سه شنبه 10 آبان 1401 - 15:47:05

ترمیم و بازسازی ابرو چیست و مراحل آن چگونه است؟

 

ترمیم و بازسازی ابرو چیست و مراحل آن چگونه است؟

ترمیم ابرو یک روش آرایشی می باشد که برای زیباتر نشان دادن ابرو؛ از بین بردن نواقص و فرم دهی به ابرو ها استفاده می شود. یکی از مزیت های اصلی بازسازی ابرو جلوگیری از ریزش ابرو می باشد. این مورد عموما در کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه های مجهز انجام می شود. در این مقاله از سایت رژلب به بیان نکات تکمیلی درباره ترمیم ابرو و انواع روش های انجام بازسازی ابرو می پردازیم.

 

فهرست مطالب:

ترمیم و بازسازی ابرو چیست؟
بهترین زمان برای ترمیم و بازسازی ابرو
میکروپیگمنتیشن چیست ؟
میکروبلیدینگ چیست؟
فیبروز چیست؟
میکروشیدینگ چیست؟
نتیجه کلی در مورد بازسازی ابرو

 

 

بازسازی ابرو

 

ترمیم و بازسازی ابرو چیست؟

ترمیم ابرو روش دیگری از آرایش دائم است که هدف آن زیباتر شدن ابرو، رفع نواقص و فرم دهی مناسب به ابروها می باشد‌. از مزایای این روش پیشگیری از ریزش ابرو است که جهت انجام این عملیات باید به آرایشگاه های مجهز یا کلینیک های زیبایی مراجعه کرد. در عمل ترمیم از طریق هاشور با تزریق رنگدانه ها به لایه های سطحی پوست و پر کردن جاهای خالی ابرو انجام می شود. که با توجه به فرم صورت ابروی متناسب با آن طراحی می شود.ما در این مقاله در ارتباط با آشنایی با بازسازی ابرو و مراحل آن توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

معمولا اشخاص متخصص در این زمینه از ابزارهایی مانند مداد و خط کش جهت زاویه سازی ابرو استفاده می کنند البته تخصص و دقت فراوان در این زمینه اهمیت زیادی دارد. طوری که هر اندازه فرد کار ترمیم را تخصصی تر انجام دهد نتیجه ی آن حرفه ای تر و طبیعی تر به نظر می رسد. زمانی که فرم ابرو طراحی شد نوبت به بی حسی قسمت مورد نظر می رسد که جهت بازسازی ابرو از بی حسی های موضعی با تاثیر دو الی سه ساعت استفاده می کنند. همچنین بی حسی ها در مدت چند دقیقه تاثیر خود را می گذارند. و از دستگاه های مخصوص جهت ترمیم استفاده می شوند که بر روی آنها سوزن هایی تعبیه شده است و به وسیله این سوزن ها خط هایی متناسب با تارهای ابرو ایجاد می کنند‌.

 

 

ترمیم ابرو

 

بهترین زمان برای ترمیم و بازسازی ابرو

پس از آنکه شما ابرو های خود را به یکی از روش های زیباسازی، بازسازی و فرم دهی نمودید، قطعا در ابتدای کار دارای رنگ تیره ای است. عموما افراد از این رنگ اظهار ناراحتی می نمایند. اما باید در نظر داشت که این مورد موقتی است و در چند روز آینده، رنگدانه ها حالت طبیعی تری به خود می گیرند. پس از انجام هاشور و دیگر آرایش های دائم ابرو، حدود 40 روز زمان نیاز است تا شما مجدد به مراکز آرایشی و زیبایی رجوع نمایید تا ترمیم ابرو بررسی شود. در این مرحله ایرادات و نواقص احتمالی برطرف خواهد شد و از طرف دیگر اگر بخشی از رنگ دانه ها جذب پوست نشده باشند، مجدد مناطق خالی پر می شود. پس از ترمیم اول می توان با گذشت حدودا سه ماه بازسازی ابرو را مجدد انجام داد.

 

 

میکروپیگمنتیشن چیست ؟

میکروپیگمنتیشن با استفاده از قلم و دستگاه دیجیتال انجام می شود و رنگ به لایه عمیق تری نسبت به میکروبلیدینگ می رود. در این روش ابتدا ابرو را بی حس می کنند سپس با ماژیک یا مداد ابرو فرم مورد نظر را طراحی می کنند سپس خطوط هاشور را با قلم دستگاه درون کادر می کشند. با استفاده از این روش به ساده ترین حالت ممکن میتوانید بازسازی ابرو های خود را انجام دهید.

 

 

بازسازی ابرو

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ در واقع هاشور سه بعدی ابرو است و جدیدترین روش آرایش ابرو می باشد. ابزار کار در میکروبلیدینگ یک قلم حرفه ای با 12 تا 15 عدد سوزن است که توسط اپراتور برای رسم خطوطی به شکل تارهای ابرو در نواحی خالی میان موهای ابرو به کار گرفته می شود. در این روش آرایشگر پس از بی حس کردن ابروی فرد، ابتدا با مداد مدل مورد نظر خود را دور ابروی طبیعی فرد طراحی ‌‌‌‌می‌کند سپس با بلید از رنگ مخصوص ابرو که به فرم ژله‌ای، خمیری و سایر اشکال است، بر‌‌‌‌می‌دارد و داخل کادر را پر ‌‌‌‌می‌کند. رنگ ابرو با استفاده از این قلم به غشای میانی پوست نفوذ ‌‌‌‌می‌کند. در میکروبلیدینگ ابرو، در صورتی که پیش از این از تاتو استفاده نکرده باشید آرایشگر ‌‌‌‌می‌تواند از رنگ‌‌‌‌های روشن نیز برای‌‌‌ هاشور و بازسازی ابرو شما استفاده کند. اما در صورتی که قبلا تاتو کرده باشید فقط رنگ‌‌‌‌های تیره روی ابروی شما جواب ‌‌‌‌می‌دهد.

یکی از موارد و در واقع مهمترین کاربرد این روش ، در انجام هاشورهای ظریف و مویی میباشد. دلیل این امر هم ، در این است که در روش میکروپیگمنتیشن ،  به دلیل لرزش های دستگاه (تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت خطی سوزن ) و ضربات وارده از سوزن به پوست ،  خط های هاشور ، ضخیم تر از موی ابرو ایجاد میشود و البته عمیق تر است. اگر پیگمنتر در استفاده از دستگاه و کنترل خطوط هاشور،  مهارت کافی را پیدا کرده باشد ، در استفاده از این روش نیز میتواند بسیار موفق تر عمل نماید. این روش نیز برای ترمیم و بازسازی ابرو استفاده می شود.

 

 

فیبروز چیست؟

یکی از جدیدترین متدهای ابرو ، تکنیک فیبروز می باشد. فیبروز ابرو در واقع روشی از میکروبلید است که توسط آکادمی معتبر فیبروز ایجاد شده است. فیبروز ابرو روشی نیمه دائمی برای آرایش و بازسازی ابرو ها می باشد .که در آن عمل هاشور زدن ابروها به وسیله سوزن های یکبار مصرف و به صورت دستی انجام می شود. و شکل تمام شده کار بسیار شبیه به ابروهای طبیعی است.

هاشور ابرو به روش فیبروز مدل های مختلفی از نظر تنوع مدل دارد. ماندگاری هاشور ابرو به روش فیبروز به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا بین 6 ماه تا یک سال دوام دارد. زیرا نسبت به روش میکروپیگمنتیشن عمق کمتری دارد پس ماندگاری آن نیز کمتر است. به علاوه رنگ های مورد استفاده در فیبروز ابرو از نوع مواد معدنی و بدون فلزات سنگین می باشند. به همین دلیل این رنگدانه ها جذب پوست می شوند و ظاهری طبیعی رو برای ابروها ایجاد می کنند و ایجاد حساسیت نیز نمی کنند. برای ترمیم ابروان خود می توانید از این روش استفاده کنید.

 

 

بازسازی و ترمیم ابرو

 

میکروشیدینگ چیست؟

میکروشیدینگ اثری همانند سایه پودری دارد و برای پوست های حساس مناسب میباشد . افرادی که پوست خشک و ابروهای توخالی دارند می توانند از ترکیب میکروبلندینگ و میکروشیدینگ برای ترمیم ابرو هایشان استفاده کنند.

 

نتیجه کلی در مورد بازسازی ابرو

به صورت کلی بازسازی ابرو و ترمیم ابرو باعث می شود تا ابروها و به صورت کلی چهره شما را زیباتر کند و عیوب احتمالی برطرف گردد. باید در نظر داشت که جهت کاهش درد لازم است که چند ساعت قبل از انجام ترمیم قهوه و یا چای میل نشود. برای انجام خدمات ابرو هم می توانید به مراکز معتبر آرایش دائم مراجعه نمایید.

 

 

 

 خانم لیلا نعمتی متخصص قرینه سازی و اصلاح ابرو در شمال تهران زعفرانیه


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: