پنجشنبه 01 فروردین 1398 - 00:26:45

شینیون مناسب مو

نحوه ی انتخاب شینیون مناسب مو به چه عواملی بستگی دارد؟

شینیون مناسب با انواع مو چگونه است؟

 

انتخاب شینیون متناسب با جنس مو 

 

زمانی که به یک مجلس رسمی دعوت می شوید، اولین موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول می کند، نحوه آراستن موها است. این که چه مدل مویی را انتخاب کنید تا به لباس و پوشش شما هم خوانی داشته باشد. آیا مدل موی انتخابی شما با توجه به مشخصات صورت شما انتخاب شده است یا خیر؟ پس از مطالعه مطلب شینیون مناسب مو که وب سایت رژلب برای شما گردآوری کرده است، به پاسخ تمامی این پرسش ها دست خواهید یافت.

 

شینیون متناسب با جنس مو

نوع جنس مو یکی از اساسی ترین نکات شینیون خوب و زیبا محسوب می شود. یک شینیون کار باتجربه و حرفه ای در طول روز با  توجه به مراجعه زیاد مشتریان، با انواع جنس موهای مختلف سرو کار دارد که با توجه به نوع جنس مو فرد و علم لازم نسبت به شناخت جنس مو و همچنین چهره فرد می تواند شینیون زیبایی را خلق کند.

 

شینیون مناسب موهای ظریف و نازک

افرادی که جنس موهای آنها از نوع جنس مو ظریف و نازک است، معمولا دارای حجم کم تری از مو هستند. شینیون آن ها نیز دوام زیادی نخواهد داشت. برای افزایش دوام و حالت دادن به این نوع جنس مو، بهتر است از ابزارهای کمکی، پرپشت کننده و حالت دهنده استفاده کرد. پیشنهاد ما به شما این است که مدل شینیون مو بسته را برای افراد دارای موهای ظریف و نازک به کار ببرید.


شینیون مناسب موهای کم پشت و نازک

افرادی که جنس موهای آنها از نوع جنس مو کم پشت و نازک است، دارای حجم خیلی  کم و نازکی از مو هستند. برای انجام شینیون موی افراد دارای موهای کم پشت و نازک، می توان از پوش دادن زیاد مو برای افزایش استحکام و دوام بیشتر شینیون استفاده کرد. برای پر پشت دیده شدن شینیون این افراد می توانید از پودرهای پرپشت کننده و سفت کننده حجم مو استفاده کنید و معایب چهره و مو را به حداقل برسانید. یکی از بهترین مدل موها برای این افراد شینیون مو بسته است.

 

شینیون مناسب موهای ناسالم

اگر مشتری شما از جنس موهای سالمی برخوردار نباشد، کار شما کمی دشوارتر خواهد شد و اگر دقت لازم را به خرج ندهید، احتمالا شینیون زیبایی نخواهید داشت. بهتر است برای این نوع افراد با توجه به جنس مو ناسالم از موهای مصنوعی بین موهای طبیعی استفاده کنید و بدین ترتیب موهای ناسالم را بپوشانید. شینیون این افراد با توجه به موی مصنوعی میتواند هم شینیون بسته و هم نیمه باز باشد.


شینیون مناسب موهای زبر و ضخیم

افرادی که جنس موهای آنها زبر و ضخیم است، دارای حجم تقریبا زیادی از مو هستند. برای شینیون افراد با جنس موهای زبر و ضخیم ضروری است که قبل از درست کردن و آراستن مو آنها حتما از نرم کننده مو استفاده کنید. اسپری های نرم کننده و یا دوفازهای موجود در بازار برای نرم کردن این نوع از جنس مو، گزینه های خوبی به شمار می روند. برای نرم کردن این موها از اتو و سشوار نیز  می توان استفاده کرده و برای کنترل زبری مو این افراد می توان از مقداری ژل یا کرم به موها زد. مدل مو بسته یا شینیون مو بسته برای این نوع موها مناسب تر است زیرا موها  محکم در هم پیچیده شده و حالت خود را از دست نمی دهد.


شینیون مناسب موهای مجعد و فردار

افرادی که جنس موهای آنها از نوع مجعد و فردار است، دارای حجم موی خوبی هستند. مدل های شلوغ شینیون مو و یا مدل های بسته مو که هیچ قسمتی از مو باز نباشد، بهترین گزینه برای این افراد می باشد.  جهت انجام شینیون برای این نوع از جنس موها، می توان بعد از استفاده از نرم کننده و یا اسپری های موجود در بازار، موها را براشینگ می کنیم. اگر موهای مجعد و فردار خوب صاف نشده بود، می توانید براشینگ را مجددا تکرار کنید.

 

نکات مهم قبل از انتخاب شینیون 

شینیون از تنوع بالایی برخوردار است؛ به همین علت انتخاب یک مدل مناسب می تواند کار دشواری باشد. علاوه بر این، برخی از تکنیک های اشتباه در آرایش موها، زیبایی آن را تحت الشعاع قرار داده و به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از اتمام شینیون خود رضایت لازم را ندارند. اگر شما هم پس از انجام شینیون، رضایت لازم را در خود احساس نمی کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تمایل به چه نوع شینیون مو دارید؟

در مجالس مختلف می توان از انواع مدل موهای شلوغ یا ساده استفاده کرد. اگر راهی مراسم عروسی هستید، انتخاب شینیون شما باید به مراتب شیک تر و خاص تر باشد. معمولا برای مراسم رسمی از انواع شینیون های بسته استفاده می کنند؛ اما اگر تمایلی به شینیون بسته ندارید، یک نوع شینیون باز انتخاب کنید که در عین سادگی جذاب و زیبا هم باشد.

 شینیون مناسب با شرایط آب و هوا

بعضی از افراد موهای فوق العاده حالت پذیری دارند؛ به اندازه ای که در هر شرایط آب و هوایی فر می ماند و زیبایی بسیار زیادی دارد. توصیه ما به شما این است که جهت رضایت از حاصل کار، شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید و متناسب با آن مدل مو انتخاب کنید. اگر در تابستان به مراسم عروسی می روید، انتخاب موی فر بسیار شایسته است. البته باید با آرایشگر خود صحبت کنید تا موادی استفاده کند که در هوای گرم حالت موهایتان حفظ شود.

انتخاب شینیون با توجه به مدل لباس

این موضوع حائز اهمیت است. اگر لباس یک بنده می پوشید، موهایتان را برروی شانه هایتان بریزید. اگر موهایتان در یک جهت خوب نشد، می توانید فرق باز کنید و موهایتان را به طور مساوی روی شانه هایتان بریزید. برای لباس های بدون یقه می توانید کل موهایتان را بالا جمع کنید، یا یک طرف بریزید و یا از وسط فرق باز کنید و دو طرف بریزید. اگر لباستان یقه دار و پوشیده است، موهایتان را بالا ببندید یا پشت شانه هایتان بریزید. طوری که یقه لباستان پیدا باشد.

هر لباسی که می پوشید و هر مدل مویی که انتخاب می کنید تحت نظر آرایشگرتان باشد. آن ها بدلیل حرفه ای تر بودن بهتر می دانند که چه نوع شینیونی به چه نوع لباسی می آید. با نظر خواهی از آنها در پایان مراسم هم شما و هم اطرافیان تان احساس رضایت خواهند کرد.

انتخاب مدل شینیون

برای تعیین شینیون جمع یا باز با آرایشگرتان مشورت کنید. همیشه شینیون بسته، مو را پرپشت تر و حجیم تر نشان می دهد. علت این امر این است که در شینیون بسته موها را داخل تور میکنند و با موی داخل فر می توان اشکال مختلف از جمله گل درست کرد.

محل قرارگیری شینیون 

شینیون در وسط یا در کنار سر به خودتان بستگی دارد و کاملا سلیقه ای است. اگر گردنبند می اندازید از شینیون کنار سر استفاده کنید. اگر به دنبال تقارن هستید شینیون وسط بهترین گزینه خواهد بود.

 

تکنیک های اساسی در شینیون موها

در ادامه این مقاله قصد داریم تکنیک های مارتین پارسون که یکی از پیشتازان شینیون است را مورد بررسی قرار دهیم. طبق نظر این هنرمند خلاق، امروزه باید شینیون ها را لطیف تر و حجیم تر نشان داد؛ اما این پر بودن باید به صورت هنرمندانه ای انجام شود تا موها و سر بزرگ دیده نشوند.

 

حرکت صحیح در شینیون

هنگامی که یک متخصص شینیون مشغول به خلق یک مدل مو می شود، باید در نظر داشته باشد که کجا بایستد و یا این که چگونه موها را حرکت دهد. زیرا باید بدن در همان جهت حرکت موها، حرکت کند. بنابراین این بار که یک پیچش یا تاب مو به صورت دلخواه شما در نیامده، کافی است جای خود را تغییر داده و در جهت حرکت این پیچ قرار گیرید.

 

انواع تکنیک های اساسی شینیون مو 

 

حجم دادن به موها

گاهی اوقات، مشتری موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.

 

بافت

بافت های مختلف ممکن است در ظاهر پیچیده باشند ولی خلق آن ها سخت نیست. از طرفی از آن جا که بافت ها ساده ودخترانه هستند، طرفداران زیادی دارند. به علاوه با کمی تمرین می توان هر نوع بافتی را در شینیون وارد کرد. یکی از بافت های محبوب، مدل آبشاری است که می توان آن را از موهای بالای پیشانی شروع کرده و تا انتهای موها ادامه داد. به علاوه برای حجیم تر کردن موها نیز می توان کمی آن ها را به سمت جلو فشار داده و سپس بافت مو را انجام داد.

 

مدت زمان

برای افراد مختلف شینیون کردن مدت زمان متفاوتی به طول می انجامد. اما به طور نرمال حداکثر زمان انجام یک شینیون ساده باید 15 دقیقه در نظر گرفته شود تا هم سرعت فرد بالاتر رفته و هم بتواند با کمترین آسیب به سلامت خود در حداقل زمان ممکن یک شینیون زیبا به وجود آورد. البته دستیابی به این زمان، نیاز به تمرین دارد.

 

 پیچیدن موها

یک روش ساده برای شینیون این است که کار خود را تا پایین گردن ادامه داده و یک قسمت از موها را به شکل مثلثی نگه دارید. این مثلث را به دو قسمت تقسیم بندی کرده و موهای قسمت راست را پس از تاب دادن به سمت چپ و موهای قسمت چپ را پس از تاب دادن به سمت راست برده و محکم کنید. سپس موها را کمی بالا برده و شکل بدیع تری در آن به وجود آورید. البته در این روش می توان برای قسمت جلویی سر از هدبند نیز استفاده کرد.

 

حلقه کردن مو

علاوه بر استفاده از بافت در شینیون های مختلف، روش های دیگری نیز برای حالت دادن به یک مدل مو وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که یک دسته مو را در دست گرفته و در بالای آن یک گیره یا سنجاق بزنید و با فاصله 10 سانت گیره بعدی را زده و این کار را ادامه دهید. سپس در هر گیره یا سنجاق، موها را تاب داده و دور سنجاق بپیچانید تا موها به صورت یک حلقه در آورده و سپس آن را روی سر قرار دهید. حلقه های خود را ادامه داده و با این کار به موهای مشتری خود حجم بیشتری بدهید.

 

 اسپری مو

این که پس از اتمام شینیون از چه اسپری استفاده شود، اهمیت زیادی دارد. زیرا بعضی از مدل موها نیاز به یک اسپری قوی تر دارند تا موها ثابت مانده و برخی دیگر از مدل موها تنها با یک اسپری سبک حالت گرفته و طبیعی تر به نظر می رسند.

 

انواع مدل های شینیون

انتخاب شینیون جدید و زیبا برای خانم های خوش سلیقه ای که همیشه به دنبال منحصر به فرد بودن هستند، کار دشواری است. زیرا هر شینیون برای هر کس مناسب نیست و نوع شینیون باید مطابق با مدل مو و مدل لباس صورت گیرد. از طرفی مدل موها، رنگ و اندازه آن ها و فاکتورهای دیگر نیزدر انتخاب مدل شینیون مهم است، بنابراین انتخاب شینیون مناسب کمی سخت تر می شود. در ادامه مقاله به بررسی 30 مدل شینیون جدید و رسمی پرداخته می شود که با وجود تنوع بالا، انتخاب را برای شما عزیزان ساده تر کند.

 

شینیون بان ساده

شینیون بان ساده از آن دسته شینیون هایی است که روی موهای تیره و روشن زیبا به نظر رسیده و برای هر خانم مناسب است. البته برای زیبایی بیشتراین شینیون می توان روی موها بافت زیبایی نیز به وجود آورد.

 

شینیون به هم ریخته با بافت تیغ ماهی

یک بافت زیبا بوده و کافی است دور بان انجام شود تا شینیون زیبایی به وجود آید.

 

شینیون با گل

استفاده از گل های طبیعی یا مصنوعی روی موها بسیار زیبا بوده و به جذابیت و ملاحت مدل شینیون می افزاید.

 

شینیون وسط سر

در مدل دیگری از شینیون، موها در قسمت وسط سر جمع می شوند که با حالت دادن موها، این مدل مو نیز بسیار زیبا به نظر می رسد.

 

شینیون تیغ ماهی و هدبند

در مدل شینیون تیغ ماهی و هدبند، استفاده از هدبند روی مو بسیار زیبا بوده و برای مناسبت های رسمی توصیه می شود.

 

شینیون بان کنار سر

با اضافه کردن چند گل زیبا به بان کنار سر می توان یک مدل موی زیبا به وجود آورد.

 

شینیون به هم ریخته

همیشه مرتب بودن موها جذاب نبوده و گاها به هم ریختگی بیشتر آن ها بهتر است.

 

 شینیون طرح بافت

این شینیون ساده روی هر نوع مویی زیبا و شیک به نظر می رسد.

 

 شینیون بان بزرگ و بافت

بسیاری از کسانی که موهای خیلی بلندی دارند، می توانند از شینیون بان استفاده کرده و با بافت های زیبایی در کنار موها، این بان را تزئین کنند.

 

انواع مدل موی زنانه

 

 شینیون بافت در کنار سر 

شینیون بافت کنار سر و کنار شقیقه ها صورت را باز تر نشان داده و به بهتر دیده شدن آرایش کمک می کند.

 

 شینیون ساده

این شینیون برای خانم های ساده پسند مناسب بوده و با اضافه کردن یک دسته بافت زیبا دور آن بهتر به نظر می رسد.

 

 شینیون ترکیبی 

ترکیب بافت تیغ ماهی و فرانسوی یک شینیون زیبا روی موها به وجود آورده و بسیار شیک و زیباست.

 

 شینیون بان به هم ریخته پشت سر

این مدل موی به هم ریخته برای خانم های جوان و ماجراجو مناسب بوده و یک شینیون جدید و زیباست.

 

 شینیون بان به همراه بافت بالای سر

در این شینیون زیبا موها در بالای سر جمع شده و با بافت زیبایی حالت داده می شوند.

 

 شینیون دریک طرف سر

در این شینیون، موها در یک طرف سر جمع شده و به صورت معمولی و یا حالت دار بافته می شوند.

 

 شینیون مجعد

این شینیون برای خانم هایی که موهای فر و مجعدی داشته و یا از این مدل مو لذت می برند، توصیه می شود.

 

  شینیون شل

در این شینیون موها کشیده نشده و چند دسته باریک از آن ها در اطراف صورت ریخته می شوند.

 

 شینیون بهم ریخته با گل

این مدل شینیون به هم ریخته که در آن از گل های زیبایی روی سر استفاده می شود، بسیار زیباست و به خصوص روی موهای روشن بهتر دیده می شود.

 

  شینیون و بافت هلندی

در این مدل مو، جلوی موها تا پشت سر به صورت هلندی بافته شده و چهره فرد را زیبا و شیک نشان می دهند.

 

 شینیون به هم ریخته و گل سر

استفاده از گل سرهای زیبا روی مدل موهای مختلف از جمله این مدل موی زیبا توصیه شده و با کمک این تزئینات ساده موها چندین برابر زیبا به نظر می رسند.

 

 شینیون روی موهای فر

یکی از مدل های زیبای شینیون، انجام آن روی موهای فر است که در آن موها به زیبایی و به صورت فر در هم جمع می شوند.

 

 شنیون بان بالای سر و هدبند

این شینیون نیز برای خانم های جوان و خانم هایی که به دنبال یک ماجراجویی در آرایش موهای خود هستند، توصیه می شود.

 

شینیون بافت تیغ ماهی در بان

این شینیون زیبا نیز از ترکیب بان و بافت تیغ ماهی به دست آمده و بسیار زیباست.

 

شینیون بافت هلندی بزرگ

این  شینیون برای خانم هایی که طرفدار انواع باب هستند مناسب بوده و برای هر نوع مناسبت رسمی و غیر رسمی مناسب است.

 

 شینیون ساده

گاهی اوقات شینیون های ساده بسیار شیک و زیبا به نظر رسیده و برای هر خانمی توصیه می شوند.

 

شینیون بافت تیغ ماهی روی سر

در این مدل شینیون، بافت در بالای سر انجام شده و برای کسانی که از بافت های مختلف روی موهای خود لذت می برند، مناسب است.

 

 شینیون و بافت

بسیاری از شینیون های مرتب یا به هم ریخته با وجود کمی به هم ریختگی و یا چند گل زیبا بسیار زیباتر دیده می شوند.

 

 شینیون بافته شده

این مدل شینیون نیز بسیا زیبا بوده و در تمام قسمت های آن از بافت موها استفاده شده است.

 

 شینیون فر

در این مدل شینیون جلوی موها ساده و پشت آن ها به صورت فر و به هم ریخته آرایش می شود که بسیار زیباست.

 

انتخاب شینیون متناسب با ویژگی های ظاهری

 

برای این که بتوانید یک مدل شینیون زیبا و متناسب با فرم چهره خود داشته باشید، باید با مباحث اشکال هندسی صورت آشنا شوید و رابطه آن با تناسب بین مدل مو با صورت وگردن، انواع شینیون و .... را بدانید.

 

صورت بیضی

مشخصات: فرم صورت بیضی در تقسیم افقی از سه قسمت مساوی تشکیل شده که هر قسمت یک سوم کل درازای چهره می باشد. پیشانی از چانه کمی پهن تر است و خط گونه با انحنای کم به فک وصل می باشد. با کمی ملایمت، فک نیز به چانه وصل می شود. هم چنین چهره بیضی از نظر عمودی نیز از 5 قسمت مساوی تشکیل می شود که هر قسمت یک پنجم کل پهنای چهره می باشد.

صورت مربع

مشخصات: همانطور که می دانید مربع یک شکل هندسی زاویه دار می باشد. صورت مربع دارای فک، پیشانی وسیع و زاویه دار بوده و معمولا توپر و چاق است و دارای گونه های مسطح و پهن می باشد.

صورت مستطیل

مشخصات:  صورت مستطیل نیز زاویه دار می باشد. سه قسمت صورت بلندتر از حد معمول بوده و یا ممکن است یک قسمت پیشانی یا چانه بلندتر باشد. در این نوع صورت ها گونه ها معمولا " صاف یا فرو رفته می باشد.

صورت مثلث واژگون

مشخصات: در این صورت  پیشانی پهن و قسمت چانه باریک است و گونه ها برجسته می باشد. سه قسمت افقی چهره متفاوت است . قسمت پیشانی و بینی1/2 باهم مساوی و قسمت چانه  3 بلندتر از دوقسمت دیگر می باشد.

صورت گرد

مشخصات: این صورت چهره بدون زاویه بوده و معمولا چاق و مسطح است. پیشانی، گونه ها و چانه باهم یک دایره را تشکیل می دهد یعنی طول و عرض صورت باهم مساوی است.

صورت  گلابی

مشخصات: صورت گلابی پیشانه باریک، چانه و فک پهن و زاویه دار است.

صورت قلبی

صورت قلبی برعکس چهره گلابی پیشانی عریض، چانه و فک باریک است.

صورت لوزی

صورت لوزی پیشانی و چانه باریک بوده و استخوان های گونه پهن است و صورت در قسمت گونه پهن ترین قسمت را دارا می باشد.

 

انواع مدل های شینیون مو

 

چگونه شینیون مناسب هر فرم صورت را انتخاب کنیم؟ 

 

یکی از عوامل مهم در شینیون، فرم سر است که نقش بسزایی دارد. شینیونی که با توجه به فرم سر و هماهنگ با فرم چهره انجام شود و جنس ساختار مو و عیوب در آن مورد توجه قرار گیرد، شینیون زیبایی خواهد بود.

انواع فرم سر و نحوه آرایش مخصوص آن

سر بیضی: ساختار این سر مانند بیضی است و ایده آل برای هر نوع شینیونی می باشد.

سر کشیده یا دراز: مدل های شینیون پایین سر برای این نوع فرم سر مناسب تر است. همچنین می توانید اطراف سر را پرپشت تر نگاه داشته و از چتری روی پیشانی استفاده کنید.

سر باریک و پشت خوابیده: برای طبیعی جلوه دادن این سر از آرایش مو در قسمت پشت سر برجسته استفاده می شود تا سر به حالت بیضی نزدیک شود.

قسمت تاج سر صاف: آرایش مو در قسمت تاج سر برجسته تر شود.

پس سر برجسته، پشت سر فرو رفته: آرایش موها در بالای سر برجسته مناسب این نوع فرم سر می باشد. به این ترتیب بالای سر برجسته جلوه خواهد داد.

بالای سر خوابیده: همانطور که پیداست بالای سر خوابیده تر از سر معمولی می باشد. برای این نوع فرم سر موهای بالای سر را برجسته آرایش کنید و حجم مو را در این قسمت بیشتر کنید تا بالای سر برجسته به نظر آید.

سر کوچک: سر کوچک همانطور که از نامش پیداست از سر معمولی کوچکتر است. آرایش این نوع سر باید تمام سر برجسته باشد تا سر بزرگتر به نظر برسد.

 

انتخاب شینیون متناسب با سن 

 

شینیون کودکان

شینیونی مناسب و زیبا به نظر می رسد که با توجه به سن، متناسب با صورت و گردن مشتری باشد. شایان ذکر است شینیون کودکان با شینیون برای خانم ها یکسان نیست. شما به عنوان یک آرایشگر موفق باید تشخیص دهید چه مدلی مناسب چه کسی است. شینیونی برای کودکان مناسب است که وقت زیادی صرف درست کردن آن نشود و ساده تر باشد. زیرا کودکان حوصله نداشته و ممکن است شینیون نیمه کاره رها شود. هم چنین شینیون ساده چهره بچگانه آنها را حفظ خواهد کرد. 

شینیون خانم های میان سال

 برای خانم های میانسال از شینیون های مرتب و رسمی استفاده کنید که با توجه به سن  آنها انجام شود. شینیون آنها با فرم چهره و فرم سر نیز هماهنگی داشته باشد. از این شینیون ها می توان انواع شینیون خیار، شینیون بوکل و شینیون مجلسی را نام برد. اگر بخواهید از شینیون مدل روز برای افراد مسن تر استفاده کنید تغییراتی در آن به وجود آورید که مناسب سن آنها شود.

شینیون دخترانه

 برای دختر خانم های جوان از هر نوع شینیونی که مناسب با  چهره او باشد می توانید استفاده کنید. شینیون مد روز، مدل شینیون فشن و شینیون شلوغ که در اطراف صورت ریخته شود، از بهترین گزینه ها به شمار می روند.

 

در مقاله شینیون مناسب مو به بررسی انواع مدل های شینیون و تناسب آن با اجزای صورت و ظاهر پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید انتخاب های بهتری در شینیون مو خود داشته باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: