دوشنبه 24 مرداد 1401 - 14:12:37

اسکالپ تریتمنت

اسکالپ تریتمنت

اسکالپ تریتمنت واژه ای است که کمتر کسی اسمش را شنیده و اگر هم اسکالپ تریتمنت یا درمان اسکالپ در ایران به گوشش خورده باشد صرفأ از فضای مجازی بوده است و اساتید بزرگی که حتی تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی رسد این لاین تخصصی را راه اندازی کرده‌اند و حرفه ای در این لاین درمانی که ترند جهانی است فعالیت دارند.

 

 

اسکالپ تریتمنت

 

اسکالپ تریتمنت چیست؟

اسکالپ تریتمنت یک درمان تخصصی است که برای انجام آن الزام به داشتن دانش شناخت طبیعت اسکالپ، آسیب اسکالپ و انواع بیماری اسکالپ دارد که بتوان بر اساس این درمان اسکالپ به صورت مؤثر و تاثیر گذار انجام شود
از اصلی ترین و بیسیک ترین درمان های اسکالپ تریتمنت اسکراب اسکالپ و دیتاکس اسکالپ می باشد. برای اینکه درمان پاکسازی اسکالپ ، جرم گیری اسکالپ و همینطور سم زدایی اسکالپ به درستی انجام شود حتمأ می بایستی طبیعت اسکالپ را بشناسیم که به صورت سه گانه است و شامل اسکالپ چرب ، اسکالپ خشک و اسکالپ متعادل می‌باشد .

 

آموزش اسکالپ سر را از پایه می بایستی به صورت تخصصی زیر نظر مدرس اسکالپ آموزش دید به دلیل اینکه اسکالپ تریتمنت یک درمان دانش محور می‌باشد و صرفأ داشتن مهارت دست و تجربه کفایت نمی‌کند و از طرفی درمان اسکالپ را می‌توان نزدیک ترین درمان به لاین پزشکی بشمار آورد. همانطور که گفته شد رکن اصلی درمان پوست کف سر ، اسکراب اسکالپ می‌باشد اسکراب به معنی تمیز کردن، زدودن و خراشیدن و در کل پاکسازی عمقی کف سر می‌باشد. در اسکراب اسکالپ تریتمنت مهم ترین عملکرد ، تمیز کردن لایه های شاخی و دیتاکس پوست سر می‌باشد . همان طور که به پوست صورت جهت پاکسازی اهمیت داده می‌شود ، به پوست کف سر هم می بایستی رسیدگی کرد. البته اسکالپ سر به دو دلیل عمده نیاز بیشتری به پاکسازی دارد. یکی به دلیل تراکم موها و عملکرد اکسیژن رسانی و دوم وجود قارچ مالاسزیا و انگل دمودکس که به صورت طبیعی در پوست سر وجود دارد .

 

 

اسکالپ تریتمنت

 

زمانی که با ارتشاح سبوم زیاد تعادل pH پوست کف سر از بین برود ، باعث ازدیاد و زاد و ولد این مخمر و انگل‌ها می‌شود و همین امر موجب ایجاد یکسری از آسیب ها و بیماری های اسکالپ می‌شود از قبیل DHT ، مینیاتوریزیشن ، پیتیریازیس ، فولیکولیت یا فولیکولیتیس ، پسوریازیس ، آلوپسی ، درماتیت آتوپیک و درماتیت سبورئیک لذا پاکسازی اسکالپ و اسکراب اسکالپ تریتمنت برای همه افراد بدون در نظر گرفتن جنسیت و سن مناسب می‌باشد که در نهایت منتج به تعادل pH اسکالپ شده و این پروسه DNA Activator می‌باشد. تعادل پوست کف سر در یک اسکالپ متعادل باعث جلوگیری از فازهای بعدی آسیب های خشکی و چربی می‌شود ، مثل پوسته پوسته شدن ، نازکی مو ، آسیب فولیکول ، خارش پوست سر ، اگزما ، التهاب ، شوره خشک و شوره چرب .

با تغییر فصول ، پوست سر دچار عارضه پوسته اندازی می‌شود ، اسکراب یا لایه برداری پوست سر موجب از بین رفتن پوسته ها ، سبوم و چربی اضافی می شود و جریان خون رسانی را در اسکالپ افزایش می‌دهد. پروسه ی اسکالپ تریتمنت نه تنها سمومات را از بین برده ، بلکه افزایش رشد مو و پرپشت شدن موها را نیز سبب می‌شود. اسکراب اسکالپ تریتمنت می بایستی به صورت ماهیانه انجام شود و بعد از انجام این تریتمنت هوم کر مناسب جهت درمان تکمیلی آسیب یا بیماری ارائه شود. برای انجام یک پروسه اسکالپ تریتمنت صحیح می بایستی علاوه بر شناخت اسکالپ ، متریال ها و دیوایس های این درمان بی نظیر را به صورت کامل شناخت و اصولی به کار برد و این حاصل نخواهد شد مگر اینکه تمامی این موارد به صورت تئوری و عملی در ورکشاپ اسکالپ زیر نظر مدرس اسکالپ به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای آموزش داده شود.

علاوه بر اسکراب اسکالپ مبحث مؤثر دیگر که می‌توان به عنوان درمان پوست کف سر به آن اشاره کرد دیتاکس اسکالپ می‌باشد. دیتاکس اسکالپ به معنی سم زدایی اسکالپ می‌باشد. بعد از اینکه درمان کف سر با پاکسازی از طریق اسکراب انجام داده شد نوبت به دیتاکس اسکالپ می‌رسد. دیتاکس کف سر مقوله ای است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند اما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون علاوه بر وجود قارچ مالاسزیا و انگل دمودکس در اسکالپ سر که بیماری زا هستند عوامل یا بیماری های دیگر نیز وجود دارند که شامل DHT ،  مینیاتوریزیشن ، پیتیریازیس ، فولیکولیتیس ، پسوریازیس، آلوپسی ، درماتیت آتوپیک و درماتیت سبورئیک . این بیماری ها ممکن است تراکم مو در اسکالپ را کاهش دهد و اگر درمان اسکالپ به صورت صحیح انجام نشود دچار ریزش دائمی و از دست دادن فولیکول مو برای تمام عمر می‌شود . بنابراین اسکالپ تریتمنت یک درمان اجتناب ناپذیر برای همه ی طبیعت های اسکالپ جهت رفع خشکی ، متعادل شدن ارتشاح سبوم و جلوگیری از انواع بیماری های ذکر شده می‌باشد .

 

 

 

 

چگونه اسکالپ تریتمنت را تشخیص بدهیم؟

برای درمان و تشخیص اسکالپ تریتمنت باید از دستگاه آنالایزر استفاده کنیم. دستگاه آنالایزر قابلیت بزرگنمایی فولیکول های مو را دارد. و همچنین به شناخت اصولی و درمان صحیح مشکلات کف سر کمک می کند. پس از تشخیص مشکلات پوستی، از روش پاکسازی پوست سر استفاده می کنیم. سپس متناسب با نوع مشکل، بهترین روش درمانی پیاده سازی می کنیم. کلیه خدمات اسکالپ تریتمنت با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا را می توانید در مرکز تخصصی پوست و مو دلوان تجربه کنید. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات در حوزه درمان پوست کف سر، کلاس های آموزشی نیز برگزار می کند. هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی، مدرک دریافت می کنند و می توانند در بهترین مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

 

آدرس اینستاگرام کراتین بهرامی:

https://www.instagram.com/keratinbahrami/

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: