یکشنبه 03 شهریور 1398 - 09:47:50

ریمل مو

 

مزایای استفاده از ریمل مو

روش های ایمن برای پوشاندن موهای سفید

 

ریمل مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 


سفید شدن موها یکی از اتفاقات اجتناب ناپذیر در زندگی اشخاص است که دیر یا زود برای همه افراد پیش می آید. حتی برخی افراد از سنین نوجوانی و جوانی نیز به این عارضه دچار می شوند و می توان گفت که سفید شدن موها تنها به دلیل پیری رخ نمی دهد. یکی از بهترین روش های پوشاندن سفیدی موها که از دیرباز تاکنون انجام می شود، استفاده از رنگ مو است. اما کارشناسان زیبایی و سلامت توصیه می کنند حتی الامکان از مصرف رنگ مو پرهیز کنید؛ چرا که عواقب بسیاری را به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه روش های بهتری نیز برای از بین بردن سفیدی موها وجود دارد که جایگزین مناسب و سالمی برای رنگ کردن موها می باشد. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز درباره ریمل مو بپردازیم.


ریمل مو چیست؟


ریمل مو درست به مانند رنگ مو و رنگ های فانتزی عمل می کند و موها را به طور موقت رنگ می کند. اما مزیتی که این ماده دارد، این است که بعد از شستشو به راحتی از سطح موها پاک شده و هیچ گونه عوارض و صدمه ای را به دنبال نخواهد داشت. ریمل مو را می توان در رنگ های بسیار متنوعی از کلاسیک تا فانتزی پیدا کرد.


مزایای استفاده از ریمل مو


عکس العمل بسیاری از خانم ها در برخورد با موهای سفید این است که آن ها را از روی سر خود بکنند. البته این باور غلط که با کندن موهای سفید تعداد آن افزایش می بابد را نیز باید دور بریزید. ولی این کار کاملا اشتباهی است و بهتر است سعی کنید از آن اجتناب کنید. زیرا وقتی موهای خود را می کنید به جای آن باز هم یک موی دیگر که سفید رنگ است رشد می کند و با مرور زمان کندن موها باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. به خصوص اگر این کار را در نقطه مشخصی انجام دهید به ریشه موها آسیب رسیده و با مرور زمان در آن نقطه کچلی موضعی به وجود می آید.
رنگ مو نیز یکی دیگر از کارهایی است که می توان در جهت پوشاندن تارهای سفید مو انجام داد؛ اما باید میزان بالای آسیب در آن را نیز مد نظر قرار داد. رنگ مو یک ترکیب کاملا شیمیایی بوده که استفاده از آن به مرور زمان می تواند موجب بروز عوارضی همچون التهاب، خارش سر، قرمزی و در شرایط بدتر حتی منجر به سرطان پوست یا خون شود.

 

ریمل مو و کاربردهای آن


استفاده از ریمل مو می تواند کلیه این عوارض را به حداقل برساند. البته نتیجه ای که به دست می آید موقتی است ولی برای اوقاتی که موها بیش از اندازه رنگ شده اند و نیاز به کمی استراحت دارند، اه حل مناسبی است. از طرفی استفاده از ریمل مو بسیار سریع بوده و مشکل سفیدی موها را در عرض چند دقیقه حل می کند.
یکی دیگر از مزایای ریمل مو این است که برای دختر خانم های جوان که تمایلی به رنگ کردن موهایشان ندارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فرقی ندارد موهای شما سفید شده باشد یا خیر؛ کافیست ریمل مو با رنگ دلخواه را روی قسمت مورد نظر بزنید. معمولا خانم های جوان از این محصول برای ایجاد هایلایت فانتزی روی موهای خود استفاده می کنند.

 

نحوه استفاده از ریمل مو


جهت استفاده از ریمل مو باید ابتدا موها را بشویید و کاملا خشک کنید. سپس موها را به خوبی شانه بزنید و مدل فرق مورد نظر خود را باز کنید. موها را با یک دست گرفته و با دست دیگر خود ریمل را به آرامی روی فرق سر به قسمت های سفید مو بزنید تا زمانی که دیگر هیچ اثری از آن باقی نماند. پنج دقیقه صبر کنید تا مواد ریمل روی موها به خوبی خشک شود. توجه داشته باشید که دو نوع قلم ریمل مو وجود دارد که باید آن را با توجه به طول مو و قسمتی از سر که می خواهید برای آن استفاده کنید، مورد مصرف قرار دهید. همچنین، حواستان باشد که ریمل مو به هیچ عنوان با پوست صورت شما برخورد نکند و در صورت برخورد، سریعا با پاک کننده آرایشی و آب فراوان شستشو دهید.


کانسیلر مو چیست؟


کانسیلر مو با اسپری کردن موها، تارهای سفید را به خوبی پوشش می دهد. علاوه بر این، در رنگ کردن موهای طبیعی نیز کاربرد دارد. این محصول نیز در انواع رنگ های تیره و روشن وجود دارد و بعد از شستشو به راحتی از بین می رود. اسپری کانسیلر مو ویژگی های مهمی دارد که از جمله آن ها می توان به تطابق با کلیه رنگ موها، شستشوی راحت، موقتی بودن و همچنین پوشانندگی بالا اشاره کرد.

 

کانسیلر مو و کاربردهای آن


نحوه استفاده از کانسیلر مو


نحوه مصرف کانسیلر مو نیز بسیار راحت است. بدین صورت که ابتدا موها را به خوبی شستشو داده و خشک می کنیم. سپس شانه می زنیم تا هر گونه گره در آن باز شود. سپس اسپری مو را به آرامی تکان دهید و آن را با فاصله 15 سانتی متری روی ریشه موها بزنید. توجه داشته باشید که یک بار اسپری کردن محصول کافی است و نیازی به چند بار مصرف نمی باشد. چند دقیقه صبر کنید تا رنگ اسپری خشک شود و سپس موهایتان را به حالت مورد نظر در آورید.


روش های دیگر برای پوشاندن سفیدی موها


دانشمندان هنوز درمان قطعی و یا پیشگیری کننده ای را برای سفید شدن موها پیدا نکرده‌اند؛ با این حال، عوامل موروثی و گاهی تغذیه و همچنین عوامل عصبی را بسیار موثر می ‌دانند. به هر حال علت سفید شدن مو هرچه که باشد ظاهر آن برای بیشتر افراد جالب نیست و دوست دارند با روش‌های مختلفی آن‌ها را مخفی کرده و از بین ببرند. در ادامه این مطلب شما را با روش های پوشاندن موهای سفید بدون عوارض و آسیب آشنا خواهیم کرد.

جابجا کردن فرق موها جهت پوشاندن تارهای سفید

گاهی تعدادی موی سفید در قسمتی از سر رشد می‌کنند و شما با جدا کردن فرق موها از یک نقطه به نقطه دیگر به سادگی می‌توانید آن‌ها را بپوشانید. این روش برای کسانی که موهای خود را رنگ نکرده‌اند و تعداد محدودی تار موی سفید دارند کاربردی است.

استفاده از اکسسوری جهت پوشاندن تارهای سفید

شما می توانید از تل مو، گیره سر و انواع دیگر اکسسوری جهت پوشاندن سفیدی موهای خود استفاده نمایید. این روش برای خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند و پس از دو یا سه هفته دوباره با سفیدی موها مواجه می شوند، بسیار سودمند است.

ایجاد تغییر در مدل مو جهت پوشاندن سفیدی موها

به خاطر داشته باشید که تارهای سفید مو در میان موهای صاف و بدون حالت، بیشتر خود را نشان می دهند. شما به راحتی می توانید با به کار بردن ترفندهایی نظیر فر کردن موها و یا بافت آن، تارهای سفید را در میان سایر تارهای موی خود بپوشانید.

جدا کردن موهای سفید

یک روش قدیمی برای افرادی که چند تار موی سفید در میان موهای خود مشاهده کرده اند، جدا کردن آن می باشد که البته چندان توصیه نمی شود. برخی افراد بر این باور هستند که کندن موهای سفید موجب افزایش تعداد آن ها می شود؛ اما این باور کاملا اشتباه بوده و ریشه علمی ندارد. بهترین راهکار این است که تارهای سفید موی خود را به وسیله قیچی بسیار کوتاه کنید تا از دید خارج شود.

موهای سفید خود را بپذیرید

اگر پوشاندن موهای سفید و درگیری فکری که این موها به وجود می آورند برای شما آزار دهنده است و از طرفی سفید شدن موها برای شما اهمیت چندانی ندارد، می توانید نسبت به آن بی تفاوت باشید. صبر کنید همه موها به رنگ خاکستری و یا سفید در آمده و از این رنگ طبیعی لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که موهای سفید معمولا سرزندگی و زیبایی موهای رنگی را ندارند، پس برای حفظ این شادابی روی موها باید به کارهای مختلفی روی آورید. به طور مثال از ماسک مو، مرطوب کننده مو و کاندیشنر های مناسب موها به طور مداوم استفاده کرده و با این کار موهای سفیدخود را به زیبایی موهای رنگ شده نشان دهید.

رنگ کردن موهای سفید

اگر با همه این تفاصیل باز هم تصمیم دارید موهای سفید خود را رنگ کنید، پیشنهاد می کنیم این نکات را رعایت نمایید:
برای پوشاندن موهای سفید سر به خصوص در قسمت ریشه، یک سری از رنگ مو‎ها هستند که بهتر از رنگ‎های دیگر موهای سفید را می‌پوشانند. این رنگ موها با پوشش دهی قوی برای موهای سفید، با نام رنگ‎های خنثی شناخته می‎شوند. در راهنما و کاتالوگ رنگ مو، شما دو چیز را مشاهده می‌کنید:
یکی سطح رنگ مو و دیگری تناژ رنگ موها است. قسمت سطح هر رنگ، نشان دهنده‌ی روشنی و تیرگی رنگ مو می‌باشد و همچنین سطح رنگی، رنگ موها  در آمریکا به 10 سطح تقسیم می‎شود که روشنی و تیرگی آن، نسبت شماره رنگ مو را مشخص می‎کند. استفاده از رنگ‌های خنثی برای پوشاندن موهای تیره بهترین گزینه است، همچنین انتخاب این رنگ‎ها برای خانم‎هایی که موهای سفید دارند، امری رایج و طبیعی است. عموماً مو سفیدها نه از سر علاقه‎ی شخصی، بلکه از سر ناچاری موهای خود را رنگ می‎کنند.  رنگ کردن به رنگ روشن، مثل بلوند، قادر به پوشاندن موهای سفید نیست! برای استفاده از رنگ خنثی و پوشاندن موهای سفید بهتر است که از اکسیدان 1 یا 6%  با حجم 20 استفاده کنید که گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن تارهای سفید مو است. این اکسیدان می‎تواند به راحتی با رنگ‎های خنثی ترکیب شود.

 

نحوه صحیح رنگ کردن موی سفید


رنگ کردن موهای سفید

 

اکسیدان‌هایی با حجم 30 و یا 40 اصلاً انتخاب خوبی برای پوشاندن موهای سفید نیستند و برای روشن کردن موها با دکلره و یا حتی بی دکلره استفاده می‎شوند. پس بهترین انتخاب، رنگ خنثی با اکسیدان 1 وحجم 20 است. همچنین استفاده از اکسیدانی با حجم 10 انتخاب مناسبی برای پوشاندن موهای سفید نیست و بیشتر برای موهایی که نمی‌خواهند، تغییر زیادی انجام دهند استفاده می‌شود. مثلاً رنگ‌های تیره، مثل مشکی یا قهوه‌ای. کوتیکول موهای سفید، نسبت به موهایی که هنوز سفید نشده‎اند از پایداری بیشتری برخوردار است.  به همین دلیل اکسیدان با حجم 10 برای جداسازی این کوتیکول‎ها و پوشانندگی آنها، گزینه‎ی مناسبی نیست. این اکسیدان برای موهای سفید، بسیار ضعیف عمل می‎کند و نتیجه‎ی دلخواه شما را در پی ندارد. استفاده از اکسیدان با حجم 10 فقط به لایه و یا پوست رویی سر نفوذ می‎کند؛ امّا استفاده از اکسیدان با حجم 20 به داخل پوست سر نفوذ کرده و رنگ موها را تغییر خواهد داد؛ چرا که شما می‌خواهید ساختار رنگ مو را از درون تغییر دهید. اکسیدان با حجم 20 ثابت و پایدار است و بهترین انتخاب برای انجام این کار است. پس در نتیجه اکسیدان با حجم 10، فقط موهای سفید را برای مدت کوتاهی محو می‎کند؛ اما آنها را نمی‎پوشاند. این اکسیدان بیشتر در لایه‎های بیرونی عمل می‎کند و نتیجه مناسبی برای رنگ‎های تیره دارد. برای ثابت ماندن رنگ مو و پوشاندن موهای سفید، حتماً باید رنگ مو به داخل پوست سر نفوذ کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.


پیشگیری از سفید شدن زودرس موها


تغییر عادات می تواند روند سفید شدن موها را به تاخیر بیاندازد. علاوه بر این تغذیه نیز نقش مهمی در جلوگیری از سفید شدن زودرس موها دارد. بنابراین با تغییر برخی عادات و همچنین انتخاب یک رژیم غذایی سالم می توان حتی موهای سفید را به رنگ قبلی شان برگرداند. فقط کافی است:


سیگار نکشیم

سیگار نه تنها منجر به سفید شدن زودتر از موعد موها می شود بلکه طیف وسیعی از انواع بیماری ها را به همراه می آورد. سیگار یکی از عواملی است که باعث می شود بدن زودتر از سن واقعی شما پا به سن بگذارد و به اصطلاح پیرتر شود.

اجتناب از مصرف بیش از حد تنقلات و الکل و قهوه

این مواد می توانند بدن شما را پیرتر از سن واقعی شما کنند. پس با اجتناب از مصرف بیش از حد آن ها می توانید از پیر شدن بدنتان و در نتیجه سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید.

 

پیشگیری از سفیدس زودرس موها

 

استرس را از خود دور کنید

استرس در حد نرمال طبیعی است اما استرس بیش از حد بدن را پیر کرده و می تواند منجر به سفید شدن موها شود. البته در ابتدای مطلب عنوان کردیم که هنوز دانشمندان رابطه میان استرس و سفید شدن موها را اثبات نکرده اند اما آن چه که مسلم است این است که پیر شدن بدن می تواند منجر به سفیدی زودرس شود. بنابراین با تکنیک های ضد استرس مانند مدیتیشن و یوگا استرس را از خود دور کنید.

ورزش کنید

ورزش منظم می تواند بدن شما را شاداب و سرحال نگه دارد و موجب می شود که بدن شما روال طبیعی خود را طی کند. ورزش علاوه بر تمام فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد منجر به افزایش جریان خون در پوست سر می شود و این امر به نوبه خود به افزایش رشد موهای سر و جلوگیری از سفید شدن موها کمک می کند.

رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید

یک رژیم غذایی سالم تضمینی برای کارکرد صحیح بدن شما است. بنابراین با یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد معدنی می توانید مطمئن باشید که بدن شما مواد مورد نیاز را برای حفظ سلامتی در اختیار دارد. حبوبات و غلات، سبزیجات تازه، میوه های زرد، منابع غنی از آهن و ویتامین A، ماست و مواد غذایی دیگر از جمله این مواد هستند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 19 مهر 1398 - 00:20:06
????
جمعه 08 شهریور 1398 - 14:00:10
خیلی جالبه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: