پنجشنبه 11 مهر 1398 - 00:19:14

چسب پروتز مو

 

تفاوت پروتز مو با کلاه گیس

مضرات پروتز مو چیست؟

 

 


امروزه روش های بسیاری برای کاشت و ترمیم موها وجود دارد که یکی از آن موارد، پروتز مو می باشد. انواع دیگر روش های پرپشت شدن موها مانند کاشت مو یا استفاده از کلاه گیس هر یک دارای مزایا و معایبی می باشد. پروتز مو روشی بین کلاه گیس و کاشت مو است که دارای مزایا و حتی معایبی می باشد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی همه چیز درباره چسب پروتز مو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


پروتز مو چیست؟


پروتز مو روش جدید نیمه دائمی است که طی آن، موهای طبیعی یا مصنوعی به جای این که در پوست سر کاشته شوند، در پروتز نانویی ظریف و مشبک کاشته و روی سر قرار داده می شوند. این پروتزها بافتی شبیه به بافت پوست سر انسان دارد و اگر موهایی که روی آن قرار داده می شوند از جنس موهای طبیعی انسان باشند، حالت بسیار زیبایی خواهد داشت و کسی متوجه مصنوعی بودن آن نمی شود. این پروتزها با توجه به نوع کم پشتی یا کچلی سر افراد، جنس و حالت موهای طبیعی، در مراکز زیبایی و ترمیم مو ساخته و روی سر نصب می شوند.
در روش پروتز مو، به گونه ‌ای عمل می‌ شود که مو کاملا طبیعی بوده و تصور می ‌شود که از زیر سر رشد کرده و مصنوعی نیست. البته این تکنیک در مورد پروتز‌های نانو صدق پیدا می ‌کند. تراکم مو و میزان آن در پروتز، قابل تعیین است؛ به این معنی که، فرد می ‌تواند هر تعداد تار مو برای نواحی مختلف آسیب دیده درخواست کند. علاوه براین با پروتز مو، فرد به راحتی می ‌تواند فعالیت ‌های روزمره خود مانند شنا در استخر، حمام کردن و تمرینات ورزشی را انجام دهد.


تفاوت بین پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟


نخستین تفاوت پروتز با کلاه گیس این است که کلاه گیس را تنها با استفاده از نوار لاستیکی، کاغذی یا استاپل روی سر نصب می کنند. این در حالی است که پروتز مو، با استفاده از چسب ‌های مخصوص روی سر ثابت می‌ شود تا فرد بدون برداشتن آن قادر به انجام فعالیت‌های روزمره مانند حمام کردن، تمرین و یا رفتن به استخر نیز باشد.
پروتز مو را می ‌توان با توجه به نیاز مشتریان در هر نقطه ‌ای از سر و یا تنها یک بخش قرار داد. در صورتی که کلاه گیس تمام سر را تحت پوشش قرار می دهد و نمی توان با استفاده از آن تنها یک نقطه را پرپشت نشان داد. پروتز را می ‌توان چندین ماه روی سر ثابت نگه داشت؛ در صورتی که کلاه گیس را حداکثر تا چند ساعت می‌ توان استفاده کرد و برای انجام هر کاری ملزم به برداشتن آن خواهید شد.

 

همه چیز درباره پروتز مو


موادی از جنس نانو در پروتز مو، به کار رفته است که مانع از تجمع باکتری‌ ها و قارچ‌ ها شده و مشکلی برای پوست سر ایجاد نمی کند. اما در کلاه گیس، ممکن است میکروب ‌ها و باکتری ها تجمع کرده و رشد و تکثیر کنند. امکان رنگ و مش کردن پروتز مو وجود دارد اما کلاه گیس را نمی توان رنگ مو زد. از آنجایی که در اکثر کلاه گیس ها از موهای کیفیت پایین استفاده می شود، امکان تشخیص مصنوعی بودن آن در نگاه اول وجود دارد و ظاهری غیر طبیعی به موها می دهد. کیفیت و نوع الیاف موها در انواع روش های کاشت مو بسیار حائز اهمیت است و به دلیل این که شما می توانید در پروتز مو از موهای کاملا طبیعی استفاده کنید، به هیچ وجه مصنوعی به نظر نخواهد رسید.


چه افرادی می توانند از روش پروتز مو استفاده کنند؟


این روش محدودیتی در استفاده ندارد و همه افراد اعم از پیر و جوان، مرد و زن با هر میزان از کم پشتی موها یا حتی طاسی می توانند از آن برای ترمیم موهای خود استفاده کنند.


چسب پروتز مو


معمولا برای نصب پروتز مو از انواع چسب های گیاهی و بیولوژیکی استفاده می شود. البته روش های دیگر نظیر استفاده از کلیپس برای اتصال پروتز به موهای شخص نیز وجود دارد. همچنین، می توان پروتز را به وسیله گره زدن به موهای طبیعی فرد انجام داد که البته با رشد مو، نیاز به ترمیم و فیکس کردن مجدد خواهد داشت.


معایب و موارد منع مصرف پروتز مو


افرادی که به الیاف یا پروتز مو حساسیت دارند، بهتر است که از انجام این کار خودداری کنند. البته این حساسیت به ندرت در افراد اتفاق می افتد و در اغلب موارد مواد نانو هیچ حساسیتی در فرد ایجاد نمی کند. حتی اگر این روش کاملا رضایت بخش نباشد، به راحتی قابل برگشت خواهد بود.
بسیاری از افراد پروتز مو را به این دلیل انتخاب می کنند که هزینه کمتری نسبت به روش کاشت مو دائم دارد. البته باید توجه داشته باشید که این هزینه کم در لحظه بوده و از آن جایی که شما هر سال باید نسبت به ترمیم آن اقدام کنید، حتی هزینه بیشتری را نیز در مجموع پرداخت خواهید کرد.
عیب بعدی در رابطه با عدم امکان عبور رطوبت و هوای کافی به ریشه موها است که به دلیل استفاده از چسب پروتز مو رخ می دهد. حتی اگر برای اتصال موها از کلیپس استفاده شود نیز مانند موهای طبیعی که به آن هوای کافی می رسد، نخواهد بود. در واقع موی طبیعی انسان با ریزش طبیعی خود، امکان رشد مجدد و تجدید قوای پوست را فراهم می کند؛ در صورتی که پروتز مو این امکان را به شما نخواهد داد.
قرمزی و خارش پوست سر در افرادی که پروتز مو انجام داده اند نیز شایع است. علاوه بر این، چربی پوست سر با تجمع در زیر پروتز مو بوی بدی گرفته و امکان بروز حساسیت های پوستی را به وجود می آورد.

 

پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟


هزینه پروتز مو به چه صورت است؟


هزینه پروتز مو به عوامل بسیاری نظیر شرایط بیمار، کلینیک مورد نظر و ... بستگی دارد. چنانچه فرد دچار ریزش مو مقطعی باشد، هزینه درمان بسیار کمتر خواهد بود؛ اما اگر فرد دچار طاسی کامل باشد، قطعا هزینه بیشتری را باید متحمل شود.


پروتز مو در زنان


پورتز مو زنان با مردان تفاوت خاصی ندارد و تنها به دلیل شکل موی مردانه و زنانه کمی متفاوت است. در پروتز موی زنانه از موهای طبیعی زنان استفاده می شود؛ چرا که بافت موی مردان با زنان متفاوت است. از طرفی، به دلیل این که موی زنان بلندتر است، قیمت پروتز موی زنانه بالاتر خواهد بود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: