یکشنبه 23 تیر 1398 - 10:25:48

بهترین روانپزشک در تهران

روانپزشک خوب

روانپزشک

بهترین روانپزشک در تهران
بارها این مشکل برای اشخاص به وجود آمده است که در اثر عوامل مختلفی نظیر طلاق ، مشکلات خانوادگی و یا پولی با ذهن پریشان خود نمی دانند چیکار کنند ، این اشخاص نه تنها خودشان در زندگی با مشکلاتی روبرو می شوند بلکه در جامعه به دلیل ناراحتی که دارند رفتاری مناسبی ندارند ، به همین دلیل اگر این اشخاص هرچه سریعتر مشکلات خود را حل نمایند و یا ذهن خود را از مشکلات و ناراحتی آزاد نسازند در آینده مشکلات جدی برایشان به وجود می آید .

حال این سوال به وجود می آید که نزد چه روانپزشکی مراجعه نمایند ؟ یک روزانپزشک خوب چه خصوصیاتی دارد ؟ بهترین روانپزشک را چه زمانی و براساس چه معیارهای تعیین می توان کرد .

انسان متشکل از جسم و روان می باشد که بر هم تاثیر گذار می باشد . در صورتی که جسم بیمار شود بر روح و روان تاثیر گذاشته و آن را تحت الشعاع قرار می دهد، وقتی که فرد دچار اختلال روحی شود بر جسم اثر گذاشته و در مواردی منجر به بیماری های خطرناک می شود. این جمله که اکثر بیماری های جسمی انسان منشا روحی و روانی دارد بیمورد نیست و توسط مطالعات وسیعی که در علم روانپزشکی صورت گرفته تا حدودی این موضوع به اثبات رسیده است . همانطور که جسم نیاز به مراقبت دارد روان انسان نیز نیاز به نگهداری دارد. وقتی فردی به بیماری دچار می شود برای درمان آن به پزشک می رود روان انسان نیز در مقابل مشکلات آسیب پذیر بوده و برای درمان نیاز به روانپزشک و متخصص اعصاب و روان دارد.


دلایل مراجعه به روانپزشک
بسیاری از افراد بر این باورند که وقتی به روانپزشک مراجعه می کنند پزشک از تمامی رازها و مواردی که در درون فرد اتفاق می افتد با خبر است و کار او را با افراد غیر متخصص در این زمینه اشتباه می گیرند. در گذشته افراد به صورت قبیله ای زندکی می کردند و چیوند خانواده ها به گونه ای بود که از هم گسسته نمی شد . با مدرن شدن جوامع نقش خانواده در جامعه کمرنگ شد و فرزندان به دنبال روش های نوین برای زندگی شدند که یکی از پیامدهای آن گسیختن خانوده می باشد . همچنین فردی که از خانواده وارد جامعه می شود با خیل وسیعی از فرهنگ و افکار و الگوهای متفاوت آشنا می شود که برای فرد مشکلاتی را در روابط با افراد به همراه دارد. نگرش جوانان با این دیدگاه تغییر کرده و در رابطه با والدین خود دچار تعارض می شوند. بهترین روانپزشک به بررسی رفتار با توجه به صحبت ها و رفتارهای فرد می پردازد و در صورت وجود اختلال روانشناسی از دارو برای بهبودی استفاده می کند. بهترین روانپزشک در تهران افراد را به 3 دسته تقسیم می کند که به روانپزشک مراجعه می کنند:

گروهی که دارای وسواس فکری و عملی هستند افرادی که دائم نگران شده و این حالت را به دیگران انتقال می دهند.
افرادی که خود مشکل درونی داشته ولی حاضر به قبول آن نیستند و آن را به دیگران فرافکنی می کنند. این افراد در صورتی که در روابط خود با افراد رفتاری ببینند که برخلاف میلشان باشد مشکل را از دیگران می دانند.
افرادی که دارای مشکلات حاد روانی بوده ولی حاضر به قبول این مشکل نیستند و باوری به روانپزشک ندارند. این افراد با اجبار اطرافیان و از راههای قانونی مجبور به مراجعه به روانپزشک می باشند.
چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کرد ؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانیم روانپزشک چه وظایفی برعهده دارد ؟ رشته روانپزشکی یا تخصص اعصاب و روان یکی از تخصص های پزشکی است . اساسا فرد بعد از گذراندن 7 سال دوره پزشکی عمومی و فارغ التحصیل شدن از رشته پزشکی وارد رشته روانپزشکی می شود و پس از 4 سال دوره تخصص را به پایان می رساند . در طی این دوره روانپزشکان آموزشهای مختلفی را می بیند . یکی از این آموزشها این است که فرد توانایی یابد که مراجعه کننده خود را از لحاظ ذهنی به دقت ارزیابی کند تا بتواند اهیت و شدت اختلال رفتاری، عاطفی و هیجانی بیمار را تشخیص دهد. در این حین فرد باید به تاریخچه و سوابق پزشکی- روانپزشکی مراجعه کننده توجه کند . زیرا در هم در تعیین تشخیص و هم در درمان موثر می باشد .

دوره های روان درمانی
بسیاری از همکاران روانپزشک دوره های مختلفی از روان درمانی را سپری می کنند . از جمله این دوره ها :

رفتار درمانی
شناخت درمانی
زوج درمانی
سکس تراپی و..
با گذراندن این دوره ها روانپزشک تبحر می یابد تا به بیماران خود خدمات بهتری ارائه دهند.

مشخصات بهترین روانپزشک
از آنجائیکه رشته روانپزشکی با روان فرد سر و کار دارد لذا دانش بسیار گسترده و البته نوپایی است و نیاز به گذراندن دوره های طولانی آموزشی دارد .

دانش و مهارتهایی که برای روانپزشکی مورد نیاز می باشد و اساسا فرد علاوه بر اینکه آموزه های علمی خود را توسعه دهد به لحاظ شخصیتی نیز باید دارای ویژگی هایی باشد :

علاقه زیاد به انسان ها و حل مشکلات آنها
داشتن صبر و حوصله
رازداری که از اصول پزشکی می باشد و در رشته روانپزشکی دارای اهمیت بیشتری می باشد .
مهارت های ارتباطی
مهارت های شنیداری و گفتاری مناسب
توانایی حل مساله
زمان مراجعه به روانپزشک
در ادامه به برخی موقعیت هایی که نیاز به مراجعه دارند اشاره می شود :

اضطراب های مقطعی مانند اضطراب امتحان می تواند یکی از علل مراجعه به روانپزشک باشد. برخی افراد از حضور در جلسه امتحان دچار این حالت می شوند که برای برطرف کردن این مشکل به روانپزشک مراجعه کنند.
به اختلالاتی مبتلا شده اید که پزشکان هیچ منشایی برای آن شناخته اند.
اگر مدت زیادی دچار غم و اندوه شده اید و حتی با تغییر شرایط محیطی نیز بهبود نمی یابید .
زمانی که فرد وسواس های آزاردهنده ای دارد که به تنهایی از پس آنها برنمی آید.
هنگامی که فرد به اختلال حادی مانند افسردگی ، وسواس ، اضطراب و خلق بالا مبتلا می شودو..
روانپزشک با توجه به آموزه های خود سعی در کمک به مراجعه کننده دارد و در صورت صلاحدید از مشاوره و روان درمانی برای بیمار و مراجع خود استفاده خواهد کرد . گاهی اختلال شدیدتر می باشد به نحوی که نیاز به بستری و درمان جدی تری دارد که در حوزه درمان بیمارستانی روانپزشکی می باشد و در حوزه سرپایی قرار ندارد .

روانپزشک خدماتی شامل درمان اختلال در خواب، درمان استرس، درمان اضطراب ارائه می دهد.

برای اطلاع از بهترین روانپزشک در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

مقالات مرتبط با مشکلات ذهنی و روانی

روان درمانی
مشاوره ازدواج
زوج درمانی
درمان اختلال خواب


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: