دوشنبه 11 شهریور 1398 - 13:52:45

ریباندینگ چیست

 

نحوه انجام ریباندینگ مو

صفر تا صد ریباندینگ چیست

 

ریباندینگ چیست؟

 


امروزه روش های بسیاری برای برطرف کردن وز و خشکی مو وجود دارد که یکی از آن موارد، ریباندینگ می باشد. ریباندینگ روشی برای صاف کردن دائمی مو می باشد که مزایا و معایب مختص به خود را دارد. در این مطلب از وب سایت رژلب قصد داریم شما را با همه چیز درباره ریباندینگ موها آشنا کنیم.


ریباندینگ چیست


ریباندینگ مو روشی نسبتا دائمی و مناسب برای افرادی است که در آرزوی داشتن موهای لخت و براق به سر می برند. شما می توانید در عرض چند ساعت و با به کارگیری مواد شیمیایی و حرارت به طور همزمان، موهایی یکدست صاف و براق داشته باشید. در واقع، ریباندینگ با تغییر ساختار داخلی موها، قادر است آن را برای مدت زمان زیادی صاف نگه دارد. این روز ها روش ریباندینگ بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است و افراد زیادی نسبت به انجام آن اقدام می کنند. البته روش ریباندینگ یا صافی ژاپنی دارای معایبی هم هست که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

عملکرد ریباندینگ به چه صورت است؟


اسید آمینه و پروتئین موجود در موها به همراه عوامل ژنتیکی منجر به فرم دهی موها و تعیین ساختار آن یعنی فر یا صاف بودن می شود. چنانچه موهای شما فر یا وز باشد، طی فرآیند ریباندینگ کردن این پیوندها شکسته شده و ساختار موها مجددا بازسازی می شود. به عبارتی دیگر، اوربیت های طبیعی موها با کمک مواد شیمیایی و حرارت دوباره مرتب می شوند و وز موها صاف می گردد.

 

عملکرد ریباندینگ به چه صورت است؟

 

لوازم مورد نیاز برای ریباندینگ موها


- مواد ریباندینگ مو
- اتوی مو با قابلیت تنظیم دما
- سشوار
- شامپویی با قدرت ملایم

 

چگونگی انجام ریباندینگ موها


برای ریباندینگ موها ابتدا با استفاده از یک شامپوی ملایم مانند شامپو بچه اقدام به شستشوی موها می کنیم. سپس رطوبت موها را به وسیله ضربات آرام حوله و سشوار می گیریم. در مرحله بعد باید تقسیم بندی موها را انجام دهیم. سپس ماده شل کننده که برای شکستن پروتئین ها به کار می رود را روی تقسیم بندی موها قرار داده و یک پلاستیک روی آن می کشیم. مدت نیم تا یک ساعت به موها استراحت می دهیم. پس از گذشت این مدت زمان، موها را حدود 10 الی 40 دقیقه بخار می دهیم و آبکشی می نماییم. موها را با حرارت سشوار خشک می کنیم و به وسیله یک محلول کراتینه مو مورد شستشو قرار می دهیم. حال موها را دمای 180 درجه اتو می کنیم. سپس موها را دوباره تقسیم بندی می کنیم و ماده خنثی کننده را به مدت نیم ساعت روی آن قرار می دهیم.خنثی کننده موجب بازسازی پیوندها و تغییر ساختار مو می شود. پس از گذشت نیم ساعت، این ماده را از روی موها شستشو داده و به وسیله سشوار و اتوی کاملا خشک، صاف می کنیم. در نهایت از سرم تقویت موها استفاده می نماییم.

 

مزایای ریباندینگ مو


- صاف شدن دائم موها؛ در صورتی که در اکثر روش های صافی مو این امکان وجود ندارد
- صاف ماندن موها تحت هر شرایط مانند تعریق بیش از حد، رفتن به دریا و استخر، قرار گرفتن در معرض باد و ...
- صرفه جویی در زمان آماده سازی ظاهر
- بهبود وضعیت ظاهری موها

 

مزایا و معایب ریباندینگ

 

معایب ریباندینگ مو


عوارض ریباندینگ موها به مراتب بیشتر از فواید آن است که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:
- مواد شیمیایی و حرارت مورد استفاده برای ریباندینگ موها ممکن است آسیب های بسیاری را برای موها به همراه داشته باشد که از جمله آن ها می توان به ریزش مو و شکننده شدن آن اشاره کرد.
- احتمال بروز آلرژی و حساسیت در ناحیه پوست سر
- خشکی بیش از حد و دهیدراته شدن موها

 

زمان مورد نیاز برای انجام ریباندینگ مو


زمان انجام ریباندینگ به نوع، اندازه و ضخامت موها بستگی دارد. بدین معنی که ممکن است برای موها کوتاه به 3 ساعت زمان و برای موهای بلند و ضخیم به زمانی حدود 8 ساعت نیاز پیدا کنیم.

 

آزمایش مواد صاف کننده

 

انتخاب مواد صاف کننده با توجه به جنس موهاست، اما اگر در انتخاب نوع مواد صاف کننده تردید دارید، آزمایش انتخاب مواد صاف کننده را انجام دهید. لایه نازکی از موها را که فر زیادی دارد جدا کرده و به مواد آغشته نموده و داخل فویل قرار دهید. موها را در جهت رشد شانه کشیده و به حالت آویزان قرار دهید تا صاف شود. مدتی صبر کرده و لایه مو را شسته و خشک کنید. اگر در موها شکستگی ایجاد نشد، مواد صاف کننده مناسب بوده ولی اگر در موها شکستگی ایجاد شد باید مواد ضعیف تر برای صاف نموده موها استفاده شود.

 

نکات مورد توجه در حین انجام ریباندینگ


- از اتو موی سرامیکی به جای اتو موی فلزی استفاده نمایید.
- درجه حرارت اتو مو باید روی 180 درجه باشد.
- از قرار دادن بیش از حد کرم صاف کننده یا مواد ریباندینگ روی موها جدا خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از انجام ریباندینگ مو


پس از انجام ریباندینگ باید دقت و حساسیت بسیاری به خرج دهید که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد:
- تا سه روز پس از انجام ریباندینگ و صافی مو از بستن موها با کش سر، سنجاق سر یا هر اکسسوری دیگری خودداری کنید. از پشت گوش انداختن موها نیز اجتناب نمایید.
- تا سه روز باید از رفتن به سونا، استخر و دریا خودداری کنید.
- هنگام خواب بهتر است موهای خود را روی متکا رها کنید و آن را با کش نبندید.
- هنگام شستشوی موها از آب داغ استفاده نکنید. بهتر است از آب ولرم به همراه ماسک موی مناسب برای موهای کراتین شده استفاده نمایید.
- شامپویی که به موهای سرتان می زنید باید از نوع بدون سولفات باشد.
- هر شش ماه یکبار بهتر است نسبت به ترمیم موهای ریباندینگ شده اقدام نمایید.

 

مراقبت بعد از ریباندینگ

 

روش های نگهداری از موهای ریباندینگ شده

 

زمان شستشوی موهای خود از شامپوی مخصوص صافی مو استفاده کنید. پس از هر بار شستشو نیز از نرم کننده استفاده کنید. موها را به آرامی خشک کنید و روی آن سرم مو بزنید. بهتر است به طور مرتب از روغن های طبیعی روی موهای خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که نیم ساعت قبل از رفتن به حمام، موهای خود را روغن بزنید و سپس شستشو دهید. می توانید حداقل هفته ای یکبار از انواع ماسک های طبیعی و خانگی نیز استفاده کنید. هر 15 روز یکبار نیز می توانید از روغن های داغ استفاده کنید. رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین و ویتامین باشد.

 

تست گره در ریباندینگ یا صافی دائم مو به چه معناست؟

 

دسته ای از مو را به خودش گره می زنیم و به سمت پایین می کشیم. اگر گره باز شد، به این معناست که مواد صافی به خوبی کار نکرده است؛ اما اگر گره بسته و سفت شد، بدین معنیست که کار صافی با موفقیت انجام شده. توجه داشته باشید که تست گره را در قسمت پشت سر و گیجگاه جلوی سر انجام می دهیم تا مطمئن شویم موها به طور یکدست لخت شده اند یا خیر.

 

ریباندینگ برای چه افرادی مناسب است؟


افراد دارای موهای صد در صد طبیعی بهتر است از انجام ریباندینگ مو خودداری کنند. این روش برای افرادی مناسب است که موهایشان در اثر رنگ و مش کردن آسیب دیده است. افراد دارای موهای شکسته شده نیز می توانند از این روش استفاده کنند. در ادامه با محصولات ریباندینگ مخصوص انواع موها آشنا خواهید شد:
- محصول صافی مو شماره صفر برای موهای خیلی فر و وز اما بدون رنگ و دکلره
- محصول صافی مو شماره یک برای موهای فر اما رنگ شده ای که سالم میباشد
- محصول صافی مو شماره دو برای موهایی که بر اثر رنگ یا دکلره وز  و خشک شده اند و نسبت به دو شماره قبلی میزان صاف کنندگی کمتری برخوردار است

 

ریباندینگ مو چیست؟

 

چند بار می توان موها را ریباندینگ کرد؟


ریباندینگ موها برای بار اول و دوم آسیبی را به همراه نخواهد داشت؛ اما قطعا برای بار سوم خطرناک خواهد بود و شما باید از انجام این کار خودداری کنید. بهتر است تا شش ماه برای ترمیم ریباندینگ موها صبر کنید. در این صورت نیز تنها قسمت هایی از مو که رشد داشته اند نیاز به صافی موی دائم دارند و قسمت هایی که از قبل موادگذاری شده اند، همان طور باقی می مانند.

 

تفاوت ریباندینگ و کراتینه کردن موها


- کراتینه کردن موها علاوه بر این که موجب صاف شدن موها می شود، سبب افزایش حجم آن نیز خواهد شد. در کراتین مو از ماده ای که ساختار مشابه با پروتئین دارد استفاده می شود؛ بنابراین موها صاف تر و درخشنده تر خواهد شد و به بافت مو آسیب چندانی وارد نمی شود. این در حالی است که ریباندینگ مو از این ویژگی ها برخوردار نیست.
- از روش کراتین مو می توان برای موها نازک و کم حجم استفاده کرد در صورتی که ریباندینگ را تنها برای موهای ضخیم و آسیب دیده به کار می برند.
- کراتینه مو روشی موقتی است که تا سه ماه باقی می ماند؛ این در حالی است که روش ریباندینگ دائمی بوده و شش تا هشت ماه نیز ماندگاری خواهد داشت.


نحوه فرم دادن به موهای ریباندینگ شده

 

موهای صاف شده را به مدل های متفاوت می توان سشوار کرد. البته با ملایمت زیاد. قبل از سشوار کشیدن به موها سرم زده و زمان سشوار موها را خیلی نکشید. در پایان می توانید از فیکساتور استفاده نمایید. هم چنین از اتو نیز می توان برای موهای مجعد استفاده نمود. البته باید مقداری واکس به موها زده و موهای صاف شده را تا یک ماه زیاد دست کاری نکنید. زمان صاف کردن از حرکات اضافی خودداری کنید. بعد از صاف نمودن موها را ویتامینه کرده تا موها ضعیف نشود.

 

فرم دهی به ریباندینگ مو

 

آیا ریباندینگ برای موها مضر است؟


هر ماده شیمیایی روی جنس و ضخامت موها تاثیر می گذارد. استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی نیز منجر به خشک شدن موها شده و ممکن است موجب ریزش موها شود.ریباندینگ موها نیز روی موها تاثیر می گذارد و برای از بین بردن این اثرات منفی می بایست پس از این پروسه از موها مراقبت های ویژه ای صورت گیرد. البته دقت داشته باشید که اگر با ریزش مو روبرو هستید نباید موهای خود را در معرض مواد شیمیایی ریباندینگ و یا هر ماده شیمیایی دیگری قرار دهید. همچنین دقت داشته باشید که قبل از انجام این کار روی موهای خود از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرده و سلامت موهای خود را به خطر نیندازید.

 

صاف نمودن مو به روش سرد

 

از مواد صاف کننده شیمیایی برای صاف کردن موها استفاده نمایید. مواد صاف کننده با طی مراحل صحیح و درست سبب صاف شدن موها شده و تا زمانی که موها رشد نماید، صاف بوده و فقط قسمت های تازه روییده نیاز به صاف کردن دارند. اما اگر مراحل صاف کردن درست انجام نشود، موها آسیب دیده و می شکند. زمانی که مو به مواد صاف آغشته می شود با شانه و دست به موها فشار وارد نکنید. هنگامی که از مواد صاف کننده استفاده می کنید ، مواد صاف داخل ساختمان مو نفوذ کرده و پل های گوگردی مو را می شکند . وقتی پل های گوگردی موها شکسته شود، در اثر شانه کردن و کشیدن مو، موها از حالت فر تغییر فرم داده و صاف می گردند. زمانی که موها به حد کافی صاف شدند، برای بازگردادندن پل های گوگردی به حالت اولیه با شکل جدید صاف از خنثی کننده استفاده می شود.
خنثی کننده ها دارای اکسیژن بوده و سبب متوقف شدن شکستگی پل های گوگردی مو می شوند. صاف کردن به 2 روش کلی و قسمتی انجام می شود. اگر قصد انجام صاف کردن موها را دارید مواد صاف کننده را به همه موها زده و صاف کردن موها را انجام دهید. اما گر می خواهید فقط قسمت هایی از مو را صاف کنید، می توانید مواد صاف را فقط به قسمت های مورد نظر که معمولا قسمت های ریشه که تازه رشد کرده است ، بزنید. بعد از صاف کردن ، موها را آب کشی نموده و خنثی کننده استفاده نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: