شنبه 22 بهمن 1401 - 13:19:31

هر آنچه در مورد کراتین مو باید بدانید

 

کراتین درمانی چیست؟

مضرات کراتین درمانی مو

 

همه چیز درباره کراتین درمانی مو

 

 

چند سالی است که از روش کراتین برای درمان موهای آسیب دیده و همچنین صاف کردن موها در سالن های آرایش و زیبایی استفاده می شود. در حالی که کراتین روش بسیار محبوب برای صافی دائم مو محسوب می شود، اما مواد تشکیل دهنده آن اغلب شیمیایی بوده و خود موجب آسیب هایی به پوست و موی سر می شود. معمولا سوالات بسیاری در مورد کراتین مو وجود دارد؛ به عنوان مثال این که کراتین با چه نوع موهایی سازگار است؟ یا فرآیند کراتین چه مدت به طول می انجامد و تا چه حد به موها آسیب می رساند؟ از این رو بر آن شدیم تا با ارائه مطلبی که پیش رو دارید، به کلیه سوالات شما پاسخ دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.

 

 بهترین مدرس مو در تهران. برای بهره مندی از خدمات تخصصی ایشان روی کادر زیر کلیک کنید.


کراتین درمانی چیست؟


کراتین یک روش صاف کننده مو است که طی آن پروتئین به داخل کوتیکول مو نفوذ یافته و منجر به پیوند شکستگی ها شده و نرمی و درخشش را به دنبال دارد. این روند بسته به نوع مو ممکن است حدود یک تا سه ساعت به طول بینجامد. پیش از انجام کراتین مو، ابتدا از یک شامپوی ملایم برای از بین بردن چربی طبیعی و آلودگی ها استفاده می شود. سپس موها را به چهار بخش تقسیم کرده و مواد کراتین را با توجه به دستور نوشته شده روی آن، روی موهای مرطوب یا نیمه خشک قرار می دهیم. پس از این که کل مو را به مواد کراتین آغشته کردیم، از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می کنیم. سپس موها را به لایه های بسیار نازک تقسیم کرده و از اتو موی مخصوص کراتین برای لخت شدن بهره می بریم.


تاثیر کراتین درمانی در درخشش و سلامت موهای رنگ شده چیست؟


کراتین درمانی پس از رنگ کردن موها، یک راهکار عالی برای درمان موهای آسیب دیده است. این کار باعث می شود موهایی صاف و کنترل شده داشته باشید. کراتین درمانی پس از رنگ کردن موها، درخشش باور نکردنی به موهای شما می دهد. همه افراد، چه خانم ها و چه آقایان می توانند از این روش برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده کنند.

 

کراتین درمانی موها


چه افرادی بهتر است از کراتین درمانی استفاده کنند؟


کراتین درمانی مناسب برای همه نوع مو نیست. به طور کلی، افرادی که موهای آسیب دیده، ضخیم و وز دارند بهتر است از این روش بهره مند شوند. اگر موهای شما بر اثر استفاده مداوم رنگ مو یا وسایل حرارتی مانند اتومو آسیب دیده است یا موهای فر و وز دارید که تمایلی به صاف کردن روزانه آن ها ندارید، کراتین برای شما بهترین گزینه است.


چه افرادی نباید از کراتین درمانی استفاده کنند؟


افرادی که دارای موهای خیلی نازک یا حتی موهای سالم و ابریشمی دارند، نباید از کراتین استفاده کنند. گرمای بالای اتو مو مخصوص کراتین و همچنین مواد آن خود باعث آسیب رساندن به موها و پوست سر می شود. بنابراین، افرادی که دارای موهای سالم هستند، لزومی به کراتین کردن موها وجود ندارد. افرادی که موهای خود را به پایه بسیار روشن رسانده اند یا افرادی که از موهای فرفری خود لذت می برند نیز بهتر است از کراتین استفاده نکنند.


آیا کراتین درمانی موجب آسیب رسیدن به موها می شود؟


کراتین درمانی لزوما مضر نیست؛ بلکه می تواند منجر به تغذیه شدن موها شود. به مرور زمان، پروتئین موجود در موها از بین رفته و کراتین می تواند این ماده مفید را دوباره به کوتیکول های مو بازگرداند. با این حال، در فرآیند کراتین کردن موها از دمای بالای اتو مو برای لخت کردن موها استفاده می شود که منجر به آسیب رسیدن به موها می شود. متخصص کراتین مو باید ابتدا نوع و جنس موها را مورد بررسی قرار دهد و از دمای مناسب آن برای اتو کردن استفاده نماید تا آسیب دیدگی آن کاهش یابد. علاوه بر این، در برخی از مواد کراتین از فرمالدئید استفاده می شود که سرطان زا بوده و بهتر است از مواد مرغوب فاقد این ماده استفاده شود.


مراقبت های بعد از کراتین مو


بعد از کراتین کردن موها باید از شستشوی بلافاصله موها خودداری نمایید. بهتر است شستن موها بعد از کراتین کردن را به 72 ساعت بعد موکول کنید. این کار منجر به افزایش ماندگاری کراتین مو نیز خواهد شد.

 

کراتینه مو


بعد از کراتین کردن موها باید از چه شامپو یا نرم کننده ای استفاده کرد؟


بعد از کراتین کردن موها باید از شامپوها و نرم کننده های فاقد سولفات استفاده کرد. سولفات موجب کاهش ماندگاری کراتین مو می شود.


به طور کلی کراتین مو چقدر ماندگاری دارد؟


ماندگاری کراتین مو بسته به نوع مراقبت های شما متفاوت است؛ اما معمولا حدود 3 تا 6 ماه به طول می انجامد.


کراتین درمانی را چند بار در سال می توان انجام داد؟


کراتین درمانی را نباید بیش از دو یا سه بار در سال مورد استفاده قرار داد. معمولا در صورت نگهداری صحیح موها، کراتین حدود 6 ماه ماندگاری دارد و شما می توانید این کار را دو بار در سال انجام دهید.


تفاوت بین کراتین درمانی با صافی ژاپنی در چیست؟


کراتین درمانی باعث می شود تا بافت طبیعی موها حفظ شود و تنها پروتئین از دست رفته به آن بازگردد. این در حالی است که صافی ژاپنی موها را بسیار لخت کرده و تا زمانی که موها دوباره رشد کنند، این صافی تداوم خواهد داشت.

 

 

 

 بهترین مدرس مو در تهران. برای بهره مندی از خدمات تخصصی ایشان روی کادر زیر کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: