سه شنبه 15 بهمن 1398 - 11:54:15

هر آنچه در مورد بوتاکس مو باید بدانید

 

بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای بوتاکس مو چیست؟

 

هر آنچه درمورد بوتاکس مو باید بدانید

 

 


شاید با شنیدن نام بوتاکس، به یاد درمان و ترمیم چین و چروک صورت بیفتید؛ اما خوب است بدانید که بوتاکس علاوه بر پوست، برای مو نیز کاربرد دارد. برای صاف کردن چین و چروک های صورت، از آنابوتولین توتوکسین استفاده می شود. اما برای بوتاکس مو از چه موادی استفاده می شود؟ اگر شما هم با سوالاتی از این قبیل مواجه هستید، مطالعه این مطلب از سایت رژلب را از دست ندهید تا به بررسی هر آنچه در مورد بوتاکس مو باید بدانید، بپردازیم.


بوتاکس مو از چه موادی تشکیل شده است؟


بوتاکس مو برخلاف بوتاکس پوست، حاوی عنصر سم بوتولینوم نیست. در واقع نام بوتاکس بر اساس نحوه عملکرد محصول انتخاب شده است. درست مانند بوتاکس پوست که با شل کردن عضلات منجر به صاف شدن پوست می شود، بوتاکس مو با پر کردن فیبرهای جداگانه مو کار می کند و بدین صورت در لخت و پرپشت شدن آن موثر واقع می شود.


بوتاکس مو چگونه کار می کند؟


بوتاکس مو یک روش درمانی است که الیاف مو را مانند کراتین با فیلر می پوشاند. این درمان را می توان در هر قسمت از موهای شکسته شده یا نازک به کار برد تا موها پرپشت و براق به نظر برسند.
انواع مختلفی از برندهای بوتاکس مو با توجه به کارکرد وجود دارند. یکی از محصولات محبوب برای بوتاکس مو، L'Oreal Professional's Fiberceutic می باشد که با پر کردن رشته های مو، الیاف را نرم و انعطاف پذیر می سازد.

 

محصولات بوتاکس مو لورآل

 

 

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار بوتاکس مو، Majestic Hair Botox است که ادعا می کند از یک ترکیب جادویی استفاده می کند. از جمله محتویات این برند بوتاکس مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- روغن خاویار
- پپتید BONT-L
- ویتامین ب 5
- ویتامین های گروه E
- کمپلکس کلاژن که بخشی از درمان بوتاکس را تشکیل می دهد.

 

بهترین برند بوتاکس مو

 


چه افرادی می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟


در صورت داشتن موارد زیر می توانید از بوتاکس مو استفاده نمایید:

- موهای بسیار ریز، فاقد حجم و درخشش
- موهای آسیب دیده
- موهای فر یا مجعد که قصد لخت کردن آن ها را دارید
- موهای خشک و کم آب
- موهای شکسته شده
به طور کلی، بوتاکس مو برای انواع موها مناسب است.


عملکرد بوتاکس مو به چه صورت است؟


در بوتاکس مو از روش تزریق استفاده نمی شود؛ بلکه موادی است که به طور مستقیم روی تارهای مو قرار می گیرد. شما می توانید برای انجام بوتاکس مو به سالن های آرایش و زیبایی مراجعه کنید. در صورت تمایل هم می توانید این کار را در منزل انجام دهید.
درمان موها با استفاده از روش بوتاکس، ابتدا با شامپوی مخصوص برای باز کردن کوتیکول های مو و آماده سازی رشته ها آغاز می شود. سپس شامپو از روی سر آبکشی می شود و نیازی به خشک کردن کامل نیست. در مرحله بعد، مواد بوتاکس مو را روی ریشه تا نوک موهای مرطوب ماساژ می دهیم. بوتاکس مو باید حدود 20 تا 90 دقیقه روی موها باقی بماند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
روش استفاده از بوتاکس مو با توجه به نوع محصول متفاوت است؛ به همین دلیل باید قبل از مصرف، بروشور آن را مطالعه نمایید. ممکن است برخی محصولات درست مانند کراتین مو، قبل از شستشو نیاز به صاف کردن موها با استفاده از اتو مو داشته باشند. برخی محصولات نیز نیازی به استفاده از اتو مو نداشته و تنها باید مدت زمان مشخصی روی موها باقی بمانند تا در عمق تارها نفوذ کنند. معمولا نتایج درمان بوتاکس مو بلافاصله پس از خشک شدن موها نمایان می شود.


هزینه بوتاکس مو چقدر است؟


هزینه بوتاکس مو با توجه به این که آیا این کار را در سالن آرایشی انجام می دهید یا در خانه، متغیر است. عوامل دیگری همچون میزان آسیب دیدگی موها، اندازه قد مو، حجم مو و ... نیز در تعیین قیمت بوتاکس مو موثر هستند. به طور کلی، بوتاکس مو قیمتی حدود 150 تا 300 دلار خواهد داشت.

 

مزایای بوتاکس مو

 


بوتاکس مو چقدر موثر است؟


در حال حاضر، بوتاکس مو یک فرآیند درمانی بسیار محبوب است. البته دانستن میزان تاثیرگذاری مواد یا کیفیت محصول، کمی دشوار است. بهترین راهکار برای کسب نتیجه مطلوب این است که به یک سالن آرایشی تخصصی و قابل اطمینان مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که متخصصان مو می توانند محصولات درمانی را از فروشندگان معتبر خریداری کنند؛ بنابراین خدمات تضمین شده ای را خدمتتان ارائه خواهند کرد.


ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟


معمولا بوتاکس مو حدود 4 ماه روی موها ماندگاری دارد. البته مدت زمان دقیق ماندگاری این نوع درمان در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. توصیه می کنیم برای افزایش ماندگاری بوتاکس مو از یک شامپوی عاری از سولفات استفاده نمایید.


آیا روش بوتاکس مو ایمن است؟


استفاده از روش بوتاکس مو بی خطر است؛ اگرچه ممکن است مانند سایر روش های درمانی، خطر تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک را به همراه داشته باشد. می توان برای به حداقل رساندن خطرات این چنینی، از تماس مستقیم مواد بوتاکس با پوست سر جلوگیری کرد.


مقایسه روش های بوتاکس مو و کراتین مو


درمان کراتین مو معمولا شیمیایی بوده و مواد آنن حاوی فرمالدئید می باشد. از فرمالدئید برای صاف نگه داشتن تارهای مو استفاده می شود. استفاده از فرمالدئید در مواد کراتین مو، بسیار نگران کننده است؛ چرا که مواد سرطان زایی بوده و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. کراتین درمانی معمولا هزینه کمتری نسبت به بوتاکس درمانی دارد. قیمت کراتین درمانی معمولا بین 70 تا 150 دلار است. روش بوتاکس مو بسیار امن تر از کراتین مو است و در مواد آن از هیچ گونه مواد شیمیایی و فرمالدئید استفاده نمی شود.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

یکشنبه 04 اسفند 1398 - 21:21:38
سوالم ج نداشت؟
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 21:46:39
فقط ی سوال...ایا بلافاصله بعد از رنگ.کردن مو میشه کار بوتاکس رو انجام داد؟
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 21:46:09
سلام مطلبتون بسیار عالی بود لایک?
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: