دوشنبه 30 مهر 1397 - 12:10:27

5 نشانه کمبود پروتئین در مو


 

علائم نیاز مو به پروتئین چیست؟

کمبود پروتئین در مو باعث بوجود آمدن چه آسیب هایی می شود؟

 

 

همان طور که بدن شما نیاز به پروتئین دارد، مو هم نیاز به پروتئین دارد تا ساختار آن آسیب نبیند. هنگامی که مو ضعیف و نازک می شود، باید با رساندن پروتئین لازم درمان شود. پروتئین مورد نیاز مو با استفاده از مواد مغذی تأمین می شود تا رشته های مو تقویت شوند. رساندن پروتئین به مو باعث حفظ سلامت کلی مو می شود. درمان مو با پروتئین برای کسانی که موهای رنگ شده و آسیب دیده دارند و یا موهایشان را روشن کرده اند بسیار مفید است. قبل از شروع درمان های شیمیایی بهتر است، پروتئین لازم مو را تأمین کنیم و پایه و ریشه مو را تقویت کنیم. همچنین برخورداری از پروتئین باعث می شود که رنگ مو، بهتر روی مو قرار بگیرند. به یاد داشته باشید از محصولاتی که دارای پروتئین زیاد هستند بپرهیزید. کمبود پروتئین درمو، باعث شکنندگی شاخه های مو میشود. موی سر در حالت طبیعی، شامل مقادیر زیادی از فیبر و کراتین است. هنگامی که مو با کمبود پروتئین و مواد مذکور مواجه می شود، خشک و بی حال شده و به راحتی گره می خورد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ما پنج نشانه کمبود پروتئین را برای شما ذکر می کنیم:

 

 

 

نشانه های کمبود پروتئین در مو



نشانه اول برای کمبود پروتئین در مو: 

موی شما حساس و پر منفد شده است

اولین نشانه کمبود پروتئین در مو، ایجاد شکاف یا بریده بریده شدن مو است. در این حالت مو دارای حساسیت بیشتری می شود. این شکاف ها، آب مورد نیاز مو را جذب می کند و باعث خارش یا حتی تغییر رنگ مو می شود. برای پر کردن این شکاف ها شما نیاز به درمان از راه جذب پروتئین دارید تا بتوانید به موی خود تغذیه رسانی کنید.

 

 

نشانه دوم برای کمبود پروتئین در مو: 

 موهایتان قابلیت ارتجاعی ندارد

آیا موهایتان به سختی فر می شود و یا هر حالتی می گیرد؟ وقتی که موی شما حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد، یعنی نیاز به پروتئین دارد. برای اینکه متوجه شوید، موهایتان این حالت را از دست داده یا نه؛ یک شاخه از موهایتان را برداشته و آن را خیس کنید سپس آن را بکشید، اگر بدون اینکه موها بشکنند به حالت اولیه خود بازگردند، موی شما سالم است. امّا اگر متوجه شکستن موی خود شدید، حتما موی شما نیاز به تقویت پروتئین دارد و باید سطح پروتئین آن را افزایش دهید.

 

نشانه سوم برای کمبود پروتئین در مو: 

 موهایتان کم حجم است

داشتن موی صاف و کم حجم یا اصطلاحاً "موی کم جان" یکی از نشانه های قطعی کمبود پروتئین است. مو به طور معمول، باید بسیار با دوام و پر حجم باشد. بنابراین استفاده از پروتئین برای این دسته از موها ضروری است.

 

نشانه چهارم برای کمبود پروتئین در مو: 

موهایتان حالت چرب و چسبندگی دارد

چسبندگی و چربی مو اصلاً نشانه خوبی نیست، زیرا نشان دهنده، عملکرد نامنظم سیستم داخلی موی شما یا همان سیستم پشتیبانی است. این یعنی موی شما، بسیار آسییب دیده است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما از مواد شیمیایی زیادی استفاده کرده باشید. هنگامی که این سیستم پشتیبان ضعیف شده باشد، این احساس ناخوشایند به سراغ موهای شما می آید. با استفاده از درمان پروتئین می توانید مویتان را دوباره احیا کنید.

 

نشانه پنجم برای کمبود پروتئین در مو: 

 اخیراً موی خود را رنگ کردید

هنگامی که موی خود را رنگ می کنید، فرمول شیمیایی رنگ مو، داخل ساختار موی شما می رود و بافت مو را تغییر می دهد. این مواد شیمیایی ممکن است، آسیب جدی به موی شما وارد کند و شکاف در موها ایجاد کند. در این شرایط، حتما بعد از رنگ کردن مویتان درمان پروتئینی را شروع کنید تا موها در برابر مواد شیمایی حفظ شوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: