دوشنبه 02 اردیبهشت 1398 - 14:31:24

رنگ و مش پردرآمدترین رشته آرایشگری

آموزش رنگ و مش کردن مو در خانه

معرفی یکی از بهترین مدرس های کار با مواد در تهران

 

بهترین متخصص رنگ و مش در شرق تهران


اصطلاح کار با مواد در علم زیبایی و آرایشگری به معنی استفاده از محصولات رنگ مو و بی رنگ کننده های مو، مواد فر کننده و صاف کننده مو و ... به منظور تغییر در ساختار فیزیکی و شیمیایی مو در جهت زیبایی آن است. در سال های گذشته، از رنگ مو به منظور پوشاندن رنگ موی خاکستری یا سفید استفاده می شد و افراد برای این کار از انواع رنگ های ارگانیک استفاده می کردند. امروزه اما به علت توجه افراد به زیبایی، رنگ مو از اهمیت بالایی برخوردار شده و همچنین به یکی از پردرآمدترین رشته های آرایشگری نیز تبدیل شده است. در مقاله رنگ و مش پردرآمدترین رشته آرایشگری قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مدرسان کار با مواد بپردازیم. با رژلب همراه باشید.


آموزش رنگ مو


در انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست و رنگ چشم را نیز مد نظر قرار داد؛ چرا که در صورت انتخاب رنگ موی نامناسب، سن شما را بیشتر نشان خواهد داد یا با اجزای صورت شما ناهماهنگ خواهد بود. از این رو قبل از رنگ کردن مو باید در این زمینه با یک آرایشگر حرفه ای مشورت و یا آموزش های لازم را دریافت کنید.
دکلره کردن یا بلیچینگ نیز همان رنگ کردن مو است که پیگمنت های طبیعی را از ساختمان مو خارج کرده و موجب روشن شدن رنگ مو می شود. آشنایی با انواع پودرهای دکلره و نسبت پودر به اکسیدان از جمله مواردی هستند که تنها یک آرایشگر و متخصص کار با مواد می تواند برای شما تجویز کند. امروزه مدل های جدیدی از دکلره به کار می رود که از جمله آن ها می توان به مدل مو آمبره، سامبره و لایت های فانتزی اشاره کرد.
شروع کار رنگ کردن موها را از مقاوم ترین قسمت موها انجام می دهیم. بدین صورت که رنگ مو را از 1 الی 1.5 سانتی متر مانده به ریشه سر قرار داده و بعد از مکث کوتاهی با توجه به توصیه شرکت سازنده، ریشه موها را رنگ می کنیم. درنهایت با شانه دندانه درشت، کل موها را شانه می کنیم.
برای رنگ آمیزی مجدد موهایی که قبلا رنگ شده اند، اگر ساقه ها روشن و رشد ریشه ها کمتر از 3 سانت بود، کار را از ریشه ها شروع کرده و روی آن مکث نکنید. اگر موها بیش از 3 سانت رشد ریشه دارد و رنگ انتخابی شما نیز روشن می باشد، از 1.5 سانتی متری ریشه تا قسمتی که موها رنگ دارد را رنگ مو زده و بعد از مکث لازم، ریشه ها را رنگ کنید. پس از آن، موها را شانه بزنید تا همه قسمت های مو به رنگ آغشته شود. اگر رنگ انتخابی تیره و موها رشد ریشه داشته باشد، از قسمت روشن رنگ آمیزی را شروع کنید. برای موهایی که تازه رنگ شده اند و رشد ریشه ندارند، بعد از دکلره از پشت سر، ریشه و ساقه را با هم رنگ کنید.


آموزش مش کردن مو در خانه


در اولین مرحله از رنگ و مش کردن مو باید رنگ قبلی مو را بردارید که اصطلاحا به این روش دکلره کردن یا دکلراسیون گفته می شود. بدین صورت که پودر دکلره و اکسیدان 9 یا 12 درصد را با هم ترکیب و از قسمت پشت سر و بخش پایینی شروع به رنگ زدن کنید. شماره اکسیدان به جنس موها بستگی دارد که اگر ظریف باشد از اکسیدان 9 درصد و چنانچه جنس موها ضخیم باشد، از اکسیدان 12 درصد استفاده می شود. مدت زمان انتظار برای رنگ گرفتن نیز به جنس و مقاومت مواد بستگی دارد که معمولا بین 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. رنگدانه های مو طی فرآیند دکلره کردن از ساختمان مو خارج می شوند که منجر به روشن شدن مو می گردد.


آموزش مرحله به مرحله انواع مش مو در منزل

 

مش کلاهی

برای مش کردن مو از طریق کلاه، ابتدا موها را به سمت پشت سر شانه زده و کمی روغن کف ست می ریزیم. موها را به روغن آغشته کنید تا هنگام در آوردن مو از کلاه، درد کمتری احساس شود. سپس کلاه را به خوبی روی سر قرار داده و یک سنجاق سر را در قسمت تاج سر به صورت افقی در کلاه فرو می کنیم تا در حین کار جا به جا نشود.
با استفاده از قلاب، شروع به در آوردن موها از سوراخ های کلاه کنید. برای جلوگیری از خروج موی اضافی از کلاه مش، نوک انگشتان را در کنار سوراخ ها قرار می دهیم. موهای بیرون کشیده شده را شانه زده و با دست کمی آن را می کشیم تا زیر سوراخ جمع نشده باشد.

 

معرفی یکی از بهترین رنگ و مش کارهای شرق تهران


پودر دکلره و اکسیدان را با هم مخلوط می کنیم تا مواد به شکل ماست شل در بیاید. مواد را از پشت سر به سمت مرکز می زنیم و سپس دسته های مو را از هم جدا کرده و از انتها تا نوک مو را به مواد آغشته می کنیم. هر دسته مو را جمع کرده و روی سوراخ مربوط به خود قرار می دهیم. می توانید یک کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ و مش را روی موهای دکلره شده قرار دهید و با استفاده از سشوار دستی، موها را به شکل دورانی و یکنواخت حرکت دهید. زمانی که مواد حالت کف دار پیدا کرد، سشوار را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا موها به اندازه دلخواه روشن شوند.
بهتر است هر 10 دقیقه مقاومت مو را چک کنیم. سپس موها را شسته و رنگساژ می زنیم. برای رنگساژ مش، تنها چند قطره اکسیدان داخل رنگ ریخته و آب اضافه می کنیم تا حالت دوغی پیدا کند. بعد از گذشت 10 دقیقه، کلاه را از سر برداشته و اضافه رنگساژی که داخل کلاه قرار دارد را با انگشت روی ریشه مش ها قرار داده و بعد از 5 دقیقه مو را می شوییم. بهتر است برای شستشوی موها از نرم کننده استفاده کنید و تا 3 روز از شستشوی مجدد موها خودداری کنید.

مش فویل

روش مش کردن موها با استفاده از فویل بدین صورت است که ابتدا موها را تقسیم بندی کنیم. قسمت جلوی سر را از گوش تا گوش به سه قسمت و قسمت پشت سر را نیز به 4 قسمت تقسیم می کنیم. سپس با استفاده از شانه دم باریک، قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا می کنیم. توجه داشته باشید که قطر مو نباید بیش از نیم سانتی متر باشد. کاغذ فویل را به اندازه 5 سانتی متر و به شکل مستطیل بریده و لبه جلوی کاغذ را جهت استحکام بیشتر، حدود دو سانتی متر تا بزنید. سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.
مواد دکلره را مانند روش قبلی آماده کرده و به فاصله نیم سانت از پوست سر، روی موها بزنید. مقدار دکلره نباید زیاد باشد؛ چون موجب نشتی به موهای زمینه خواهد شد. می توانید از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید. بعد از قرار دادن مواد روی موها، کاغذ فویل را روی موها تا کنید. موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید.
بعد از مکث کافی، قسمت های دکلره شده را که به پایه مورد نظر رسیده بشویید و رنگساژ مورد نظر خود را روی موها بزنید.

روش انجام بالیاژ مو

ابتدا قسمت های گوش تا گوش و پشت سر را به چهار ربع دایره تقسیم می کنیم. قلمو را در رنگ مورد نظر فرو برده و با حرکت از بالا به پایین، کنتراست و اختلاف رنگ ایجاد نمایید. با نوک قلم مو، رنگ را به سمت پایین کشیده و پخش کنید. می توانید با کمک انگشت های خود نیز رنگ را پخش کرده و به سمت پایین بکشید تا رگه هایی از آن به پایین رسوب کند. همین کار را با موهای دایره قسمت راست نیز انجام دهید. حال می توانید با استفاده از رنگ دوم، طیف رنگی را ایجاد کنید. برای ایجاد عمق در رنگ مو، با استفاده از انگشت ها رنگ ریشه را به شکل لکه ای به سمت پایین پخش کنید.

 

آموزش رنگ و مش فوق تخصصی تهرانپارس 

 کلاس آموزش رنگ و مش پایه تا پیشرفته 

 برگزاری کلاس های آموزشی فوق حرفه ای برای هنرجویان عزیز سراسر کشور
  خدمات جدیدترین روش های کار با مواد

 شناخت انواع رنگها وکاربرد هر کدام در جایگاه خود   
شناخت و کاربرد انواع اکسیدانها در جایگاههای خود

دکلره، رنگ، مش، رنگساژها، پوشش سفیدیها که در هر جا چه شماره ای استفاده شود تا مو آسیب نبیند.

 تبدیل رنگهای گرم به سرد و سرد به گرم

 آموزش مش فویل حرفه ای بدون آسیب پذیری

 آموزش ترمیم مش فویل بدون آسیب دیدگی خط مرزی

 آموزش پوشش موهای سفید با رنگهای نسبتا روشن

 کاتالوگ شناسی و ترکیب رنگها بدون روش فرمولی

 آموزش دکلره کامل سر بدون آسیب دیدگی مو و کف سر

ترمیم دکلره بدون آسیب دیدگی و قطع شدگی خط مرزی

 پاک کردن مشکی و شرابی

 یکدست کردن موهای چند رنگ

یکدست کردن موهای دکلره دار که دیگر نمیخواهند دکلره کنند و میخواهند با رنگ یکدست شود 

 روشن کردن موها بدون دکلره 

 آموزش مش کلاهی شبیه به مش فویل بدون نشتی

 ترمیم مش کلاهی بدون آسیب دیدگی

 آموزش  نوع لایت فانتزی

 آموزش رنگ و مش با تکنیک های جدید 2019 ، فلوشیپ ak ناژونایس ak ژعونایس ak کالر ملیتینگ ، مشهای آلفابتیکال نامریکال، آمبره سامبره، بالیاژ روشهای گماژ ونتو آیاژ مشهای مخملی پتینه، پن تین


 

آدرس یکی از بهترین رنگ و مش کارهای تهرانپارس



توجه: علاقه مندان به یادگیری دوره های کار با مواد و آموزش رنگ و مش تخصصی، می توانند با شماره زیر جهت ثبت نام و شرکت در کلاس آموزش رنگ و مش در آکادمی رنگ مو زهرا کریمی محدوده تهرانپارس اقدام نمایید.

09194399951

09016079199

 

 

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به اینستاگرام خانم زهرا کریمی مراجعه نمایید:

اینستاگرام: zahra_hairstylist

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: