چهارشنبه 12 تیر 1398 - 11:14:19

انواع رنگ مو

انواع رنگ مو موقتی و نیمه دائمی

نکاتی درباره رنگ کردن موها

 

انواع رنگ مو


رنگ مو یکی از بهترین گزینه ها برای تغییر ظاهر و ایجاد تنوع در آن است. اغلب خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند، احتمالا از این نکته بی خبرند که رنگ مو دارای تنوع بالایی است. در واقع، معمولا رنگ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند از نوع اکسیداسیون دائم یا همان رنگ موی تیوپی هستند. خوب است بدانید که انواع رنگ موهای مختلفی در بازار موجود است که شناخت کامل آن ها به شما کمک می کند هر کدام را در موقع خاص خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید موهایتان را تنها برای چند روز رنگ کنید، بهتر است به جای استفاده از رنگ موی دائم از رنگ موی موقتی استفاده نمایید. در ادامه این مطلب با وب سایت رژلب همراه باشید تا به همه چیز درباره انواع رنگ مو بپردازیم.


انواع رنگ مو: موقتی و دائمی


رنگ مو را می توان به دو بخش رنگ مو موقتی و رنگ مو دائمی تقسیم کرد. در ادامه این رنگ موها را به تفکیک هم توضیح خواهیم داد.

رنگ مو موقتی

رنگ موی موقتی اساسا تغییر بسیار زیادی در رنگ مو ایجاد نمی کند. در واقع، اساسا رنگ طبیعی موها را روشن تر کرده و از تندی موهای سفید یا زردی آن می کاهند. همچنین، قادر هستند موهای هایلایت شده را نیز یکنواخت کنند. از رنگ موی موقتی می توان جهت امتحان کردن یک رنگ مو مانند رنگ موی فانتزی استفاده کرد. رنگ موی موقتی را می توان با یک بار شستشو از بین برد.
به طور کلی، دو نوع رنگ موی موقتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به رنگ موی رقیق و رنگ موی غلیظ اشاره کرد. رنگ موهای رقیق معمولا مو را به صورت خیلی ملایم رنگ می کنند. این در حالی است که رنگ موی غلیظ، طیف تیره تری را ایجاد می کند. رنگ موهای رقیق و موقتی معمولا به صورت مایع هستند که پس از موادگذاری حتی می توان آن را از روی سر نشست.
شاید برایتان جالب باشد بدانید رنگ به کار رفته در رنگ موهای موقتی معمولا تصفیه و تضمین شده هستند. این رنگ ها از لحاظ ایمنی تست شده اند و برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده اند. رنگ های موقتی بی خطر بوده و قبل از موادگذاری نیازی به تست پاچ یا همان تست حساسیت ندارند.

انواع رنگ مو: اسپری رنگ مو

رنگ موی رقیق حاوی اسید ضعیفی است که موجب افزایش قدرت جذب رنگ توسط مو می شود. برخی فرآورده ها ممکن است که علاوه بر رنگ های تضمین شده، حاوی رنگ های ترکیبی دیگری نیز باشند که در این صورت، که در این صورت باید نکات احتیاطی را رعایت کرد و تست حساسیت را نیز انجام داد. برخی از رنگ موهای رقیق را می توان در قالب اسپری یا موس مو یافت. معمولا از اسپری رنگ مو برای ایجاد رنگ های فانتزی همچون طلایی، نقره ای، صورتی، آبی، سبز و ... استفاده می شود. اکثر رنگ موی موقت، مواد رنگی را مانند یم پوشش رنگی روی مو قرار داده و به درون ساختمان مو نفوذ نمی کنند.
رنگ موقتی از نوع غلیظ می تواند دردسرهایی از قبیل رنگی شدن بالش و لباس را برایتان به دنبال داشته باشد. انواع رنگ مو موقت معمولا نسبت به آب مقاوم هستند؛ اما با یک بار شستشو از بین می روند.

 

انواع رنگ مو موقتی

 

انواع رنگ مو نیمه دائمی

رنگ مو نیمه دائمی نسبت به انواع رنگ مو موقتی دارای امتیازاتی هستند: اول این که دوام بیشتری دارند. دوم این که پس از چند بار شستشو از بین می روند و در صورت عدم رضایت از رنگ مورد نظر، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. روش کار با این رنگ مو بسیار آسان است. رنگ مو نیمه دائمی معمولا آلرژی کمتری را نسبت به رنگ موهای اکسیداسیون دائمی ایجاد می کنند. این رنگ را نمی توان برای روشن تر کردن موها به کار برد.
انواع رنگ مو نیمه دائمی معمولا دارای رنگ های آلی هستند که برای نفوذ در مو و سفت کردن آن مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ موهای نیمه دائمی معمولا به اکسیدان نیازی نداشته و حتی بدون آن ها نیز می توان موادگذاری را انجام داد. به بیانی دیگر، مصرف این نوع رنگ موها آسان تر بوده و بسیار ملایم تر از رنگ موهای دائمی هستند. فقط کافیست رنگ موی نیمه دائم را مستقیما روی موها قرار داده و مانند شامپو به تمام قسمت ها بمالید. اکثر رنگ موهای نیمه دائمی به صورت مایع هستند و تعدادی از آن ها را می توان به صورت موس نیز استفاده کرد.
از آن جایی که رنگ موی نیمه دائم به طور کامل داخل مو نفوذ پیدا می کند، در اثر تعریق به رختخواب و لباس مالیده نمی شود. رنگ های نیمه دائم را می توان به صورت سری کاملی از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی یافت و همچنین، انواعی از طیف خاکستری به رنگ های دودی یا نقره ای موجود می باشند. در واقع، این رنگ ها اغلب برای پوشاندن موهای سفید یا برای از بین بردن رنگ های زرد و خاکستری یا سفید کردن آن به کار می روند. همچنین، برای طراوت دادن به رنگ مو در کنار رنگ های دائمی نیز می توان از آن استفاده کرد. استفاده از رنگ موی نیمه دائمی برای موهای طبیعی نیز می تواند افزایش درخشندگی را به دنبال داشته باشد.
از انواع رنگ مو نیمه دائم نمی توان برای موهای دکلره شده استفاده کرد. احتمال وجود آلرژی در این نوع رنگ مو نیز بسیار پایین است. افرادی که به رنگ های دائمی حساسیت دارند، می توانند از رنگ های نیمه دائم استفاده کنند. با این حال، برای احتیاط بیشتر، بهتر است قبل از مصرف تست حساسیت را انجام دهند.

 

رنگ مو نیمه دائمی

 

نکاتی در مورد انواع رنگ مو

 

از گذشته تاکنون همواره باورهای درست و نادرستی درباره رنگ مو وجود داشته است. در ادامه به بررسی این باورها خواهیم پرداخت.

آیا انواع رنگ مو موجب سفید شدن موها می شوند؟

رنگدانه های موجود در سلول های ریشه موها، عامل طبیعی رنگ مو هستند. زمانی که ساخت این رنگدانه ها در سلول متوقف می شود، رنگ مو از بین رفته و سفید می شود. از مهم ترین عواملی که در سفید شدن رنگ مو تاثیرگذار هستند می توان به ژنتیک، مشکلات جسمی و روانی، اضطراب، بیماری های داخلی، بی خوابی، بیماری های عصبی و ... اشاره کرد. در واقع، رنگ مو تاثیری در سفید شدن موها نداشته و به عوامل دیگری بستگی دارد.

آیا رنگ مو برای خانم های باردار مضر است؟

در زمان بارداری، رنگ کردن موها اصلا توصیه نمی شود. چرا که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو به وسیله پوست سر جذب خون شده و به جنین انتقال پیدا می کند. در صورتی که خانم های باردار تمایل به رنگ کردن موهای خود دارند، بهتر است از روش های جدیدی همچون آمبره، بالیاژ و ... استفاده کنند تا رنگ مو با پوست سر تماس نداشته باشد. هنگام مواد گذاری حتما از ماسک استفاده شود.

آیا رنگ مو را باید روی موهای تمیز گذاشت؟

پاسخ به این سوال خیر است. توصیه می کنیم رنگ مو را روی موهای چرب قرار دهید. به این دلیل که چربی طبیعی روی موها از آسیب شدید رنگ مو خواهد کاست. همچنین، پس از رنگ کردن موها نیز باید دو الی سه روز بعد از آن نسبت به شامپو کردن اقدام کنید. پس از رنگ کردن موها حتما از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید تا از بروز خشکی جلوگیری کند. این مواد قادرند رطوبت از دست رفته موهای رنگ شده را به شما بازگرداند.

به جای رنگ موی شیمیایی از چه مواد دیگری می توان استفاده کرد؟

به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی می توان از انواع رنگ موهای طبیعی و بدون آمونیاک استفاده کرد. در گذشته خانم ها از مواد طبیعی همچون حنا و قهوه نسبت به رنگ کردن موهای خود اقدام می کردند. امروزه شامپو رنگ های بسیاری نیز در بازار موجود هستند که با استفاده از آن می توان آسیب ناشی از رنگ موهای دائم را به حداقل رساند.

 

رنگ مو نیمه دائمی

 

چرا رنگ مو پس از مدتی تغییر می کند؟

رنگ موی ایرانی ها به دلیل تیره بودن، پس از مدتی تغییر کرده و رو به سمت نارنجی و قرمز می رود. عموما رنگ های سری بلوند دارای درصدی زردی و قرمزی هستند که برای جلوگیری از این امر می توان از رنگ مو دودی استفاده کرد. از جمله عواملی که موجب تغییر رنگ مو به قرمز و نارنجی هستند می توان به شامپوهای حاوی سولفات، نور خورشید، آب کلردار، لایه های متعدد رنگ مو و نوع رنگ موی استفاده شده اشاره کرد.
برخی افراد نیز پس از رنگ کردن موهایشان با تناژهایی از رنگ سبز مواجه می شوند. دلیل این امر نیز زیرتناژهای مختلفی است که منجر به تغییر رنگ و واکنش پس از گذاشتن رنگ مو خواهد شد. به همین دلیل است که افراد پس از رنگ کردن موها با رنگ سبز و قرمز مواجه می شوند. به طور کلی، زمانی که یک رنگ با پایه آبی را به موهای طلایی یا زرد بزنید، نتیجه آن سبز خواهد شد. بهترین راهکار برای از بین بردن تناژ سبز، استفاده از رنگ موها با پایه قرمز و بنفش است. یک راه دیگر، استفاده از اصلاح کننده ها می باشد. می توانید این مواد را با کمی اکسیدان ولوم پایین ترکیب کنید و روی موها قرار دهید تا پایه سبز،آبی یا قرمز آن تغییر کند. به طور کلی، برای اصلاح رنگ باید از رنگ متضاد با آن استفاده کرد. به عنوان مثال، موهای سبز شده را با قرمز، موهای نارنجی را با آبی و موهای زرد شده را با بنفش اصلاح نمایید.

چگونه می توان رنگ موها را ترکیب کرد؟

زمانی که قصد دارید رنگ موی ترکیبی به دست بیاورید، سعی کنید بیش از سه رنگ استفاده نکرده و همگی از یک برند هستند. استفاده از محصولات با برندهای مختلف می تواند در شما تولید حساسیت و آلرژی کند. رنگ های ترکیبی زمانی جلوه زیبایی دارند که یک رنگ اثر خنثی روی رنگ دیگر داشته باشد. به عنوان مثال، برای کاهش قرمزی رنگ های سری بلوند باید از مقداری رنگ دودی استفاده کرد.

چگونه می توان رنگ مو را از روی پوست پاک کرد؟

برای جلوگیری از رنگ شدن پوست صورت، گوش و گردن، بهتر است قبل از رنگ کردن موها مقداری وازلین روی نواحی فوق بزنید. اگر فراموش کردید این کار را انجام دهید و پوست شما رنگ گرفت، می توانید یکی از راهکارهای پیش رو را انجام دهید: از یک پاک کننده آرایش ضد آب استفاده کنید. در صورت عدم حساسیت به مواد پاک کننده ناخن می توانید از مقداری استون نیز استفاده کنید. چنانچه لک ناشی از رنگ مو کمرنگ است، می توانید از ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل برای پاک کردن آن استفاده نمایید.

 

رنگ کردن موها

 

چند بار در سال می توان موها را رنگ کرد؟

توصیه می کنیم بیش از 9 بار در سال موهای خود را رنگ نکنید؛ چرا که استفاده مکرر از رنگ مو می تواند منجر به مشکلات و بیماری های بسیاری شود.


روشن کردن موها بدون دکلره


از آن جایی که دکلره کردن موها می تواند آسیب بسیاری به سلامتی شما برساند، تصمیم گرفتیم تا شما را با روش های دکلره کردن موها بدون دکلره آشنا کنیم.
یکی از روش های روشن کردن موها بدون دکلره، دکو کرم است. به دکو کرم دکلره ضعیف نیز گفته میشود به دلیل آن که قدرت و نفوذ دکلره سنتی را ندارد همچنین به دلیل چرب و نرم بودن کرم دکلره باعث میشود موها بعد از دکلره خشک و آسیب دیده نشوند زیرا مملو از روغن های مغذی است که علاوه بر روشن کردن موها به تقویت و حفظ رطوبت و شادابی مو منجر می شود. برای اینکه موهای خود را به پایه های روشن برسانید و در عین حال موهای سالم و شادابی داشته باشید باید روش صحیح استفاده ازدکوکرم را بدانید. دکوکرم را با چه شماره اکسیدانی ترکیب کنیم؟ انتخاب شماره اکسیدان به پایه مو مورد نظر شما و اینکه در کدام قسمت سر می خواهید عمل دکلره را انجام دهید بر می گردد. یکی دیگر از روش های روشن کردن موها بدون دکلره، روشن کردن مو با رنگ موی سه صفر است. این رنگ مو قادر است که پایه مو را تا 4 درجه روشن کند. به این معنی که مو را از پایه یک به 4 برساند. رنگ مو سه صفر بی رنگ و خنثی است.

 

رنگ کردن مو بدون دکلره


در مطلب انواع رنگ مو به بررسی مدل های مختلف رنگ مو پرداختیم. همچنین نکاتی از انواع رنگ مو را نیز به شما آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: