سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:23:36

تفاوت کانسیلر، پرایمر و فاندیشن چیست؟

 

مراحل زیرساز آرایش

نکات میکاپ حرفه ای

 

تفاوت کانسیلر با پرایمر و فاندیشن

 


بسیاری از خانم ها، فرق بین کانسیلر، پرایمر و فاندیشن را نمی دانند و در مورد نحوه مصرف آن ها تردید دارند. البته با وجود ارائه روز افزون لوازم آرایشی مختلف به بازار، می توان به آن ها حق داد که گمراه شوند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب، یک راهنمای سریع و آسان در مورد تفاوت کانسیلر، پرایمر و فاندیشن وجود دارد که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم.


پرایمر چیست؟


پرایمر همیشه اولین قدم در روال آرایش است. برای داشتن یک میکاپ خوب و جذاب، ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید. سپس مرطوب کننده بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. در مرحله بعد باید پرایمر را بزنید. پرایمر را روی خطوط صورت و حفره های قابل مشاهده قرار دهید. مصرف این لوازم آرایشی باعث می شود پوست شما صاف شود و ماندگاری آرایش تان نیز افزایش یابد.

 

همه چیز درباره پرایمر


پرایمرهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر یک جهت مصرف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، افراد دارای پوست چرب یا پوست ملتهب و تحریک پذیر باید از پرایمر های مخصوص به خود استفاده کنند. البته جای دارد که بگوییم پرایمر تنها مختص پوست صورت نیست؛ پرایمر آرایش چشم و لب نیز در بازار موجود است. اگر قصد دارید سایه چشم بزنید، ابتدا پرایمر مخصوص چشم را اعمال کنید تا از پخش شدن و کاهش ماندگاری آن جلوگیری شود. به همین ترتیب، پرایمر لب نیز قبل از زدن رژلب به شما کمک می کند ماندگاری آن را افزایش دهید.


فاندیشن چیست؟


فاندیشن جهت یکنواخت شدن رنگ و بافت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. برخی خانم ها قبل از زدن فاندیشن، کانسیلر استفاده می کنند که باید بگوییم اشتباه است. بعد از زدن پرایمر باید فاندیشن را مورد استفاده قرار دهید. سپس کانسیلر را روی مناطق مورد نظر بزنید و خوب فید کنید.

 

همه چیز درباره فاندیشن 


یکی از نکات مهم در انتخاب و استفاده کرم پودر، رنگ آن است. برای انتخاب رنگ فاندیشن بهتر است آن را زیر استخوان فک تست کنید. برخی افراد رنگ فاندیشن را روی مچ دست خود تست می کنند که اشتباه است. چند خط از رنگ های مختلف فاندیشن را روی استخوان زیر فک قرار دهید و از فروشگاه خارج شوید تا آن را زیر نور طبیعی بررسی نمایید. توجه داشته باشید که در فروشگاه ها از نورهای غیرطبیعی و شدید استفاده می شود که ممکن است شما را در فرآیند تصمیم گیری دچار اشتباه نماید.


کانسیلر چیست؟


هنگامی که پرایمر و سپس فاندیشن را مورد استفاده قرار دادید، پوست شما بسیار شگفت انگیز و زیبا به نظر خواهد رسید. در واقع، این دو مرحله برای بسیاری از زنان کافی است؛ البته نه همیشه. برخی اوقات حتی با وجود زدن کرم پودر نیز یک سری نقاط قرمز و ملتهب روی پوست نمایان می شوند که برای برطرف کردن آن ها باید از کانسیلر استفاده کرد. نوع پوست شما هر چه که باشد، داشتن دو نوع کانسیلر بسیار حائز اهمیت است. یک نوع کانسیلر که برای پوشاندن انواع لکه ها مورد استفاده قرار می گیرد و نوع دیگر کانسیلر که جهت پوشاندن سیاهی دور پلک کاربرد دارد. اگر پوست پلک شما بسیار تیره است، ابتدا این تیرگی را به وسیله کانسیلر نارنجی رنگ برطرف کنید و سپس کانسیلری با یک رنگ روشن تر مورد استفاده قرار دهید.

 

همه چیز درباره کانسیلر

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: