می توانید روی استخوان زیرین ابرو نیز استفاده نمایید. زیر ابروها معمولا نور زیادی را به خود می گیرد؛ بنابراین شما با برجسته کردن این نقاط می توانید تاثیر شگرفی در زیبایی چهره خود داشته باشید. هایلایتر را درست زیر ابروهای خود بزنید. توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از هایلایتر روی کل استخوان ابرو نیست. شما همچنین می توانید جهت افزایش جلوه چشم ها، هایلایتر را روی چین بالای پلک نیز بزنید.
یک خط عمودی درست در بالای لب فوقانی خود ایجاد نمایید. برجسته کردن این ناحیه می تواند لب های شما را خوش فرم و برجسته نشان دهد. مقدار کمی هایلایت را روی نوک امگشت خود قرار دهید و روی قسمت فوق بکشید. برجسته کردن مرکز چانه نیز می تواند به جلوه بهتر چهره کمک بسیاری کند. مقداری از هایلایتر را با استفاده از براش، روی مرکز چانه به حرکت درآورید. توجه داشته باشید که شما برای این نقطه تنها به یک لایه بسیار سبک از هایلایتر نیاز دارید و نباید در مصرف آن افراط شود. اگر پیشانی خود را نیز هایلایت کرده اید، پس سعی کنید به همان میزان در چانه نیز استفاده کنید تا تناسب برقرار شود.

 

نکات هایلایتر


نکات استفاده از هایلایتر


- هنگام خرید هایلایتر متناسب با رنگ پوست خود، از تست طلا و جواهر استفاده کنید. اگر گمان می کنید که استفاده از گوشواره های طلایی موجب مسخره به نظر رسیدن چهره تان می شود، به دنبال رنگ های برنز یا مسی باشید. اگر طلا سفید یا نقره با رنگ پوست شما سازگاری دارد، هایلایتری را خریداری کنید که دارای رنگ های اصلی نقره ای یا صورتی ملایم باشد. توجه داشته باشید که صورتی ملایم یک رنگ خنثی است و با بیشتر رنگ های پوست مطابقت دارد.
- برای یک پایان بی عیب و نقص، به جای انگشتان خود از براش استفاده کنید. به کار بردن براش می تواند کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. برای قسمت های بزرگتر صورت مانند گونه ها می توانید از یک برس صاف و زاویه دار استفاده کنید. یک برس نرم و متراکم نیز برای مناطق کوچکتر و انواع هایلایترهای کرمی گزینه بهتری است.
- هایلایتر را می توان در همه موقعیت ها مورد استفاده قرار داد.
- هایلایتر را باید تنها روی نقاط ذکر شده استفاده کرد. به کار بردن هایلایتر روی اکثر نقاط صورت می تواند کارایی مورد نظر را از بین ببرد. چرا که تمام صورت شما روشن می شود و ویژگی های خاص چهره نمایان نخواهد شد.
- برای این که قسمت دقیق استخوان گونه را برای زدن هایلایتر پیدا کنید، انگشت سبابه خود را بین پلک پایین چشم و گونه قرار دهید. پایین انگشت خود را هایلایتر بزنید. توجه داشته باشید که استفاده از هایلایتر در پلک پایینی چشم می تواند به نمایان شدن خطوط و افزایش سن شما کمک کند. پس از مصرف آن در زیر پلک خودداری کنید.

 

معرفی بهترین برندهای هایلایتر

 


در ادامه با برخی از بهترین برندهای هایلایتر آشنا خواهید شد.

 

 

Revlon Photoready Skinlights

 

 

NARS Illuminator

 

 

Benefit Cosmetics High Beam

 

 

Jane Iredale Eye Highlighter Pencil

 

 

Yves Saint Laurent Touche Eclat

 

Stila Sun Highlighter

 

 

NYX Cosmetics Born To Glow Liquid Illuminator

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 01 آذر 1398 - 21:57:28
سلام ممنون از مطلب مفیدتون . من بینیم بزرگه برای اینکه کوچیک تر به نظر بیاد چطوری کانسیلر و هایلایتر باید بزنم و کدوم قسمتا ؟ ?
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: