چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 11:49:41

تراپی مو

 

تراپی مو

وقتی اصطلاح تراپی مو به گوش می‌رسد قطعأ تصوری که در ذهن ایجاد می‌شود درمان مو است نه صافی . در کل تراپی مو به معنای بازسازی و توان بخشیدن به مو می باشد . لذا تمام درمان هایی که می‌توان در تراپی مو انجام داد عمومأ شامل متریال حاوی فرمالدئید نخواهند بود و چون همه آنها هیت اکتیو نیستند الزامی به اتو کشی ندارند بلکه بیس و پایه اصلی آنها آبرسانی ، رطوبت رسانی ، مقاوم سازی بر اساس تشکیل دهنده های واندر واتر یا لیپیدی می‌باشد و گاهأ یکسری از تراپی ها مخصوصأ کوکتل تراپی در انتهای پروسه های درمان با چرخه سرمایشی فعال می‌شود .

 

تراپی مو

 

انواع تراپی مو

انواع درمان های مختلف که می‌توان در تراپی مو های آسیب دیده استفاده کرد شامل خاویار تراپی ، آرگان تراپی ، اویل تراپی ، پلکس تراپی ، آرژنین تراپی ، ضخیم سازی ، ابریشم سازی ، سیستئین تراپی و سرامیداس می‌باشد . همچنین تکنیک های پیش تراپی و پس تراپی در لاین درمانگری نیز از انواع کوکتل های درمانی در زمینه تریتمنت می‌باشند. برای انجام تراپی مو حتمأ می بایستی آشنایی کامل با هیر پاتولوژی داشت ، این بدان معنی است که تمام آسیب های ساقه بررسی شود و کشسانی مو ، خشکی مو ، دهیدراتگی مو ، تخلخل مو ، وز مو ، کدری مو ، نازکی مو ، کم وزنی مو ، و انواع موخوره را شامل می‌شود. بعد از آنالیز مو و تشخیص آسیب مو می بایستی درمان مورد نظر و اصولی مناسب آن آسیب انجام شود.

یک هیرتراپیست موفق می بایستی تمامی این آسیب ها و درمان های مؤثر آن را به طور کامل بداند ، آسیب های ساقه و همچنین به دنبال آن تعیین نوع تراپی مو جز مباحث مهمی است که در ورکشاپ تراپی مو و آموزش صفر تا صد تراپی مو تدریس می شود.

خیلی از همکاران لاین تراپی مو سؤالات مهمی در رابطه با آموزش تراپی مو دارند که همیشه سعی بر این بوده که آسیب های اسکالپ با آسیب های ساقه از همدیگر تفکیک شده و اما در کنار هم آموزش داده شود و همچنین درمان آن ها هم به طور کامل در ورکشاپ تراپی و ورکشاپ اسکالپ مختصأ بصورت کامل بیان شود ، البته ناگفته نماند که این دو درمان ساقه و اسکالپ مکمل یکدیگر هستند . همانطور که گفته شد مبحث تراپی مو ، احیا و درمان پروفشنال مو می باشد به طور مثال در آرگان تراپی ، از ماسک آرگان و روغن آرگان استفاده می‌شود که این دو همراه با هم  کوکتل تراپی می‌شود که خود یک درمان آبرسان و رطوبت رسان است که موجب نرمی مو و شاین مو می‌شود و برای موهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لیپید از دست داده اند و جزء موهای آسیب دیده هستند. استفاده از اوزون تراپی حین انجام تراپی های مو با دستگاه مایکرومیست ، بستر مو را آماده تر می‌کند و با استفاده از دستگاه های تراپی مثل نانو استیم ، پیکواستیم ، آیرون فروزن ، آیس کلد و غیره باعث بهتر شدن کیفیت تراپی می‌شود.

 

آدرس اینستاگرام کراتین بهرامی:

https://www.instagram.com/keratinbahrami/

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: