سه شنبه 21 بهمن 1399 - 16:41:04

سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

مزایای سرم مو

استفاده از سرم مو برای موهای خشک و چرب

 

همه چیز درباره سرم مو

 


سرم مو شاید اصطلاح جدیدی باشد؛ اما این محصول تحت عناوین دیگر از سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفت. این محصول به صورت مایع بوده و از ترکیبات سیلیکون، اسیدهای آمینه و سرامیدها تشکیل شده است. سرم مو را همانند ماسک روی سر قرار می دهند و جهت جلوگیری از ریزش مو و همچنین حالت دادن به موهای مجعد مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این ماده موجب خشک شدن پوست سر شده و از ایجاد شوره سر و انواع عفونت ها جلوگیری به عمل می آورد. امروزه سرم های ارگانیک بسیار محبوب هستند و با بسیاری از مشکلات مبارزه می کنند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب، شما را با فواید این محصول بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


مزایای سرم مو چیست؟


سرم مو یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن زبری و خشکی موها است. این محصول قادر است موهایی براق و ابریشمی را برایتان به ارمغان بیاورد. در واقع، براقیت موهای شما با استفاده از سیلیکون موجود در سرم مو حاصل می شود. علاوه بر این، رطوبت موجود در بافت مو حفظ شده و آن را از اشعه مضر خورشید مصون نگه می دارد. با دیگر مزایای سرم مو بیشتر آشنا شوید:

محافظت از مو

سرم مو قادر است موها را در برابر عوامل آسیب رسان همچون آلودگی، گرد و غبار، اشعه مضر خورشید و ... محافظت کرده و رطوبت موجود در آن را حفظ نماید. سرم مو به عنوان محافظ عمل کرده و از خشکی بیش از حد جلوگیری می کند.

نرمی و لطافت موها

استفاده از انواع روغن ها می تواند نرمی و لطافت را به همراه داشته باشد؛ اما موجب چرب شدن پوست سر و موها می شود و نیاز شما به شستشو را افزایش می دهد. توصیه ما به شما این است که جهت لطافت موها از سرم مو استفاده کنید تا چربی پوست سر نیز کنترل شود.

درخشندگی موها

با استفاده از سرم مو می توان جلوه براق و شادابی به موها داد. سرم مو با از بین بردن بد حالتی و کدر بودن موها، آن را سالم و شاداب نشان می دهد.

 

مزایای سرم مو چیست؟

 

محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش

برخی از سرم های مو از قابلیت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برخوردارند. قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید می تواند به موها آسیب فراوانی برساند و آن ها را خشک و شکننده جلوه دهد. شما می توانید با کمک سرم مو این آسیب را از موهایتان دور نگه دارید.

محافظت از مو در برابر وسایل حرارتی

استفاده مداوم از وسایل حرارتی مو مانند اتو مو و سشوار می تواند آسیب فراوانی به موها برساند و خشکی، وز شدگی و موخوره را به دنبال داشته باشد. برای به حداقل رساندن این آسیب ها، بهتر است پیش از حالت دادن به موها با کمک این دستگاه ها از سرم مو استفاده نمایید. سرم مو از گرم شدن بیش از حد موها جلوگیری کرده و از ساختار آن محافظت به عمل می آورد. کافیست مقداری سرم مو را کف دست ها ریخته و موهای مرطوب خود را به وسیله آن ماساژ دهید. سپس اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شود و حالت دادن به وسیله وسایل گرمایشی را آغاز نمایید.


نحوه استفاده از سرم مو


چند مرحله ساده برای استفاده از سرم مو وجود دارد که در ذیل مطالعه می نمایید:
ابتدا موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. مقدار اندکی از سرم مو را کف دست ها ریخته و موهای مرطوب را با آن ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید که از برخورد سرم مو با پوست سر خودداری کنید. اجازه دهید موها به حال خود باشند تا کمی خشک شوند و سپس آن را شانه کنید. سپس در صورت تمایل از اتو مو یا سشوار جهت حالت دادن به موها استفاده نمایید.

 

نحوه استفاده از سرم مو

 

دستورالعمل استفاده از سرم مو برای موهای چرب

چرب بودن بیش از حد موها به دلیل سبوم تولید شده در پوست سر است. بنابراین شما نیاز به مصرف یک محصول مفید دارید تا این چربی را کنترل کند. روغن هایی نظیر روغن نعناع، روغن گل شمعدانی و اسانس لیمو یکی از بهترین گزینه ها برای کنترل چربی بیش از حد پوست سر هستند. برای تهیه سرم مخصوص موهای چرب کافیست چند قطره از روغن های ذکر شده را با 100 میلی لیتر روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را درون یک بطری نگهداری کرده و شب قبل از خواب روی سر ماساژ دهید و کلاه مخصوص رنگ بر سر بگذارید. صبح که از خواب بیدار شدید، موهایتان را شستشو دهید. از آن جایی که این سرم مو موهایتان را چرب جلوه می دهد، از مصرف آن در طول روز خودداری نمایید.

دستورالعمل استفاده از سرم مو برای موهای خشک

موهای خشک معمولا مستعد خشکی هستند و برای از بین بردن این مشکل بهتر است از روغن های دارای غلظت و چربی بالا استفاده کرد. روغن گلاب را با 100 میل از روغن کرچک ترکیب کرده و در یک بطری نگهداری کنید. اگر قوام این سرم مو خیلی غلیظ بود، می توانید از 20 میل روغن نارگیل نیز استفاده نمایید. شب قبل از خواب سرم را روی سر ماساژ داده و صبح روز بعد شستشو دهید.

 

انتخاب سرم موی مناسب


انتخاب یک سرم موی متناسب با نوع موها بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، اکثر سرم موها روی موهای ضخیم عملکرد خوبی دارند. نکاتی در مورد استفاده و خرید سرم مو را در ادامه مطالعه نمایید:
- برای خرید سرم مو متناسب با شرایط خود بهتر است با متخصص پوست یا پزشک مشورت کنید.
- برای اعمال و پخش سرم مو بهتر است از نوک انگشتان استفاده نکنید. برس های مخصوص مو وجود دارد که برای زدن سرم می توانید از آن ها استفاده نمایید.
- به خاطر داشته باشید که سرم مو حاوی سیلیکون است و استفاده طولانی مدت آن می تواند مغز را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر توصیه می کنیم مصرف این محصول را به حداقل برسانید.
- سرم مو جهت خشک شدن پوست سر و موها کاربرد دارد؛ اما در برخی مواقع ممکن است خشکی بیش از حد را به دنبال داشته باشد. اگر با خشکی بیش از حد مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.
- هنگام استفاده از سرم مو سعی کنید رژیم غذایی مطلوبی را در پی بگیرید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.
- سرم مو را نباید روی پوست سر ماساژ دهید، چرا که بیش از حد روغنی می شود و احتمالا موها به هم چسبیده خواهد شد.
- سرم مو را فقط روی موی مرطوب اعمال کنید.
- هنگام استفاده از سرم مو از شامپوهای ارگانیک یا بدون سولفات استفاده کنید. چرا که ممکن است محتویات سرم مو با شامپوی شیمیایی همخوانی نداشته و عوارض جانبی را در پی داشته باشد.

 

نکات استفاده از سرم مو


نتیجه گیری


امروزه به دلیل عادات و سبک نادرست زندگی، آلودگی هوا، مواد غذایی مضر و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، روز به روز شاهده موهای آسیب دیده و خشک هستیم. رهایی از این مشکل نیاز به صرف وقت زیادی داشته و یک روزه حاصل نمی شود. اما رعایت نکاتی مانند مصرف مواد غذایی سالم و تازه، مصرف روزانه میوه و سبزیجات، مصرف لبنیات و آجیل، نوشیدن آب به میزان کافی، داشتن خواب کافی، استفاده از محصولات بهداشتی مفید مانند سرم مو می تواند این روند را تسریع ببخشد. استفاده از سرم مو می تواند نتایج رضایت بخشی را برای موهایتان به همراه داشته باشد. این محصول به خوبی قادر است یک لایه نازک روی موها تشکیل دهد تا از بروز آسیب به آن جلوگیری نماید. درمان موهای آسیب دیده ناشی از مصرف مداوم رنگ و مش نیز نیز با استفاده از سرم مو میسر می شود. سرم مو موهای شما را براق و صاف می کند و باعث می شود در محافل و میهمانی ها بدرخشید.

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: