شنبه 11 آبان 1398 - 13:02:35

کراتین مو – شامپوهایی که به کراتین مو آسیب می زنند

 

معرفی شامپو مخصوص موهای کراتین شده

مراقبت های بعد از انجام کراتینه مو

 

شامپوهایی که به کراتین مو آسیب می زنند

 


شستشوی موها با شامپوهایی که به کراتین مو آسیب می زنند، می تواند عواقب بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد. از این رو، تصمیم گرفتیم تا با ارائه این مطلب از سایت رژلب، شامپوهایی که می توان پس از کراتین کردن موها مورد استفاده قرار داد را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.


عواقب استفاده از شامپوهایی که به کراتین مو آسیب می زنند


- خشکی پوست سر
- از بین رفتن کراتین و ویتامین های موجود در بافت مو
- خارش پوست سر
- بروز شوره سر
- ایجاد ناهمواری در موی سر؛ بدین معنی که بعضی از قسمت ها صاف و بعضی دیگر مجعد هستند
- ایجاد شکستگی در تارهای مو
- کثیف شدن زودتر از موعد موها
- هدر رفتن هزینه

نکته ای که باید در هنگام خریداری شامپوها به آن توجه کرد، این است که نباید خیلی به برچسب های راهنمای آن اعتماد کرد. در ادامه ترفندهای خرید شامپو را به شما آموزش خواهیم داد تا با کمک آن ها، موهای کراتین شده خود را از آسیب مصون نگه دارید.


مواد تشکیل دهنده شامپو


سولفات: یک نوع پاک کننده تهاجمی است که چربی طبیعی سطح پوست سر و موها را از بین می برد.

پارابن: مواد نگهدارنده ای است که جذب جریان خون شده و هورمون ها را با اختلال مواجه می سازد.

سدیم کلراید: سدیم کلراید همان نمک است که موجب خشک شدن پوست سر و موها می شود.

دی متیکون: ماده ای که یک پوشش پلاستیکی مانند روی سر ایجاد کرده و باکتری ها و چربی طبیعی پوست سر را به دام می اندازد.

تریکلوسان: ماده ای است که در سلول های چربی تجمع یافته و به مرور زمان بدن شما را سمی خواهد کرد.


هنگام خرید شامپو باید به این موارد خوب دقت کنید تا از عدم وجود آن اطمینان حاصل نمایید. البته امروزه ترفندهایی برای عرضه شامپوهای مضر حاوی سولفات و سایر مواد مضر وجود دارد. به عنوان مثال، اغلب شامپوهایی که روی برچسب آن ذکر شده بدون سولفات، حاوی این ماده هستند. سولفات به اختصار SLS نوشته می شود که مخفف سدیم لوریل سولفات می باشد. ممکن است روی برچسب یک محصول به وضوح اشاره ای به این نام نشده باشد؛ اما شاید سایر نام های مشابه با آن را مشاهده نمایید: مانند سولفات لوره سدیم، دی سدیم لورث سولفوسوسینات و اولفین سولفونات C14-16 سدیم که همگی از اسیدهای لوریک مصنوعی بوده و از سولفورها تشکیل می شوند. به همین دلیل، تنها به واژه سولفات فری روی محصول اکتفا نکرده و برچسب محصول را به دقت بخوانید و در صورتی که هر یک از موارد بالا به چشم تان خورد، از خرید آن اجتناب نمایید.


معرفی انواع شامپوهای مضر برای کراتین مو


در ادامه قصد داریم انواع شامپوهای مضر برای کراتین مو را به شما معرفی نماییم.

محصولات مو OGX

محصولات Organix توسط بسیاری از افراد توصیه می شود و به دلیل قیمت مناسبی که دارد، بسیار محبوب است. اما خوب است نگاهی به مواد تشکیل دهنده آن داشته باشیم:

- اولفین سولفونات C14-16 سدیم
- سدیم کلراید

 

مضرات شامپو OGX برای موهای کراتین شده

 

حتی اگر نام این محصول را در گوکل جستجو کنید و نظرات آن را مطالعه نمایید، تعداد زیادی از خانم های ناراضی را مشاهده خواهید کرد که دوام کراتین موهایشان در صورت استفاده از آن بسیار کاهش پیدا کرده است. از آن جایی که نمک موجود در محصولات مو ارگانیکس خاصیت سایش دارد، به تنهایی برای خراب کردن کراتین موهایتان کافی است.

محصولات مو کاپولا کراتین

یکی دیگر از انتخاب های محبوب افراد، کاپولا کراتین است که متاسفانه مطابق با انتظارات نخواهد بود. این شامپو به دلیل داشتن سولفات، کراتین مو را از بین می برد.

 

شامپو مو کاپولا کراتین

 

شامپو پورادور

اگر چه هیچ اثری از سولفات و سدیم کلراید در این محصول دیده نمی شود؛ اما چیزی در آن وجود دارد که مصرف کنندگان را با نارضایتی مواجه ساخته است. احتمالا روی برچسب آن اطلاعات کاملی درج نشده و کراتین درمانی با مشکل روبرو می شود.

 

شامپو مو پورادور


معرفی شامپوهای مفید برای کراتین درمانی موها


در ادامه شامپوهایی را به شما معرفی می کنیم که هیچ گونه اختلالی در کراتین درمانی موها ایجاد نکرده و دوام آن را افزایش می دهند.

محصولات مو آروازالیا

این پک شامل یک عدد شامپوی سر، نرم کننده و ماسک مو است که بدون سولفات بوده و موهای خشک یا آسیب دیده را به خوبی ترمیم می کند. این محصولات حاوی روغن آرگان، روغن ماکادامیا و پرتقال مراکشی بوده و موها را به خوبی تغذیه و درخشان می کند.

 

شامپو کراتین مو آروازالیا

 

شامپو تئوری

شامپو تغذیه کننده تئوری برای موهای خشک و آسیب دیده موثر است. این محصول حاوی گیاه مریم گلی بوده و از موهای رنگ شده نیز محافظت به عمل می آورد. همچنین، در بهبود فولیکول های مو موثر بوده و موها را از کم آبی یا گرمای بیش از حد محافظت می کند.

 

شامپو کراتین تئوری

 

محصولات مو لوکس ارگانیکس

این مجموعه از یک شامپو و نرم کننده سر تشکیل شده است که بدون سولفات و سدیم کلراید بوده و مخصوص موهای کراتین و رنگ شده می باشد.

 

شامپو کراتین مو لوکس ارگانیکس

 

محصولات مو میراکل باندل

این پک چهارتایی شامل یک شامپو، نرم کننده، ماسک و اسپری مو است که همگی فاقد سولفات و سدیم کلراید بوده و برای موهای رنگ یا کراتین شده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شامپو کراتین میراکل

 

محصولات مو اسکراپلز

این مجموعه مراقبت از مو شامل یک شامپو، نرم کننده و فوم است که حاوی عصاره چای سفید بوده و برای موهای کراتین شده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شامپو کراتین اسکراپلز

 

کیت مراقبت از مو اینوآر

این کیت دو مرحله ای شامل یک شامپو و نرم کننده است که مختص موهای کراتین شده می باشد. این محصول حاوی روغن جوانه گندم است که موجب سلامت و نرمی موها در حین کراتین درمانی شده و آن را بازسازی و تغذیه می کند.

 

شامپو کراتین اینوآر

 

شامپو و نرم کننده آرگان دیلاگ

این مجموعه مراقبت از مو، موهای خشک و آسیب دیده را به موهایی نرم و احیا شده تبدیل می کند. همچنین، بدون سولفات، سدیم کلراید و پارابن بوده و گزینه ای عالی برای موهای کراتین یا رنگ شده محسوب می شود.

 

شامپو کراتین آرگان دیلاگ

 

شامپو ویزری

این محصول موجب ترمیم، آبرسانی، درخشندگی و کنترل چربی موهای کراتین شده می شود. برند ویزری، عاری از هر گونه سولفات و سدیم کلراید است. همچنین، سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بوده که با آسیب های ناشی از مواد شیمیایی یا گرمای بیش از حد وسایل حرارتی، مقابله می کند.

 

شامپو کراتین ویزری

 

شامپو مو کیوا

شامپوی کیوا حاوی روغن درخت چای، روغن آرگان و نارگیل است که در نرم و براق کردن موهای کراتین شده تاثیر بسزایی خواهد داشت. این محصول عاری از هر گونه سولفات و سدیم کلراید بوده و باعث آبرسانی و تقویت پوست و موهای آسیب دیده می شود.

 

شامپو کراتین کیوا

 

شامپو آوینو

این شامپو با هر بار شستشوی موها، آن را به سالم ترین و طبیعی ترین حالت ممکن در می آورد. حاوی عصاره جلبک دریایی و پاک کننده های طبیعی است که ناخالصی ها را از بین می برد و کمک می کند تا موها به میزان متعادلی از رطوبت مو برسد. شامپو آوینو قابل استفاده برای انواع موها به خصوص موهای رنگ شده می باشد.

 

شامپو کراتین آوینو


نکات مراقبت از موهای کراتین شده


بلافاصله پس از این که کراتین را انجام دادید، تا سه روز نباید موهایتان را شستشو دهید. در این مدت، موها و پوست سرتان چرب شده و احتمالا برایتان آزاردهنده خواهد بود. برای کنترل چربی پوست سر و موها می توانید از شامپو خشک استفاده کنید که نیازی به آبکشی ندارد. به خاطر داشته باشید که در مدت زمان سه روز پس از کراتین موها، حتی یک قطره آب هم نباید با آن برخورد داشته باشد. پس از این مدت می توانید بنا به سلیقه خود از شامپوی مخصوص کراتین که در بالا معرفی کردیم، استفاده نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: