سه شنبه 21 بهمن 1399 - 16:40:28

5 ویژگی مثبت و منفی کراتین مو که باید بدانید

 

کراتین مو چیست و چگونه انجام می شود؟

مضرات کراتین مو

 

ویژگی های مثبت و منفی کراتین مو

 


اگر موهای فر ریز یا درشت دارید، احتمالا از اطرافیان خود شنیده اید که کراتین راهکار مناسبی برای صافی مو دائم است. کراتین را می توان به دو منظور زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار داد. کراتین یک معجزه برای صاف و براق شدن موها است؛ اما همانند تمام روش های زیبایی شیمیایی، دارای مزایا و معایبی می باشد که در این مطلب از سایت رژلب به آن ها خواهیم پرداخت. مهم ترین نکته ای که باید قبل از کراتین موها به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن نوع مو است. پیشنهاد ما به شما این است که جهت کسب بهترین نتیجه از کراتین کردن موها، نزد متخصص مراجعه کنید تا خطرات ناشی از آن کاهش یابد.


1. ابتدا نوع کراتین را مشخص کنید


ممکن است اصطلاحات کراتین مو برای شما گیج کننده باشد؛ اما بدانید که شما تنها شخصی نیستید که این اصطلاحات برایتان گنگ است. به طور کلی می توان گفت که اصطلاحات بسیاری برای کراتین مو وجود دارد. اما اصلی ترین آن ها همان کراتین مو برزیلی است که موها را بدون ایجاد اختلال در بافت، نرم و صاف می کند. اگر از امواج موهای خود رضایت دارید و نمی خواهید لخت کامل شود نیز می توانید روش های دیگر کراتین مو را امتحان کنید. اما اگر همان صافی مو دائم مد نظر شماست، روش برزیلی بهترین گزینه می باشد.

 

کراتین کردن موها


2. با روش کراتین آشنا شوید


در تمام روش های کراتین از پروتئین برای درمان آسیب مو و همچنین نرم و براق شدن آن استفاده می شود. اما جالب است بدانید که پروتئین تنها قهرمان میدان نیست و مواد تشکیل دهنده دیگری نیز در این روش یافت می شود. کراتین حاوی یک محلول آزاد کننده فرمالدئید نیز می باشد که موها را صاف تر کرده و در ماندگاری آن موثر خواهد بود.
در روند کراتین مو، معمولا ابتدا موها را شستشو داده و مواد گذاری را با توجه به نوع آن روی موهای مرطوب یا موهای خشک شده قرار می دهیم. پس از این که چند دقیقه مکث به مواد دادیم، موها را به صورت لایه های نازک تقسیم بندی کرده و اتو مو می کشیم. در صورتی که کل این روند به درستی و با دقت انجام شود، موها بسیار صاف و درخشان شده و تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.
از طرفی، انواع دیگر از کراتین وجود دارد که بدون فرمالدئید بوده و برخلاف انوا حاوی فرمالدئید که در قسمت بیرونی کوتیکول موها می نشستند تا آن را صاف و درخشان کنند، در عمق تارهای مو نفوذ خواهند کرد. متاسفانه یا خوشبختانه، فرمول کراتین بدون فرمالدئید چندان قوی نبوده و نباید انتظار داشت که موها خیلی صاف و براق شوند. همچنین، دوام آن کمتر از نوع حاوی فرمالدئید است. با این حال، خطر آسیب به موها را به حداقل رسانده و اگر به دنبال روش های امن تر هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از آن استفاده نمایید.


3. آماده مصرف برخی مواد شیمیایی باشید


با عرض پوزش باید به شما بگوییم که روش های صافی مو دائم هر چقدر هم که گفته شود امن تر است یا از فرمالدئید استفاده نمی شود، باز هم کاملا ارگانیک و ایمن نخواهد بود. اگر قصد دارید موهای مواج یا فر دار خود را به موهای کاملا لخت تبدیل کنید، باید بپذیرید که تارهای موی شما در معرض بسیاری از مواد شیمیایی قرار خواهد گرفت. یا ممکن است از مواد شیمیایی که مورد تایید FDA نیست، استفاده شود. همچنین، اگر می خواهید بافت موهای فرفری و کاملا مواج خود را به بافت صاف تبدیل کنید، نیاز به مواد حاوی فرمالدئید خواهید داشت که اصلا امن نبوده و حتی احتمال بروز سرطان نیز در آن مشاهده می شود.
یکی از متخصصان کراتین مو اظهار دارد که فرمالدئید بر اساس اظهارات EPA یک ماده سرطان زا بوده و در صورت استفاده مکرر می تواند خطرات سرطان و مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد. حتی اگر گزینه های عاری از فرمالدئید را نیز انتخاب کنید، هنوز هم احتمال وجود مواد شیمیایی خطرناک در آن وجود دارد. فرمالدئید در واقع یک ماده واحد نیست. بلکه گازی است که از سایر مواد شیمیایی در معرض گرما ساطع می شود. به همین دلیل می توان گفت که از نظر فنی ممکن است بگوییم یک محصول فاقد فرمالدئید است؛ اما همچنان حاوی مواد تشکیل دهنده گاز می باشد.
البته اگر در سال 3 بار از روش کراتین مو استفاده می کنید، اصلا جای نگرانی نیست. ما مصرف کراتین بیش از 4 دفعه در سال را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. چرا که خطر آسیب مجرای تنفسی را به دنبال خواهد داشت. به طور کلی، بهتر است 
کراتین موها را در یک سالن دارای تهویه هوای مناسب انجام دهید. حتی اگر این کار را با پنجره های باز یا خارج از منزل انجام دهید، بسیار ایده آل تر خواهد بود.

 

نکات کراتین مو


4. خودتان را برای هر مشکلی آماده کنید


بسته به نوع کراتینه مو که انجام می دهید، ممکن است برخی مشکلات برایتان پیش بیاید. توجه داشته باشید که بلافاصله پس از انجام کراتین مو، تا سه روز نباید موهایتان را شستشو دهید یا حتی با کش و گیره سر ببندید. اگر قبل از کراتین موهایتان را رنگ یا دکلره کرده باشید، احتمال این که رنگ موهایتان روشن تر شود وجود دارد. اگر چه چندان رایج نیست و ممکن است مشکلی برای موهای رنگ و مش شده پس از کراتین پیش نیاید. روشن یا کدر شدن رنگ مو پس از فرآیند کراتین مو ممکن است به دلیل استفاده از شامپو رنگ نیز باشد.


5. ممکن است نتیجه کار با آن چه می خواستید متفاوت باشد


هیچ تضمینی برای نتیجه صد در صد رضایت بخش کراتین روی موهایتان وجود ندارد. صرف نظر از این که کدام روش کراتین را انتخاب می کنید، یک درمان اساسی باید قادر باشد موهای فر یا وز شما را صاف کند. اما موارد بسیاری نیز پیش آمده که افراد پس از مصرف کراتین، هنوز هم به اتوی مو جهت لخت کردن موهایشان نیاز داشتند. نتیجه کار به این موضوع بستگی دارد که روش درمان تا چه حد قدرتمند است. نحوه استفاده از اتو مو و درجه حرارتی آن، جنس موها و ... در نتیجه کار بسیار موثر خواهند بود. اما اجازه ندهید که این موضوع شما را بترساند. کافیست قبل از انجام کراتین مو تحقیقات لازم را به عمل بیاورید و از یک متخصص حاذق در این باره مشورت بگیرید. اگر هم نتیجه دلخواه تان حاصل نشد، اصلا استرس نداشته باشید. به هر حال هر نوع کراتین مو پس از گذشت چند ماه اثر خود را از دست خواهد داد و شما در صورت تمایل می توانید نسبت به انجام دوباره یا عدم آن اقدام نمایید.

 

همه چیز درباره روش کراتین مو

 


توجه داشته باشید که نتایج درمان در افراد مختلف متفاوت است. براقیت، شفافیت و بازسازی موها از جمله مزایایی هستند که می توان از کراتینه مو انتظار داشت. ممکن است فردی که موهای به شدت فر یا وز دارد، با صافی و براقیت کمتری مواجه شود. از طرف دیگر، شخصی که دارای موهای مواج یا فر ملایم است، نتیجه بهتری را دریافت خواهد کرد. تاثیرات درمان در افراد متفاوت است؛ پس اگر درمان مورد نظر خود را دریافت نکردید، اصلا ناامید نشوید. اگر برای درمان موهای آسیب دیده تان به یک آرایشگاه حرفه ای و متخصص در زمینه کراتین مراجعه کنید، اطمینان خاطر بیشتری در رابطه با نتایج مثبت خواهید داشت.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: