چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 00:08:33

آموزش لیفت مژه در خانه

لیفت مژه چیست؟

مزایا و معایب لیفت مژه

 

آموزش لیفت مژه در خانه

 


اکثر افراد از مژه های کوتاه و بی حالت خود گله مندند و معمولا تمام فرمژه ها و ریمل های حجم دهنده بازار را نیز امتحان کرده اند و به دنبال روشی برای خوش حالت بودن همیشگی مژه ها هستند. امروزه روش های مختلفی برای زیباتر کردن مژه ها وجود دارند که از جمله آن ها می توان به اکستنشن مژه، کاشت و لیفت اشاره کرد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به همه چیز درباره لیفت مژه بپردازیم. همچنین، آموزش لیفت مژه در خانه را نیز به شما ارائه خواهیم داد.

 

لیفت مژه چیست؟


لیفت مژه یکی از روش های تغییر در چهره به خصوص در مژه ها است که لمینیت مژه نیز نام دارد. این کار معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد. معمولا لیفت مژه را با استفاده از مواد گیاهی انجام می دهند که هیچ گونه عارضه ای را نیز به دنبال ندارد. با انجام روش لیفت، مژه ها طی یک جلسه فر، ضخیم و تیره می شوند و پرپشت به نظر می رسند. حتی اگر مژه های شما خالی هم شده باشد، با این ترفند دیگر این گونه به نظر نخواهد رسید. این روش درد و خونریزی را به دنبال ندارد و تنها مواد خاصی به مژه ها زده می شود. پس از انجام لیفت مژه، مژه ها بدون اینکه حالت مصنوعی داشته باشند، زیبا به نظر می رسند. هر دو ماه یکبار نیز باید نسبت به ترمیم لیفت مژه اقدام کرد.


نکاتی که قبل از انجام لیفت مژه باید بدانید


پیش از انجام هر چیز، ابتدا بررسی کنید که اصلا لیفت مژه برای شما مناسب است یا خیر؟ اگر پوست حساس دارید یا مبتلا به اگزما هستید، بهتر است که از روش های دیگری برای تقویت و پرپشت نشان دادن مژه هایتان استفاده کنید. چرا که روشن لمینیت مژه ممکن است حساسیت و سوزش را برای شما به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، اگر دارای مژه های کوتاهی هستید نیز لیفت مژه برایتان مناسب نخواهد بود. لیفت مژه در درجه اول برای افرادی مناسب است که مژه های صاف و بی حالت اما بلند دارند و می خواهند آن ها را فر و حالت دار کنند. افرادی که اکستنشن مژه برایشان کارساز نبوده و نمی خواهند هر روز از ریمل استفاده کنند نیز می توانند از روش لیفت یا لمینیت مژه استفاده نمایند.

 

نحوه صحیح لیفت مژه


مواد تشکیل دهنده لیفت مژه


قسمت عمده ای از مواد لیفت مژه را کراتین تشکیل می دهد. کراتین بر اثر ماندن روی مژه ها، به پایه آن ها نفوذ کرده و موجب پرپشت نشان دادن آن می شود. البته برای حالت گرفتن و تاثیر بیشتر، از مواد شیمیایی و گیاهی دیگری نیز در کنار کراتین استفاده می شود. این مواد باعث آن می شوند که مژه ها ضخیم تر به نظر برسند. البته در بهترین حالت از این مواد استفاده می شود. برخی آرایشگران و افرادی که لیفت یا لمینیت مژه انجام می دهند، به دلیل کاهش هزینه ها یا عدم تخصص کافی، از مواد غیر استانداری استفاده می کنند که به مژه های آسیب جدی وارد می کند. به عنوان مثال، از مواد کراتین مو برای مژه هم استفاده می کنند. از این رو باید در انتخاب آرایشگرتان دقت زیادی به خرج دهید؛ چرا که چشم ها یکی از مهم ترین عضوهای بدن محسوب می شود و محافظت از آن ها الزامی است.


مراحل لیفت مژه


در مرحله اول، باید دور چشم را به خوبی پاکسازی کرد تا هر گونه چربی و آلودگی برطرف شود. برای این کار می توان از محلول پروتئین و آماده سازی به وسیله کمپلکس تقویت کننده مو کمک گرفت. در مرحله بعد، به وسیله سرم لیفت مخصوص، طول مژه را افزایش داده و آن را خمیده می کنیم. در مرحله سوم، با استفاده از کراتین طبیعی، ساقه مو را پر می کنیم. سپس، مژه ها را با رنگدانه های مخصوص رنگ آمیزی می کنیم. مرحله پنجم به فیکس کردن و تقویت مژه با سرم مخصوص ویتامینه اختصاص دارد.
لیفت مژه یک روش درمان طبیعی برای ضخیم کردن مژه ها  و داشتن مژه هایی محکم تر و بلندتر است. این روش کاملا شیمیایی نبوده و مانند اکستنشن، اثرات مخرب ندارد. معمولا ماندگاری روش لیفت و لمینیت، دو تا سه ماه است و در این مدت به ترمیم یا مراقبت خاصی نیاز ندارد. البته تنها یک روز بعد از انجام لیفت مژه نباید چشم ها را خیس کرد تا کراتین و ویتامین ها بتواند به خوبی در مژه ها نفوذ پیدا کند. پس از یک روز با خیال راحت می توانید از چشم های زیبای خود لذت ببرید.


ویژگی های ظاهری لیفت مژه چیست؟


همان طور که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، لیفت مژه روشی است که در آن با استفاده از مواد مخصوص، مژه ها ضخیم ‌تر به نظر می‌ رسند. در این روش قطور شدن مژه ها باعث می‌ شود که حالت خمیدگی رو به ‌بالا برای مژه های پلک بالا و خمیدگی رو به ‌پایین برای مژه‌ های پلک پایینی به وجود بیاید. از آنجا که مژه‌ها حالت خمیدگی پیدا می‌ کنند، این‌طور به نظر می‌ رسد که مژه‌ ها لیفت شده اند. بنابراین مژه هایی که تا پیش از آن صاف و کاملا بدون حالت بودند، به سمت بالا و پایین فر می‌ خورند و همین موضوع باعث زیبایی می‌ شود. به علاوه فر خوردن مژه ‌ها به سمت بالا و پایین، باعث می ‌شود که چشم‌ ها و درشت تر به نظر برسند. این موضع به لحاظ زیبایی، برای افراد خوشایند است و جذابیت زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

شکل ظاهری لیفت مژه به چه صورت است؟


آیا رنگ کردن مژه حین لیفت صحیح است؟


برخی آرایشگران موادی شبیه به رنگ مو را به مژه ها می مالند که مژه ها را تیره تر نشان می دهد. البته این کار به لحاظ پزشکی چندان پذیرفته شده نیست و حتی احتمال دارد رنگ هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، برای مژه مناسب نبوده و هیچ مجوزی ندارند.


ترمیم لیفت مژه


لیفت مژه دائمی نبوده و باید در مدت زمان مشخصی تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید. البته ماندگاری روش لمینیت مژه در افراد با شرایط مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی تا دو الی سه ماه ماندگاری خواهد داشت. پس از دو ماه می توانید نسبت به ترمیم لیفت مژه خود اقدام کنید. هر زمان هم که از انجام لیفت مژه منصرف شدید، کافیست صبر کنید تا تاثیرات آن از بین برود و مژه ها به حالت اولیه خود باز گردند.


عوارض لیفت مژه


از آن جایی که لیفت مژه در نزدیکی چشم ها انجام می شود، از حساسیت بالایی برخوردار است. حساسیت، آلرژی، التهاب، قرمزی و تورم پلک ها از جمله شایع ترین عوارض لیفت مژه هستند. اگزما نیز یکی دیگر از عوارضی است که احتمال بروز آن به دلیل تماس پلک با مواد شیمیایی مختلف، وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر در اولین روز پس از انجام لیفت، مژه ها با آب یا اشک تماس پیدا کند، احتمال این که مواد به داخل چشم نفوذ پیدا کند و خطر نابینا شدن را به دنبال داشته باشد، بسیار است. ریزش مژه نیز می تواند یکی دیگر از عوارض استفاده از روش لیفت مژه باشد. البته در صورتی که کار توسط آرایشگر مبتدی و مواد غیر استاندارد انجام شود، احتمال ریزش مژه وجود دارد.

 

عوارض لیفت مژه


مزایای لیفت مژه


- با انجام لیفت مژه دیگر نیازی به استفاده از فرمژه نخواهد بود
- مواد معدنی موجود در لیفت مژه، به تقویت آن ها کمک بسیاری می کند.
- لیفت مژه بر خلاف روش های اکستنشن و کاشت و در صورت رعایت نکات ایمنی، هیچ گونه عوارض جدی را به دنبال ندارد.
- لمینیت و لیفت مژه ها موجب درشت تر نشان دادن چشم ها می شود
- در عمل لیفت، مژه ها به گونه ای به نظر می رسد که انگار روی آن ها ریمل زده اید و دیگر نیازی به آرایش چشم نیست
- در لیفت مژه، هیچ صدمه ای به چشم ها وارد نشده و فرد می تواند از لنز نیز استفاده کند.
- پس از انجام لیفت، امکان استفاده از لوازم آرایش مخصوص آرایش چشم وجود دارد.


معایب لیفت مژه


- احتمال بروز مشکلات چشمی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی
- استفاده از روش لمینیت مژه در دوران بارداری و شیردهی خطرناک است
- برخی افراد پس از انجام لیفت و لمینیت، به آلرژی های مختلفی دچار می شوند. از این رو بهتر است قبل از انجام آن، تست آلرژی دهند تا از بروز هر گونه حساسیت جلوگیری به عمل آید.
- توجه داشته باشید که حساسیت و آلرژی ممکن است به یک باره رخ ندهد. فرد تصور می کند با یک بار انجام داده لیفت مژه، هیچ عارضه ای برای وی به دنبال نخواهد داشت و باز هم برای لیفت مراجعه می کند. در صورتی که حساسیت و آلرژی معمولا به تدریج خود را نشان می دهند و این طور نیست که اگر عارضه ای وجود دارد، حتما باید در دفعه اول خودش را نشان دهد. ممکن است عوارض لیفت مژه پس از دو یا سه بار بروز دهد.

 

مزایا و معایب لیفت مژه چیست؟


آموزش لیفت مژه در خانه


توجه داشته باشید که لیفت مژه باید قبل از لمینیت انجام شود تا مواد لمینیت به خوبی جذب مژه شوند. برای لیفت مژه به محلول شستشوی پلک و پد سیلیکونی نیاز خواهید داشت. ابتدا با استفاده از محلول شستشو، سطوح پلک و مژه را به خوبی پاک کنید تا هیچ آلودگی و چربی روی آن وجود نداشته باشد. سپس پد سیلیکونی را روی مژه های پلک پایین بزنید تا به مواد و چسب سیلیکونی آغشته نشود. در مرحله بعد، سیلیکون چسبی یا بیگودی مخصوص را با دقت به پشت پلک بالا بچسبانید و مژه ها را شانه بزنید تا روی چسب مخصوص سیلیکونی بچسبند.
با استفاده از براش های کوچکی که معمولا در پک های لیفت مژه موجود هستند، مواد لیفت را به مژه ها بمالید. سپس بعد از مدت زمان مشخص، مواد را پاک کرده و مرحله دوم مواد را بمالید. این مواد برای فرم گرفتن کامل مژه ها تاثیرگذار هستند. دوباره مواد مرحله دوم را پاک کرده و مرحله فیکس کننده را انجام دهید. در ادامه باید مواد لمینت را روی مژه های اعمال کنید که آموزش کامل آن را به شما ارائه خواهیم داد. پیش از آن، همواره به این نکته توجه داشته باشید که بهترین زمان برای ماندن مواد روی پلک، 10 دقیقه است. البته اگر مژه های ضخیمی دارید، می توانید 15 دقیقه مواد را روی پلک قرار دهید. نگذارید مواد بیش از این روی پلک های قرار گیرند. معمولا در کیت لیفت مژه، آموزش های مربوط به آن نیز وجود دارد که می توانید مورد استفاده قرار دهید.
پس از انجام لیفت مژه، نوبت به لمینت می رسد. پدهای سیلیکونی و چسب مورد استفاده در هر دوی این روش ها یکسان بوده و تنها مارحل استفاده از مواد متفاوت می باشد. برای لمینت مژه به سرم مخصوص لمینیت، رنگ مژه، کراتین، میکروبراش و شانه کوچک مژه نیاز خواهید داشت. ابتدا سرم سفت کننده مژه را بزنید تا مژه ها برای جذب رنگ به خوبی آماده شوند. پس از جذب شدن سرم، رنگ مخصوص که موجب مشکی شدن مژه ها می شود را به آن بزنید و پس از گذشت 10 دقیقه پاک نمایید. پس از آن نوبت به انجام کراتین می رسد که موجب ضخیم شدن مژه ها شده و در فیکس شدن رنگ در مژه ها بسیار تاثیرگذار است.

 

همه چیز درباره لیفت مژه


نکات آموزش لیفت مژه در خانه


- برای رنگ گرفتن بهتر مژه ها و همچنین برای لیفت مژه ها، می توانید این کار ار در چند مرحله تکرار کنید تا به خوبی رنگ و حالت بگیرند.
- پس از اعمال هر کدام از مواد مخصوص، مژه ها را با کمک شانه کوچک موجود در پک شانه بزنید تا مژه ها در تماس با مواد قرار بگیرند.
- برای خرید کیت مناسب لیفت مژه می توانید با آرایشگر خود یا متخصص مربوطه مشورت کنید. این کیت ها معمولا دارای استانداردهای مخصوص بوده و اجزای آن ها نیز با هم مشترک هستند.


در مطلب آموزش لیفت مژه در خانه به بررسی همه چیز در این باره پرداختیم و امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. در صورت داشتن هر گونه سوال، از طریق کامنت ها با ما در ارتباط باشید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 18:25:48
من سوال داشتم ببخشید
چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 18:25:14
سلام خسته نباشید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: