دوشنبه 23 مهر 1397 - 12:00:42

هشت گام برای رنگ کردن حرفه ای مو

 

موهایتان را مانند یک آرایشگر حرفه ای رنگ کنید

چگونه موهایمان را مثل حرفه ای ها رنگ کنیم؟

 

بسیاری از خانم ها، از رفتن به آرایشگاه برای رنگ کردن موهایشان امتناع می کنند. احتمالاً اگر از آنها دلیل این موضوع را جویا شوید، آنها می گویند: "به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه علاقه ای به حضور در آرایشگاه ندارند." مقاله امروزما به این دسته از خانم ها اختصاص دارد. ما در این مقاله درباره رنگ کردن حرفه ای مو برایتان مطالبی را جمع آوری کرده ایم. برای رنگ کردن حرفه ای مو، هشت گام زیر را با دقت انجام دهید.

 

قدم اول برای رنگ کردن حرفه ای مو:

انتخاب یک رنگ مناسب موی مناسب با پوست شما 

برای انتخاب رنگ مو، باید دو رنگ موی طبیعی که از نظر سایه و تناژ یکی هستند را انتخاب کنیم. همچنین هنگام خرید رنگ مو به مشخصات و شماره رنگ مو دقت کنید. کلماتی مثل " رنگ موی طلایی" به این معنی است که این رنگ مو دارای سایه و تناژ گرم است. رنگ موی خنثی به این معنی است که سردی و گرمی که در رنگ مو به کار رفته است یکسان است و رنگ موی خاکستری به این معنی است که این رنگ مو، سایه ای سرد دارد.


قدم دوم برای رنگ کردن حرفه ای مو

خرید رنگ موی مورد نیاز

اگر موهای بلندی دارید و فکر میکنید که یک بسته رنگ مو برای موهایتان کافی نیست، حتماً دو بسته از یک شماره رنگ موی یکسان تهیه کنید. البته بعضی از مارک های رنگ مو در بازار، رنگ موی 120 میل عرضه کرده اند که برای موهای بلند به صرفه تر است.


قدم سوم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

قبل از رنگ کردن مو حمام نروید

متخصصان و رنگ کاران حرفه ای بر این باورند که اگر پوست سر تمیز باشد، تحریک پذیرتر و آسیب پذیرتر است. بنابراین اگر میخواهید رنگ را روی ریشه ها انجام دهید، بهتر است از اسپری رنگ مو و یا پودر استفاده شود و حتما موها بعد از رنگ کردن بشویید.

 

رنگ کردن مو


قدم چهارم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

تست رنگ مو

اگر مطمئن نیستید که رنگ موی درستی انتخاب کرده اید و تردید دارید که این رنگ مو مناسب با پوست شما هست یا نه، رنگ مو را روی یک تار از موهایتان امتحان کنید. در این صورت، اگر به رنگ مو حساسیت داشته باشید، متوجه خواهید شد.


قدم پنجم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

استفاده از روغن در اطراف پیشانی

رنگی که به موها و دور سر و پیشانی تان می زنید، گاهی ممکن است به پوست شما مالیده شود؛ قبل از اینکه رنگ کردن مو را شروع کنید، بهتر است که کمی روغن وازلین روی پوست و قسمت خط رشد موهایتان بزنید. مواد چرب و نرم می توانند به جلوگیری نفوذ رنگ به پوست کمک کنند.


قدم ششم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

شروع رنگ کردن مو از بالای پیشانی

رنگ مو را مثل دستورات روی جعبه آماده کنید و شروع به زدن رنگ از قسمت ریشه و خط رشد موهایتان کنید. این کار برای کسانی مناسب است که ریشه موهایشان سفید شده؛ چرا که رنگ کردن ریشه های سفید مو نیاز به زمان بیشتری دارد. قسمت ساقه مو آسیب پذیر و شکننده است. همچینین در جذب رنگ مو به زمان کمتری نیاز دارد. پس آخرین قسمت رنگ کردن را برای ساقه مو بگذارید.


قدم هفتم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

تمام جوانب و زوایا را بسنجید

قسمت پشت سر به یک عملکرد حرفه ای نیاز دارد، زیرا این قسمت دیده نمی شود و نیاز به چند ترفند برای رنگ کردن دارد. بهتر است برای رنگ کردن موی این قسمت از یک آیینه دستی استفاده کنید یا از یک دوست کمک بگیرید.


قدم هشتم برای رنگ کردن حرفه ای مو:

شستشو کنید

نرم کننده مو سلاح مخفی شما هنگام شستشو است. هنگام شستشوی مو از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده باعث تثبیت رنگ مو روی سر می شود. بهتر است موهای رنگ شده تا دو روز شسته نشود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: