دوشنبه 31 تیر 1398 - 08:53:47

رشد سریع مو با روغن زیتون

 

روغن زیتون چگونه موجب افزایش رشد موها می شود؟

روش های درمان شوره و موخوره مو با روغن زیتون

 

رشد سریع مو با روغن زیتون
 

امروزه رشد سریع مو با مواد طبیعی از جمله روغن زیتون میسر شده است. محققان طی پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که روغن زیتون با ترکیباتی که دارد، موجب تسریع رشد مو و سلامت آن ها می شود. در ادامه مقاله ای که پیش رو دارید، قصد داریم در مورد رشد سریع مو با روغن زیتون بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


تاثیر روغن زیتون در رشد موها


روغن زیتون با تاثیر روی عواملی، منجر به رشد موها می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

جلوگیری از آسیب مو

روغن زیتون منبع خالص و طبیعی از آنتی اکسیدان است که مانع از ایجاد هر گونه آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می شود. به همین دلیل از پوست سر محافظت کرده و از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز جلوگیری می کند.

تولید DHT

دی هیدرو تستوسترون که با نام اختصاری DHT شناخته می شود، یکی از عاملین اصلی ریزش مو است؛ چرا که به طور مستقیم به فولیکول های مو حمله کرده و موجب ریزش آن می شود. مصرف منظم روغن زیتون می تواند در کاهش DHT موثر واقع شود.

بهبود تغذیه مو

مصرف روغن زیتون می تواند فولیکول های مو را به خوبی تغذیه کرده و گردش خون را در پوست سر تقویت کند. روغن زیتون حاوی مواد مغذی و چربی های اشباعی است که مو و پوست سر را به خوبی تغذیه می کنند. علاوه بر این، از خشکی و شکنندگی موها نیز جلوگیری می کنند.

حاوی مقادیر بالایی از اسید چرب مفید

روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 6 و 9 است که از خشک شدن موها جلوگیری کرده و موجب افزایش انعطاف آن می شود. از آن جایی که بدن ما قادر به تولید اسید چرب امگا نیست، روغن زیتون می تواند مکمل بسیار خوبی باشد.

حاوی خواص ضد میکروبی

روغن زیتون حاوی مواد ضد میکروبی است که در مبارزه با قارچ ها و باکتری های سطح پوست کمک شایانی می کند. میکروب های محیط می تواند باعث بروز عفونت های پوستی مانند خارش، شوره و التهاب شوند که یکی از دلایل ریزش مو می باشد.

 

رشد و تقویت مو با روغن زیتون


روش های رشد سریع مو با روغن زیتون


یکی از ساده ترین راهکارهای افزایش رشد مو با روغن زیتون، استفاده از این روغن به تنهایی است. فقط کافیست شب ها قبل از خواب مقداری از روغن زیتون را روی کف سر قرار داده و ماساژ دهید. سپس یک کلاه رنگ و مش روی سر بگذارید و بخوابید. صبح روز بعد موهای خود را بشویید و به مرور زمان شاهده رشد موهایتان باشید. بهتر است برای بهره مندی از خواص روغن زیتون، آن را ابتدا گرم کرده و سپس روی سر به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود.
مصرف خوراکی روغن زیتون نیز می توان به افزایش رشد موها کمک شایانی کند. این کار در کاهش تولید هورمون DTH کمک بسیاری می کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب ریخته و چند قطره آب لیمو ترش طبیعی به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به خوبی هم بزنید و سر بکشید. مصرف روزانه این معجون می توانید شما را از شر ریزش مو برهاند.


رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن کرچک


آنتی اکسیدان های موجود در روغن کرچک به بهبود ساختار پروتئین مو کمک بسیاری می کند.علاوه بر این، ساقه مو را استحکام بخشیده و از شکننده شدن آن نیز جلوگیری می کند. روغن کرچک، ضد ویروس و قارچ نیز می باشد که در درمان عفونت های پوستی مفید واقع می شود. ترکیب روغن زیتون با روغن کرچک در افزایش رشد موها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای این کار کافیست به مقدار یکسان از روغن زیتون و کرچک را با هم ترکیب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا ولرم شود. سپس روغن را روی پوست سر بمالید و به مدت 10 الی 15 دقیقه ماساژ دهید. یک حوله گرم روی سر خود بگذارید تا رطوبت حاصل از روغن ها به خوبی جذب پوست و مو شود. یک ساعت صبر کنید و سپس سرتان را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید. برای کسب نتیجه بهتر می توانید این کار را هفته ای یک مرتبه تکرار کنید.
یک روش دیگر این است که یک چهارم فنجان روغن کرچک را به یک فنجان روغن زیتون اضافه کرده و ترکیب به دست آمده را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی پوست سر اسپری کنید. کمی پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شبانه روز به همان حالت بماند. روز بعد با شامپو سرتان را شستشو دهید. این کار را می توانید هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

 

رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن کرچک


رشد سریع مو با روغن زیتون، تخم مرغ و عسل


ترکیب روغن زیتون، عسل و تخم مرغ به دلیل خواص بالایی که دارند، یک گزینه عالی برای مو محسوب می شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین، آهن، فسفر، گوگرد و ید است که در تسریع رشد مو مفید واقع می شود. عسل نیز به حفظ رطوبت مو و پوست سر کمک شایانی می کند. برای بهره برداری از این ترکیب فوق العاده کافیست سفیده یک عدد تخم مرغ را به خوبی جدا کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی کل نواحی مو و پوست سر بزنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت به همان حالت بماند. سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این راهکار را نیز می توانید هر دو هفته یک بار انجام دهید.

 

 


رشد سریع مو با روغن زیتون و سیر


از گذشته تاکنون از خواص سیر برای رشد و تقویت موی سر استفاده می شود. سیر دارای مقادیر بالایی از کلسیم، روی و گوگرد است که موجب تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. سیر قادر است جریان خون را نیز افزایش دهد؛ به همین دلیل گزینه ای عالی برای افزایش رشد مو است. این ماده مفید به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد، مشکلات پوست و مو مانند شوره سر را نیز برطرف می کند. برای به دست آوردن این ترکیب فقط کافیست 3 حبه سیر را له کرده و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را چند دقیقه حرارت دهید تا سیرها به رنگ طلایی در بیایند. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. روغن را روی ریشه موها قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید حدود یک ساعت روی موها بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. برای افزایش رشد موها می توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید.
یک روش دیگر این است که 4 حبه سیر را به نصف فنجان روغن زیتون اضافه کرده و درب آن را بپوشانید. اجازه دهید ترکیب به دست آمده حدود دو هفته به حال خود باشد و سپس از آن برای ماساژ کف سر استفاده کنید. بگذارید روغن حدود یک ساعت روی موها بماند و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با روغن زیتون و سیر


رشد سریع مو با روغن زیتون و فلفل قرمز


فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که پوست سر را تحریک کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، گردش خون موجب رشد سریع مو می شود. برای این کار می توانید نصف فنجان روغن زیتون را حرارت داده و یک قاشق چای خوری فلفل قرمز به آن اضافه کنید. سپس از روی شعله بردارید و بگذارید چند دقیقه بماند تا خنک شود. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر بمالید و به مدت 5 دقیقه خوب ماساژ دهید. بهتر است مدت مکث را بالای چهار ساعت در نظر بگیرید. حتی می توانید شب قبل از خواب این معجون شگفت انگیز را روی سر قرار داده و یک کلاه مخصوص رنگ و مش بپوشید. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، موها را با یک شامپوی ملایم بشویید.
یک روش دیگر نیز وجود دارد که در آن می توانید از پودر خردل نیز استفاده کنید. بدین صورت که دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و پودر خردل ترکیب کنید. سپس دو قاشق غذاخوری آب گرم و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. ترکیب به دست آمده را روی سر ماساژ دهید و 30 دقیقه منتظر بمانید تا تاثیر بگذارد. سپس سرتان را با شامپو بشویید. این راهکار را می توانید 3 بار در هفته انجام دهید.

 

افزایش رشد مو با روغن زیتون و فلفل


رشد سریع مو با روغن زیتون و آووکادو


آووکادو حاوی ویتامین ای است که یک ماده مغذی و مفید در رشد و تقویت مو محسوب می شود. ترکیب روغن زیتون و آووکادو می تواند کمک شایانی به درمان شکنندگی موها و حفظ رطوبت آن کند. برای رشد سریع مو با روغن زیتون و آووکادو می توانید نصف یک عدد آووکادو رسیده را به خوبی له کنید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده را مانند ماسک روی سر قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه به همان حال بماند. سپس با یک شامپوی ملایم سرتان را شستشو دهید. این روند را می توانید سه بار در هفته تکرار کنید. حتی می توانید جهت اثربخشی بیشتر، 2 قاشق غذاخوری عسل، پالپ موز یا سه قطره روغن اسطوخدوس نیز به آن اضافه نمایید.
یک روش دیگر این است که مقدار یکسانی از روغن آووکادو، روغن کرچک و روغن زیتون را با هم ترکیب نمایید. این ترکیب را روی پوست سر بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. مدت مکث این نوع ماسک چند ساعت است. سپس سرتان را با شامپو شستشو دهید. این روند را می توانید چند بار در هفته تکرار کنید تا رشد مو تحریک شود. به جای روغن آووکادو می توانید از روغن اسطوخدوس سا رزماری نیز استفاده کنید.

 

رشد سریع مو با روغن زیتون و آووکادو


رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن درخت چای


روغن درخت چای را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این روغن به پاکسازی پوست از سلول های مرده و از بین بردن انسداد فولیکول مو کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، در حفظ رطوبت مو نیز موثر است. از ترکیب روغن زیتون و روغن درخت چای می توان جهت درمان شوره سر، خارش، شپش و پوسته پوسته شدن استفاده کرد. جهت رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن درخت چای می توانید 10 قطرع از روغن درخت چای را گرم کرده و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه نمایید. سپس ترکیب به دست آمده را روی سر گذاشته و برای 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید. برای کسب نتیجه بهتر می توانید یک حوله روی سرتان قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت موهایتان را شستشو دهید. می توانید این راهکار را چند بار در هفته تکرار کنید.

 

رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن درخت چای


رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن نارگیل


روغن نارگیل حاوی اسید لورئیک، اسید کاپریک و اسیدهای چرب دیگری است که در پیوند با پروتئین مو و همچنین افزایش رشد آن تاثیر شگرفی خواهند داشت. جهت رشد سریع مو با روغن زیتون و روغن نارگیل فقط کافیست این دو روغن را به ترتیب به نسبت دو به یک ترکیب کنید. محلول به دست آمده را روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید. سپس بگذارید به مدت یک ربع روی مو بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. برای رشد سریع مو می توانید این کار را هفته ای سه بار تکرار کنید. حتی می توانید برای اثربخشی بیشتر، عسل و تخم مرغ نیز به این ترکیب اضافه کنید.
روش دیگر این است که سه قاشق چای خوری روغن زیتون را با نصف فنجان شیر نارگیل به خوبی ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را روی سر بمالید و یک کلاه مخصوص رنگ و مش بپوشید. اجازه دهید ترکیب فوق حدود 15 دقیقه روی سر بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. می توانید مقدار برابر با روغن زیتون را سس مایونز بریزید و آن را در سراسر پوست و مو پخش کنید. بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با شامپو شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با روغن زیتون و روغن نارگیل


در این مطلب به انواع راهکارهای رشد سریع مو با روغن زیتون پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از راهکارهای افزایش رشد موها دارید، آن را از طریق کامنت برای ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 09 مرداد 1398 - 00:15:23
❤❤♥♥?
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: