یکشنبه 09 شهریور 1399 - 21:15:28

چگونه فاندیشن یا زیرساز مناسب انتخاب کنیم؟

 

 

انواع فوندیشن مناسب پوست خشک و چرب

نکات استفاده از زیرساز آرایشی

 

نحوه انتخاب فوندیشن مناسب

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

6 مورد اساسی در انتخاب کرم پودر یا فوندیشن

شناسایی نوع پوست

توجه به تناژ گرم یا سرد پوست

استفاده از یک فیکساتور مناسب

تست فوندیشن قبل از خرید

مشورت با متخصص پوستی

نکات تکمیلی آرایش صورت

انواع فوندیشن

 

 

چگونه می توان زیرساز مناسبی برای پوست خود انتخاب کرد؟ انتخاب یک زیرساز مناسب که بتواند نیازهای پوست شما را برآورده کند، می تواند یک چالش واقعی باشد. انتخاب فاندیشن یکی از سخت ترین انتخابات محصولات آرایشی می تواند باشد؛ چرا که استفاده از آن چهره ای رویایی و بی عیب و نقص را برایتان به ارمغان می آورد. برعکس، انتخاب اشتباه فاندیشن ممکن است باعث شود شما ماسک به چهره زده اید و نتیجه مطلوب حاصل نشود. در نتیجه، انتخاب فوندیشن و زیرساز آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.


6 مورد اساسی در انتخاب کرم پودر یا فوندیشن


نکته اصلی زیرساز آرایشی این است که شما باید به پوست خود کمک کنید که بهترین حالت ممکن را پیدا کند؛ نه اینکه به نظر برسد تنها چند لایه از کرم پودر روی پوست تان قرار گرفته است.


شناسایی نوع پوست


این شاید مهم ترین گام برای کمک به انتخاب فوندیشن مناسب باشد. شما باید نیازها و نگرانی های پوست خود را بشناسید تا فرمولی را انتخاب کنید که به بهترین شکل برای شما مفید باشد. اگر پوست شما چرب است، از فوندیشن پودری یا فوندیشن مایع بدون روغن استفاده کنید. این نوع محصولات حاوی پودرهایی هستند که روغن را جذب می کنند و پوست شما را مات و صاف جلوه می دهند. زیرسازهای آرایشی معدنی نیز روی پوست چرب کاربرد دارند؛ زیرا ذرات خشک تمایل به جذب رطوبت و همچنین جلوگیری از درخشش دارند. فوندیشن Double Wear Estee Lauder یکی از بهترین گزینه ها برای میکاپ پوست چرب است.

 

فوندیشن پوست چرب

 


اگر فردی با پوست خشک هستید، یک زیرساز آرایشی آبرسان یا فوندیشن مایع را انتخاب نمایید. این محصولات قوام خامه ای دارند که به پوست رطوبت می بخشند و پوشش خوبی را ارائه می دهند. اگر به دنبال بهترین فوندیشن برای پوست خشک هستید، Clinique Moisture Surge CC Cream یا NARS Weight Weight Foundation Weight گزینه های خوبی محسوب می شوند. این محصولات دارای فرمول های آبکی و بی وزن هستند. سبک بودن این فوندیشن ها باعث می شود میکاپ بی عیب و نقصی داشته باشید و هیچ نشانه ای از خشکی روی پوست وجود نداشته باشد.

 

فوندیشن پوست خشک


اگر پوست شما در بعضی از نقاط چرب و در بعضی دیگر خشک است، شاید در بدترین حالت ممکن برای انتخاب محصول مناسب گیر بیفتید. بهترین راهکار این است که فرمول های استراتژیک را با هم ترکیب کنید و از زیرسازهای آرایشی که سرشار از روغن باشند، خودداری نمایید.  Maybelline Fit Me بهترین گزینه برای پوست مختلط است که به منظور مکش روغن اضافی از تی زون صورت شما طراحی شده و دارای SPF 50 می باشد.

 

فوندیشن پوست مختلط


اگر دارای پوست حساس و متعد بروز آکنه هستید، چگونه می توانید یک فوندیشن مناسب برای خود انتخاب کنید؟ بهتر است از اجزای خاصی که باعث تحریک پوست شما می شود مانند الکل و رایحه خودداری کنید.  Tarte's Amazonian Clay Foundation و Too Faced Born This Way می توانند انتخاب های خوبی برای انواع پوست حساس و مستعد جوش باشد.
فوندیشن را با سایه پوست خود مطابقت دهید.

 

فوندیشن پوست حساس


بهترین ناحیه برای آزمایش اینکه آیا تناژ فوندیشن با سایه پوست شما مطابقت دارد یا خیر، گردن یا فک شما است. سایه مناسب به صورت یکپارچه با رنگ پوست شما ترکیب می شوند و اجازه نمی دهد ظاهر غیر طبیعی داشته باشید. اگر بعد از مصرف فوندیشن پوست شما بیش از اندازه سفید یا تیره می شود، شما سایه فوندیشن خود را به اشتباه انتخاب کرده اید. اگر نسبت به سایه کرم پودر انتخابی خود شک کنید، همیشه کمی تیره تر انتخاب کنید؛ زیرا انتخاب سایه روشن تر باعث می شود مصنوعی به نظر برسید.


توجه به تناژ گرم یا سرد پوست


اگر می خواهید بهترین نتیجه را از انتخاب فوندیشن خود بگیرید، باید به تناژ گرم یا سرد پوست تان نیز توجه داشته باشید. ساده ترین روش برای متوجه شدن این قضیه، توجه به رنگ پوست است؛ اگر پوست شما دارای تناژ گندمگون است، نوع گرم و اگر پوست شما دارای تناژ صورتی و گلگون است، نوع سرد می باشید. یک راه دیگر برای کشف سرد یا گرم بودن تناژ پوست، توجه به رنگ رگ های مچ دست است. اگر رگ های شما به رنگ بنفش کبود یا آبی باشد، دارای تناژ سرد و اگر رگ های شما به رنگ سبز باشد، دارای تناژ گرم هستید.

 

نکات انتخاب فاندیشن


استفاده از یک فیکساتور مناسب


پس از این که فوندیشن را روی پوست اعمال کردید، برای این که آرایش شما دوام زیاد و جلوه زیبایی داشته باشد، باید از فیکساتور مناسب استفاده نمایید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ظاهر پوست براق هستید، باید بقیه آرایش خود را لطیف و مات در نظر بگیرید. به دنبال سایه چشم ظریف و مات باشید و از مصرف رژلب براق خودداری کنید. اگر همه عناصر آرایش شما براق باشند، جلوه زیبا و خاصی نخواهد داشت. اگر پوست شما براق است، باید از فیکساتور مات استفاده کنید تا در طول روز آرایش شما خراب نشود. اگر فیکس کردن میکاپ را به درستی انجام دهید، می توانید یک پوست ابریشمی و زیبا را برای خود خلق نمایید.

 

نکات خرید فوندیشن


تست فوندیشن قبل از خرید


هیچ گاه تست فوندیشن را روی پوست دست خود انجام ندهید؛ برای این که از میزان تناسب رنگ فوندیشن با پوست خود اطمینان حاصل کنید، باید آن را روی فک خود امتحان نمایید. چند سایه مختلف کرم پودر را روی فک خود امتحان کنید و نزدیک ترین آن ها به تناژ پوستی خود را خریداری نمایید.


مشورت با متخصص پوستی


می توانید با مشورت گرفتن از متخصصان آرایش و زیبایی، بهترین خرید فوندیشن خود را تجربه کنید. این امر به ویژه برای مبتدیان بسیار کاربردی خواهد بود. در فروشگاه های بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا از خبرگان برای ارائه مشاوره در حین خرید استفاده می شود. پس اگر در انتخاب فوندیشن سردرگم هستید، به مراکز بزرگ مراجعه کنید تا از متخصصان مشاوره بگیرید. سعی کنید تست محصول را در بیرون از فروشگاه و زیر نور طبیعی انجام دهید؛ چرا که در فروشگاه ها از نور مصنوعی بسیار استفاده می شود که می تواند شما را در انتخاب به اشتباه بیندازد.

 

نکات خرید فوندیشن


نکات تکمیلی آرایش صورت


- فوندیشن را با ابزارهای کاربردی و مناسب روی پوست بزنید تا ماندگاری آرایش تان افزایش یابد. کار را با براش شروع کنید و برای فید کردن از اسفنج بیوتی بلندر استفاده نمایید.
- اگر می خواهید چهره شما در طول روز شاداب و زیبا به نظر برسد، قبل از فوندیشن از پرایمر استفاده نمایید.
- از فوندیشن به میزان زیاد استفاده نکنید. ابتدا مقداری از فون را روی قسمت های دارای لکه و جوش قرار دهید و در نهایت یک لایه دیگر جهت یکدست شدن سطح پوست بزنید. این کار باعث می شود زیبایی طبیعی تری داشته باشید.

 

انواع فوندیشن

 

شما با دو نوع اصلی از فوندیشن ها برخورد می کنید که دارای پایه مایع و پودری هستند. هر دو نوع فوندیشن ها دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب نوع زیرساز به نوع پوست و سبک میکاپ شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب، قصد داریم تفاوت زیرساز پودری و مایع را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

انواع فوندیشن


فوندیشن مایع

اگر به دنبال ظاهری براق برای پوست خود هستید، فوندیشن مایع بهترین گزینه است. زیرساز آرایشی مایع ردی از براقیت روی پوست به جا می گذارد که آن را زیباتر و درخشان تر جلوه می دهد. بهتر است در صورتی که پوست شما خشک است از فوندیشن مایع استفاده کنید. زیرساز آرایشی مایع، رطوبت کافی را برای پوست خشک فراهم می کند. استفاده از فوندیشن پودری روی پوست خشک می تواند پوست شما را خشک تر و خشک تر کند. همچنین باعث پوسته پوسته شدن می شود.

 

فوندیشین مایع نسبت به نوع پودری دارای پوشش کامل تری است. بسته به نوع زیرساز آرایشی که تهیه کرده اید، می تواند آنقدر ضخامت داشته باشد که هر گونه نواقص پوست شما را به خوبی برطرف کند. اگر به دنبال پوشاندن علائم پیری و چین و چروک هستید، فوندیشن مایع بهترین گزینه است. اگر هیچ گونه نواقصی روی پوست ندارید و تنها می خواهید رنگ پوست خود را تغییر دهید، می توانید از یک فوندیشن سبک وزن استفاده نمایید. کرم های BB و CC نوعی فوندیشن مایع هستند که بسیار سبک بوده و رنگ پوست را تغییر می دهند یا تصحیح می کنند. این نوع کرم ها، چهره ای زیبا و شفاف برای شما به ارمغان می آورند که برای همه دوست داشتنی به نظر می رسند.

 

فوندیشن مایع


فوندیشن پودری

زیرساز آرایشی پودری، یکی از گزینه های عالی و در عین حال کاملا متفاوت از نوع مایع است. این نوع فوندیشن در پوشش لکه ها و جوش ها موثر نیست. اما اگر پوست روشن دارید و به دنبال پوشاندن لک ها و نواقص پوستی نیستید، یک گزینه عالی و سبک می تواند باشد. علاوه بر این، اگر پوست شما چرب است، فوندیشن پودری می تواند برایتان بهترین گزینه باشد. این محصول باعث نمی شود پوست شما چرب تر از قبل به نظر برسد و به جذب روغن اضافی کمک می کند. بنابراین با مصرف زیرساز آرایشی پودری، پوست تان در طول روز چرب و براق به نظر نخواهد رسید.
فوندیشن پودری باعث می شود پوست مات به نظر برسد؛ اما می توانید گزینه هایی را نیز در بازار پیدا کنید که مصرف آن ها باعث درخشان رسیدن پوست شود. استفاده از فوندیشن مایع برای پوست چرب، اغلب اوقات می تواند فاجعه به دنبال داشته باشد. این محصول می تواند پوست شما را بیش از حد چرب جلوه دهد. همچنین، پوست چرب مستعد جوش و آکنه است و مصرف زیرساز آرایشی مایع می تواند وضعیت چربی پوست را بدتر کند. به همین دلیل، فوندیشن پودری بهترین انتخاب برای کاهش جوش و آکنه برای پوست چرب است.

 

فوندیشن پودری

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: