دوشنبه 25 اسفند 1399 - 15:47:27

آشنایی با 10 تا از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو به صورت حرفه‌ای!!

درمان ریزش مو در خانه

راهکار خانگی درمان ریزش مو

 

فهرست مطالبی که در این مقاله وجود دارد:

ماساژ دادن سر برای درمان ریزش مو

استفاده از آلوئه ورا و روغن نارگیل در درمان ریزش مو

استفاده ار روغن ماهی و جینسینگ در درمان ریزش مو

استفاده از رزماری و لیمو برای درمان ریزش مو

راهکارهای خانگی درمان ریزش مو را دریابیم!!

   معمولاً موهای هر فرد از با ارزش‌ترین دارایی‌هایی وی تلقی می‌شود و این که شما در صورت عدم رضایت از موهای خود، سعی در بهبود وضعیت آن داشته باشید، امری طبیعی خواهد بود. اگر به دنبال راهکارهای خانگی درمان ریزش مو و نیز روش‌هایی برای رشد مجدد موهای از دست رفته خود هستید، بهتر است تا با دستورالعمل‌هایی که در ادامه بیان می‌شوند، آشنا شده و آن‌ها را انجام دهید. این فرایند‌های اثبات‌شده، قابلیت تحریک، تقویت و رشد مو را دارا می‌باشند.

 

آشنایی با راهکارهای خانگی درمان ریزش مو

1.     ماساژ دادن:

   ماساژ پوست سر از جمله مؤثرترین راهکارهای خانگی درمان ریزش مو و رشد مجدد آن می‌باشد که بر پایه استفاده از روغن و ماسک مو بنا شده است. استفاده از این مواد در تحریک پوست سر بسیار مؤثر بوده و موجب بهبود ضخامت مو می‌شود. تخصیص بخشی از زمان در طول روز به ماساژ درمانی می‌تواند باعث کاهش استرس و تنش ناشی از فعالیت‌های روزمره شده و نتایج مطلوبی را حاصل کند. به نظر می‌رسد که استفاده از نیروهای کششی در انجام مراحل ماساژ درمانی، می‌تواند سلول‌های درمال پاپیلا را به افزایش ضخامت و رشد مو ترغیب کند.

 

ماساژ پوست و مو سر

2.     آلوئه‌ورا:

   مدت‌هاست که از آلوئه‌ورا به‌عنوان یکی از معتبرترین راهکارهای خانگی درمان ریزش مو یاد می‌شود چراکه در تسکین مو و حالت‌دهی به آن بسیار مؤثر عمل می‌کند. همچنین این قابلیت را دارد تا شوره‌های سر را از میان ببرد و موجب رفع انسداد فولیکول‌های مو ناشی از چربی‌های اضافه پوست سر شود. شما می‌توانید یک بار در هفته ژل آلوئه‌ورا را روی پوست سر و موی خود اعمال کنید. این امکان نیز فراهم است تا از شامپوها و نرم‌کننده‌های حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید.

 

آلوئه‌ورا

3.      روغن نارگیل:

روغن نارگیل از منابع مهم جهت کاهش ریزش مو می‌باشد؛ بدین‌صورت که اسید‌های چرب آن به درون ساقه مو نفوذ کرده و میزان پروتئین هدر رفته در مو را کاهش می‌دهد. متناسب با نوع موهایتان می‌توانید از روغن نارگیل در قبل یا بعد از شستشوی سر استفاده کنید. اگر موهای چربی دارید، بهتر است مقداری از این روغن را چند ساعت قبل از شستشو مو و یا شب قبل روی سر بمالید و پوست و موی خود را ماساژ دهید. این موضوع را برای موهای خشک نیز می‌توان در نظر گرفت. به‌طورکلی، نیاز است تا مطالعات بیشتری راجع به روغن نارگیل به‌عنوان یک عامل رشد دهنده مو صورت گیرد اما در ارتباط با بهبود سلامت و درخشندگی مو، قرن‌هاست که به‌عنوان یک منبع معتبر مورد تائید قرارگرفته است.

 

روغن نارگیل

4.     قرص ویویسکال:

   قرص ویویسکال از جمله مکمل‌های طبیعی رشد مو بوده که برای افرادی با موهای نازک نتایج بهتری را حاصل می‌کند. این قرص شامل ماده‌ای دریایی بنام AminoMar C بوده و از موادی دیگری مانند مواد معدنی، ویتامین‌ها، پودر تهیه‌شده از کوسه و نرم‌تنان نیز حاصل می‌شود. این اجزا در بازسازی سلول‌های جدید پوست و تقویت سلول‌های موجود موثر هستند به‌منظور کسب نتایج مطلوب، بهتر است این قرص‌ها را دو بار در روز تا مدت 6 ماه مصرف کنید. دقت شود، می‌توان از شامپو و نرم‌کننده‌هایی نیز استفاده کرد که ویویسکال، یکی از ترکیبات به کار رفته در آن باشد.

 

قرص ویویسکال

 

 

5.     روغن ماهی:

   وضعیت مو را می‌توان با مصرف اسیدهای چرب امگا بهبود بخشید چراکه سرشار از مواد مغذی و پروتئین لازم جهت رشد مو هستند. مصرف یک منبع غنی از امگا با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خوب نظیر روغن ماهی می‌تواند از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو محسوب شده و در بهبود تراکم و ضخامت مو مؤثر باشد. اسیدهای چرب امگا می‌توانند تأثیرات مطلوبی را در کارکرد سلول‌های پوست سر و افزایش ایمنی بدن به همراه داشته باشند. بهتر است در حین مصرف مطابق دستورالعمل عمل کنید.

 

روغن ماهی

6.     جینسینگ:

   مکمل‌های جنسینگ می‌توانند با تحریک فولیکول‌های مو، در تقویت و رشد مو مؤثر واقع شوند. بدین جهت، یکی از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو، به استفاده از جینسینگ محدود می‌شود. جینسنوزیدها از جمله اجزای فعال و مهم جینسینگ به شمار می‌روند که تاثیر مثبت جینسینگ روی مو، به سبب وجود همین اجزا خواهد بود. سعی شود همواره مطابق دستورالعمل مصرف پیش بروید و امکان رخداد تمامی عوارض جانبی ممکن را پیش‌بینی و ارزیابی کنید.

 

جنسینگ

 

7.     آب پیاز:

اگر قادر به تحمل بوی آب پیاز هستید، انتخاب آن به‌عنوان یکی از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو بسیار ارزشمند و حساب‌شده خواهد بود. آب پیاز با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، می‌تواند با بهبود شرایط روند رشد مو، در درمان طاسی منطقه‌ای نیز مؤثر واقع شود و بنا بر آزمایشات انجام‌شده روی حیوانات، مشخص‌شده است که باعث بهبود پارامتر رشد کراتین و سیستم گردش خون در کوتیکول‌ها نیز می‌شود. پیازها را خردکرده و سپس کوبیده تا آب پیاز خارج شود. سپس بر پوست و موی سر اعمال کرده و پس از گذشت 15 دقیقه، موها را با شامپو بشویید.

 

آب پیاز

8.    روغن رزماری:

روغن رزماری از جمله اولین روغن‌های اساسی است که مردم در کاهش ریزش و بهبود وضعیت موهای خود از آن استفاده کرده‌اند. این روغن از شاخص‌ترین روغن‌هایی است که در درمان ریزش آندروژنتیک مو مؤثر واقع می‌شود. چند قطره از این روغن را در یک روغن حامل ریخته و هم زده و پس از اعمال، سر خود را ماساژ داده و درنهایت فرایند شستشو را انجام دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید. همچنین می‌توان این کار را با مخلوط کردن چند قطره از روغن رزماری با شامپو و نرم‌کننده مو نیز انجام دهید. دقت شود به‌هیچ‌وجه روغن را به‌طور مستقیم روی پوست اعمال نکرده و همواره قبل از مصرف، با یک روغن حامل و یا شامپو مخلوط شود.

 

روغن رزماری

9.     روغن ژرانیوم:

   روغن ژرانیوم در تقویت رشد مو و بهبود روند آن بسیار خوب عمل کرده و به‌عنوان یکی از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو، شناخته می‌شود. چند قطره از آن را در روغن‌های عامل ریخته و مخلوط کرده و به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. همچنین می‌توان چند قطره از این روغن را در شامپو و نرم‌کننده خود ریخته و استفاده کنید. روغن ژرانیوم در تقویت، آب‌رسانی، مرطوب‌سازی و بازگردانی طراوت و شادابی به مو نقش کلیدی را بر عهده دارد.

 

روغن ژرانیوم

10. لیمو:

   استفاده از آب‌لیمو تازه و یا روغن لیمو به سبب خواصی که در بهبود و تقویت رشد و کیفیت مو دارند، از راهکارهای خانگی درمان ریزش مو به شمار می‌روند. آب‌لیمو قادر است، سلامت پوست سر را افزایش داده و موجب تحریک رشد مو شود. مقداری از آب‌لیمو تازه را روی پوست و موی سر خود اعمال کرده و پس از 15 دقیقه انتظار، سر خود را با شامپو بشویید. همچنین می‌توانید از روغن‌ لیمو اساسی رقیق‌شده در روغن‌های عامل، به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید.‌

 

لیمو

جمع‌بندی:

   در حالت کلی باید خاطر نشان کرد که اگر به دنبال بهبود وضعیت موهای خود هستید، بهتر است تا با انواع راهکارهای خانگی درمان ریزش مو، آشنا شده و یک روش را برگزیده و در انجام و پیگیری آن ثابت‌قدم باشید. دقت شود ممکن است پرسه درمان و رسیدن به نتیجه موردنظر، ماه‌ها به طول بیانجامد. نسبت به راهکار‌های موجود، خوش‌بین باشید. هر چقدر که بخواهید می‌توانید از این راهکارها به‌صورت ترکیبی استفاده کنید.

   بسیار اهمیت دارد که روزانه بخشی از زمان خود را، رسیدگی به مو و تأمین مواد مغذی موردنیاز آن اختصاص دهید تا این تلاش‌ها به ثمر نشسته و به‌ظاهر موردپسند خود دست یابید. اگر ریزش موهای شما ناشی از مسائل عاطفی و یا استرسی باشد، برداشتن چنین قدم‌هایی و تمرین خود مراقبتی می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. همواره مثبت اندیش باشید و کار خود را به نحو احسن انجام دهید و تمام تلاش خود را برای حفظ یک سبک زندگی مناسب به کار ببرید تا بتواند مکمل خوبی برای برنامه درمان ریزش موهایتان داشته باشید.

   اگر این راهکارها نتایج مناسبی را به همراه نداشت، بهتر است با دکتر خود راجع به استفاده از روش‌ها و داروهای جدید، مشورت کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: