دوشنبه 17 تیر 1398 - 11:41:29

رنگ موی 000 چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش رنگ کردن مو با رنگ موی 000

چگونه موهای سفید خود را رنگ کنیم؟

 

روشن کردن مو با استفاده از رنگ موی 000


رنگ موی روشن یکی از زیباترین رنگ موها در جهان است که اکثر خانم ها آن را روی سر خود امتحان کرده اند. یکی از رایج ترین راه های دستیابی به رنگ موی روشن، دکلره است؛ اما از آن جایی که دکلره کردن موها می تواند آسیب های بسیاری را به همراه داشته باشد، بسیاری از افراد از انجام آن خودداری می کنند. بهترین راهکار برای روشن کردن موها بدون آسیب رساندن، استفاده از رنگ موی 000 است. این رنگ مو عاری از هر گونه مواد شیمیایی است که می تواند آسیب به موهای شما را به حداقل برساند. جهت آشنایی بیشتر با رنگ موی 000 و کاربرد آن، مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

خانم شیما ابراهیمی یکی از بهترین مدرس های رنگ و لایت و احیا در محدوده میرداماد، جهت بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


رنگ موی 000 چیست؟

بسیاری از افراد گمان می کنند رنگ موی سه صفر جزئی از رنگ موهای مستقل بوده و باید در کنار سایر رنگ موها در کاتالوگ آورده شود. در صورتی که این طرز فکر کاملا نادرست است. رنگ موی سه صفر در ردیف واریاسیون ها قرار گرفته و باعث بی رنگ کردن پیگمنت های رنگ مو می شود. به این دلیل به رنگ موی 000 روشن کننده گفته می شود که تارهای مو را برای پذیرش رنگ های روشن آماده می کند. در واقع این نوع رنگ موجب روشن کردن مو و نزدیک کردن آن به رنگ مورد نظر می شود. رنگ موی 000 قادر است موهای شما را به پایه 5 برساند.


کاربرد رنگ موی 000 چیست؟

برخی از افراد همواره با این سوال مواجه هستند که آیا می توان رنگ موی 000 را به جای دکلره استفاده کرد؟ یا اینکه آیا رنگ موی 000 مو را مانند دکلره با پایه 10 می رساند؟ رنگ موی سه صفر همانند یک دکلره خفیف عمل کرده و مو را تا پایه 5 روشن می کند. اما قادر نیست مانند دکلره موها را به پایه بیشتر از 5 یا نهایتا 6 برساند. از آن جایی که رنگ موی سه صفر در دسته واریاسیون ها قرار دارد، قدرت نفوذپذیری کمتری به نسبت رنگ مو داشته و با چند بار شستشو به راحتی از روی سر پاک می شود.
در صورتی که تمایل دارید تنها چند درجه موهای خود را روشن تر کنید، باید مقدار 5 سانت از رنگ موی 000 را با رنگ مورد نظر خود ترکیب کنید. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ موی سه صفر به تنهایی، بلافاصله از روی سرتان پاک می شود و شما برای افزایش ماندگاری رنگ موی خود باید حتما آن را با رنگ ترکیب کنید.
نژاد آسیایی ها به گونه ای است که باعث می شود رنگ پوست، چشم و موی آن ها تیره به نظر برسد. به همین دلیل است که روشن کردن موها در بین خانم های آسیایی از رواج بیشتری برخوردار است. اما مشکل روشن کردن مو این است که شما باید ابتدا رنگدانه های طبیعی مو را از کوتیکول ها خارج و به اصطلاح آن ها را بی رنگ کنید که این کار احتمال بروز آسیب به موها را افزایش می دهد.

 

کاربرد رنگ مو سه صفر


یکی از راهکارهای بی رنگ کردن کوتیکول مو، دکلره کردن است که عوارض زیادی از جمله خشکی مو، ایجاد حساسیت و شکننده کردن موها را به دنبال دارد. این ماده شیمیایی در صورتی که به درستی استفاده شود می تواند موها را تا حدود زیادی روشن کند. اما اگر می خواهید رنگ موهای خود را 5 درجه روشن تر از رنگ فعلی کنید، راهکار دیگری یعنی رنگ موی 000 وجود دارد.
رنگ موی سه صفر تنها با کمرنگ کردن پیگمنت های مو، موها را روشن می کند. این رنگ مو حاوی آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. کافی است که نسبت رنگ موی روشن کننده و اکسیدان را دو به یک در نظر بگیرید. البته بسیاری از آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه بهتر، می توان پس از رنگ کردن و شستن موها، از تونر استفاده کرده تا به رنگ موی مورد نظر دست بیابید.


آموزش استفاده از رنگ موی 000

تا اینجای مطلب درباره رنگ موی سه صفر، کاربرد و تفاوت آن با دکلره توضیح دادیم. در ادامه مطلب نیز قصد داریم شما را با آموزش استفاده از این محصول آشنا کنیم.

مواد لازم برای روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره

- رنگ موی سه صفر
- اکسیدان شماره یک
- کاسه و قلموی رنگ
- دستکش و پیشبند یکبار مصرف
- گیره مو
- نرم کننده موی سر

قبل از هر چیز، ابتدا دستکش و پیشبند پلاستیکی را استفاده می کنیم. رنگ موی سه صفر را با توجه به حجم موها در کاسه مخصوص رنگ ریخته و به مقدار لازم به آن اکسیدان اضافه می کنیم. سپس موها را تقسیم کرده و از گیره برای فیکس کردن آن استفاده می کنیم. تقسیم بندی موها در رنگ کردن به این صورت است که موهای جلوی سر را به دو قسمت و سپس موهای پشت سر را جدا می کنیم.
پس از این که تقسیم بندی را انجام دادیم، از موهای پشت سر و از قسمت ساقه شروع به مواد گذاری می کنیم. پس از این که کل مو را به رنگ موی 000 آغشته کردیم، به مدت 40 الی 50 دقیقه با توجه به جنس موها صبر می کنیم تا موها رنگ بگیرند. موها را با آب ولرم و نرم کننده شستشو دهید. سعی کنید تا سه روز پس از رنگ کردن موها از مصرف شامپو خودداری کنید. برای جلوگیری از خشکی مو پس از رنگ کردن، استفاده از نرم کننده بهترین گزینه است.

 

کاربرد رنگ مو سه صفر


روش ترکیب رنگ موی سه صفر

رنگ مو سه صفر + اکسیدان 12 درصد ( 1 قسمت رنگ مو و 1 و نیم قسمت اکسیدان)
این ترکیب را به مدت 45 دقیقه روی مو بگذارید و سپس با آب و شامپو بشویید. با این روش مو ها 4 درجه روشن تر میشود.
اگر مو آسیب دیده نبود میتوانید یک بار دیگر همین کار را تکرار کنید و مو را یک پایه دیگر روشن کنید تا مجموعا مو 5 پایه روشن شود.
در صورتی که رنگ مو سه صفر را با رنگ موی مد نظر خود ترکیب کنید مو تنها 1 درجه روشن تر میشود.
برای ترکیب رنگ مو سه صفر با رنگ موی انتخابی به این روش عمل کنید:
به نسبت 2 به 1 رنگ مو انتخابی و رنگ مو سه صفر را ترکیب کنید به نحوی که دو قسمت ظرف رنگ مو و یک قسمت رنگ مو سه صفر باشد. سپس رنگ مو را با اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید و روی مو قرار دهید.


نکات روشن کردن مو با رنگ موی 000

• رنگ موی سه صفر روی موی دکلره شده کارایی ندارد.
• رنگ موی سه صفر برای موهای تیره و حداقل تا پایه 6 تولید شده است و روی آن جواب می دهد.
• اگر رنگ موی طبیعی کسی پایه 7 یا 8 است (اروپایی) یا به واسطه رنگ کردن به این پایه رسیده با رنگ موی سه صفر میتواند تنها 1 پایه رنگ موی خود را روشن تر کند.

 

 

روشن کردن مو با رنگ موی 000

 

چگونه موهای سفید خود را رنگ کنیم؟

درباره استفاده از رنگ موی 000 نکاتی را آموختید که امیدواریم به کارتان بیاید. در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی درباره رنگ کردن موهای سفید به شما آموزش دهیم. همان طور که می دانید، بسیاری از خانم‌ ها و آقایان از سن سی سالگی به بعد، موهای شان شروع به سفید شدن می ‎کند. در این شرایط، خیلی از افراد تمایل دارند که موهای سفید خود را با رنگ مو بپوشانند. برای پوشاندن موهای سفید سر به خصوص در قسمت ریشه، یک سری از رنگ مو‎ها وجود دارند که بهتر از رنگ‎ های دیگر موهای سفید را می ‌پوشانند. این رنگ موها با پوشش دهی قوی برای موهای سفید، با نام رنگ‎ های خنثی شناخته می ‎شوند. در راهنما و کاتالوگ رنگ مو، شما دو چیز را مشاهده می ‌کنید:
یکی سطح رنگ مو و دیگری تناژ رنگ موها است. قسمت سطح هر رنگ، نشان دهنده‌ روشنی و تیرگی رنگ مو می ‌باشد و همچنین سطح رنگی، رنگ موها  در آمریکا به 10 سطح تقسیم می‎ شود که روشنی و تیرگی آن، نسبت شماره رنگ مو را مشخص می‎ کند. استفاده از رنگ ‌های خنثی برای پوشاندن موهای تیره بهترین گزینه است. همچنین انتخاب این رنگ‎ ها برای خانم ‎هایی که موهای سفید دارند، امری رایج و طبیعی است. عموما افراد دارای موهای سفید نه از سر علاقه‎ شخصی، بلکه از سر ناچاری موهای خود را رنگ می کنند. رنگ موهای روشن مثل بلوند، قادر به پوشاندن موهای سفید نیست. برای استفاده از رنگ خنثی و پوشاندن موهای سفید بهتر است که از اکسیدان 1 یا 6%  با حجم 20 استفاده کنید که گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن تارهای سفید مو می باشد. این اکسیدان می‎تواند به راحتی با رنگ ‎های خنثی ترکیب شود.
اکسیدان‌ هایی با حجم 30 و یا 40 اصلا انتخاب خوبی برای پوشاندن موهای سفید نیستند و برای روشن کردن موها با دکلره و یا حتی بی دکلره مورد استفاده قرار می گیرند. پس بهترین انتخاب، رنگ خنثی با اکسیدان 1 وحجم 20 است. همچنین استفاده از اکسیدانی با حجم 10 انتخاب مناسبی برای پوشاندن موهای سفید نیست و بیشتر برای افرادی که نمی‌ خواهند تغییر زیادی روی موهای خود انجام دهند، مفید می باشد. به عنوان مثال، رنگ ‌های تیره مثل مشکی یا قهوه ‌ای برای این کار مفید هستند. کوتیکول موهای سفید، نسبت به موهایی که هنوز سفید نشده ‎اند از پایداری بیشتری برخوردار است.  به همین دلیل اکسیدان با حجم 10 برای جداسازی این کوتیکول ‎ها و پوشانندگی آنها، گزینه‎ مناسبی محسوب نمی شود. این اکسیدان برای موهای سفید، بسیار ضعیف عمل می ‎کند و نتیجه‎ دلخواه شما را در پی ندارد. استفاده از اکسیدان با حجم 10 فقط به لایه و یا پوست رویی سر نفوذ می‎کند؛ اما استفاده از اکسیدان با حجم 20 به داخل پوست سر نفوذ کرده و رنگ موها را تغییر خواهد داد. چرا که شما می ‌خواهید ساختار رنگ مو را از درون تغییر دهید. اکسیدان با حجم 20 ثابت و پایدار است و بهترین انتخاب برای انجام این کار است. پس در نتیجه اکسیدان با حجم 10، فقط موهای سفید را برای مدت کوتاهی محو می‎کند ولی آن ها را نمی ‎پوشاند. این اکسیدان بیشتر در لایه‎های بیرونی عمل کرده و نتیجه مناسبی برای رنگ‎ های تیره دارد. برای ثابت ماندن رنگ مو و پوشاندن موهای سفید، حتما باید رنگ مو به داخل پوست سر نفوذ کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

رنگ کردن موی سفید

 

آیا روش رنگ کردن موی رنگ شده با موی طبیعی متفاوت است؟

در پاسخ یه این سؤال باید بگوییم که بله. مویی که از قبل رنگ شده با مویی که تا به حال رنگ نشده از طریق روش‎های جداگانه‎ ای رنگ می‎شود. اگر قصد دارید، موهای رنگ شده‎ خود را دوباره رنگ کنید از ریشه شروع به رنگ آمیزی نموده و روی ریشه‌ ها مکث نکنید. البته این در صورتی است که موها کمتر از 3 سانتی ‌متر رشد ریشه داشته و ساقه ‌ها روشن باشد و بخواهید موهایتان را روشن نمایید. اما اگر رشد ریشه‎ ها بیشتر از 3 سانتی ‎متر باشد، رنگ موی روشنی که انتخاب کرده‎ اید را از 5/1 سانتی متر ریشه تا جایی که مو رنگ دارد، مواد گذاری کنید. پس از مدتی مکث، ریشه را رنگ زده و سپس رنگ را روی تمام موها شانه نمایید. اگر رنگ موی انتخابی شما تیره است و ریشه‎ موهایتان نیز رشد کرده، رنگ کردن مو را از قسمت روشن، شروع نمایید. اگر قصد دارید، مویی که تازه رنگ شده و رشد ریشه ندارد را رنگ نمایید از پشت سر، ریشه و ساقه را با هم رنگ آمیزی کنید. رنگ موی با دکلره نیز از پشت سر به ریشه و ساقه زده می‌ شود.

 

در این مطلب به کاربردهای رنگ موی 000 پرداختیم و طرز استفاده صحیح از آن را آموزش دادیم. همچنین، نحوه رنگ کردن موهای سفید و تفاوت رنگ کردن موی طبیعی با موی از قبل شده را نیز مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما هم تجربه جدیدی در مورد مصرف رنگ موی 000 دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

خانم خانم گردشکن متخصص رنگ و لایت و کراتین و احیا در شمال تهران الهیه

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

خیلی عالی توضیح داده شده ممنون از لطفتون
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 01:11:05
عالی بود ?
جمعه 21 تیر 1398 - 20:32:31
بسیار مفید بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: