سه شنبه 02 اردیبهشت 1399 - 20:03:33

10 راهکار خانگی برای پوست های چرب

 

ماسک خانگی برای درمان چربی پوست

از بین بردن چربی پوست با راهکارهای خانگی

 

راهکارهای درمان پوست چرب در خانه

 

پوست چرب، نتیجه تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. این غدد در زیر سطح پوست قرار دارند. سبوم یک ماده روغنی است که از چربی ها ساخته شده است و در محافظت و مرطوب نگه داشتن پوست کمک بسیاری می کند. همچنین، پوست را براق و سالم نگه می دارد. با این وجود، تولید بیش از حد سبوم می تواند منجر به بروز چربی زیاد و بسته شدن منافذ پوست شود که در نتیجه آن جوش و آکنه پدیدار می شود. ژنتیک، تغییرات هورمونی یا حتی استرس نیز در تولید بیش از حد سبوم تاثیرگذار هستند. داروها و مواد شیمیایی بسیاری برای کنترل چربی و آکنه وجود دارند. با این حال، مصرف برخی مواد غذایی یا به کار بردن راهکارهای خانگی نیز می تواند در کنترل سبوم و چربی پوست موثر باشد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب به ارائه 10 راهکار خانگی برای پوست های چرب خواهیم پرداخت.


1. شستشوی مداوم پوست


بسیاری از افرادی که پوست آن ها چرب است، صورت خود را به طور روزانه و مداوم شستشو نمی دهند. افراد دارای پوست چرب باید روزی دو بار صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویند. از مصرف صابون های سخت خودداری کنید. به جای آن می توانید از صابون ملایم مانند صابون گلیسیرین و شوینده های مخصوص کنترل چربی پوست استفاده نمایید.

 

تاثیر شستشوی پوست در درمان چربی پوست


2. استفاده از کاغذهای مخصوص


یک سری کاغذ مخصوص پوست چرب در بازار موجود است که با نام Blotting Page شناخته می شود. با استفاده از این ورق ها می توانید چربی اضافی را از روی پوست پاک کنید. می توانید یک بار در روز از این کاغذها استفاده کنید.

 

درمان چربی پوست با کاغذ مخصوص


3. درمان چربی پوست با عسل


عسل یکی از عالی ترین داروهای درمانی پوست است. به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده آن، می توان پوستی عاری از چربی و جوش داشت. عسل همچنین یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که در مرطوب نگه داشتن پوست کمک بسیاری می کند. برای بهره برداری از خواص عسل می توانید یک لایه نازک از آن خصوصا عسل خام را روی صورت قرار دهید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب گرم شستشو دهید.

 

درمان چربی پوست با عسل


4. استفاده از خاک رس آرایشی


از خاک رس آرایشی یا درمانی می توان برای درمان جوش و آکنه استفاده کرد. توجه داشته باشید که خاک رس آرایشی از خاک رس معمولی متفاوت است و می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. برای ساختن ماسک خاک رس می توانید راهکار زیر را به کار ببرید:
- مقداری آب تصفیه شده یا گلاب را با یک قاشق غذاخوری خاک رس آرایشی ترکیب کنید تا قوام آن مانند پودینگ شود.
- مخلوط به دست آمده را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید خشک شود.
- صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 

درمان چربی پوست با خاک رس آرایشی


5. درمان چربی پوست با جو دوسر


بلغور جو دوسر می تواند به آرام کردن پوست ملتهب و از بین بردن چربی پوست کمک کند. همچنین، در از بین بردن پوسته های مرده نیز موثر واقع می شود. جو دوسر را می توانید با ماست، عسل یا میوه هایی همچون موز، سیب و انبه ترکیب کرد. برای استفاده از جو دوسر می توانید راهکارهای زیر را به کار ببرید:
- نصف فنجان جو دوسر را با آب داغ ترکیب کنید تا خمیری شکل شود.
- یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
- ترکیب به دست آمده را روی صورت قرار دهید و حدود 3 دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب گرم آبکشی نمایید.
- روش دیگر به این صورت است که جو دوسر را روی صورت بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

 

درمان چربی پوست با جو دو سر


6. ترکیب سفیده تخم مرغ و لیمو برای از بین بردن چربی پوست


سفیده تخم مرغ و لیمو ترش یک داروی مفید برای از بین بردن چربی پوست است. این مواد منافذ پوست را به خوبی پاکسازی و باز می کنند و از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می کنند. اسید موجود در لیمو و سایر مرکبات می توانند در جذب چربی پوست مفید باشند. طبق مطالعات انجام شده در سال 2008، لیمو خاصیت ضد باکتری نیز دارد. با این حال، افرادی که به تخم مرغ آلرژی دارند، نباید از این ماسک استفاده کنند. روش کار بدین ترتیب است:
- یک عدد تخم مرغ کامل را با یک قاشق چایخوری آب لیمو تازه ترکیب کنید
- مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود
- در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک نمایید.

 

درمان چربی پوست با تخم مرغ


7. کنترل سبوم و چربی پوست با بادام


بادام زمینی نه تنها در از بین بردن چربی پوست مفید است، بلکه آن را لایه برداری و پاکسازی نیز می کند. برای بهره برداری از خواص بادام زمینی کافیست مانند زیر عمل کنید:
- بادام خام را ریز خرد کنید و 3 قاشق غذاخوری از آن تهیه نمایید
- 2 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید
- با آرامی و با حرکات دایره ای، ماسک را روی صورت بمالید
- سپس با آب گرم آبکشی کرده و خشک نمایید

 

درمان چربی پوست با بادام


8. تاثیر آلوئه ورا در کنترل چربی پوست


آلوئه ورا به دلیل خاصیت تسکین دهندگی که دارد، برای اغلب مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر این ماده بر از بین بردن چربی پوست نیز به اثبات رسیده است. بسیاری از افراد آلوئه ورا را برای درمان پوست چرب به کار می برند. شما می توانید قبل از خواب، آلوئه ورا را روی پوست ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند. صبح روز بعد پوست تان را بشویید. آلوئه ورا ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک روی پوست های حساس شود. اگر قبلا از آلوئه ورا استفاده نکرده اید، مقدار کمی از آن را روی ساعد خود تست کنید. اگر تا یک الی دو روز بعد هیچ گونه واکنشی ظاهر نشد، می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

درمان چربی پوست با آلوئه ورا


9. از بین بردن چربی پوست با گوجه فرنگی


گوجه فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که یک داروی مفید برای از بین بردن آکنه محسوب می شود. اسیدهای موجود در گوجه فرنگی ممکن است به جذب روغن های اضافی پوست و باز کردن منافذ آن کمک بسیاری کند. برای درست کردن ماسک گوجه فرنگی، می توانید مانند دستور زیر عمل کنید:
- 1 عدد گوجه فرنگی را خوب پوره کنید و با یک قاشق چایخوری شکر ترکیب کنید
- ترکیب به دست آمده را با حرکات دایره ای روی پوست بمالید
- ماسک را به مدت 5 دقیقه روی پوست قرار دهید
- سپس صورت تان را با آب گرم بشویید

 

درمان چربی پوست با گوجه فرنگی


10. تاثیر روغن جوجوبا در از بین بردن چربی پوست


روغن جوحوبا یک درمان خوب برای معالجه پوست های چرب، آکنه و سایر مشکلات پوستی است. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2012 مشخص شد که ترکیب خاک رس آرایشی و روغن جوجوبا می تواند به کاهش چربی پوست و آکنه ها کمک شایانی کند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه روغن جوجوبا می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. مصرف تنها چند قطره روغن جوجوبا به صورت چند روز در میان می تواند شما را از شر چربی بیش از حد پوست برهاند.

درمان چربی پوست با روغن جوجوبا

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: