سه شنبه 04 شهریور 1399 - 15:36:46

احیاء و کراتین مو با انواع دستگاه مایکرومیست

 

 

معرفی انواع دستگاه مایکرومیست و کاربرد هر یک

آموزش کراتین و احیاء مو با استفاده از دستگاه مایکرومیست

 

 

احیاء و کراتین مو با دستگاه مایکرومیست

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

معرفی انواع دستگاه مایکرومیست

کراتین و احیاء مو با دستگاه مایکرومیست چاوبا

کراتین و احیاء مو با دستگاه مایکرومیست وینگ

احیاء و کراتین مو با دستگاه مایکرومیست نیگ

احیاء و کراتین مو با دستگاه مایکرومیست تری لایت

کراتین و احیاء مو با استفاده از دستگاه مایکرومیست ناسا

آموزش صحیح کراتینه مو با دستگاه های احیاء و صافی

 

 

موی همه ما در اثر مصرف بی رویه رنگ مو و دکلره و همچنین شرایط زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و ... بسیار آسیب پذیر و شکننده می شود. در این صورت باید فکری به حال درمان و احیاء مو کنیم. روش های احیاء موهای آسیب دیده و همچنین کراتین مو، یکی از بهترین راهکارهایی است که جهت ترمیم موها می توان انجام داد. استفاده از دستگاه مایکرومیست نه تنها در درمان موهای آسیب دیده و ترمیم کراتین از دست رفته موثر واقع می شود، بلکه موجب صاف تر و نرم تر شدن موها نیز خواهد شد. چندین نوع دستگاه مایکرومیست وجود دارد که در صافی و کراتین مو مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم احیاء و کراتین مو با انواع دستگاه مایکرومیست را خدمت شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


معرفی انواع دستگاه مایکرومیست


مایکرومیست ها از خانواده میسترها هستند که مدار کاری آنها بر اساس امواج مافوق صوت یا اولتراسونیک است. این امواج با قدرت آب خالص یا پیور واتر کار می کند و ذرات آب را تجزیه کرده و اکسیژن موجود در آب را به میست یا مه غبار تبدیل می کند. این میست ها یا غبارها در حین پروسه کار درمان و احیاء مو، چه با استفاده از مواد و چه بدون آن، درون کورتکس موها نفوذ پیدا می کنند.
استفاده از دستگاه های مایکرومیست، منجر به اثر بخشی بسیار زیاد مواد در عمق نفوذ به مو می شود. علاوه بر این، ماندگاری استفاده از محصولات کراتینه مو را تا حد زیادی افزایش می دهد. زمانی که از این دستگاه ها بدون هیچ گونه متریال و موادی استفاده کنیم، کاراسترلیزاسیون و پاکسازی عمقی موها را انجام می دهد.
دستگاه های میستر شامل مایکرومیست ها و نانومیست ها هستند. همه این دستگاه ها با تکنولوژی مه غبار درمانی کار می کنند؛ اما مدار اوزون و مدار فوتوتراپی در دستگاه های مختلف متفاوت است. از مهمترین لانچ های دستگاه مایکرومیست می توان به مایکرومیست چاوبا، مایکرومیست وینگ، مایکرومیست نیگ و تری لایت اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

 

انواع مایکرومیست

 


کراتین و احیاء مو با دستگاه مایکرومیست چاوبا


به این دستگاه مایکرومیست، تاچینگ یا لمسی نیز گفته می شود. میست و مه غبار موجود در مایکرومیست چاوبا، بسیار قوی است. این دستگاه PPM پایینی دارد و عمق نفوذ برای بافت کورتکس را بسیار افزایش می دهد. دستگاه مایکرومیست چاوبا دارای قابلیت کلد میست است که در انتهای هر پروسه کراتینه مو جهت بسته شدن کوتیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد. مداد ازون در مایکرومیست چاوبا تعبیه نشده است.


این دستگاه با PPM بسیار پایین و ریزمولکول، عمق نفوذ بسیار بالایی را برای عوامل درمان و محصولات کراتینه مو فراهم می کند. دستگاه مایکرومیست چاوبا با این که مدار اوزون را ندارد، اما با داشتن قابلیت کلد میست که در مرحله انتهایی پروسه کراتین مو استفاده می شود، بسیار قوی عمل کرده و باعث هموار شدن کوتیکول ها و قابض شدن آنها می شود. دستگاه مایکرومیست چاوبا از لحاظ شکل ظاهری با سایر دستگاه های مایکرومیست متفاوت است.

 

مایکرومیست چاوبا

 


کراتین و احیاء مو با دستگاه مایکرومیست وینگ


مایکرومیست لانچ وینگ، بر اساس تریتمنت ها یا درمان ها سه گانه کار می کنند. این دستگاه فاقد مدار فوتو تراپی است؛ اما در عوض حاوی مدار ازون می باشد. قطعه تولید کننده امواج اولتراسونیک در مایکرومیست وینگ، بسیار قوی است و در تجزیه ذرات آب و تبدیل آن به میست ها و مه غبارها به صورت ریز مولکول عمل می کند. این دستگاه به دلیل تریتمنت سه گانه ای که دارد، در پروسه درمانی بسیار قوی عمل می کند. فقط به دلیل ریز مولکول بودن میست های این دستگاه، زمان پروسه احیاء و درمان موهای آسیب دیده کمی طولانی تر خواهد بود.


یکی از دستگاه هایی که در پروسه کراتین مو بسیار موثر واقع می شود، مایکرومیست وینگ می باشد. امواج اولتراسونیک موجود در این دستگاه بسیار قوی است و باعث تولید میست یا غبارهای بسیار چگالی پایین و PPM ریز مولکول می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که تایم زمانی دستگاه های لانچ مایکرومیست وینگ باید بالاتر باشد. چرا که تولید میزان دما در این لانچ دستگاه ها پایین تر از 40 تا 50 درجه سانتی گراد می باشد.


پلیت دستگاه مایکرومیست وینگ بسیار شبیه به دستگاه تاکارابل مونت است؛ با این تفاوت که تاکارابل مونت دارای مدار اوزون نیست. اما مدار اوزون یکی از مهمترین آیتم های موجود در دستگاه مایکرومیست وینگ می باشد. این دستگاه دارای میست بسیار قوی جهت افزایش عمق نفوذ مواد به کورتکس مو را دارا است که در پروسه های درمانی مانند متعادل سازی PH اسکالپ سر، درایینگ و ... بسیار مفید واقع می شود.

 

مایکرومیست وینگ


احیاء و کراتین مو با دستگاه مایکرومیست نیگ


این نوع دستگاه مایکرومیست با سه اشعه نوری کار می کند و به دستگاه مایکرومیست تری لایت بسیار شباهت دارد. دستگاه مایکرومیست نیگ دارای قابلیت اولتریتمنت است. علاوه بر این، عمل سرمایشی را بر اساس تکنولوژی کولینگ انجام می دهد. به این معنی که سرمایش مه سرد و باد سرد از هم جدا اما در کنار هم قرار می گیرند.


احیاء و کراتین مو با دستگاه مایکرومیست تری لایت


مایکرومیست تری لایت یکی از قدرترین دستگاه ها در بین مایکرومیست ها در دنیا است. مدار فوتو تراپی این دستگاه بر اساس سه اشعه بلو ری، گرین ری و رد ری است. این دستگاه برای تنظیمات رنگ و رنگساژ، دارای تنظیمات از پیش تعیین شده ای است. عمل سرمایشی این دستگاه در انتهای تریتمنت های پروسه رنگ، انواع تراپی و ... بر اساس کلد فوک و شیپ است. بدین معنی که ما می توانیم مه سرد و باد سرد را به صورت کاملا جداگانه برنامه ریزی کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.


این لانچ از دستگاه های مایکرومیست با سه نور مختلف قرمز، آبی و سبز کار می کند. نور قرمز بیشتر جهت موها و اسکالپ سر چرب کاربرد دارد. علاوه بر این، مصرف آن منجر به بیشتر باز کردن کوتیکول های مو خواهد شد. نور آبی بیشتر جهت بسته شدن کوتیکول ها و تثبیت مواد به داخل آن مورد استفاده قرار می گیرد. از نور آبی معمولا در مراحل نهایی درمان و کراتین مو استفاده می شود. نور سبز این دستگاه بیشتر جهت جوانسازی و کلاژن سازی کاربرد دارد.

 

مایکرومیست تری لایت

 


دستگاه مایکرومیست تری لایت در اصل یک دستگاه مولتی فانکشن و چند منظوره است. این محصول دارای قابلیت های جدید از جمله مه سرد، باد سرد و ... می باشد که هر کدام کارایی های خاص خودشان را دارند. بیشتر از دستگاه مایکرومیست برای قبل از کارهای تراپی، کراتین، ریباندینگ، رنگ و غیره جهت پاکسازی، اوزون تراپی و استرلیزه کردن استفاده می شود. تراپی هایی که با استفاده از دستگاه مایکرومیست تری لایت می توان انجام داد بسیار زیاد هستند که از جمله آنها می توان به مایکرومیست درمی، هات اویل تراپی و ... اشاره کرد.


به طور کلی می توان گفت که همه دستگاه های مایکرومیست، قابلیت های مخصوص به خود را دارند و شما قبل از مصرف هر یک ابتدا باید شناخت کافی از نوع و جنس مو و آسیب وارده به آن را مورد بررسی قرار دهید تا در مورد کاربرد هر یک تصمیم گیری راحت تری داشته باشید. علاوه بر این، استفاده از دستگاه های مایکرومیست کاملا به این بستگی دارد که در چه لاینی مشغول به فعالیت هستید. لاین رنگ و مواد شیمیایی یا لاین تریتمنت و تراپی ها.


کراتین و احیاء مو با استفاده از دستگاه مایکرومیست ناسا


دستگاه مایکرومیست ناسا نسل جدیدی از دستگاه های مایکرومیست است که در سال 2019 به بازار عرضه شد. این دستگاه قابلیت های بسیار زیادی را دارد که از جمله آنها می توان به اوزون تراپی، فوتو تراپی، مایکرومیست درمی، یونو درمی و ... اشاره کرد. در رابطه با فوتو تراپی که بیشتر مربوط به کپ یا کلاه دستگاه می شود و همینطور پلیت دستگاه و آپشن های درج شده روی آن قصد داریم توضیحاتی را در ادامه به شما ارائه دهیم.


یکی از قابلیت های دستگاه مایکرومیست ناسا این است که در مناسب ترین زاویه ممکن طراحی شده و قابل جابجایی نیست. اگر بخواهیم زاویه این دستگاه را تنظیم کنیم، می توانیم آن را به صورت ارتفاعی انجام دهیم. دستگاه دارای اهرمی است که به راحتی با کمترین فشار رو به سمت بالا و پایین رفته و می توان ارتفاع آن را به این صورت تنظیم کرد.


تنظیم کپ در مایکرومیست های قدیمی تر به صورت قائم به صفر انجام می شد؛ اما این مایکرومیست دیگر چنین نیازی را برای تنظیم ارتفاع نخواهد داشت. روی کپ دستگاه مایکرومیست ناسا یک سری هودها تعبیه شده است. این هودها با سایر هودهای به کار رفته در سایر دستگاه های مایکرومیست متفاوت هستند. از این جهت که سایر دستگاه های مایکرومیست مانند تری لایت حاوی هود کمتری است و به صورت دایره وار هستند. اما هودهای تعبیه شده روی دستگاه مایکرومیست ناسا به صورت مستطیل بوده و در تعداد بالاتری موجود هستند. به همین دلیل، خروجی هوا از آن بیشتر خواهد بود.


در رابطه با فوتو تراپی که در دستگاه مایکرومیست ناسا درج شده باید بگوییم که حاوی نورهای قرمز و آبی است. نور آبی همان بلو ری و نور قرمز همان اینفرا رد است که دارای طول موج و فرکانس های کاملا متفاوتی از سایر دستگاه های مایکرومیست مانند دستگاه تری لایت می باشد. به همین دلیل می توان گفت که دارای قابلیت ها و انرژی های متفاوت تری نیز هستند.


پلیت دستگاه مایکرومیست ناسا 10 گزینه ای است. مهمترین گزینه ای که روی این پلیت به چشم می خورد، تایم است. تایم سایر دستگاه های مایکرومیست بر اساس یکان و دهگان بود؛ اما این موضوع برای دستگاه مایکرومیست ناسا کمی متفاوت تر است. دمای میست و سطح میست را نیز می توان با استفاده از دو دکمه مجزا تعیین کرد. این دو گزینه را می توان بر اساس نوع کاری که قصد داریم انجام دهیم، تنظیم نماییم. سه گزینه دیگر با نام های Oily، Damaged و Neutral روی این پلیت به چشم می خورند که باید آنها را بر اساس موهای به ترتیب چرب، آسیب دیده و خنثی تنظیم کرد. از گزینه اوزون روی دستگاه می توان جهت استرلیزه کردن، پاکسازی و جرم گیری استفاده کرد.

 

آموزش کراتین مو

 


آموزش صحیح کراتینه مو با دستگاه های احیاء و صافی


همان طور که می دانید، کراتین بخش اصلی موهای ما را تشکیل می دهد. زمانی که موهای ما به حالت خشک و وز در می آید، به این معنا است که موها کراتین لازمه را از دست داده اند. برای برگرداندن موها به حالت عادی، لازم است که از روش های کراتین و احیاء مو برای بازگرداندن کراتین استفاده کرد. در متد کراتینه، تشخیص میزان آسیب دیدگی موها بسیار حائز اهمیت است تا بدانیم موها به چه میزان آسیب دیده اند و چه روش درمانی را باید برای احیاء و درمان انجام داد.


یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است در امر کراتینه مو، استفاده از اتو موی مناسب می باشد. یک اتو موی مرغوب باید گرما را به طور همگن به تمامی نواحی و لایه های مو انتقال دهد. برای اینکه بهترین نتیجه را از کراتین مو به دست آوریم، ابتدا باید نوع مو را بشناسیم. ببینیم هدف از انجام کراتینه صافی است یا درمانی؟ اگر موها آسیب دیده هستند، میزان و درصد آسیب آنها چقدر است؟
پس از این که شناخت کاملی از موها پیدا کردیم، نوبت به شناخت محصولات می رسد. برای هر جنس و ساختار مو باید از مواد متناسب با آن استفاده کنیم. برای درمان اصولی موها ابتدا می توان موها را با استفاده از شامپوی مخصوص شستشو داده و آب اضافی آن را با حوله گرفت. سپس جهت نفوذپذیری بیشتر مواد در داخل کورتکس مو می توان از دستگاه های مایکرومیست بنا به نیاز مصرف کرد.


اگر موها وز و آسیب دیده هستند، استفاده از دستگاه های استیمر نیز پیشنهاد می شود. سپس مواد کراتینه مو را قرار می دهیم و مدت زمان لازم را مکث می کنیم. پس از آن نوبت به اتوکشی لایه به لایه موها می رسد. این کار را باید با لایه های بسیار نازک مو انجام دهیم تا همه قسمت های مو درمان یا صاف شوند. سپس موها را آبکشی و براشینگ می کنیم. تا اینجای کار جزء وظایف کراتین کار بود که به درستی انجام شد. پس از آن، مشتری موظف است مراحل هوم کر یا مراقبت در خانه را به درستی انجام دهد تا همواره موهایی براق و ابریشمی داشته باشد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: