چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 13:30:29

انواع کاشت ناخن و مزیا و معایب آن ها

تفاوت بین کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای

کدام روش کاشت ناخن مناسب شما است؟

 

آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن



در این دوره زمانی که روش های کلاسیک مانیکور و پدیکور جای خود را به انواع کاشت ناخن داده اند، نوع و حالت های خاص و متنوعی از زیباسازی ناخن به وجود آمده است. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی انواع کاشت ناخن و مزایا و معایب آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.


کاشت ناخن چیست؟


به آرایش و تزئین ناخن با استفاده از مواد که به صورت ناخن مصنوعی قرار گرفته و ماندگاری نسبتا طولانی دارد، کاشت ناخن گفته می شود. برای کاشت ناخن ابتدا سطح ناخن ها را به وسیله سوهان برقی می تراشیم تا لایه نازکی باقی بماند. این کار باعث می شود که ناخن پس از فرآیند کاشت برجستگی نداشته باشد و طبیعی به نظر برسد. یک ناخن خوب علاوه بر داشتن ظرافت و زیبایی باید از دوام بالایی نیز برخوردار باشد.


انواع کاشت ناخن


دو نوع اصلی از کاشت ناخن وجود دارد و بقیه روش های متنوع آن، از همین دو نوع نشأت می گیرند. این دو نوع اصلی عبارتند از: کاشت ناخن با پودر و کاشت ناخن با مواد ژله ای. شیوه قلم گذاری و پخش مواد در این روش ها متفاوت بوده و در بسیاری از موارد می توان با اضافه کردن زیورآلات مخصوص ناخن، نوع جدیدی از کاشت را به وجود آورد.


کاشت ناخن آکریلیکی


این نوع کاشت ناخن، سال هاست که از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و به وسیله یک مایع مونومر و پودر پلیمر انجام می شود. ناخن های آکریلیکی تنها با قرار گیری در معرض هوای محیط سفت شده و مانند ناخن طبیعی دیده می شود.


کاشت ناخن ژله ای


ناخن های ژله ای به اندازه ناخن های آکریلیکی مقاوم هستند؛ با این تفاوت که بسیار طبیعی تر از آن به نظر می رسند. ناخن های ژله ای مانند زدن لاک روی ناخن ها صورت می گیرد که با استفاده از بیس کت، تاپ کت و لاک انجام می گیرد.
همان طور که در ابتدای این بخش به آن اشاره کردیم، کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای از اصلی ترین انواع کاشت هستند که دارای تفاوت هایی با هم می باشند. در ادامه قصد داریم به طور جامع به بررسی این دو روش بپردازیم و سپس انواع دیگر کاشت را خدمت تان معرفی کنیم.


تفاوت های کاشت ناخن ژله ای و آکریلیک


- ناخن های آکریلیکی به اندازه ناخن های ژله ای طبیعی نیستند و برخی خانم ها به مواد آن حساسیت دارند.
- ناخن های ژله ای بی رنگ هستند؛ به همین دلیل ضخیم بودن ژل تاثیری روی رنک ناخن نداشته و ناخن علاوه بر استحکام بیشتر، طبیعی تر نیز به نظر می رسند.
- کاشت ناخن آکریلیک هزینه کمتری نسبت به کاشت ناخن ژله ای دارد و البته این مورد شامل هزینه ترمیم نیز می شود. ناخن های ژله ای پرهزینه تر هستند و از آن جایی که باید به صورت ماهیانه ترمیم شوند، هزینه بیشتری را در بر می گیرند.

 

انواع روش های کاشت ناخن و مزایا و معایب هر کدام


معایب کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای


کاشت ناخن آکریلیک می تواند به ناخن صدمه زده و زمینه رشد قارچ را فراهم کند. از آن جایی که در کاشت ناخن با ژل از استون استفاده می شود، ناخن بیش از حد خشک شده و برای از بین بردن این مشکل، باید حتما از انواع روغن های ناخن کمک گرفت.


مقایسه میزان انعطاف پذیری ناخن های آکریلیک و ژله ای


ناخن های اکریلیکی از استحکام بالایی برخوردارند و انعطاف پذیر نیستند. ناخن های ژله ای در دو نوع محکم و منعطف وجود دارند که البته به استحکام ناخن آکریلیک نیست.


مقایسه میزان ماندگاری کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای


در صورتی که کاشت ناخن آکریلیک به درستی انجام شده باشد، تا مدت زیادی روی ناخن خواهد ماند. البته باید به صورت ماهیانه ترمیم شود. ماندگاری کاشت ناخن ژله ای به اندازه کاشت ناخن آکریلیک نخواهد بود و هزینه بیشتری را نیز خواهد داشت. در صورت مراقبت صحیح، کاشت ناخن ژله ای تا 1 ماه روی ناخن خواهد ماند.


ایمنی کار در انواع کاشت ناخن


طی فرآیند کاشت ناخن آکریلیکی، گرد و غبار و بوی نامطبوعی تولید می شود. کاشت ناخن ژله ای گرد و غبار و بو تولید نمی کند و ایمنی بالایی دارد.


مقایسه ترمیم و ریموو کردن کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای


در صورتی که ناخن های آکریلیکی بشکنند، می توان آن ها را در منزل و بدون نیاز به مراجعه به سالن های زیبایی ترمیم کرد. اما اگر ناخن های ژله ای بشکنند، باید حتما برای ترمیم آن به سالن های زیبایی مراجعه کرد.
نحوه برداشت کاشت ناخن در نوع آکریلیکی نیز ساده است؛ به طوری که تنها با خیساندن ناخن در استون به سادگی صورت می گیرد. اما ناخن های ژله ای باید با روش سوهان کشیدن برداشته شوند و اگر با مهارت صورت نگیرند، به بستر ناخن آسیب خواهند رساند.

 

بهترین روش کاشت ناخن کدام است؟


کاشت ناخن آکریلیک بهتر است یا ژله ای؟


نوع زندگی فرد در انتخاب نوع کاشت ناخن بسیار حائز اهمیت است.کاشت ناخن ژله ای برای خانم هایی مناسب است که در طول روز سر و کار زیادی با آب دارند. در صورتی که کاشت ناخن آکریلیکی در برابر آب مقاوم نبوده و به سرعت از بین می رود.
علاوه بر این، خشک شدن ناخن آکریلیکی در هوای محیط صورت می گیرد که معمولا 24 ساعت به طول می انجامد. این در حالی است که خشک شدن ناخن های ژله ای در دستگاه UV صورت می گیرد.


انواع دیگر کاشت ناخن


کاشت ناخن به غیر از روش های آکریلیک و ژله ای، دارای تنوع بیشتری است که همگی از همین دو نوع تشکیل شده اند. در ادامه با انواع دیگر کاشت ناخن آشنا خواهید شد.

کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی، به وسیله قالب هایی با سایز طبیعی ناخن ها انجام می شود. به این شکل که مقداری از مواد کاشت را در قالب ریخته و با مهارت روی صدف ناخن ها قرار می دهیم و پس از چند ثانیه، قالب را از مواد روی ناخن بر میداریم. دوام انواع کاشت ناخن قالبی بسیار اندک بوده و متاسفانه احتمال هواگیری و شکسته شدن در آن ها بسیار است. مزیت این روش آن است که سرعت عمل ناخن کار در این روش بسیار بالاست و در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند ناخن های هر دو دست را بدون نیاز به سوهان کاری های مختلف کاشت کند. وجود برجستگی زیبا و همچنین درخشش چشمگیر در این روش در گذشته، توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است. اما به دلیل معایبی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، امروزه این روش چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

کاشت ناخن اکلیلی

این نوع کاشت ناخن از زیرشاخه های کاشت ناخن پودری است که با استفاده از اکلیل های مختلف در قسمت فرنچ ناخن ها، طراحی می شود. این روش در گذشته بسیار محبوب بوده است؛ اما به مرور زمان و روی کار آمدن روش های مدرن تر، امروزه دیگر طرفدارهای خود را از دست داده است.

کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی

در روش کاشت ناخن به صورت گیاهی، الیاف طبیعی به صورت تیپ که همان کاغذهای بریده شده هستند، روی ناخن قرار می گیرند. مواد کاشت ناخن فیبر مانند مواد ژله ای است اما دارای فرمولاسیونی متفاوت بوده و پس از هر مرحله باید دست را درون دستگاه UV قرار داده و به روش معمول سوهان کشی انجام می شود.

لمینت ناخن یا لاک ژلیش

لمینت به معنای کاور کردن لایه نازکی از مواد روی اجسام است. لمینت ناخن نیز کاور کردن ناخن معنا می شود که هم با پودر و هم لیکوئید انجام می شود.

کاشت ناخن دیپینگ

در این روش از انواع کاشت ناخن بدون استفاده از لیکوئید و با پودر و پرایمر انجام می شود. روش کار بدین صورت است که ابتدا زیر سازی ناخن را انجام داده و ضد قارچ می زنیم. سپس یک لایه پرایمر به سطح ناخن زده و تمام ناخن را به صورت عمودی در پودر فرو می بریم. در این روش باید جهت ایجاد حجم دلخواه در ناخن ها، این مراحل را چند بار تکرار کنیم. در نهایت ناخن را سوهان کشیده و پولیش می کنیم.

کاشت ناخن سیلک

در این روش از کاشت ناخن، حالت طبیعی ناخن حفظ شده و با چسباندن لایه ای از جنس ابریشم یا همان تیپ گذاری، ضخامتی مناسب روی ناخن ها ایجاد می شود. سپس برای محکم کردن صدف ناخن ها، از چسب مخصوص استفاده می کنیم. در هر مرحله نیز باید از فیکس کننده استفاده کنیم. این روش از کاشت ناخن بسیار نادر است و کاربرد چندانی ندارد.

کاشت ناخن آکواریوم

یکی از عجیب ترین و در عین حال زیباترین انواع کاشت ناخن، کاشت آکواریوم است که معمولا روی یکی از ناخن های دست انجام می شود. در این روش، به وسیله حالت خاصی از چسباندن دو تیپ روی یکدیگر و ایجاد فاصله ای مناسب بین آن ها، فضای خالی ایجاد می شود. می توان با تزریق اندکی آب مقطر در آن و استفاده همزمان از اکلیل های رنگی، جلوه ای متحرک و زیبا همچون آکواریم ایجاد کرد. روش کاشت ناخن آکواریوم به مهارت بسیار بالایی نیاز داشته و معمولا به وسیله مقدار مناسبی از پودر آکریلیک اقدام به ساخت زیر سازی محکم و مناسب برای ناخن ها می کنیم.

 

سایر روش های کاشت ناخن

 

کاشت ناخن میکس

یکی دیگر از انواع کاشت ناخن که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد، روش میکس است. این روش ترکیبی از کاشت ناخن پودری و تاپ شاین است که استحکام و زیبایی فوق العاده ای را به دنبال خواهد داشت.

کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

البته این روش زیرشاخه ای از کاشت ناخن محسوب نمی شود؛ اما چون از تیپ گذاری به روش موقت استفاده می شود، در لیست ما قرار می گیرد. در روش کاشت ناخن موقت، تنها به تیپ گذاری بسنده کرده و روی سطح ناخن یا استیکر استفاده می شود. از این رو بسیار کم دوام بوده و در موارد ضروری مورد استفاده قرار می گیرد.

کاشت ناخن فرنچ دائمی

در کاشت ناخن فرنچ دائمی، از پودر آکریلیک سفید یا ژل فشرده استفاده کرده و یک خط لبخند یا اسمایل ایجاد می کنیم. در انتها زا پودر آکریلیک کلیر یا صورتی ملایم برای کاور کردن تمامی صدف ناخن استفاده می کنیم. مراحل سوهان کاری، بافرینگ و شاینیگ نیز به صورت کلاسیک انجام می شود.

کاشت ناخن بیبی بومر یا هایلایت

برای کاشت ناخن بیبی بومر یا هایلایت از دو رنگ همزمان در قسمت ریشه و نوک انتهایی ناخن استفاده کرده و به ادغام کردن آن می پردازیم. تا جایی که حالتی از تنالیته ایجاد شده و مرز دو رنگ قابل مشاهده نباشد. ابتدا سطح ناخن را آماده کرده و یک لایه ژل بیس جهت زیرسازی ناخن ها می زنیم. ناخن ها را در دستگاه UV قرار داده و سپس با استفاده از پودر بیبی بومر سفید در نوک ناخن ها، با دقت موادگذاری کرده و به سمت ریشه پیش می رویم. توجه داشته باشید که عمق رنگ سفید از نوک به ریشه باید محوتر باشد و سپس با استفاده از پودر هلویی یا صورتی بیبی بومر، از ریشه ناخن شروع کرده و به سمت نوک مواد گذاری را ادامه می دهیم.
در این صورت، عمق رنگ هلویی در ریشه ناخن ها نسبت به نوک عمیق تر است. نکته ای که باید همواره در کاشت ناخن هایلایت یا بیبی بومر به آن توجه داشته باشیم این است که مرز بین دو رنگ به خوبی فید شود تا نقطه تلاقی آن ها قابل تشخیص نباشد. دوباره ناخن را در دستگاه UV قرار می دهیم. در انتها سوهان کاری را انجام داده و لایه ای از تاپ کت را روی ناخن ها می زنیم و مجددا در دستگاه یو وی قرار می دهیم. برای کاشت ناخن بیبی بومر، بهتر است حالت ناخن ها به صورت نوک تیز یا بادامی باشند.

کاشت ناخن مرمریت

می توان در انواع کاشت ناخن به روش اکلیلی، از مرمریت استفاده و زیبایی کار را چندین برابر نمود. کاشت ناخن مرمریت از سنگ ریزه هایی بسیار براق و زیبا تشکیل شده اند که زیبایی خیره کننده ای را در ناحیه فرنچ ناخن ها ایجاد خواهند کرد. روش مرمریت از انواع کاشت ناخن پودری می باشد.


در این مقاله از وب سایت رژلب به بررسی انواع روش های کاشت ناخن و مزایا و معایب آن ها پرداختیم. چنانچه تجربه ای در این حوزه دارید، خوشحال می شویم آن را به ما و سایر کاربران از قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: