شنبه 05 آذر 1401 - 16:36:10

آموزش قدم به قدم مش با فویل

آموزش مش کردن مو با فویل

روش های صحیح استفاده از فویل

 

آموزش مش با فویل


مش کردن موها با فویل یکی از کارهایی است که اکثر خانم ها آن را به آرایشگران ماهر می سپارند و بابت آن هزینه های گاها هنگفتی را پرداخت می کنند. شاید با خودتان فکر کنید مش کردن موها کار سختی است و نمی توان آن را در خانه انجام داد. اما ما در مطلب آموزش قدم به قدم مش با فویل به شما خواهیم آموخت که رنگ و مش آن طورها که فکر می کنید هم کار دشواری نیست. با مش کردن موها در خانه، هزینه کمتری را متحمل خواهید شد.


شلال چیست؟

جدا کردن زیگزاگی موها را شلال می گوییم. چند روش برای تقسیم بندی موها به روش شلال وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

تقسیم بندی لایه های آزاد

ضخامت لایه‌ی آزاد شما باید با ضخامت تکه هایی که داخل فویل قرار گرفته یکسان باشد.این نکته هم قابل ذکر هست که ما هر چه تکه هایمان را ظریف تر داخل فویل بگذاریم زودتر به پایه می رسد. وقتی سمت راست و سمت چپ کنار سر که به اتمام رسید می توانیم قسمت جلوی سر را شروع به کار کنیم، اگر مشتری شما تمایل داشته باشد از جلوی سرش باشد شما می توانید قسمت اول را به حالت شلال یا زیگزاکی داخل فویل قرار بدهید.

 

روش تقسیم بندی موها 

 

هایلایت مو به صورت کامل

قبل از شروع به کار، مو را به 9 قسمت مساوی تقسیم می کنید. دو بخش در مرکز پشت، دو قسمت در کنار گوش، یک قسمت فقط بالای گوش و دو بخش در پایین مو که به همان اندازه، دو قسمت بالایی مو نیز جدا کنید. برای شروع کار از قسمت پایینی آغاز کنید. قسمت پایین مو را با شانه جدا کنید. از قسمت پایین مو یک لایه ریخته و لایه بعدی را با کمک شانه دم باریک به صورت زیگزاکی یا شلالی جدا کنید.
سپس لایه را که با دم شانه جدا کرده اید را با دست بگیرید و اول ریشه آن لایه را با رنگ بپوشانید. بعد از آن با برس رنگ کل مو را رنگ می کنید. با استفاده از شانه، بقیه قسمت ها را انتخاب می کینم و با همان روش قبلی رنگ می کنیم و بعد از آن فویل را بر روی سر سفت کرده تا به طور کامل رنگ در همه جا پخش شود. توجه داشته باید که فویل را خیلی به صورت صاف و مسطح بر روی مو  سفت نکنید چرا که ممکن است نتیجه خوبی را به دست نیاورید. زمانیکه قسمت های پایین را انجام دادیم به سراغ قسمت های بالایی مو رفته و همن کار ها را بر روی مو انجام دهید. این روند را برای تمامی قسمت های سر انجام دهید تا نتیجه کار حاصل شود. این روند را ادامه می دهیم تا تنها قسمت های بالای سر باقی بماند. زمانی که به قسمت بالای موی مشتری رسیدید، تاج مو را جدا کرده و از آنجا شروع به رنگ کردن مو می کنیم .

 

هایلایت مو با فویل

 

چگونه فویل ها را فیکس کنیم؟

برای قرار دادن فویل ها چند روش وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

 

روش اول: تقسیم بندی موها با فویل

این روش به دلیل داشتن دقت بالا، بسیار امن است و انجام آن به افراد مبتدی پیشنهاد می شود. ابتدا شانه مخصوص تقسیم بندی را درون موها فرو برده و تکه بسیار باریکی از آن را جدا می کنیم. یکی از روش های این که مطمئن شویم فویل به خوبی زیر موها قرار گرفته، این است که انتهای شانه را در قسمت بالای فویل قرار داده و کمی لا بزنیم. سپس فویل را در زیر لایه ای از مو که جدا کرده بودیم قرار دهیم. پس از این که فویل را فیکس کردیم، شانه را از لای آن برمی داریم. حال قلم موی آغشته به مواد رنگ را بر می داریم و موها را با آن رنگ می زنیم. ادامه فویل را لا زده تا موهای رنگ شده به خوبی پوشش داده شوند. برای آن که مطمئن شویم فویل به خوبی فیکس شده، آن را چند تا می زنیم. انتهای شانه را در قسمت های چپ و راست فویل قرار داده و دو سر باز آن را نیز می بندیم. با انجام این روش دیگر مطمئن خواهیم بود که سایر قسمت های مو به مواد رنگ آغشته نخواهد شد.

 

روش دوم: قرارگیری سریع فویل

این روش درست به مانند روش قبل بوده؛ با این تفاوت که از امنیت کمتر و سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود. فویل را در زیر تکه ای از مو که جدا کرده بودیم قرار می دهیم و موها را رنگ می کنیم. سپس انتهای فویل را یک لا می زنیم تا موهای رنگ شده را پوشش دهد.

 

روش سوم: تکنیک لولایت

برای این تکنیک، ابتدا یک لایه ورق فویل را در زیر تکه ای از مو که تقسیم بندی کرده بودیم، قرار می دهیم و موها را به مواد رنگ آغشته می کنیم. سپس یک لایه ورق فویل دیگر را به صورت مماس روی آن قرار داده و شانه را کمی روی آن حرکت می دهیم تا ورقه ها به خوبی تثبیت شوند.

روش چهارم: تکنیک ویو کردن با فویل

در این روش ابتدا تکه باریکی از مو را جدا می کنیم. سپس همان تکه را به روش زیگزاگی به دو دسته تقسیم می نماییم. فویل را زیر تکه دوم قرار داده و مواد گذاری را انجام می دهیم. انتهای فویل را لا می زنیم. این روش را می توان بدون تقسیم بندی اولیه نیز انجام داد. بدین صورت که از همان ابتدا موها را به روش زیگزاگی جدا کرده و بالای فویل را یک لا می زنیم. سپس فویل را زیر لایه مو قرار داده و مواد گذاری می کنیم. انتهای فویل را یک لا زده و روی موهای رنگ شده قرار می دهیم تا به خوبی پوشش داده شوند.

 

فیکس کردن فویل مش

 

چه کار کنیم که در هنگام مش کردن فویل ها نشتی ندهند؟

نکته مهمی که در مش کردن موها وجود دارد این است که کار را باید از قسمت بغل گوش سمت راست شروع کنیم، نه از پشت سر. در این صورت نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد. با توجه به نکته ای که گفته شد از کنار گوش سمت راست اولین دسته مو را جدا می کنیم. به خاطر داشته باشید دسته ای از مو که جدا می کنید خیلی ضخیم نباشد؛ چرا که فویل با ریشه موها فاصله پیدا کرده و معمولا زیاد جالب نمی شود. در صورتی که دسته های مو را ضخیم بگیرید، باعث نشت مواد شده و فویل به سمت پایین حرکت می کند. موادی که برای مش کردن مو ترکیب می کنید، باید به اندازه کافی مانند مواد آمبره سفت باشد که از روی موها نشت نکند.


آموزش انواع مش مو

مش مو دارای انواع متفاوتی است ک از جمله آن ها می توان به مش کلاهی، مش سوزنی، مش فویل و مش در هوای آزاد اشاره کرد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع این مش ها آشنا کنیم.

 

آموزش مش فویل

روش مش کردن موها با استفاده از فویل بدین صورت است که ابتدا موها را تقسیم بندی کنیم. قسمت جلوی سر را از گوش تا گوش به سه قسمت و قسمت پشت سر را نیز به 4 قسمت تقسیم می کنیم. سپس با استفاده از شانه دم باریک، قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا می کنیم. توجه داشته باشید که قطر مو نباید بیش از نیم سانتی متر باشد. کاغذ فویل را به اندازه 5 سانتی متر و به شکل مستطیل بریده و لبه جلوی کاغذ را جهت استحکام بیشتر، حدود دو سانتی متر تا بزنید. سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.
مواد دکلره را مانند روش قبلی آماده کرده و به فاصله نیم سانت از پوست سر، روی موها بزنید. مقدار دکلره نباید زیاد باشد؛ چون موجب نشتی به موهای زمینه خواهد شد. می توانید از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید. بعد از قرار دادن مواد روی موها، کاغذ فویل را روی موها تا کنید. موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید. بعد از مکث کافی، قسمت های دکلره شده را که به پایه مورد نظر رسیده بشویید و رنگساژ مورد نظر خود را روی موها بزنید.

 

آموزش مش کلاهی

برای مش کردن مو از به طریق کلاهی، ابتدا موها را به سمت پشت سر شانه زده و کمی روغن کف ست می ریزیم. موها را به روغن آغشته کنید تا هنگام در آوردن مو از کلاه، درد کمتری احساس شود. سپس کلاه را به خوبی روی سر قرار داده و یک سنجاق سر را در قسمت تاج سر به صورت افقی در کلاه فرو می کنیم تا در حین کار جا به جا نشود.
با استفاده از قلاب، شروع به در آوردن موها از سوراخ های کلاه کنید. برای جلوگیری از خروج موی اضافی از کلاه مش، نوک انگشتان را در کنار سوراخ ها قرار می دهیم. موهای بیرون کشیده شده را شانه زده و با دست کمی آن را می کشیم تا زیر سوراخ جمع نشده باشد.

 

آموزش مش کلاهی


پودر دکلره و اکسیدان را با هم مخلوط می کنیم تا مواد به شکل ماست شل در بیاید. مواد را از پشت سر به سمت مرکز می زنیم و سپس دسته های مو را از هم جدا کرده و از انتها تا نوک مو را به مواد آغشته می کنیم. هر دسته مو را جمع کرده و روی سوراخ مربوط به خود قرار می دهیم. می توانید یک کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ و مش را روی موهای دکلره شده قرار دهید و با استفاده از سشوار دستی، موها را به شکل دورانی و یکنواخت حرکت دهید. زمانی که مواد حالت کف دار پیدا کرد، سشوار را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا موها به اندازه دلخواه روشن شوند.
بهتر است هر 10 دقیقه مقاومت مو را چک کنیم. سپس موها را شسته و رنگساژ می زنیم. برای رنگساژ مش، تنها چند قطره اکسیدان داخل رنگ ریخته و آب اضافه می کنیم تا حالت دوغی پیدا کند. بعد از گذشت 10 دقیقه، کلاه را از سر برداشته و اضافه رنگساژی که داخل کلاه قرار دارد را با انگشت روی ریشه مش ها قرار داده و بعد از 5 دقیقه مو را می شوییم. بهتر است برای شستشوی موها از نرم کننده استفاده کنید و تا 3 روز از شستشوی مجدد موها خودداری کنید.

 

آموزش مش سوزنی

مش سوزنی با استفاده از کلاه، یکی از قدیمی ترین روش های لایت کردن مو است. به طور کلی، استفاده از کلاه برای مش کردن باعث می شود ریشه مو آغشته به مواد دکلره نشده و آسیب نبیند. روش کار مش سوزنی نیز دقیقه به مانند مش کلاهی است.

 

آموزش مش سوزنی

 

آموزش مش در هوای آزاد

رنگ مو بالیاژ یکی دیگر از ترندهای مش کردن مو است که بسیاری از خانم ها به خصوص هنرمندان و بازیگران را به خود جذب کرده است. در این تکنیک، قسمت های بالای مو که به ریشه نزدیک است، تیره مانده و هر چه به سمت پایین مو نزدیک می شویم، رنگ آن روشن تر می شود. در این روش، آرایشگر موهای شما را آزادانه رنگ می کند.
بالیاژ یک کلمه فرانسوی است که جاروب کردن نام دارد. در این روش، موها به صورت آزادنه رنگ آمیزی می شوند. بالیاژ برای انواع موهای بلند و کوتاه مناسب است. این روش رنگ مو از ریشه آغاز شده و به مرور تنالیته رنگ به بیشترین درجه روشنی در انتها می رسد.
از آن جایی که در این روش لایه رویی مو بسیار حائز اهمیت است که رنگ روشنی داشته باشد، لایه های زیرین مو می تواند به همان رنگ طبیعی مو باقی بماند. بالیاژ برای افرادی که از موهای سفید خود رنج می برند نیز بسیار مناسب خواهد بود. از آن جایی که می توان با استفاده از این تکنیک، هایلایت های زیبا و طبیعی بسیاری را با رنگ های روشنی همچون شرابی و صورتی ایجاد کرد، بسیار مورد توجه دختران جوان قرار می گیرد. برای این کار کافیست چند دسته از موهای خود را انتخاب کرده و هایلایت مورد نظر را روی آن اجرا کنید. مابقی موها را به حالت طبیعی خود رها نمایید.
به دلیل آن که بالیاژ یک تکنیک کاملا دستی است و آرایشگر باید تغییرات لازم را روی آن پیاده سازی کند تا ترکیب زیبایی از رنگ ها به دست بیاید، انواع چندانی ندارد. تنها یک روش برای انجام این کار وجود دارد و آن پیچاندن دسته های رنگ شده مو داخل فویل و قرار دادن در معرض حرارت بالا است.

 

آموزش مش در هوای آزاد


زمانی که موهای خود را بالیاژ می کنید، شفافیت و براقیت موهایتان دو چندان شده و حتی مشکلات مربوط به آن از چشم ها پنهان می مانند. یکی از مزایای بالیاژ این است که می تواند به عنوان یک محافظ از موهای شما در برابر آسیب های مختلف محافظت کند. از این رو، زمانی که احساس می کنید تناسب رنگ موی شما دچار تغییر شده است، می توانید برای تجدید رنگ موی خود اقدام نمایید. در مقاله آموزش قدم به قدم مش با فویل به بررسی نکاتی پیرامون استفاده از فویل پرداختیم. همچنین، آموزش چند مدل مش مو را نیز خدمتتان ارائه کردیم که امیدواریم مورد پسند واقع شود.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: