یکشنبه 22 مهر 1397 - 13:25:17

ساده ترین روش برای سشوار کردن مو کدام است؟

طرز صحیح سشوار کردن مو 

تقسیم بندی موها چگونه انجام می شود؟



تفسیم بندی مو برای سشوار کردن

یکی از ساده ترین روشها برای سرعت بخشیدن به براشینگ یا میزانپلی تقسیم بندی موهاست. برای سشوار موها کافی است، موهای خود را به روشی که کوتاه شده، تقسیم بندی کنید. برای این کار 4 یا 5 دسته از موهای خود را به صورت مورب، عمودی یا افقی از یکدیگر جدا کنید و سپس موها را سشوار یا براشینگ نمایید. در این مقاله از  سایت آرایشگری رژلب ، به موضوع "ساده ترین روش برای سشوار کردن مو کدام است؟"  پرداخته شده است.

 


یک نمونه برای تقسیم بندی موها


تقسیم بندی برای سشوار کردن مو

در این شیوه، پیش از شروع براشینگ، موها به 6 دسته تقسیم می شود: چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، پس سر، پشت سر.
 برای تقسیم بندی موهای پیشانی لازم است از شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را تا پایین سر جدا کنید.
سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست لاله گوش بالایی را خود تا مرکز سر جدا کنید.
به همین ترتیب به صورت عمودی، موهای سمت چپ لاله گوش بالایی خود را تا مرکز سر جدا کنید.
قسمت سمت راست بالای سر را به سمت چپ ادامه داده و تا مرکز سر موها را جدا کنید.
قسمت سمت چپ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای آن را نیز جدا کنید.
همین تقسیم بندی را برای پس سر و پشت سر نیز رعایت کنید.

به یاد داشته باشید که هرچه موهایتان پرحجم تر و بیشتر باشد به تعداد تقسیم بندی ها اضافه خواهد شد.


نحوه سشوار کردن موها با شانه دم باریک

یکی از روشهای متداول برای سشوار، استفاده از شانه دم باریک برای تقسیم بندی موها است. در این روش باید شانه را در قسمت رویش موها، مقداری به داخل ببرید و پشت شانه را بلند کنید. دم شانه را از ناحیه ای که دو قسمت باید از هم جدا شوند، داخل مو برده سپس شانه را به یک سمت حرکت داده و موهای آن ناحیه را کلیپس بزنید. در صورت بلند بودن موها، لایه های بیشتری جدا و تقسیم بندی کنید. در نهایت می توانید موهایتان را سشوار کنید.


سشوار کردن موی بلند

انواع فرمهای سشوار شامل 4 حالت براشینگ از رو، زیر، صاف و مواج می باشد.

سشوار کردن مو شامل مراحل زیر است:
ابتدا با توجه به جنس موها، از شامپوی مناسب استفاده کرده و موها را شامپو نمایید. سپس از لوسیونهای مناسب مطابق با جنس مو استفاده کنید تا فرم دادن موها راحت تر انجام شود.
اکنون با توجه به مدل مورد نظر، موها را تقسیم بندی کنید. برای شروع از پشت سر- یعنی لایه اول- سشوار را انجام دهید. در حین براشینگ، موها را به صورت دسته هایی نازک از یکدیگر جدا نمایید تا کار دقیقتر انجام شود. سپس سشوار را آهسته روی موها حرکت دهید؛ به یاد داشته باشید که سشوار نباید مستقیماً روی پوست تان قرار گیرد. بنابراین فاصله مناسب سشوار تا موی سر را حفظ کنید. هرگز برای موهای بلند از برسهای گرد (متوسط یا کوچک) استفاده نکنید؛ زیرا باعث پیچیده شدن و گره خوردن موهایتان می شود. موهای خود را کاملاً خشک کنید تا هنگام بازکردن برس از روی مو به شکلی ایده آل دست یابد. برای تسریع در خنک کردن برس، می توانید از کلید هوای سرد سشوار استفاده کنید. در پایان براشینگ از فیکساتور برای ثابت ماندن حالت موها استفاده نمایید.



نحوه ی حالت دادن به ریشه و ساقه مو


بسیاری از خانمها علاقه دارند که تنها ریشه یا ساقه موهایشان، حالت دار شود. برای این کار لازم است از برسهای متوسط استفاده کنید، به گونه ای که برس را زیر ریشه مو گرفته و با زاویه 180 درجه، سشوار را روی موها گرفته تا خشک شود. هنگام خشک شدن موها مکرر برس را بچرخانید. برای حالت دهی به ساقه مو، برس را به همراه سشوار در امتداد موها حرکت دهید.
برای صاف شدن راحت تر موها و دوام بیشتر براشینگ، می توانید از سرم مو استفاده کنید.
قبل از براشینگ لازم است به جنس مو، نوع مو، اندازه مو، تمییزی مو و مدل مو توجه کنید.
الکتریسیته دار شدن موها، زمانی اتفاق می افتد که برس شما با حجم مو متناسب نبوده یا حرارت سشوار هنگام براشینگ نامناسب باشد.
عموماً براشینگ یا سشوار برای مجالس نیمه رسمی کاربرد دارد. زیرا مدت زمانی که برای سشوار یا براشینگ مو صرف می شود، نسبت به شینیون کوتاه تر است؛ در ضمن مدل براشینگ یا سشوار موها سادگی بیشتری نسبت به مدل موی شینیون دارد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: