دوشنبه 26 اسفند 1398 - 13:43:01

ریباندینگ مو

 

نحوه صحیح انجام ریباندینگ مو

معایب ریباندینگ

 

ریباندینگ چیست؟

 


آرزوی موهایی سالم و ابریشمی را دارید؟ رژلب به شما پیشنهاد می کند از روش ریباندینگ برای موهای خود استفاده کنید. با این حال، قبل از انجام ریباندینگ بهتر است در مورد آن اطلاع کافی را کسب نمایید. به همین دلیل توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.


ریباندینگ مو چیست؟


ریباندینگ یک روش شیمیایی برای درمان مو است که فر و وز آن را برطرف می کند و باعث می شود موهایی لخت داشته باشید. ریباندینگ یک روش ایده آل برای صاف کردن موها است؛ به خصوص اگر موهایی آسیب دیده و نامنظم دارید.
دوام ریباندینگ معمولا طولانی مدت است و موها را تا مدت زمان نسبتا زیادی لخت نگه می دارد. مولکول های پروتئینی موجود بین پیوندهای مو، میزان صاف یا فر بودن را تعیین می کنند. هر نوع مو دارای پیوندهای طبیعی است که فرفری بودن، موج دار بودن یا صاف بودن را مشخص می نماید. در روش ریباندینگ، از مواد شیمیایی برای تغییر این پیوند طبیعی استفاده می شود تا موها صاف شوند.
برخلاف صاف کردن موها با وسایل حرارتی که روش موقتی محسوب می شود، ریباندینگ یک روش دائمی بوده و پیوندهای طبیعی مو را با مواد شیمیایی می شکند و مجددا آن ها را ترتیب می دهد تا پیوندهای جدیدی برای موهای صاف ایجاد شود. به طور خلاصه، ریباندینگ یک روش دائمی است که ساختار سلول های طبیعی مو را شکسته و مجددا آن را می سازد. از یک خنثی کننده برای اتصال مجدد ساختار مو استفاده می شود و بافت و شکل دلخواه به موها می بخشد. پس از صاف کردن مو، بسته به رشد طبیعی موها، هر 6 ماه نیاز به تمدید و استفاده مجدد مواد ریباندینگ را دارد.

 

همه چیز درباره ریباندینگ مو


روش انجام ریباندینگ مو


برای ریباندینگ از دو ماده شیمیایی یعنی کرم نرم کننده و خنثی کننده استفاده می شود. ابتدا موها با یک شامپوی ملایم شستشو داده می شود. سپس موها را بسته به حجم آن به چند قسمت تقسیم بندی می کنیم. در مرحله بعد، کرم نرم کننده را روی هر بخش از مو اعمال می کنیم و اجازه می دهیم خوب جذب مو شود. معمولا برای موهای معمولی و مواج، کرم به مدت 30 دقیقه روی موها می ماند. برای موهای فر و وز نیز می توان اندکی این مدت زمان مکث را افزایش داد. البته باید توجه داشت که اگر مدت زمان مکث خیلی طولانی شود، می تواند به موها آسیب برساند.
سپس موها را شستشو داده و خشک نمایید. دوباره موها را به چند بخش تقسیم کرده و مواد شماره دو ریباندینگ را روی موها قرار دهید. ماده شماره دو که خنثی کننده نام دارد، پیوند موها را مجددا ساختار داده و باعث ایجاد پیوندهای تازه می شود. این امر در داشتن موهای براق و زیبا تاثیرگذار است. خنثی کننده نیز حدود 30 دقیقه روی موها باقی می ماند و دوباره شستشو داده می شود. در آخر سرم مو را روی کل نواحی مو مورد استفاده قرار می دهیم و اتو مو می کشیم. امکان شستشوی موها پس از 72 ساعت میسر است.


عوارض ریباندینگ مو


- پس از انجام ریباندینگ مو، موها نیاز به مراقبت ویژه دارند؛ بنابراین تا یک ماه اول نمی توانید موها را پشت گوش بیندازید یا دم اسبی ببندید.
- گرمای حاصل از مواد شیمیایی می تواند به پوست سر شما آسیب برساند و حتی آن را بسوزاند. اگر مواد شیمیایی برای مدت طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد، آسیب بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.
- برای حفظ بافت و کیفیت مو پس از انجام ریباندینگ، باید تمدید آن را به طور منظم انجام دهید.
- در روش ریباندینگ از مواد شیمیایی استفاده می شود که استفاده مداوم آن می تواند ریزش مو یا تضعیف رشته ها را به دنبال داشته باشد.
- ریباندینگ یک روش دائمی محسوب شده و در صورت هر گونه پشیمانی باید مدت زمان زیادی را تا بازگشت روال اولیه موهایتان صبر کنید.

 

عوارض ریباندینگ چیست؟


مراقبت های پس از انجام ریباندینگ مو


- از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید و در نهایت نرم کننده بزنید
- بعد از خشک کردن موها با حوله، از سرم مو استفاده کنید
- استفاده از ماسک های خانگی یا روغن های طبیعی، یک بار در هفته مورپ نیاز است. روغن زیتون، آووکادو و تخم مرغ از جمله بهترین گزینه ها هستند.
- یک رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید. مصرف آجیل و انواع دانه ها را افزایش دهید.
- استفاده از انواع وسایل حرارتی جهت براشینگ را به حداقل برسانید.


سوالات متداول در مورد انجام ریباندینگ مو


بسیاری افراد پس از انجام ریباندینگ با سوالاتی مواجه می شوند که تصمیم گرفته ایم در این مطلب به آن ها پاسخ دهیم.


آیا پس از ریباندینگ مو امکان استفاده از روغن های طبیعی وجود دارد؟


بله. توصیه می شود برای زیباتر شدن موها هفته ای یک بار از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان و ... استفاده کنید. البته بلافاصله پس از انجام ریباندینگ تا 3 روز باید از مصرف هر گونه مواد خودداری کرد و پس از این زمان امکان استفاده از روغن های طبیعی را خواهید داشت.

 

تفاوت ریباندینگ با کراتین مو


پس از انجام ریباندینگ، چه موقع می توان موها را شستشو داد؟


تا سه روز پس از ریباندینگ نباید موها را خیس کرد. پس از این زمان می توانید موها را با شامپوی ملایم و عاری از سولفات شستشو دهید. پس از هر بار شستشو نیز از نرم کننده مناسب استفاده نمایید.


آیا می توان از شامپوی مخصوص استفاده کرد؟


بله سعی کنید از شامپوی مخصوص موهای ریباندینگ یا کراتین شده استفاده کنید.


چه زمان باید جهت تمدید ریباندینگ مو اقدام کرد؟


اگر ریباندینگ را در سالن آرایشی معتبر انجام دهید، حدود 6 الی 7 ماه ماندگاری خواهد داشت. با توجه به جنس و رشد موهای خود، هر شش ماه باید نسبت به تمدید ریباندینگ اقدام نمایید.


تفاوت ریباندینگ با کراتین در چیست؟


ریباندینگ یک تکنیک ویژه برای افرادی است که تمایل به صاف کردن موهایشان دارند. این در حالیست که کراتین بیشتر جهت درمان موهای آسیب دیده و نرم تر شدن موها مورد استفاده قرار می گیرد. مواد به کار رفته در روش ریباندینگ از نوع شیمایی است؛ اما برخی مواد کراتین وجود دارند که در تهیه آن ها از فرمالدئید که مواد شیمیایی می باشد، استفاده نشده است.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: