پنجشنبه 10 مهر 1399 - 22:35:22

نکات خیلی مهم کانسیلر

 

 

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای مختلف کانسیلر چیست؟

 

نکات مهم کانسیلر

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

کانسیلر چیست و دقیقا چه کار می کند؟

از کانسیلر در چه مناطقی از پوست می توان استفاده کرد؟

چگونه می توان رنگ کانسیلر را انتخاب کرد؟

چگونه می توان بافت و نوع کانسیلر را انتخاب کرد؟

طرز صحیح استفاده از کانسیلر

چرا کانسیلر به رنگ خاکستری تغییر پیدا می کند؟

چرا استفاده از کانسیلر باعث ایجاد خطوط روی پوست می شود؟

 

 

کانسیلر تاثیر زیادی روی تغییر چهره دارد و استفاده از آن باعث می شود ظاهر پوست و حتی میکاپ ما به کلی تغییر و تحول کند. چرا که این محصول قادر است به خوبی مشکلات پوستی را برطرف کند. اما بسیاری از افراد در مورد کانسیلر به سوالاتی بر می خورند که ما تصمیم داریم در این آیتم به بررسی آنها بپردازیم. عمده ترین سوالاتی که اکثر کاربران با آنها مواجه هستند این است که کانسیلر دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ کانسیلر در چه مناطقی از چهره به کار می رود؟ چگونه می توان رنگ و بافت مناسب کانسلیر را انتخاب کرد؟


کانسیلر چیست و دقیقا چه کار می کند؟


کانسیلر یک نوع محصول آرایشی است که بافتی شبیه به کرم پودر دارد. استفاده از این محصول باعث شفافیت و درخشان تر شدن پوست می شود. حتی می توان از کانسیلر برای تصحیح رنگ پوست نیز استفاده کرد. شما می توانید با همین یک ابزار، سیاهی و پف زیر چشم خود را بپوشانید یا جوش ها و جای زخم خود را پنهان کنید.

 

نکات مهم کانسیلر


از کانسیلر در چه مناطقی از پوست می توان استفاده کرد؟


بسیاری از افراد گمان می کنند که استفاده از کانسیلر تنها در محدوده دور پلک کاربرد دارد؛ در صورتی که این محصول کاربردهای بسیار مفید دیگری نیز دارد. اگر چه هنوز یکی از مهمترین کاربردهای کانسیلر به همان دور چشم اختصاص دارد. اما می توان از این محصول برای تصحیح رنگ کل پوست صورت، برطرف کردن جای جوش و آکنه، پوشاندن التهابات پوستی، پوشاندن جای کبودی و زخم، کانتور صورت و ... نیز استفاده کرد.
از کانسیلر می توان برای حجیم سازی لب ها نیز استفاده کرد. کافیست قسمت وسط لب خود را کانسیلر بزنید و آن را با انگشت به آرامی به سمت اطراف فید کنید. در نهایت برق لب بزنید. آیا می خواهید فرم لب هایتان را به طور کامل تغییر دهید؟ این کار با کانسیلر میسر می شود. کافیست کل لب ها را به کانسیلر آغشته کنید و سپس خط لب را به فرم دلخواه کمی بیرون از لب ها بکشید. همچنین به عنوان هایلایتر نیز کاربرد دارد.

 

نکات مهم کانسیلر


از دیگر کاربردهای کانسیلر می توان به روشن کردن زیر استخوان ابرو اشاره کرد که تاثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن چشم ها دارد و همچنین فاصله بین چشم و ابرو را زیاد می کند. کانسیلر دارای رنگ های طبیعی با تناژها و سایه های مختلف متناسب با همه رنگ پوست است. شما می توانید از کانسیلر برای کانتور کردن صورت و بدن نیز استفاده کنید. برای کانتور کردن صورت با استفاده از کانسیلر، باید از یک رنگ سه درجه روشن تر و یک رنگ سه درجه تیره تر کمک بگیرید. سپس نقاطی را که می خواهید کم عمق جلوه دهد مانند استخوان اطراف بینی، زیر استخوان گونه و فک، بالای پیشانی و چانه را رنگ تیره تر و نقاطی که قصد دارید برجسته جلوه دهید مانند بالای لب ها، تیغه بینی، روی استخوان گونه و ابروها را روشن تر کار کنید.
کانسیلرهای تصحیح رنگ نیز در انواع رنگ های زرد، نارنجی، سبز، بنفش و ... در دسترس است. از هر یک از این کانسیلرها می توان جهت برطرف کردن یک نوع مشکل پوستی استفاده کرد. برای کاربرد هر یک از این نوع کانسیلرهای تصحیح کننده رنگ باید به چرخه رنگ ها توجه داشت. یعنی اگر قصد دارید جوش و التهابات قرمز رنگ پوست خود را برطرف کنید، از کانسیلر سبز رنگ باید استفاده نمایید. برای برطرف کردن زردی پوست نیز می توان از کانسیلر بنفش رنگ استفاده کرد.

 

نکات مهم کانسیلر


چگونه می توان رنگ کانسیلر را انتخاب کرد؟


هیچ راه ساده تر از اینکه رنگ های مختلف کانسیلر را امتحان کنید و سپس بهترین آن را برگزینید، وجود ندارد. بسیاری از افراد از ما سوال می پرسند که بهترین رنگ فوندیشن متناسب با پوست صورت من کدام است؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که هیچ راهی جز تست کردن رنگ های مختلف وجود ندارد.
انتخاب رنگ کانسیلر به تناژ پوستی شما بستگی دارد. همچنین باید ببینید که قصد دارید کانسیلر را در کدام محدوده از چهره به کار ببرید. تجربه به ما می گوید که اگر از کانسیلر خیلی روشن برای مناطق زیر چشم خود استفاده کنید، احتمال اینکه به رنگ خاکستری تغییر پیدا کند بسیار است. پس چاره کار چیست؟ چاره کار این است که ابتدا دور پلک را با یک رنگ نارنجی یا زرد خوب پوشش دهید. کانسیلر را با نوک انگشتان فید کرده و بگذارید جذب شود. پس از گذشت چند دقیقه، کانسیلر رنگ طبیعی را مورد استفاده قرار دهید.
اگر دور چشم شما تا حد زیادی تیره است که هیچ جوره نمی توانید آن را پوشش دهید، می توانید از کانسیلر برند کلینیک مدل Apricot corrector استفاده نمایید. این کانسیلر به رنگ هلویی بوده که استفاده از آن باعث می شود تیرگی زیاد دور پلک شما تا حد زیادی پوشانده شود و این قسمت را آماده استفاده از کانسیلر به رنگ طبیعی نماید.

 

نکات مهم کانسیلر


چگونه می توان بافت و نوع کانسیلر را انتخاب کرد؟


برای انتخاب نوع و بافت کانسیلر نیز باید به عوامل متعددی توجه داشته باشید. به طور کلی بهتر است کانسیلر شما بافت سبک تری داشته باشد تا منجر به بسته شدن منافذ پوست و ایجاد زمینه برای پیدایش جوش و آکنه نشود. از دیگر مواردی که باید هنگام انتخاب نوع کانسیلر به آن توجه داشته باشید، نوع پوست شما است. اگر پوست شما چرب است، می توانید از انواع کانسیلرهای پودری موجود در بازار استفاده کنید. کانسیلرهایی که بافت پودری دارند، چربی بیش از حد پوست را کنترل کرده و از ماسیده شدن آرایش جلوگیری می کنند.
برعکس، اگر پوست شما خشک است می توانید از انواع کانسیلرهای کرمی یا مایع استفاده کنید. افراد دارای پوست خشک می توانند کانسیلر را با مقدار بسیار اندکی از مرطوب کننده یا آبرسان ترکیب کنند تا پوست هیدراته و شاداب بماند و به مرور زمان خشک و شکننده نشود.

 

نکات مهم کانسیلر


طرز صحیح استفاده از کانسیلر


برای زدن کانسیلر روی پوست می توان از براش سر تخت استفاده کرد. اگر مشاهده کردید که خطوط براش روی پوست به جا مانده است، می توان از یک اسفنج یا پد بیوتی بلندر برای فید کردن بهتر آن استفاده نمایید. اگر براش در دسترس ندارید، می توانید از نوک انگشتان کمک بگیرید. اتفاقا نوک انگشتان به دلیل گرمایی که منتقل می کنند، کانسیلر را خیلی بهتر جذب پوست خواهند کرد. اگر از انگشت برای زدن کانسیلر استفاده می کنید، باید قبل از آن حتما دستان تان را خوب بشویید. چون دست ها منتقل کننده آلودگی بوده و احتمال بروز جوش و آکنه را افزایش می دهد. اگر قصد دارید از بیوتی بلندر استفاده کنید، باید از کوچکترین سایز آن استفاده نمایید.
برای اینکه آرایش چشم حرفه ای و بدون نقص را داشته باشید، ابتدا از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.  پس از این که پرایمر جذب پوست شد، اگر زیر چشم شما خیلی تیره بود از کانسیلرهای تصحیح رنگ استفاده کنید. بهترین گزینه برای شما می تواند کانسیلر نارنجی یا هلویی باشد. این کانسیلر نیز باید چند دقیقه روی پوست شما بماند تا جذب شود. در مرحله بعد باید از کانسیلر به رنگ طبیعی استفاده کنیم. ساده ترین روش استفاده از انگشت برای زدن کانسیلر است. پس از این که کانسیلر را با انگشت روی پوست زدید، کمی صبر کنید تا جذب شود. سپس از پودر فیکس برای افزایش ماندگاری خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کانسیلر را باید به طور مثلث وارونه زیر چشم بکشید تا نتیجه بهتری در پی داشته باشد.

 


یکی دیگر از کاربردهای اساسی کانسیلر، تصحیح فرم لب است. اگر خط لب خود را نامتقارن و کج کشیده اید، در نهایت با استفاده از یک براش آغشته به کانسیلر مایع، فرم آن را تصحیح کنید. این گونه لب های بی عیب و نقص و زیبایی خواهید داشت. همچنین اگر خط چشمی که کشیده اید، قرینه نیست یا تمیز از آب در نیامده، می توانید آن را با کمک کانسیلر تصحیح کنید. کافیست یک براش زاویه دار را درون کانسیلر مایع فرو برده و خطوط مورد نظر را با آن مرتب کنید.
شما این امکان را دارید تا از کانسیلر به جای هایلایتر استفاده نمایید. برای این کار باید از کانسیلر روشن تر از رنگ پوست استفاده نمایید. کانسیلر روشن را روی مناطقی از صورت که باید هایلایت شوند مانند روی استخوان گونه، روی تیغه بینی، بالای استخوان ابرو، بالای لب و ... ‌قرار دهید.


چرا کانسیلر به رنگ خاکستری تغییر پیدا می کند؟


دلیل خاکستری شدن رنگ کانسیلر این است که از رنگ اشتباه استفاده کرده اید. بگذارید این قسمت را با ذکر یک مثال به شما توضیح دهیم. برخی افراد که دچار تیرگی و سیاهی دور چشم هستند، با خود فکر می کنند هر چه از رنگ های روشن تر کانسیلر استفاده کنند، احتمال روشن شدن و پوشانندگی این نواحی نیز بیشتر می شود. در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست. استفاده از کانسیلر خیلی روشن روی سیاهی دور چشم باعث می شود که پوست شما پس از مدتی خاکستری رنگ شود. حالا چاره کار چیست؟
برای اینکه پوست شما پس از مدتی به رنگ خاکستری تبدیل نشود، باید از زیرساز آرایشی مناسب استفاده کنید. روش کار به این صورت است که ابتدا از یک کانسیلر تصحیح رنگ نارنجی یا هلویی برای پوشاندن نواحی خیلی تیره پوست استفاده کنید. سپس کانسیلر طبیعی را برای پوشانندگی بیشتر پوست به کار ببرید.

 

نکات مهم کانسیلر


چرا استفاده از کانسیلر باعث ایجاد خطوط روی پوست می شود؟


دلیل این امر آن است که از کانسیلر نوع اشتباه برای خود استفاده کرده اید. دلیل دیگر این مسئله این است که پوست نواحی زیر چشم شما بسیار خشک است و پس از مدتی چروک و پر از خطوط ریز می شود. اگر پوست شما خشک است، همان طور که قبلا اشاره کردیم باید از مرطوب کننده و آبرسان همراه با کانسیلر استفاده کنید تا از بروز چین و چروک روی آن جلوگیری کنید.
دلیل دیگر ایجاد خطوط روی پوست می تواند عدم فید کردن محصول یا عدم استفاده از پودر فیکس باشد. اگر تمامی این موارد را به خوبی رعایت کنید، کانسیلر شما حالت ماسیده یا چروکیده پیدا نخواهد کرد.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

خوب بود
دوشنبه 14 مهر 1399 - 19:02:55
لایک
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: