چهارشنبه 08 آبان 1398 - 06:54:36

شامپو رنگ – 12 کاری که بعد از رنگ کردن مو نباید انجام دهید

 

راهکارهای افزایش سلامت مو پس از رنگ کردن

محافظت و آبرسانی موها

 

مراقبت از موهای رنگ شده

 


پس از گذشت ماه ها یا حتی سال ها از روال همیشگی که برای ظاهر خود طی می کردید، رنگ کردن موها می تواند یک تغییر شگرف در شکل کلی ظاهرتان ایجاد نماید. برای اطمینان از اینکه بعد از رنگ کردن همچنان موهای شما سلامت باقی بماند، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


خودداری از شستشوی موها بعد از رنگ کردن


یکی از اشتباهات رایج پس از موادگذاری، شستشوی موها است. یک متخصص رنگ و مش در شهر نیویورک اظهار دارد که حداقل باید تا 72 ساعت پس از رنگ کردن موها جهت شستشوی آن صبر کرد. معمولا بسته شدن لایه کوتیکول مو تا سه روز به طول می انجامد و در این زمان مولکول های رنگ کاملا به دام افتاده و افزایش ماندگاری آن را موجب می شود. حال اگر شما قبل از سه روز اقدام به شستشو کنید، مولکول های رنگ مو کاهش یافته و زودتر از موعد باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.


عدم استفاده از رنگ های آماده موجود در بازار


اگر تمایل دارید موهایتان آسیب ببیند یا مدت زمان ماندگاری طولانی نداشته باشد، رنگ های آماده موجود در بازار را خریداری نمایید. استفاده ناآگاهانه از رنگ های تیوپی نه تنها موهای شما را خشک می کند، بلکه احتمال این که بد رنگ و بسیار غیر حرفه ای از آب در بیاید نیز بسیار است. علاوه بر این، دکلره کردن موها نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و اگر در این زمینه آگاهی ندارید، به هیچ وجه آن را در منزل امتحان نکنید. متخصصان رنگ و مش از مواد و متریال های بسیاری برای حفظ سلامت و براقیت موها استفاده می کنند که احتمالا شما از آن ها بی خبرید.


خودداری از شستشوی بیش از حد موها


آب دشمن رنگ مو است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، موهای شما را در برابر اثرات آب آسیب پذیرتر می کند. البته این بدان معنی نیست که نیاز به متوقف کردن شستشوی سر خود دارید. شما باید از ترفندهایی برای شستشو استفاده کنید. سعی کنید موهایتان را دو بار در هفته بشویید. اگر احساس چرب بودن پوست سر خود را دارید، می توانید از شامپو خشک استفاده نمایید.

 

شستشو موهای رنگ شده


عدم شستشوی موها با آب داغ


هنگام آبکشی موها، دمای آب را روی ولرم یا سرد تنظیم کنید. آب بسیار گرم، لایه کوتیکول بیرونی مو از بین می برد. رنگ مو نیز در این لایه قرار دارد و در واقع شما با شستشوی سرتان با آب داغ، رنگ مو را از بین خواهید برد. هر چه آب گرم تر باشد، از بین رفتن رنگ سریع تر انجام می گیرد.


استفاده از نرم کننده برای موهای رنگ شده


موهای رنگ شده بیشتر در معرض خشک و شکننده شدن قرار دارند. شما می توانید جهت درمان این عارضه از نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این کار به ایجاد یک سد محافظتی کمک کرده و مانع از بین رفتن سریع رنگ مو می شود. اطمینان حاصل کنید که حتما پس از شامپو کردن موها از نرم کننده استفاده نمایید. مقداری از نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده را کف دست ها بریزید و ساقه مو را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه به همان صورت بماند و سپس آبکشی نمایید.


موها را به آهستگی با حوله خشک کنید


یک متخصص زیبایی اظهار دارد که خشک کردن موها با ضربات محکم حوله می تواند آسیب بسیاری به موها وارد کند. تا جای ممکن سعی کنید موهای خود را در هوای آزاد خشک کنید. اگر هم قصد استفاده از حوله را دارید، سعی کنید این کار را با ضربات ملایم انجام دهید. از فشار دادن موها بپرهیزید.


عدم استفاده از وسایل حرارتی مو


موهای رنگ شده در برابر گرما آسیب پذیرتر هستند. استفاده از وسایل حرارتی مو مانند اتو مو، سشوار و بابلیس می تواند احتمال آسیب رسیدن به موها را افزایش دهد. تا جای ممکن سعی کنید از مصرف این دستگاه ها خودداری کنید؛ اما اگر قصد استفاده از آن را داشتید، حتما قبل از آن از اسپری محافظ گرما استفاده نمایید.

 

خشک کردن موهای رنگ شده


محافظت و آبرسانی موها


موهای رنگ شده در فصل تابستان به دلایلی همچون شنا در استخر و دریا، خشک و شکننده تر می شود. برای احیا و محافظت از موها در برابر نمک دریا یا کلر اسخر، یک ماسک خانگی تهیه کنید. شما می توانید از روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل، آووکادو یا انگور استفاده کنید. ماسک را به مدت 30 دقیقه روی موها قرار داده و سپس آبکشی نمایید. حتی پیش از رفتن به دریا یا استخر نیز می توانید کل موها را با روغن بپوشانید تا مانند یک لایه محافظتی عمل کند. استفاده از کلاه مخصوص شنا نیز می تواند کمک بسیاری به محافظت از موها کند.


استفاده از محصولات براق کننده مو


لایه های پروتئینی موهای شما که کوتیکول نام دارد، موجب بازتاب کردن نور روی موها شده و آن را درخشان جلوه می دهد. اما رنگ کردن های مدام این لایه را از بین برده و دیگر موها آن براقیت گذشته را نخواهند داشت. شما برای بازگرداندن درخشندگی به موهایتان می توانید از سرم مخصوص استفاده کنید که نقش ترمیم کردن موها را نیز دارد.


پوشاندن موها در برابر نور مستقیم آفتاب


اگر قصد دارید مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید بمانید، حتما از کلاه یا روسری استفاده نمایید. چرا که نور مستقیم خورشید منجر به بروز آسیب ها در مو می شود.

 

محافظت از موهای رنگ شده


یک روش رنگ کردن موها جهت جلوگیری از بروز آسیب


اگر می خواهید موهایتان پس از رنگ کردن کمتر دچار آسیب و شکنندگی شود، این روش را امتحان نمایید. بعد از این که رنگ را روی ریشه ها قرار دادید، وارد حمام شده و کمی آب روی موهایتان بریزید. شروع به ماساژ دادن موها کرده و درست مانند زمانی که موهایتان را شامپو می کنید، ماساژ دهید. رنگ را از ریشه تا انتهای موها و بالعکس ماساژ دهید و در صورت لزوم، آب بیشتری اضافه نمایید. دقت داشته باشید که کل این فرآیند باید دو دقیقه به طول بینجامد. سپس موها را آبکشی کرده و از شامپو استفاده نکنید.


خودداری از رنگ کردن بیش از حد موها


همیشه یک وقفه بین رنگ کردن موهایتان ایجاد کنید تا با این کار، از آسیب بیش از حد خودداری کرده باشید. یک متخصص رنگ و مش اظهار دارد که مشتریان پس از رنگ کردن موهایشان باید حداقل 6 ماه جهت رنگ کردن دوباره موهایشان صبر کنند. در این صورت، موهای سالم تری خواهند داشت.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: