سه شنبه 22 آبان 1397 - 14:01:39

چطور مانند یک آرایشگر حرفه ای سایه چشم بزنید؟

 

مانند یک آرایشگر تمام قد سایه چشم بزنید

نکاتی مهم در باب کشیدن سایه چشم

 

 

 

آیا تا به حال شده، عکس مدل ها یا هنرپیشه های مشهور را در اینترنت یا یک مجله زیبایی ورق بزنید و با خودتان فکر کنید که آنها حتماً یک آرایشگر حرفه ای دارند که ظاهری ویژه و فوق العاده زیبا دارند. البته قطعاً برخی از این افراد، واقعاً یک آرایشگر حرفه ای، صورت آنها را گریم می کند؛ امّا بسیاری از این افراد نیز، خودشان این کار را انجام می دهند. درست است که شاید باور کردنش مشکل باشد، امّا بسیاری از آنها، مانند من و شما این کار را یاد گرفته اند و با تمرین و تکرار توانسته اند، حرفه ای شوند. برای حرفه ای شدن در آرایش، باید اول از همه قادر باشید که یک آرایش چشم جذاب و گیرا روی صورت خود پیاده کنید. دلیل اهمیت آرایش چشم این است که چشم ها دریچه نفوذ به قلب دیگران هستند. بنابراین هرچقدر بتوانید، مانند یک حرفه ای چشمان خود را سایه بزنید، بیشتر می توانید جذابیت کل قسمت های صورت خود را بالا ببرید. در این مقاله از سایت رژلب قرار است به شما بیاموزیم که چطور مانند یک حرفه ای سایه چشم بزنید؟ با ما همراه باشید.

 

 

 

سایه چشم جدید

 

 

 

راه های زیادی برای کشیدن سایه چشم وجود دارد از استفاده کاربردی لوازم آرایشی، براش های متفاوت و استفاده از نوک انگشت گرفته تا سایه زدن به شکل بسیار ظریف و با در نظر گرفتن بسیاری از جزئیات که ساعتها ممکن است طول بکشد؛ امّا به محض اینکه شما حرفه ای شدید، تمام تکنیک ها را با موفقیت انجام خواهید داد. مطمئن باشید پس از یادگیری و اجرای دقیق این مراحل، از انجام آن لذت خواهید برد. تنها رمز موفقیت برای حرفه ای شدن "صبوری" است، اگر شما دوست دارید آرایش چشم را به نحوی شایسته بیاموزید، قدم اول یادگیری کشیدن سایه چشم است. وقتی به خوبی یاد گرفتید، می توانید چشمانتان را با استایل منحصر به فرد و متناسب با شخصیتتان آرایش کنید.

 

  چرا تا این اندازه مهم است که در کشیدن سایه حرفه ای شویم؟

 

استفاده صحیح از سایه چشم، می تواند چشم‌های‌ شما را بزرگ‌تر از قبل، نشان دهد. همچنین بخش‌های دیگر آرایش شما هم جلوه بهتری پیدا می‌کنند. در مقابل اگر نحوه استفاده صحیح از سایه چشم را بلد نباشید، احتمالاً پس از اتمام کار با چشم هایی کوچک تر از سابق یا آرایشی نا متناسب و کم روح مواجه خواهید شد و درنهایت هماهنگی آرایشی شما از بین می رود.

 

 

سایه پر رنگ بهتر است یا رژلب بیشتر؟

 

یک قانون بسیار مهم درباره آرایش صورت وجود دارد که حتماً باید به آن توجه کنید؛ این قانون مهم این است: باید انتخاب کنید یا سایه چشم پر رنگ و یا رژلب پر رنگ؟ باید از میان این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. زیرا اصولاً برای برقراری تعادل میان اجزای صورت، لازم است تنها یکی از این دو گزینه انتخاب شود تا روی آن کار شود و گزینه دیگر  که می تواند یا چشم و لب باشد، باید آرایش کمتری داشته باشد. بنابراین هرگاه یک سایه چشم محو انتخاب کردید، رژلب بیشتری بزنید و هرگاه سایه چشم شما تیره است از رژلب کم رنگ یا حتی برق لب استفاده کنید. این کار، تعادل طبیعی را در جلوه‌های زیبایی شما حفظ می‌کند.

 

 برای کشیدن سایه چشم حرفه ای به روز باشید


بسیاری از افرادی که به‌ طور حرفه‌ای در زمینه آرایش فعال هستند، معتقدند که باید قواعد سنتی آرایش چشم را کنار گذاشت، چون این قواعد، چشم‌ها را بیشتر بی روح و رمق نشان می دهند تا این‌که جذابیت و شادابی به آن‌ها بدهند. استفاده از سایه های تخت یا یکسره روی چشم یکی از تکنیک های قدیمی است، که در حال حاضر دیگر کاربرد چندانی ندارد. علت این امر آن است که چشم های شما دارای بخش خارجی و بخش داخلی هستند و برای قسمت لازم است، از رنگی مناسب آن قسمت استفاده شود نه یک سایه یکسره برای کل پلک!!!

 

آموزش فید سایه چشم

 

 

ابزار کشیدن سایه چشم

 

مواد لازم برای کشیدن سایه چشم عبارتند از:

 

از براش شروع می کنیم!

 

برای خرید براش های حرفه ای پول خرج کنید، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. داشتن براش های خوب به شما کمک می کند تا سایه زدن و مدل دادن به آن برای شما آسان و بسیار حرفه ای تمام شود. شما با داشتن براش های مناسب، می توانید سایه ها را به شکلی نرم و بدون ایجاد خط رنگ بیش از حد، روی چشم ها استفاده کنید. انتخاب براش مناسب، ممکن است مشکل باشد؛ زیرا براش، انواع بسیاری دارد. بنابراین با براش های معمولی تر شروع کنید و سایه را روی چشم کار کنید، رفته رفته که با تجربه تر شدید، انواع مناسب براش را تهیه کنید.

 

 براش پوشاننده کل چشم: برای پوشش رنگی روی کل چشم و یکنواخت کردن رنگ پس زمینه، از این براش میتوان استفاده کرد تا به راحتی و در زمان کمتری بتوان آرایش چشم را انجام داد.پ

 

 براش ترکیب کننده گرد: به این نوع براش "براش گنبدی" نیز می گویند؛ زیرا شکل آن به گنبد شباهت دارد. این براش برای کسانیکه دوست دارند، آرایش چشم اسموکی را بیاموزند و حالت دودی و محو به چشم بدهند، کارایی بالایی دارد. از این براش در چین پلک و برای محو کردن خط چشم، بیشتر استفاده می شود. این نوع براش برای یک کیت آرایشی ضروری است تا حرفه ای تر سایه بزنید.

 

  براش خط چشم گرد یا تخت: از هر دو این براش ها، می توان برای خط چشم و یا ترکیب کرم ها یا ژل هایی که به عنوان خط چشم به کار می روند، استفاده کرد. داشتن براشی که بتوان برای خط چشم استفاده کرد، مهم است، بنابراین آن را در کیت آرایشی خود قرار دهید.

اگر شما تازه کار هستید، بهتر است یک بسته از انواع براش ها را تهیه کنید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد به شما پیشنهاد می کنیم، این مجموعه براش ها را از محلی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن ها را روی پوست و پلک خود تست کنید تا از خرید خود اطمینان یابید.

 

 پرایمر

 

بهتر است پوست را قبل از سایه زدن با پرایمر آماده پذیرش آرایش کنید تا درخشندگی سایه برای مدت طولانی حفظ شود. می توانید از کانسیلر هم برای آماده سازی پلک استفاده کنید. وقتی کارتان در این قسمت تمام شد، آماده سایه زدن هستید!

 

انتخاب سایه مناسب

 

انتخاب سایه مناسب، رنگ پوست ممکن است، سخت باشد؛ زیرا تنوع محصولات سایه از نظر جنس و رنگ بسیار است. انتخاب های زیادی وجود دارد که همه آنها خوب هستند، فقط باید به این نکته توجه داشت که برای شروع از رنگ های پایه استفاده شود. پالت های سایه هم بسیار کاربردی هستند، چون یک طیف رنگی روشن به تیره را به شما می دهند و کار با آنها ساده است.

 

چهره ای که دوست دارید از آب دربیاید

 

قبل از اینکه شروع به آرایش کردن کنید، باید فکر کنید که دوست دارید چشمان شما چه حالتی داشته باشد. اگر شما یک ویدئو یا عکس خاص مد نظر دارید که می خواهید برای مدل آرایش از آن استفاده کنید، تمام لوازمی که لازم دارید را در کنار خود آماده بگذارید. با این کار هم وقت کمتری، صرف می کنید و هم اشتباه را به حداقل می رسانید. اگر آرایش روز انجام می دهید، رنگ های خنثی و نرم گزینه خوبی محسوب می شوند. برای آرایش شب از خط چشم مشکی و سایه های به مراتب تیره و ریمل می توان استفاده کرد.

 

رنگ ها و ترکیب رنگی

 

رنگ ها برای سایه زدن نقش حیاتی ای دارند، اگر می خواهید چشمان بی پروا و دودی در آخر داشته باشید، باید از رنگ های تیره مثل قهوه ای سوخته، بادمجانی و .. برای چین پلک و از رنگ های نرم و روشن تر برای روی پلک و زیر ابرو استفاده کنید.بسته به نظر خودتان می توانید از سایه ای استفاده کنید که رنگدانه های بیشتری دارند. آسانترین راه برای اینکه ببینید چه مقدار رنگ برای استفاده روی پلک، نیاز دارید این است که با نوک انگشتتان به صورت دایره ای روی رنگدانه سایه بکشید و با تست آن روی پشت دست دیگرتان رنگ آن را روی پوست خود ببینید تا بتوانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

 

انواع سایه پایه

 

سایه مات: سایه تخت که فاقد هرگونه درخششی است و برای ترکیب و سایه روشن صورت و چشم کاربرد دارد.

 

سایه براق/ متالیک: بدون در نظر گرفتن رنگ، هر دوی این سایه ها چشم نوازند. رنگ های براق برای ترکیب از طیف رنگی روشن به تیره زیبا هستند. ترکیب رنگی مات با براق یا متالیک تضاد خوبی را به وجود می آورد، مخصوصاً برای آرایش اسموکی چشم.

 

همانطور که حواستان به ترکیب رنگ هست، باید توجه داشته باشید که رنگ مناسبی را برای زیر استخوان ابرو و گوشه های چشم به کار ببرید. این تکنیک بیشتر برای آرایش دودی یا آرایش اسموکی چشم استفاده می شود که نمایی باز و گرم داشته باشد و بیشتر پالت های سایه در این نوع آرایش به کار می رود.

 

 

پالت سایه چشم

 

 

آموزش فید سایه چشم

 

حالا که مفاهیم پایه ای را به پایان رساندیم، وقت آنست که یاد بگیرید، چگونه حرفه ای سایه بزنید. پرایمر زدید، براش ها را آماده کرده اید، ترکیب رنگ سایه را انتخاب کرده اید، بنابراین بیاید انجامش بدیم. در اینجا یک نوع روش فید سایه چشم را به شما آموزش می دهیم:

 

 

مرحله اول آموزش فید سایه چشم:

از براش پوشاننده کل چشم و یک سایه نرم با رنگ خنثی استفاده کنید. مطمئن شوید که رنگ را با براش به صورت یکنواخت، روی چشم پخش می کنید. در صورت نیاز، شدت رنگ را لایه لایه بیشتر کنید.

 

 

مرحله دوم آموزش فید سایه چشم:

یک سایه ی روشن و براق انتخاب کنید و با براش تخت، یک خط نازک از سایه درست در امتداد پلک از گوشه داخل به گوشه خارج چشم اضافه کنید. شما می توانید این مرحله را برای اضافه کردن درخشش بیشتر تکرار کنید و یا آن را رها کرده تا جلوه ملایم تری داشته باشد.

 

 

مرحله سوم آموزش فید سایه چشم:

این مرحله به انتخاب شماست، اگر می خواهید رنگ ها به تدریج حالت محو روی پلک داشته باشند، انجام دهید. یک درجه تیره تر از رنگی که در مرحله اول استفاده کردید را انتخاب کنید و روی پلک بزنید. به آرامی از گوشه خارجی چشم، شروع به پخش کردن سایه کنید، کم کم رنگ کمتری به میانه پلک بکشانید و حتماً نوازش براش و سایه، روی پلک باید یکنواخت و نرم باشد. از براش ترکیب کننده تان برای از بین بردن هر توده و خط رنگ که ممکن است وجود داشته باشد، استفاده کنید.

 

 

مرحله چهارم آموزش فید سایه چشم:

با استفاده از براش گرد، رنگ تیره تر را به گوشه خارجی اضافه کنید. رنگ را کم کم اضافه کنید. اضافه کردن تدریجی رنگ آسان تر است از اینکه رنگ زیاد استفاده شود و مجبور به پاک کردن آن شوید. به یاد داشته باشید، صبر و شکیبایی برای یادگیری یک نکته کلیدی است. با استفاده از براش ترکیب کننده خود مواد را خوب یکنواخت کنید به طوریکه هیچ نقطه پر رنگی وجود نداشته باشد.

 

 

مرحله پنجم آموزش فید سایه چشم:

حالا وقت استفاده از هایلایتر است، با براش تخت رنگ دلخواه را انتخاب کنید و به آرامی زیر ابرو را پوشش دهید تا به حد مورد دلخواهتان برسد.

 

با انجام تمام این مراحل شما رسماً یاد گرفته اید که چطور مانند یک آرایشگر حرفه ای سایه چشم بزنید؟ شما می توانید برای تمام کردن کار از رنگ تیره یا مشکی برای خط چشم و ریمل استفاده کنید. روش های زیادی برای سایه زدن وجود دارد و حالا که اصول آن را یاد گرفته اید با خلاقیت خود می توانید مدل های بی شماری را خلق کنید، شما می توانید براش را مرطوب کرده از سایه براق برای فصل تابستان یا از اکلیل روی پلک استفاده کنید. از همه مدل ها می توانید لذت ببرید، بستگی دارد که کدام تکنیک بیشتر به درد شما می خورد. شاید برخی از شما، بخواهید حرفه ای تر از سابق، کشیدن سایه چشم را بیاموزید. برای آموزش سایه چشم عروس یا گریم صورت به شکل حرفه ای بهتر است با مراجعه به کلاس های آموزش آرایشگری و گریم اطلاعات تکمیلی را کسب کنید.

 

البته برای حرفه ای شدن در آرایش چشم لازم است، از آموزش سایه چشم ساده شروع کنید. بسیاری از ویدئوهای آموزشی و مقالاتی که با عناوینی چون: سایه چشم جدید، فیلم اموزش سایه چشم لایت و کلیپ اموزش سایه چشم، سایه چشم ساده، آموزش سایه چشم برای مبتدی ها و.. در سایت رژلب قرار داده شده، می تواند اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل کند.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: