چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 14:32:14

از بین بردن زردی بعد دکلره

 

راهنمای از بین بردن رفله زرد و نارنجی موهای رنگ و مش شده

چرا رنگ موها پس از گذشت مدت زمانی زرد می شود؟

 

از بین بردن زردی بعد دکلره

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

تیره کردن مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره
استفاده از واریاسیون برای از بین بردن زردی بعد دکلره
استفاده از شامپو ضد زردی برای از بین بردن زردی بعد دکلره
استفاده از ماسک ضد زردی مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره
ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ و مش شده
ترکیب رنگ مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره
استفاده از شامپو بنفش برای از بین بردن زردی بعد دکلره
دلایل زردی موها بعد از دکلره چیست؟

 

 

اگر تا به حال خودتان در منزل موهایتان را رنگ یا دکلره کرده باشید، می دانید که احتمال زرد یا نارنجی شدن موها پس از آن بسیار زیاد است. ایجاد رفله زرد یا نارنجی روی موها پس از دکلره کردن می تواند جلوه نازیبایی را روی موها ایجاد کند. خوشبختانه راهکارهای بسیاری برای از بین بردن زردی بعد دکلره وجود دارد که در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به بیان آن بپردازیم.

 

 

 برای بهره مندی از خدمات خانم تبسم حسینی می توانید با شماره تماس زیر تماس بگیرید 

 

 


تیره کردن مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره

برای از بین بردن زردی بعد دکلره ساده تری راهکار تیره کردن موها است. اما این راه حل چندان جذاب نیست. چرا که شما هدف تان از دکلره کردن موها قطعا روشن تر شدن آن بوده و استفاده از رنگ مو تیره برخلاف اهداف زیبایی شما خواهد بود. بسیاری از افراد نمی خواهند موهایی را که به زحمت بلوند کرده اند را تیره کنند. البته راه حل های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 


استفاده از واریاسیون برای از بین بردن زردی بعد دکلره

واریاسیون نقره ای و بنفش ضد زردی است و واریاسیون آبی و خاکستری نیز ضد نارنجی هستند. شما می توانید با اضافه کردن مقدار اندکی واریاسیون یعنی در حد کمتر از یک بند انگشت به رنگ موی ترکیبی خود، موهای خود را رنگساژ کنید. انجام این کار باعث از بین رفتن رفله زردی یا نارنجی موهای دکلره شده می شود. البته باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که استفاده مداوم از واریاسیون می تواند به سلامت موهای شما آسیب برساند و آن را خشک و شکننده کند. بنابراین در استفاده از انواع واریاسیون ها حد اعتدال را رعایت کنید.

 


استفاده از شامپو ضد زردی برای از بین بردن زردی بعد دکلره

استفاده از شامپو ضد زردی، یکی از بهترین و آسان ترین روش های از بین بردن زردی بعد دکلره محسوب می شود. اگر اهل رنگ کردن موهایتان در منزل هستید، همیشه یک شامپوی ضد زردی در خانه داشته باشید. به محض اینکه مشاهده کردید موهایتان رو به زردی می رود، از شامپو ضد زردی برای از بین بردن این رفله استفاده نمایید. البته لازم نیست از این شامپو به طور مرتب و هر روز استفاده کنید. فقط تا زمانی که مشکل زردی موهایتان حل شود از شامپو ضد زردی استفاده کرده و باقی زمان ها از شامپوی ملایم و معمولی استفاده نمایید.

 

شامپو ضد زردی

 


استفاده از ماسک ضد زردی مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره

اگر میزان رفله زردی یا نارنجی موهایتان پس از دکلره کردن بسیار زیاد بود، پیشنهاد می کنیم هم از شامپو ضد زردی و هم از ماسک مو ضد زردی استفاده کنید. البته هر یک از این محصولات به تنهایی نیز می توانند موثر واقع شوند. این تاثیر بستگی به شدت زردی یا نارنجی موهای شما دارد.علاوه بر این، بهتر است برای مراقبت از موهای رنگ شده از سایر ماسک های مخصوص رنگ شده استفاده کنید. یک سری ماسک های ضد وز و ضد خشکی مو در بازار موجود است که می توانید جهت بازگرداندن سلامت موها از آنها بهره مند شوید.
همان طور که می دانید، در صورت استفاده بی رویه از رنگ مو، موها به مرور زمان خشک و شکننده می شود. پیش از این که موهایتان به این مرحله برسد، توصیه می کنیم از محصولات موثرجهت رطوبت و آبرسانی موها استفاده نمایید. استفاده از روغن های طبیعی نیز می تواند کمک زیادی به نرم و لطیف شدن و همچنین آبرسانی موهای رنگ و مش شده کند. یک پیشنهاد خوب برای افرادی که موهایشان را مدام رنگ یا دکلره می کنند، استفاده از محصولات خانگی برای ساخت ماسک مو است.

 

 

ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ و مش شده

شما می توانید از ترکیب آووکادو، روغن زیتون و ویتامین E یک ماسک موی خانگی بسازید و یک ساعت قبل از حمام آن را روی موهای خود قرار دهید. این ماسک را از نوک موها قرار داده و خوب ماساژ دهید و به سمت ریشه موها بیاورید. کف سر را خوب ماساژ دهید و کلاه مخصوص رنگ و مش را روی آن سر کنید. بگذارید ماسک به مدت یک ساعت روی موها بماند و سپس با یک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید.
یک روش دیگر برای ساخت ماسک مو خانگی، استفاده از تخم مرغ است. شما می توانید تخم مرغ را با یکی از انواع روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، زیتون یا نارگیل ترکیب کرده و روی کل موها و پوست سر ماساژ دهید. این ماسک مو طبیعی را نیز بهتر است به مدت یک ساعت روی مو باقی بگذارید و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

ماسک مو ضد زردی


ترکیب رنگ مو برای از بین بردن زردی بعد دکلره

شما می توانید برای از بین بردن زردی بعد دکلره از ترکیب رنگ مو دودی، بژ و میزان کمی شکلاتی استفاده کنید. از اکسیدان 6 درصد همراه با این ترکیب رنگ مو استفاده کنید تا هم زردی موها از بین برود و هم این که موهای شما خیلی خوشرنگ شود.

 

 

استفاده از شامپو بنفش برای از بین بردن زردی بعد دکلره

شامپو بنفش شامپویی همان طور که از نام آن مشخص است، به رنگ بنفش می باشد و رنگدانه بنفش را توزیع می کند تا زنگ های زرد و نارنجی بعد دکلره را خنثی کند. اگر به چرخه رنگ نگاهی بیندازید، خواهید دید که رنگ بنفش کاملاً مخالف زرد است. این موضوع بدان معنی است که بنفش و زرد یکدیگر را خنثی می کنند. بنابراین، هنگام استفاده از رنگدانه های بنفش روی رنگ های مایل به زرد، رنگ مو را اصلاح می کند و آن را به رنگ خنک و روشن قبلی خود باز می گرداند.
برای استفاده از شامپو بنفش، توصیه می کنیم این کار را هفته ای یک بار انجام دهید. هر گاه متوجه رفله بنفش در موهای خود شدید، مصرف آن را کنار بگذارید. از یک شامپوی ملایم برای شستشوی معمولی موها استفاده کنید و شامپو بنفش را حداکثر هفته ای یک بار مورد استفاده قرار دهید تا رفله زردی موها کاملا از بین برود.

 

شامپو بنفش

 


دلایل زردی موها بعد از دکلره چیست؟


دلایل مختلفی برای زرد شدن موها بعد از انجام دکلره وجود دارد که در ادامه مطلب به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 


1. رنگدانه طبیعی موها به رنگ زرد یا نارنجی است

اگر اغلب موهای خود را بلوند می کنید، با اصطلاح براق یا لعاب (معروف به مرحله 2 رنگ و مش) آشنا هستید. هنگامی که موها با دکلره روشن می شوند، یک رنگدانه زیرین زرد کمرنگ در معرض مو قرار می گیرد که اغلب با براق کننده در داخل سالن کنترل می شود. اگر از این براق کننده یا کنترل کننده رفله زردی استفاده نکنید، ممکن است متوجه شوید که موهای شما شروع به زرد شدن می کند. برای جلوگیری از این موضوع می توانید از انواع براق کننده های مو یا حتی شامپو بنفش استفاده نمایید.
اگر موهای سفید دارید ، گاهی اوقات وقتی ملانین (یعنی رنگدانه) از بین می رود و سفید یا خاکستری می شود، هنوز رنگ زرد در مو باقی می ماند. این می تواند موها را کدر نشان دهد. شامپو بنفش می تواند به مرور زمان کمک کند زردی موهای شما از بین برود، اما برای تأثیر گذاری بیشتر، هایلایت نقره ای یا استفاده از براق کننده را در سالن های رنگ و مش انجام دهید.

 


2. محیط می تواند به رنگ مو آسیب برساند

آلودگی، دود و کلر ناشی از شنا می تواند منجر به ایجاد زردی در موها شود. برای جلوگیری از آسیب به خورشید و محافظت از موهای خود در برابر آلودگی محیط زیست از کلاه استفاده کنید. اگر شناگر هستید، کلاه شنا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی H2o دوش شما می تواند باعث ایجاد ذخایر معدنی آهن بالا شود. یک سر دوش فیلتر آب نصب کنید تا مواد شیمیایی موجود در آب شما فیلتر شود.

 

دلایل زردی مو بعد دکلره

 


3. آسیب رنگ مو ناشی از مصرف محصولات بهداشتی

انواع شامپوها، نرم کننده ها، اسپری های مو، واکس ها، آئروسل ها و ... می توانند ردی از رسوب زرد رنگی روی موها باقی  بگذارند. حتی استفاده از یک وسیله داغ نیز می تواند حالت زردرنگی روی موها ایجاد کند. همیشه هنگام استفاده از اتو مو یا سشوار از یک اسپری محافظ حرارتی مانند Style Link Heat Buffer   یا پرایمر مانند  Biolage RAW heat Styling Primer از یک اسپری محافظ گرما استفاده کنید  و در وسایل گرمایشی خوب سرمایه گذاری کنید که به موهای شما آسیب نمی رساند.
برای ایجاد تعادل در این نوع رنگدانه های زرد، ابتدا از یک شامپو شفاف کننده برای از بین بردن رنگ زرد استفاده کنید و سپس از شامپوی بنفش بهره مند شوید.

 


4. تاثیر سلامتی و رژیم غذایی در زرد شدن موها بعد دکلره

روغن حاصل از پوست سر، دارو، رژیم غذایی و شرایط سلامتی می تواند به ایجاد زردی در موهای سفید یا بلوند کمک کند. اگر در مورد سلامتی یا رژیم خود و اینکه چگونه می تواند روی موهای شما تأثیر بگذارد نگران هستید ، حتماً با یک پزشک تماس بگیرید.


در این مطلب از وب سایت رژلب به بررسی انواع راه حل های از بین بردن زردی بعد دکلره و همچنین علل به وجود آمدن زردی موها پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه سوالی درباره رنگ مو و نکات آن دارید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگو باشند.

 

خانم شیما ابراهیمی یکی از بهترین مدرس های رنگ و لایت و احیا در محدوده میرداماد، جهت بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: