شنبه 19 بهمن 1398 - 13:50:22

بوتاکس چیست و تفاوت آن با کراتین

 

تفاوت بوتاکس با کراتین مو چیست؟

مدت زمان ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

 

تفاوت بوتاکس با کراتین مو چیست؟

 


دو روش درمانی بوتاکس و کراتین مو از جمله موارد متداولی هستند که در سالن های زیبایی برای افرادی که به دنبال موهای صاف تر و نرم تر می باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس و کراتین مو از جنبه های افزایش درخشش موها و همچنین از بین بردن فرسودگی ها بسیار شبیه به هم هستند؛ اما از جهاتی نیز با هم تفاوت دارند. در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به بررسی مبحث بوتاکس چیست و تفاوت آن با کراتین بپردازیم. با ما همراه باشید.

بوتاکس یک روش غیر شیمیایی است که به صورت مواد روی کل سطوح مو قرار داده شده و به درمان موهای آسیب دیده می پردازد. در همین حال، کراتین یک فرآیند شیمیایی و صاف کننده است که معمولا حاوی فرمالدئید بوده و در لخت کردن موها موثر واقع می شود. مطالعه کامل این مطلب را از دست ندهید تا با جوانب مثبت و منفی هر یک از روش ها آشنا شوید و بدانید که کدام یک مناسب موهای شما است.


بوتاکس مو چیست؟


بوتاکس مو یک روش درمانی است که به منظور از بین بردن خشکی و شکستگی های مو انجام می شود. در این روش، به جای استفاده از مواد شیمیایی و خشن از مواد طبیعی مانند پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و چربی ها استفاده می شود. بوتاکس مو با پر کردن هر گونه شکاف در الیاف مو، آن را ابریشمی و براق می کند.

 

بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

روش انجام بوتاکس مو به این صورت است که ابتدا موها با استفاده از شامپو شستشو داده می شود تا هر گونه آلودگی و مواد دیگر از روی آن پاک شده و کوتیکول ها باز شود. سپس مواد بوتاکس حدود 45 دقیقه روی مو قرار گرفته و قبل از شستشو با اتو مو کاملا صاف می شود. پس از این زمان، موها را با شامپوی ملایم و فاقد سولفات آبکشی می کنیم.


کراتین مو چیست؟


کراتین یک روش شیمیایی است که طی آن موها کاملا صاف شده و از شر وزی خلاص می شوید. بسیاری از درمان های کراتین شامل فرمالدئید هستند که معمولا بوی نسبتا ناخوشایندی داشته و اغلب موجب تحریک دستگاه تنفسی افراد حساس می شود. با این حال، کراتین بدون فرمالدئید که مضر نیستند نیز در دسترس قرار دارند.

روش استفاده از کراتین به این صورت است که ابتدا موها را با یک شامپوی ملایم شستشو می دهیم. سپس مواد کراتین را روی موهای مرطوب قرار داده و با استفاده از اتو مو، لایه های نازک مو را کاملا صاف اتو می کنیم. پس از گذشت مدت زمان مورد نظر، موها آبکشی شده و تا مدت ها براق و صاف باقی خواهد ماند.

 

همه چیز درباره بوتاکس مو و کراتین مو

 


کدام روش بوتاکس یا کراتین مو برای من مناسب است؟


اخبار بسیاری در مورد بوتاکس مو در دسترس است که آن را روشی کاملا امن تلقی می کند. با این حال، اگر موهای شما نازک و شکننده است، بوتاکس روش بسیار خوبی برایتان خواهد بود. کراتین مو برای افراد دارای موهای ضخیم و به شدت فر مناسب است که در هوای مرطوب بسیار وز و فرفری می باشند. استفاده از کراتین برای موهای بسیار نازک می تواند با آسیب همراه باشد.


مدت ماندگاری بوتاکس و کراتین مو چقدر است؟


هر دو روش درمانی بوتاکس و کراتین مو، نتایج نیمه دائمی را در بر خواهند داشت. اثرات بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه به طول می انجامد؛ در حالی که درمان کراتین مو به طور متوسط تا 3 ماه به طول می انجامد. برای هر دو روش درمانی توصیه می شود از شامپوی ملایم و عاری از سولفات استفاده شود تا پس از انجام این روش های درمانی، شاهد ماندگاری بیشتر باشید.

 

شامپو مخصوص بوتاکس و کراتین مو

 

 

اگر به دنبال یک شامپوی ملایم و مناسب برای کراتین و بوتاکس مو هستید، به شما پیشنهاد می دهیم TRESemme 7 Day Smooth Shampoo را امتحان کنید. این شامپو حاوی مقادیر بسیار اندکی از سولفات است و از تکنولوژی درمانی برای صاف شدن هر چه بیشتر و بهتر موها استفاده می کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: