شنبه 18 مرداد 1399 - 19:58:06

آموزش مرحله به مرحله گریم صورت + عکس

 

 

مراحل گریم عروس حرفه ای

نکات گریم و میکاپ صورت

 

آموزش گریم صورت + عکس

 

 

میل به زیبایی همواره در انسان وجود داشته است؛ به همین دلیل، گریم و میکاپ صورت از گذشته های دور مورد توجه افراد بود. رفته رفته آراستن چهره شکل جدیدی به خود گرفت و به گریم امروزی تغییر شکل یافت. در این مقاله از سایت رژلب قصد داریم آموزش مرحله به مرحله گریم صورت + عکس را خدمت شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم به این تکنیک علاقه مندید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.


مرحله اول گریم صورت: زدن پرایمر


استفاده از پرایمر به شما کمک می کند تا پوستی همواره شاداب و لطیف داشته باشید و پس از گذشت ساعت ها، آرایش شما کوچکترین تغییری نکند و ماندگاری آن افزایش یابد. پرایمر را باید با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، افراد دارای پوست چرب باید از پرایمر بدون چربی استفاده کنند تا با کنترل سطح سبوم پوست، از ایجاد براقیت جلوگیری کند. افراد دارای پوست خشک نیز می توانند از پرایمر آبرسان استفاده کنند تا پوست شان رطوبت رسانی شده و شفاف به نظر برسد.

 

زدن پرایمر در گریم صورت


مرحله دوم گریم صورت: زدن کانسیلر و زیرساز آرایشی


بسته به نوع پوست و مشکلات احتمالی آن باید از کانسیلر استفاده کرد. به طور کلی دو نوع کانسیلر رنگی و کانسیلر معمولی وجود دارد. کانسیلرهای رنگی اغلب جهت پوشانندگی بهتر مشکلات پوستی اعم از جای جوش و آکنه، جای زخم، تیرگی و کبودی، فرورفتگی و ... کاربرد دارند. برای هر مشکلی به طبع باید از یک رنگ کانسیلر استفاده کرد. به طور مثال، برای پوشاندن تیرگی و فرورفتگی دور پلک باید از کانسیلر زرد یا نارنجی استفاده کرد. پس از گذشت چند دقیقه، روی آن را با کانسیلر معمولی می پوشانیم.
برای انتخاب فوندیشن مناسب نیز باید به جنس و رنگ پوست توجه داشت. توجه به تناژ رنگی پوست در انتخاب و مصرف کرم پودر بسیار حائز اهمیت است. همچنین، مانند سایر لوازم آرایشی باید به چرب یا خشک بودن نوع پوست نیز توجه داشت. کرم پودر را می توان به وسیله براش یا انگشت روی پوست قرار داد و در نهایت با استفاده از بیوتی بلندر یا یک اسفنج مرطوب، چربی اضافه آن را گرفت.

 

زیرساز آرایشی در گریم صورت


مرحله سوم گریم صورت: کانتورینگ


تکنیک های کانتورینگ جهت عمق دادن یا ایجاد برجستگی روی صورت تاثیر دارند. برای پیاده سازی این تکنیک ها معمولا از دو رنگ فوندیشن استفاده می شود. برای ایجاد عمق از یک رنگ سه درجه روشن تر از رنگ اصلی پوست استفاده می کنیم. برعکس، برای ایجاد برجستگی نیز باید از سه درجه تیره تر از رنگ پوست استفاده کرد.
روش کار بسیار آسان است؛ کافیست مناطقی از چهره که قصد برجسته جلوه دادن آن را دارید مانند روی گونه، رستنگاه مو، زیر چانه، اطراف تیغه های بینی را از رنگ تیره تر استفاده کنید. سپس برای ایجاد عمق بیشتر، درست در کنار آنها از رنگ روشن تر استفاده کنید. یعنی رنگ روشن را زیر استخوان گونه، روی تیغه بینی، زیر خط رویش مو و همچنین قسمت میانی چانه و بالای لب به کار ببرید. در نهایت با استفاده از یک قلموی تمیز، سایه های ایجاد شده را خوب فید کنید.

 

تکنیک کانتورینگ در گریم صورت


مرحله چهارم گریم صورت: آرایش چشم


پس از این که زیرساز آرایشی و تکنیک های کانتورینگ را پیاده سازی کردید، از مقداری پودر فیکس برای جلوگیری از خراب شدن آن حین آرایش چشم استفاده کنید. پودر فیکس را با قلموی مخصوص روی سطح زیر پلک قرار دهید و آن را فید نکنید. سپس شروع به آرایش چشم کنید.


برای آرایش چشم می توانید از پرایمر مخصوص و همچنین کانسیلر استفاده کنید تا دوام آن افزایش یابد و پس از مدتی سایه ها پخش نشود تا دچار ترک خوردگی نگردد. پس از این که زیرساز آرایش چشم را انجام دادیم، نوبت به زدن سایه می رسد. سایه را باید متناسب با سلیقه مشتری و همچنین تناژ پوستی یا رنگ موهای وی انتخاب نمایید.


به طور کلی، سایه چشم انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به سایه چشم شاین، سایه چشم ملایم، سایه چشم اسموکی، سایه چشم کات کریس و ... اشاره کرد. امروزه برای عروس خانم ها بیشتر از سایه چشم های ملایم استفاده می شود. قاعده کلی سایه چشم نیز به این شکل است که قسمت داخلی پلک باید به رنگ روشن، قسمت میانی پلک به رنگ متوسط و قسمت خارجی پلک به رنگ تیره تر باشد. سپس تمامی رنگ ها را به خوبی فید می کنیم تا مرز بین آنها مشخص نباشد.

 

تاثیر آرایش چشم در گریم صورت

 


برای قسمت پایین پلک نیز می توان همین کار را انجام داد. در مرحله بعد، خط چشم را متناسب با فرم چشم ها می زنیم. برای افراد دارای پلک کشیده می توان از خط چشم گربه ای استفاده کرد. اما برای افراد دارای پلک افتاده توصیه می کنیم خیلی آن را دنباله ندهید. پس از کشیدن نوع خط چشم مناسب، کمی ریمل به مژه ها می زنیم. سپس مژه مصنوعی را با توجه به فرم چشم ها روی بن مژه می چسبانیم.


دوباره از ریمل روی مژه ها استفاده می کنیم تا خوب به مژه مصنوعی بچسبد و حالت طبیعی ایجاد کند. اگر حالت چشم های مشتری ریز است، می توانید از مداد چشم سفید در داخل لثه پایینی پلک بزنید تا درشت تر جلوه کند. در مقابل، اگر چشم های وی درشت است، توصیه می کنیم از مداد چشم تیره برای کنترل درشتی چشم استفاده کرده و آن را داخل لثه پایینی بکشید.


مرحله پنجم گریم صورت: طراحی ابرو


برای طراحی ابرو ابتدا از یک ژل ابرو برای حالت دار کردن تارهای ابرو استفاده کنید. شما می توانید از انواع لوازم آریشی مربوط به طراحی ابرو مانند مداد ابرو، سایه ابرو، مداد هاشور و ... بسته به نیاز خود استفاده کنید. از یک سایه پودری خوب برای حجم دادن به ابروها استفاده کنید. سپس با استفاده از یک مداد هاشور خوب، خطوطی را لابلای ابروها و روی مناطق خالی بکشید تا پرپشت تر جلوه کند. سپس می توانید دور تا دور ابروها را از یک فوندیشن مناسب استفاده کنید تا ابروها بولدتر به نظر برسند. در نهایت مقداری از سایه به رنگ روشن مانند کرم را زیر استخوان گونه بزنید تا فاصله بین چشم و ابرو بیشتر به نظر برسند.

 

طراحی ابرو در گریم صورت


مرحله ششم گریم صورت: رژگونه


پس از مراحلی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، ذرات اضافه پودر فیکس که جهت جلوگیری از پخش شدن سایه چشم به کار برده بودیم را از روی پوست بر می داریم. رژگونه برای برجسته جلوه دادن گونه ها کاربرد دارد و معمولا روی سیب گونه زده می شود. هنگام انتخاب رژگونه باید به میزان تناسب رنگ آن با سایر لوازم آرایشی توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر تناژ آرایشی شما صورتی است، می توانید از یک رنگ صورتی هلویی برای رژگونه استفاده کنید. یا اگر تناژ آرایشی شما کرم قهوه ای است، رژگونه کرمی یا نارنجی ملایم بهترین گزینه ها هستند.
برای پیدا کردن سیب گونه، لب ها را کمی غنچه کنید و رژگونه را درست روی استخوان گونه بزنید. سعی کنید میزان رژگونه شما بسیار ملایم باشد تا آرایش صورت شما را غیر طبیعی جلوه ندهد. شما حتی می توانید رنگ رژگونه و رژلب خود را با هم ست کنید.

 

رژگونه زدن در گریم صورت


مرحله هفتم گریم صورت: رژلب


قبل از زدن رژلب از یک خط لب همرنگ با رژلب انتخابی خود برای کشیدن خطوط لب استفاده کنید. سپس با همان خط لب کمی از داخل لب را نیز پر کنید. این کار به افزایش دوام رژلب شما کمک بسیاری می کند. سپس رژلب را روی لب ها بزنید. پس از اینکه رژلب را زدید، یک دستمال تمیز را روی لب ها قرار دهید تا پیگمنت های اضافه به آن بچسبد. سپس با قلموی آغشته با پودر فیکس، کمی ضربات رفت و برگشتی روی دستمال ایجاد کنید تا به این ترتیب دوام رژلب شما افزایش یابد. در مرحله بعد یک لایه دیگر از رژلب را روی لب ها بزنید. با این کار رژلب شما تا ساعت ها دوام خواهد داشت. برای این که لب ها را برجسته تر جلوه دهید، می توانید از تکنیک هایلایتینگ استفاده نمایید. با استفاده از یک مداد لب هایلایتر، قسمت بالای لب را کمی هایلایت کنید. همچنین می توانید قسمت میانی لب پایین را نیز کمی هایلایت بزنید تا به این صورت جلوه قلوه ای تری پیدا کند.

 

رژلب زدن در گریم صورت


مرحله هشتم گریم صورت: تثبیت کردن گریم و میکاپ


برای تثبیت کردن گریم و میکاپ صورت خود، شما می توانید از یک اسپری فیکساتور استفاده کنید. اسپری فیکساتور مانند یک سد حفاظتی از گریم و میکاپ شما در برابر تعریق و عوامل زیست محیطی عمل کرده و آرایش شما را تا ساعت ها بدون تغییر باقی می گذارد.

 

تثبیت آرایش در گریم صورت

 


شما می توانید از تکنیک های گریم برای بدن نیز استفاده کنید. روش کار به این صورت است که روی استخوان ترقوه را از رنگ تیره تر فوندیشن و زیر آن از رنگ روشن تر آن استفاده کنید. به همین ترتیب خطوط گردن را نیز بکشید و با یک قلمو تمیز تمامی آنها را به آرامی فید کنید. کانتورینگ قسمت دکلته بدن به شما کمک می کند تا بالا تنه خود را استخوانی تر یا کشیده تر جلوه دهید.

 

در این آیتم از سایت رژلب به آموزش و بررسی مراحل گریم صورت + عکس پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در این مورد، از قسمت نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: