چهارشنبه 12 تیر 1398 - 14:39:44

آلوپسی (لیکن پلان) و راههای درمان

علت آلوپسی چیست؟
راه های درمان آلوپسی 

 علت آلوپسی و انواع آن:

 آلوپسی مسری نیست عوامل ژنتیکی در کنار عوامل محیطی نقش مهمی در بروز این بیماری بازی میکند.مسئله ای که اتفاق می افتد این است که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو (ساختار هایی است که مشتمل بر ریشه مو می شود) حمله می کند و باعث ریزش مو می شود و استرس و اصظراب آنرا تشدید میکند.این بیماری برخلاف واقع اغلب در افراد سالم بروز می کند.
1-آلوپسی آره آتا:
شایع ترین نوع این بیماری ناشی از اختلالات خود ایمنی (سیستم دفاعی بدن) بوده و ریزش در آن بصورت سکه ای در اندازه‌های مختلف می‌باشد. درصد ریزش مودر ابتدا در یک عضو کمتر از 99 % است.
این نوع خود به دو زیر شاخه از نظر شدت و خطر تقسیم می‌شود:

نوع اول : موها به صورت #تکه‌تکه (منطقه‌ای)‌ و در نواحی محدود می‌ریزد. در این نوع معمولا به درمان خوب پاسخ می‌دهد.
نوع دوم : موهای حاشیه سر (دور مو، پشت سر، پشت گوش)‌ ریخته می‌شود در این نوع پاسخ به درمان، خوب نیست و بیماری به داروها مقاومت نشان میدهد.
2-آلوپسی #توتالیس :

تمام موهای سر شروع به ریزش پیدا می کنند, ممکن است در این نوع از بیماری، موهای ابرو، مژه و بدن حفظ ‌شود. در واقع موهای یک عضو (سر یا بدن) بطور کامل میریزد
3 آلوپسی یونیور سالیس:

نادرترین نوع این بیماری، آلوپسی #یونیورسالیس می باشد که منجر به ریزش موی پوست سر و کل بدن می شود؛ تمامی موهای بدن ریخته می‌شود؛ به طوری که حتی یک مو نیز در بدن باقی نمی‌ماند که در درمان این بیماری، مقاومت به درمان بالایی دارد
بخش دوم:
درمان:
تذکر:
در حال حاضر بیماری آلوپسی هیچگونه درمان قطعی نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا ندارد.
.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: