سه شنبه 14 بهمن 1399 - 12:16:10

نکات مهم در مورد کراتین مو

 

مراقبت های بعد از کراتین مو

راهکارهای افزایش ماندگاری کراتین تراپی

 

نکات کراتین مو

 

کراتین تراپی که گاهی اوقات از آن به عنوان صافی برزیلی نیز یاد می شود، روشی برای صاف کردن دائم مو محسوب می شود. اگر شما هم از مصرف روزانه لوازم حرارتی مانند اتو مو و سشوار خسته شده اید و می خواهید موهایتان هر روز صاف و خوش حالت باشد، می توانید از کراتین تراپی استفاده نمایید. کراتین مو معمولا بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد؛ اما شما می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، مدت زمان ماندگاری کراتین موی خود را افزایش دهید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


جلوگیری از شستشوی موها بلافاصله بعد از کراتین کردن مو


تا 72 ساعت پس از این که موهای خود را کراتین کردید، باید از شستشوی موها خودداری نمایید. حتی رفتن به استخر، سونا و جکوزی نیز در این زمان ممنوع است. آب زدن موها در این زمان باعث می شود رطوبت داخل بافت مو از بین رفته و خشک و شکننده شود. توصیه می کنیم تا 3 روز بعد از انجام کراتین مو به حمام نروید و اگر قصد شستشوی بدن خود را دارید، حتما از کلاه مخصوص حمام استفاده کنید.


پرهیز از مصرف سنجاق یا کش سر


موهای شما تا 72 ساعت پس از انجام کراتین مو، مستعد شکنندگی بسیاری است. در این مدت زمان باید از بستن موها با کش یا سنجاق سر جدا پرهیز نمایید. موهای خود را پشت گوش نیندازید و به طور کلی اجازه دهید موها حالت آزادانه و کاملا باز داشته باشد. در سه روز اول پس از انجام کراتین، تنها مجاز به شانه زدن موها هستید.

 

نکات مهم کراتین مو


تغییر روند شستشوی موی سر


سعی کنید شستشوی موهای خود را به دوبار در هفته کاهش دهید. اگر می خواهید دوام کراتین موی شما افزایش یابد، حتما از شامپوی بدون سولفات استفاده نمایید. سولفات موجود در شامپو باعث ایجاد یک شوینده قوی می شود که دشمن کراتین بوده و آن را سریع تر از موعد از بین می برد.


پرهیز از مصرف انواع محصولات شیمیایی مانند موس و ژل


از آن جایی که موهای شما به وسیله پروتئین کراتین احیا شده است، دیگر نیازی به مصرف انواع محصولات شیمیایی مانند موس، ژل و اسپری حالت دهنده نخواهید داشت. علاوه بر این، مصرف این محصولات ممکن است طول عمر کراتین موهای شما را کاهش دهد.


عدم استفاده از اتو مو و حالت دادن موها


بعد از این که موهای خود را شستشو دادید، هرگز از اتو مو و برس سشوار برای حالت دادن به موها استفاده نکنید. بهتر است ابتدا آب اضافی موها را به آرامی با حوله بگیرید و از فشار دادن موها جدا خودداری کنید. سپس با استفاده از سشوار موها را کاملا خشک نمایید. استفاده از ماسک موی مناسب برای موهای کراتین شده نیز پیشنهاد می شود.

 

عکس کراتین مو


مراقبت از موهای کراتین شده حین خواب


یک بالشت ابریشمی یا ساتن خریداری کنید و پس از این که موهایتان را کراتین کردید، روی آن بخوابید. ابریشم و ساتن، میزان اصطکاک بین مو و بالشت را کاهش می دهند و باعث شکستگی کمتر مو می شوند.


مراقبت از موهای کراتین شده در برابر آب استخر


شنا کردن در آب تمیز به خودی خود باعث آسیب به موهای کراتین شده نمی شود؛ اما کلر آب استخر می تواند ماندگاری کراتین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین بهتر است حتما از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید. همیشه ابتدا موهایتان را با آب معمولی بشویید و سپس کلاه شنا به سر بگذارید.


هشدار در مورد کراتین مو


کراتین تراپی مو مانند سایر روش های می تواند دارای معایبی نیز باشد. یکی از مهمترین معایب استفاده از روش کراتین درمانی این است که در ساخت مواد کراتین از ماده شیمیایی خطرناکی به نام فرمالدئید استفاده شده است. به گفته سازمان بهداشت و اداره محیط زیست، فرمالدئید می تواند منجر به بروز سرطان شود. بنابراین پیش از این که روش کراتین درمانی را برای صافی دائم موهای خود انتخاب کنید، ابتدا از مواد تشکیل دهنده آن سر در بیاورید و از عدم وجود فرمالدئید اطمینان حاصل کنید. امروزه کراتین هایی روانه بازار شده اند که عاری از فرمالدئید هستند و مصرف آن ها توصیه می شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: