سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 15:57:25

مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه

روش های اکستنشن مژه 

فواید و مضرات اکستنشن مژه

 

مراقبت هایی که بعد از اکستنشن مژه باید انجام دهید

 

آرایش چشم ها یکی از مهم ترین اصول میکاپ هستند که نحوه صحیح انجام آن نیازمند تخصص و تجربه بالایی است. امروزه برای هر چه زیباتر شدن آرایش چشم از انواع اکستنشن مژه استفاده می کنند. در این مطلب از سری مطالب وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی این شاخه از مبحث زیبایی پرداخته و روش های مراقبت های بعد از اکستنشن مژه را مورد بررسی قرار دهیم.


اکستنشن مژه چیست؟


در اکستنشن مژه از موهای کاملا طبیعی استفاده شده و آن را روی مژه های فرد نصب می کنند. اکستنشن مژه معمولا هر دو هفته نیاز به ترمیم دارد. بسیاری از افراد اکستنشن مژه را با کاشت مژه اشتباه می گیرند؛ در صورتی که این دو مبحث کاملا از هم متفاوت هستند.


تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در چیست؟


تفاوتی که بین کاشت مژه و اکستنشن مژه وجود دارد این است که کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه بنظر می آید، کاشت مژه فرآیندی پیچیده ای دارد چون بصورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم و خطرناک است و همه افراد هم نمی توانند این روش را انجام دهند در کاشت مژه، مژهای کاشته شده همانند مژه های طبیعی رشد می کنند اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد. اکستنشن مژه  بصورت شش ماهه چسبانده می شود و هر دو هفته 1 بار نیاز به ترمیم دارد، کاشت مژه بصورت یک ماه کاشته می شود و هر هفته نیاز به ترمیم دارد.

 

مدل های مختلف اکستنشن مژه


انواع روش های اکستنشن مژه


به طور کلی، چهار نوع تکنیک در اکستنشن مژه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اکستنشن مژه تار به تار، اکستنشن مژه 3 بعدی، اکستنشن مژه ابریشمی و اکستنشن مژه نامرئی اشاره کرد.

اکستنشن مژه ابریشمی

این نوع اکستنشن به دلیل جنس تارهای موی ابریشمی مانند که دارد، به اکستنشن مژه ابریشمی معروف شده است. این روش به صورت موقتی بوده و برای افرادی که مژه های کم پشتی دارند یا مژه های خود را بر اثر بیماری و سوختگی از دست داده اند، مناسب می باشد. اکستنشن مژه ابریشمی را می توان به وسیله چسب انجام داد و هیچ گونه عوارضی ندارد.

اکستنشن مژه نامرئی

همان طور که از نام این مدل اکستنشن مشخص است، به صورت مخفی و کاملا طبیعی می باشد. اکستنشن مژه نامرئی طرفداران زیادی دارد؛ دلیل آن هم استفاده از موی طبیعی متقاضی می باشد. در این روش، اکستنشن مژه به صورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم تا گوشه خارجی ادامه داشته و نیاز شخص به مصرف لوازم آرایش را محدود می کند.

اکستنشن مژه تار به تار

در اکستنشن مژه تار به تار از تارهای ابریشمی یا موی طبیعی انسان استفاده شده و با چسب مخصوص به مژه های طبیعی چسبانده می شود. با انجام اکستنشن مژه، ضخامت و رنگ مژه ها تغییر کرده و برای افرادی که مژه های طبیعی آن ها کمتر از 3 میلی متر است، پیشنهاد می شود. ماندگاری این روش حداقل 6 ماه است.
به طور قطع نمی توان گفت که کدام روش از دیگری بهتر است. هر کدام از روش های با توجه به شرایط و سلیقه افراد متفاوت می باشد. به عنوان مثال، افرادی که تمایل دارند مژه های طبیعی و ساده ای داشته باشند، بهتر است از روش اکستنشن مژه نامرئی استفاده کنند. افرادی که طرفدار مژه های پرپشت هستند و می خواهند مژه هایشان جلوه زیبایی داشته باشد، بهتر است از روش سه بعدی استفاده کنند.

 

انواع اکستنشن مژه


هزینه اکستنشن مژه

 

هزینه اکستنشن مژه به عوامل مختلفی همچون جنس تار مو، حجم و مراکز انجام اکستنشن بستگی دارد. در روش اکستنشن مژه، هزینه آن با توجه به جنس تار مژه ها متفاوت است. اگر جنس موها مصنوعی باشد، اکستنشن ارزان تر خواهد بود. برعکس، اگر برای اکستنشن مژه از تار موی طبیعی انسان استفاده شده باشد، هزینه بیشتری خواهد داشت. همچنین، اگر بخواهید مژه های بیشتری داشته باشید، طبیعتا باید از تارهای مو بیشتری استفاده شود که قیمت آن افزایش می یابد.

این که اکستنشن خود را در کجا و توسط کدام متخصص انجام می دهید، تاثیر به سزایی در هزینه آن خواهد داشت. ممکن است اکستنشن کار حرفه ای نباشد و سطح کار متوسطی داشته باشد که در این صورت هزینه کمتری از شما دریافت خواهد شد. علاوه بر این، سالنی که در آن اکستنشن انجام می دهید نیز در تعیین نرخ آن تاثیرگذار خواهد بود.


ترمیم اکستنشن مژه

 

برای ترمیم اکستنشن مژه اصلا لازم نیست اکستنشن های قبلی برداشته شوند و اکستنشن جدید جای آن ها را بگیرد. مژه های طبیعی مانند موهایتان طی یک دوره می ریزند و جای خود را به مژه های جدید می دهند. از این رو، مدتی پس از اکستنشن مژه ها از نظر بلندی و پر بودن دچار تغییر خواهد شد و در نتیجه برخی از قسمت های پلک خالی به نظر می رسند. ترمیم اکستنشن مژه ز کاشت اولیه آن سخت تر است و به مهارت بیشتری نیاز دارد. برای این که مژه ها بلند و پر به نظر برسند، توصیه می شود هر دو یا سه هفته نسبت به ترمیم اقدام کنید.
•  چندین روز قبل از گذاشتن اکستنشن از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا ممکن است مقداری از آن روی مژه‌ها باقی بماند و باعث شود چسب به‌خوبی روی مژه فیکس نشود.
•  در ابتدا فقط بخشی از مژه‌های خود را اکستنشن کنید و به مدت یک تا 2 ساعت صبر کنید. اگر احساس آلرژی نکردید آنگاه به کارتان ادامه دهید.
•  سعی کنید قبل از گذاشتن اکستنشن به حمام بروید و بعد از گذاشتن اکستنشن 24ساعت به مژه‌هایتان آب نزنید. ریختن چند مژه در 24 ساعت اول طبیعی است. همچنین بهتر است تا 2 روز از رفتن به سونا و استخر صرف نظر کنید و آب داغ به چشمان‌تان نزنید تا چسب‌ها کاملا خشک شوند. بعد از این مدت می‌توانید با خیال راحت به فعالیت‌های همیشگی‌تان بپردازید. البته شناکردن مداوم و استفاده طولانی از سونا می‌تواند عمر اکستنشن را کوتاه کند.
•  برای جداکردن مژه‌ها هیچ‌وقت اکستنشن‌ها را نکشید. این کار باعث کنده‌شدن مژه‌های طبیعی‌تـان می‌شـود. بـرای جدا‌کردن آنها مواد مخصوص حل‌کننده وجود دارد. بهتر است این کار را به آرایشگرتان بسپارید. البته با رشد مژه‌ها در طی زمان، اکستنشن نیز به تدریج از روی مژه برداشته می‌شود و نیازی به جداسازی نخواهد بود. اگر قسمتی از یک مژه مصنوعی اکستنشن بلند شد آن را نکنید و اجازه دهید خودش بیفتد.
•  بعد از اکستنشن دیگر از فر مژه نیز استفاده نکنید چراکه باعث شکستن و کنده‌شدن مژه‌های چسبانده شده می‌شود. برای حفظ حالت مژه‌ها می‌توانید بعد از حمام سشوار را روی درجه کم بگذارید و آن را با فاصله 20 سانتی زیر مژه‌هایتان بگیرید و به آرامی با حرکت انگشتان به مژه‌ها حالت بدهید. مراقب باشید حرارت سشوار خیلی داغ نباشد تا چسب‌ها تضعیف نشوند.
•  اکستنشن‌ها را فر یا رنگ نکنید.
•  با استفاده از این مژه‌ها دیگر نیازی به ریمل نخواهید داشت. با این حال می‌توانید از ریمل‌هایی استفاده کنید که پایه اصلی آنها آب است. هرگز از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید! ریمل‌های معمولی نیز اغلب پایه روغنی دارند. این روغن می‌تواند چسب مژه را تضعیف کند. بهتر است ریمل را فقط به نوک مژه‌ها بزنید.
•  هنگام حمام یک حوله کوچک دم دست خود بگذارید تا هربار از زیر دوش کنار می‌آیید بتوانید با گذاشتن حوله روی چشم‌هایتان آنها را خشک کنید و دیگر با دست چشم‌تان را فشار ندهید. اگر هم خیلی حساس هستید می‌توانید از نقاب‌های مخصوص حمام استفاده کنید. اجازه ندهید آب مستقیما از دوش روی مژه‌ها بریزد.
• برای خشک‌کردن صورت حوله را روی چشم‌ها نمالید فقط آرام بگذارید و بردارید.
•  برای پاک‌کردن آرایش چشم می‌توانید از یک تکه اسفنج یا پنبه نرم آغشته به شیر پاک‌کن غیر روغنی استفاده کنید. بهتر است پنبه را روی مژه‌هایتان نمالید و به آرامی دور چشم را با آن تمیز کنید.
•  از مالش چشم‌ها خودداری کنید. هر زمان که چشم‌تان دچار خارش شد می‌توانید با ضربه ملایم انگشت روی پلک این خارش را برطرف کنید. این کار برای سلامت پوست و جلوگیری از ریزش مژه‌ها بسیار مفید است.

 

ترمیم اکستنشن مژه


فواید و مضرات اکستنشن مژه چیست؟


مانند بسیاری از لوازم آرایش و زیبایی، اکستنشن مژه دارای فواید و مضراتی است که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.
با انجام اکستنشن مژه دیگر نیازی نیست هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، چشم های خود را ریمل بزنید یا حتی آرایش کنید. اکستنشن نیمه دائم، موجب پرتر نشان دادن مژه های شما شده که فرم زیباتری را برای چشم ها به ارمغان خواهد آورد. چنانچه نکات ضروری برای چسباندن مژه را رعایت کنید و از عدم حساسیت نسبت به چسب مخصوص اکستنشن اطمینان حاصل نمایید، این روش هیچ عارضه ای را برایتان به دنبال نخواهد داشت. اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگر خود را در جریان بگذارید. یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد. بنابراین اگر هنگام انجام آن با درد مواجه شدید، بدانید که حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار، از چسب مورد استفاده اطمینان حاصل کنید؛ این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.


در مطلب مراقبت های بعد از اکستنشن مژه به بررسی تفاوت کاشت و اکستنشن مژه پرداختیم. همچنین مزایا و معایب و همچنین مراقبت های بعد از انجام اکستنشن مژه را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم به کارتان بیاید. در صورت هر گونه سوال یا تجربه ای در این حوزه، آن را با ما از طریق قسمت نظرات درمیان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: