چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 10:42:14

ارائه خدمات رنگ مو، انواع مش و هایلایت

نحوه صحیح انتخاب رنگ مو

معرفی یکی از بهترین رنگ و مش کاران تهران

 

انجام رنگ و مش تخصصی در شمال تهران

 


زمانی که برای رنگ کردن موها به آرایشگاه مراجعه می کنید، احتمالا نمی دانید که چه طیف گسترده ای از رنگ موها و همچنین، انواع مختلف رنگ و مش وجود دارد که می توانید انجام دهید. رنگ کردن موها نیاز به دانستن نکاتی دارد که در مطلب ارائه خدمات رنگ مو، انواع مش و هایلایت از وب سایت رژلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


انتخاب رنگ و مش متناسب با رنگ پوست و چشم


برای انتخاب رنگ موی متناسب با تکنیک های رنگ و مش، نباید تنها به رنگ روی جعبه محصول توجه کرد. حتما متوجه شده اید که رنگ مویی که روی سرتان می گذارید با رنگ روی بسته محصول متفاوت است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که ویژگی های روی بسته رنگ مو را به دقت بخوانید و آن ها را با خصوصیات خود تطابق دهید. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان خصوصیات رنگ مو را با ویژگی های خود منطبق کرد، ادامه مطلب فوق را از دست ندهید.

تطابق رنگ مو با رنگ پوست

رنگ مو در دو دسته سرد و گرم قرار می گیرد و هماهنگی آن با ویژگی های چهره به خصوص رنگ پوست و چشم بسیار حائز اهمیت است. برای تشخیص گرم یا سرد بودن رنگ پوست، فقط کافیست به پوست خود توجه کنید. اگر رنگ پوست تان طلایی، زیتونی یا تیره است و چشمانی تیره دارید، پوست شما در دسته پوست های گرم قرار می گیرد. اگر رنگ پوست تان روشن است و چشمانی به رنگ سبز یا آبی دارید، در دسته سرد پوستان قرار می گیرید.
افراد دارای رنگ پوست گرم می توانند از رنگ موهای دارای تناژ طلایی مانند کاراملی استفاده کنند. بهتر است از انتخاب رنگ موی تیره یا مشکی خودداری کنید؛ چرا که حالت جذابی به چهره نمی دهد. چنانچه تمایل به انجام رنگ و مش طلایی دارید، توجه کنید که از تناژ تیره باشد تا رنگ موی تان به نارنجی تبدیل نشود. افراد دارای پوست سرد نیز می توانند از رنگ و مش های بلوند خاکستری و قهوه ای روشن استفاده کنند. توجه داشته باشید که رنگ های طلایی، رنگ موهای مایل به قرمز و مسی برای شما جالب نبوده و سرخی پوست شما را بیشتر جلوه می دهد.

تطابق رنگ مو با رنگ چشم

البته در نظر گرفتن رنگ چشم مانند رنگ پوست حائز اهمیت نیست؛ اما در نظر گرفتن این نکته می تواند در هر چه زیباتر شدن چهره و رنگ و مش شما تاثیرگذار باشد. افراد دارای چشم های قهوه ای، بهتر است که از انواع رنگ و مش های گرم استفاده کنند. رنگ مو قهوه ای فندقی و بلوند عسلی برای شما گزینه های خوبی هستند. بهتر است از انتخاب رنگ موهای نقره ای و پلاتینه خودداری کنید.
اگر دارای چشم های روشن هستید نیز می توانید از رنگ و مش های خیلی روشن استفاده نمایید. بلوند یخی یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد. البته اگر رنگ چشم های شما روشن و رنگ پوست شما تیره است، پیشنهاد ما به شما رنگ های گرم مانند قهوه ای روشن و بلوند تیره است.


انواع روش های رنگ و مش


روش های متنوعی برای انجام رنگ و مش وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

آموزش مش کلاهی

مش کلاهی یکی از روش های رایج رنگ و مش است. برای این کار ابتدا موها را کاملا شانه زده و کمی به روغن آغشته می کنیم. با انجام این کار، درد کمتری متوجه شما خواهد بود. سپس کلاه مش را روی سر تثبیت کرده و یک سنجاق در قسمت تاج سر به صورت افقی فرو می کنیم تا کلاه در حین انجام رنگ و مش جابجا نشود. برای درآوردن موها از داخل کلاه می توان از قلاب استفاده کرد. می توانید برای جلوگیری از خروج موی اضافی از کلاه مش، نوک انگشتان خود را در کنار سوراخ کلاه قرار دهید. سپس موهایی که به سمت بیرون کشیدیم را به خوبی شانه می زنیم تا همه تارهای آن از سوراخ های کلاه به خوبی بیرون آمده باشد.
حال که موها را از کلاه در آوردیم، مواد دکلره را ترکیب کرده و از قسمت پشت سر شروع به گذاشتن می کنیم. در انتها، یک کلاه مخصوص رنگ و مش را روی موها قرار دهید و صبر کنید تا به خوبی رنگ بگیرند. بهتر است هر 10 دقیقه یکبار، مقاومت موها را به خوبی چک کنید. سپس موها را رنگساژ می کنیم.

 

انجام رنگ و مش تخصصی درشمال تهران

 

آموزش مش فویلی

برای رنگ و مش کردن موها به روش فویلی، ابتدا می بایست تقسیم بندی موها را انجام دهیم. قسمت جلوی سر را از گوش تا گوش به سه قسمت جدا کرده و قسمت پشت سر را نیز به 4 قسمت جدا می کنیم. سپس با استفاده از یک شانه دم باریک، قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا می کنیم.توجه داشته باشید که قطر موها نباید بیش از نیم سانت باشد. کاغذ فویل را به اندازه 5 سانت به شکل مستطیل بریده و جهت استحکام بیشتر، لبه آن را حدود دو سانت تا می زنیم. سپس فویل را زیر لایه موهای تقسیم بندی شده قرار داده و مواد رنگ را روی آن قرار می دهیم. در مرحله بعد باید کاغذ فویل را تا زده و موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید.

مش در هوای آزاد

یکی دیگر از مدل های رنگ و مش که امرزوه خیلی هم پرطرفدار است، بالیاژ می باشد که در هوای آزاد انجام می شود. در این تکنیک، قسمت ریشه را رنگ گذاری نکرده و هر چه به سمت پایین موها نزدیک می شویم، رنگ مو را روشن تر در نظر می گیریم. حتی در بالیاژ می توان تنها لایه رویی موها را رنگ کرد و لایه های زیرین موها را به همان رنگ طبیعی باقی گذاشت. برای انجام بالیاژ کافیست چند دسته از موها را انتخاب کرده و هایلایت مورد نظر را روی آن اجرا کنید. مابقی موها را نیز به حالت طبیعی خود رها کنید.
ابتدا قسمت های گوش تا گوش و پشت سر را به چهار ربع دایره تقسیم می کنیم. قلم رنگ و مش را در مواد رنگ فرو برده و با حرکت از بالا به سمت پایین، کنتراست و اختلاف رنگ ایجاد نمایید. با استفاده از نوک قلم، رنگ را به سمت پایین کشیده و پخش نمایید. حتی می توانید با استفاده از انگشت های خود نیز رنگ را پخش کرده و رو به سمت پایین بکشید تا رگه های آن رو به سمت پایین رسوب کند. همین کار را با موهای دایره قسمت راست نیز انجام دهید. حال می توانید با استفاده از رنگ دوم، طیف رنگی ایجاد کنید. برای ایجاد عمق در رنگ مو با استفاده از انگشت ها رنگ ریشه را به شکل لکه ای به سمت پایین پخش نمایید.


عوارض دکلره کردن موها


دکلره کردن موها می تواند درد و التهاب بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، موجب شکننده شدن و خشک شدن ساقه مو نیز شود. همچنین، در صورتی که موها بلند باشد، ممکن است خشک تر از حد معمول به نظر رسیده و نیاز به مراقبت های بیشتری داشته باشد. احتمال وز شدگی، دو شاخه شدن و موخوره نیز از دیگر عوارضی است که دکلره کردن موها به دنبال دارد. موهای دکلره شده پس از رشد کردن، حالت دو رنگ و شلخته ای به خود می گیرد که نیاز به تمدید رنگ مو دارد. این کار هم نیاز به صرف زمان و هزینه دارد. از آن جایی که رنگ کردن ریشه موها نیاز به تخصص دارد، نباید توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود. چرا که احتمال سوختن موها و کف سر بسیار است.

 

مراقبت از موهای رنگ شده


از آن جایی که رنگ کردن های پی در پی می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود، بر آن شدیم تا شما را با روش های مراقبت از موهای رنگ شده آشنا کنیم.

استفاده از محصولات مناسب موهای رنگ شده

برای حفظ ماندگاری بیشتر رنگ مو و محافظت از آن، می توان از محصولات باکیفیت و مناسب موهای رنگ شده استفاده کرد. توصیه ما به شما استفاده از شامپوهای فاقد سولفات است؛ چرا که چربی طبیعی مو را از بین نبرده و به حفظ رنگ آن کمک شایانی می کنند.

کاهش تعداد دفعات شستشو

اگر در حالت عادی هفته ای 3 الی 4 بار موهای خود را می شویید، بهتر است پس از رنگ کردن مو این تعداد را به 2 بار برسانید. از آن جایی که موهای رنگ شده تیاز به مراقبت بیشتری دارند، بهتر است کمتر شستشو شوند.

استفاده از نرم کننده

نرم کننده برای موهای رنگ شده، جزئی از ضروریات محسوب می شود. این ماده روی موهای رنگ شده لایه ای محافظ به وجود می آورد که از مو در برابر حرارت و اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

عدم استفاده از شامپوهای روشن کننده

شامپوهای روشن کننده نسبت به شامپوهای معمولی از PH بالاتری برخوردارند که مصرف آن برای موهای رنگ شده چندان توصیه نمی شود.

چرب کردن مرتب مو

چرب نگاه داشتن مو کمک بسیاری به آن می کند. برای این کار کافیست یکی از روغن های مفید همچون روغن نارگیل، زیتون و ... را به سلیقه خود انتخاب کنید. سپس به روش بن ماری گرم کرده و به کل مو بمالید. اجازه دهید روغن حدود 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با آب سرد و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید.

محافظت از موها در استخر

در استخرها از مواد ضد عفونی کننده بسیاری استفاده می شود که به موهای شما آسیب فراوانی وارد می کنند. بهترین راهکار استفاده از کلاه هنگام شنا کردن است.

کوتاه کردن منظم موها

به دلیل این که موهای رنگ شده نازک تر و آسیب پذیرتر هستند، بهتر است مرتب موهای خود را کوتاه کنید تا تقویت شوند.

 

اگر به دنبال یکی از بهترین مراکز تخصصی رنگ و مش هستید، پیشنهاد ما به شما خانم شیما ابراهیمی است. برای آشنایی بیشتر با این مرکز زیبایی، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

آموزش رنگ مو در شمال تهران

 

معرفی خدمات خانم شیما ابراهیمی

همانطور که میدانید برای بهتر شدن کیفیت کار، علاوه بر کیفیت مواد، آرایشگر خوب نیز تاثیر دارد. خانم شیما ابراهیمی متخصص رنگ و لایت و احیا مو، به عنوان بهترین رنگ و مش کار تهران شناخته می شود. ایشان 15 سال سابقه کاری در تهران دارند و در دوره های امره آیاکسیند ، آبد و منیر در دبی شرکت داشته اند. همچنان میتوانید در کلاس های آموزشی ایشان نیز شرکت کنید و از خدمات ایشان بهره مند شوید.

 
 

معرفی دوره های آموزشی خانم شیما ابراهیمی



شناخت مثلث رنگ 
آموزش آمبره ، سامبره ، بالیاژ 
دوره جامع رنگ و لایت
ورکشاپ آپدیتی رنگ و لایت

 

 

 

خانم شیما ابراهیمی یکی از بهترین مدرس های رنگ و لایت و احیا در محدوده میرداماد، جهت بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: