یکشنبه 13 مرداد 1398 - 11:48:01

تقویت مژه

 

انواع روغن های مفید در تقویت مژه

بایدها و نبایدهای تقویت مژه

 

راهکارهای تقویت مژه


 

روش های طبیعی بسیاری برای پرپشت و ضخیم شدن مژه ها وجود دارد که می توانید به کار ببرید. تقویت مژه از طریق روش های خانگی نیازمند صرف مدت زمان یک الی دو ماه است که باید به طور مداوم انجام شود. اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای تقویت مژه خود هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله از سایت رژلب را از دست ندهید.


تقویت مژه با روغن کرچک


روغن کرچک یک گزینه عالی برای افزایش رشد و تغذیه فولیکول مو استو این روغن قادر است با عفونت هایی که موجب ریزش موها می شوند، مبارزه کند. روغن کرچک برای مدت طولانی است جهت مقاصد زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و تاریخچه قدیمی دارد. گفته می شد ملکه کلئوپاترا از این ماده برای سفید کردن قسمت سفیدی چشم خود استفاده می کرده است.
برای بهره مندی از خواص روغن کرچک کافیست یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک و تمیز را بردارید و قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بزنید. اجازه دهید روغن به خوبی جذب مژه ها شود و صبح روز بعد آن را آبکشی نمایید. حتی می توانید روغن کرچک را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و روی مژه ها قرار دهید. اجازه دهید یک شب به همان حالت بماند و صبح روز بعد شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر، این کار را هر روزه به مدت سه ماه تکرار کنید.

 

تقویت مژه با روغن کرچک


تقویت مژه با روغن زیتون


روغن زیتون یکی از موادی است که جهت افزایش رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از روغن زیتون برای ضخیم تر و پرپشت شدن مژه ها استفاده کرد. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک و ویتامین ای است که برای رشد و تقویت مو مفید واقع می شوند. برای بهره برداری از خواص روغن زیتون کافیست یک برس ریمل تمیز را آغشته به روغن زیتون کرده و قبل از رفتن به رختخواب روی مژه ها بزنید. اگر پیش از مصرف روغن زیتون آن را کمی گرم کنید، خاصیت آن بیشتر خواهد شد. صبح روز بعد، مژه هایتان را با آب بشویید و این کار را به مدت دو ماه تکرار نمایید.

 

تقویت مژه با روغن زیتون


تقویت مژه با کپسول ویتامین ای


محققان طی مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین ای در افراد می تواند رشد و تقویت موها را به دنبال داشته باشد. طی پژوهش های صورت گرفته، خواص آنتی اکسیدانی ویتامین ای موجب کاهش اکسید کنندگی پوست سر شده و از ریزش مو نیز جلوگیری به عمل می آورد. برای بهره مندی از خواص این ماده کافیست یک عدد کپسول ویتامین ای را سوراخ کنید تا محتویات آن خارج شود. سپس چند قطره از آن را روی برس ریمل تمیز ریخته و با آن مژه ها را برس بکشید.

 

تقویت مژه با کپسول ویتامین ای


تقویت مژه با ژل آلوئه ورا


آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت انگیز برای داشتن مژه های پرپشت و ضخیم است. این گیاه حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی و ویتامین های A، B، C و  E است که در رشد موها و براقیت آن مفید واقع می شود. علاوه بر این، حاوی اسید فولیک نیز می باشد که در جلوگیری از ریزش مژه موثر خواهد بود. ابتدا یک برس ریمل تمیز آماده کرده و به ژل آلوئه ورا طبیعی آغشته نمایید. سپس پیش از خواب آن را روی مژه ها زده و صبح روز بعد شستشو دهید. حتی می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا ترکیب کرده و برای رطوبت رسانی و آبرسانی مژه ها استفاده نمایید. دو ماده فوق را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و حدود 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را آبکشی نمایید. این کار را می توانید دو بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید.

 

تقویت مژه با ژل آلوئه ورا


تقویت مژه با ماساژ پلک


ماساژ پلک منجر به بهبود گردش خون و افزایش رشد مژه ها خواهد شد. جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به ناحیه مژه ها رسانده و موجب رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود. با ماساژ پلک می توانید مانع از شکستگی یا نازک شدن مژه ها نیز بشوید. برای این کار بهتر است ابتدا انگشتان سبابه خود را به کمی شی باتر آغشته کنید و روی پلک قرار دهید. حواستان باشد که این ماده به داخل چشمان شما نفوذ پیدا نکند. بهتر است ماساژ را به صورت دورانی و به آرامی انجام دهید. بعد از گذشت 5 دقیقه، چشم ها را به خوبی آبکشی نمایید و این کار را روی یک مرتبه و برای سه ماه متوالی انجام دهید.

 

تقویت مژه با ماساژ پلک


تقویت مژه با پوست لیمو


برای داشتن مژه های ضخیم و پرپشت می توان از پوست لیمو نیز استفاده کرد. پوست لیمو حاوی اسید فولیک، ویتامین های B و C است که در تقویت پوست و همچنین رشد مو بسیار مفید واقع می شود. پوست لیمو را می توان با روغن زیتون ترکیب کرد تا موجب تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست نیز شود. جهت کسب نتیجه بهتر می توانید مقداری از پوست لیمو را در یک کاسه حاوی روغن زیتون خیس دهید و اجازه دهید دو هفته به همان حالت بماند. سپس یک برس ریمل تمیز برداشته و آن را به لیمو و زیتون آغشته کنید و شب پیش از خواب روی مژه ها بزنید. صبح روز بعد صورت خود را با آب گرم آبکشی کرده و این کار را برای دو الی سه ماه انجام دهید.

 

تقویت مژه با پوست لیمو


تقویت مژه با چای سبز


چای سبز حاوی فلاونوئیدها است که در رشد و تقویت مژه ها بسیار موثر می باشد. برای درمان خانگی کاهش رشد مژه می توانید یک فنجان چای سبز تهیه نمایید. پس از این که چای سرد شد، آن را با استفاده از تکه ای پنبه روی مژه ها قرار دهید. بهتر است چای را تا انتهای مژه ها بزنید و از نفوذ آن به داخل چشم ها خودداری کنید. بگذارید 15 دقیقه به همان حال بماند و سپس شستشو دهید. این کار را برای 3 ماه تکرار کنید.

 

تقویت مژه با پوست لیمو


تقویت مژه با تخم مرغ


حتما از خواص تخم مرغ برای رشد و تقویت مو شنیده اید؛ این ماده مفید برای رشد و تقویت مژه نیز بسیار مفید است. تخم مرغ غنی از پروتئین و ویتامین ب بوده که برای افزایش بافت مژه مفید واقع می شود. برای بهره برداری از خواص تخم مرغ می توانید ابتدا آن را شکسته و یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه نمایید. این ترکیب را تا جایی هم بزنید تا کرم رنگ و سفت شود. یک تکه پنبه را به ماده فوق آغشته کرده و به آرامی روی پلک بکشید. پنبه را بیش از حد خیس نکنید تا مواد به داخل چشم نفوذ پیدا نکند. پس از گذشت 15 دقیقه پلک های خود را بشویید و این کار را سه بار در هفته به مدت دو الی سه ماه تکرار کنید.

 

تقویت مژه با تخم مرغ


تقویت مژه با شی باتر


از شی باتر قرن هاست که برای تغذیه پوست، مو و ناخن استفاده می شود. این ماده حاوی ویتامین های A و E است که منجر به تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند. برای استفاده از شی باتر کافیست شب قبل از خواب یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و روی ریشه مژه ها قرار دهید. صبح روز بعد چشم ها را با آب گرم بشویید و این کار را یک الی سه ماه به طور متوالی انجام دهید.

 

تقویت مژه با شی باتر


تقویت مژه با روغن جوجوبا


روغن جوجوبا از چربی بالایی برخوردار بوده و سریع جذب پوست انسان نیز می شود. از این رو در تهیه و ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع روغن حاوی ویتامین های A، B و E، سلنیوم و سایر مواد معدنی می باشد. از این رو می توان گفت که نرم کننده و مرطوب کننده بسیار خوبی برای پوست و مو محسوب می شود. همچنین، از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب ضخیم و پرپشت شدن آن می شود. از دیگر فواید روغن جوجوبا می توان به برطرف کننده خشکی لب و از بین بردن جوش و آکنه اشاره کرد.

 

تقویت مژه با روغن جوجوبا


تقویت مژه با روغن هسته انگور


روغن هسته انگور فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن به 90 درصد هم می رسد. جالب است بدانید که خاصیت آنتی اکسیدانی انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین ای و 20 برابر بیشتر از ویتامین سی است. روغن دانه انگور برای فعالسازی و رشد مجدد پیاز مو بسیار مفید بوده و برای تقویت مژه نیز به کار می رود.

 

تقویت مژه با روغن هسته انگور


تقویت مژه با روغن سیاه دانه


سیاه دانه یکی از قدیمی ترین دانه هایی است که هم در گذشته و هم امروزه مورد استفاده قرار می گرفته است. سیاه دانه یکی از بهترین مواد طبیعی است که در زمینه پوست و مو معجزه می کند. از این گیاه برای تهیه انواع لوسیون ضد ریزش مو، تقویت کننده ابرو و مژه، پمادهای ضد درد و ... استفاده می کنند. شما می توانید برس ریمل تمیزی را آغشته به روغن سیاه دانه کرده و به آرامی از ریشه مژه تا نوک آن را بکشید. حواستان باشد روغن به داخل چشم ها نفوذ پیدا نکند.

 

تقویت مژه با روغن سیاه دانه


تقویت مژه با روغن رزماری


رزماری که با نام اکلیل کوهی نیز شناخته می شود، یکی از گیاهان معطر و بانفوذی است که خواص درمانی بسیاری دارد. روغن رزماری بسیار نافذ و با طبع گرم است که بر اعصاب مرکزی تاثیر بسیار دارد. از این گیاه می توان برای تقویت ابرو و مژه استفاده کرد که تاثیر آن را در دراز مدت و مصرف مداوم مشاهده خواهید کرد.

 

تقویت مژه با روغن رزماری


تقویت مژه با روغن نارگیل


روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که کاربردهای بسیاری در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز دارد. توجه داشته باشید که یکی از نشانه های بارز روغن نارگیل اصل، مایع بودن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین می باشد. از خواص مفید روغن نارگیل می توان به رطوبت بخشی به پوست و مو و همچنین رفع خشکی پوست و مو اشاره کرد. این روغن دارای قدرت نفوذپذیری بالایی بوده و برای تقویت مژه نیز کاربرد مفیدی دارد.

 

تقویت مژه با روغن نارگیل


نکات مفید در تقویت مژه


برای تقویت مژه مصرف انواع روغن ها موثر است؛ اما کافی نیست. در ادامه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که با رعایت آن ها، از ریزش مژه جلوگیری کرده و موجب ضخیم تر و پرپشت تر شدن آن خواهد شد.


عدم استفاده از فر مژه


استفاده مداوم از فرمژه موجب آسیب دیدگی مژه ها می شود. حتی در صورت استفاده نادرست و وارد کردن فشار زیادی نیز احتمال ریزش مژه و کنده شدن آن ها وجود دارد. توجه داشته باشید که برای استفاده از فرمژه حتما لاستیک آن باید روی سطح بیرونی قرار گیرد و آن را در فواصل معین تعویض نمایید. توصیه ما به شما این است که مصرف فرمژه را بسیار کاهش دهید.


خودداری از انجام لمینت مژه


اخیرا روش جدیدی برای فر کرن مداوم مژه ها به نام لمینت باب شده است. خوب است بدانید که مواد استفاده شده در روش لمینت مژه نیز منجر به بروز آسیب به تار مژه خواهد شد. سعی کنید از انجام این کار خودداری کنید.

 

نکات تقویت مژه


خودداری از انجام کاشت مژه


در فرآیند کاشت مژه که امروزه بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است، از چسب مخصوص و مژه مصنوعی استفاده می شود که تمام از مواد مضر برای مژه ها ساخته شده اند. همچنین، با ریختن مژه کاشته شده، احتمال ریزش مژه های طبیعی نیز بسیار زیاد است.


عدم استفاده بی رویه از ریمل


استفاده مداوم از ریمل از تنفس مژه ها جلوگیری کرده و به مرور زمان منجر به ریزش آن ها می شود. سعی کنید به محض بازگشت به خانه، صورت خود را با یک شوینده ملایم و مرغوب شستشو دهید. هرگز با مژه های ریمل زده نخوابید؛ چرا که احتمال ریزش و شکستن آن ها وجود دارد.


عدم استفاده از مژه مصنوعی


استفاده از مژه مصنوعی در مراسم ها و عروسی ها بسیار رایج است. اما بهتر است حتی الامکان سعی کنید از مصرف این محصول خودداری کنید. معمولا چسبی که از آن برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می شود، برای مژه ها مضر بوده و می تواند منجر به کنده شدن مژه های طبیعی از ریشه شود.
 

 

در مطلب تقویت مژه به انواع روغن های مخصوص که در این امر موثر واقع می شوند پرداختیم. همچنین، انواع راهکارای مفید برای جلوگیری از ریزش مژه را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: