چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 10:42:50

روشن کردن پوست

 

روشن کردن پوست صورت در خانه

مواد طبیعی مفید در روشن کردن پوست

 

روشن کردن پوست در خانه

 


اگر شما هم جزء افرادی هستید که داشتن پوست روشن را به پوست تیره و برنزه ترجیح می دهید، باید به شما بگوییم که خوشبختانه راهکارهای زیادی برای برای رسیدن به این مهم وجود دارد. در ادامه این مطلب از سری مطالب وب سایت رژلب قصد داریم تمامی روش های روشن کردن پوست در منزل را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.


محافظت از پوست در برابر نور آفتاب


یکی از مهم ترین کارهایی که می توان جهت جلوگیری از تیره شدن پوست انجام داد، محافظت در برابر نور خورشید است. همان طور که می دانید، قرار گرفتن در معرض اشعه فرا بنفش خورشید یکی از مهم ترین علل تغییر رنگ پوست است. برای این که رنگ پوست شما تغییر نکند و روشن بماند، بهتر است در مواقع غیر ضروری از خانه خارج نشوید و در صورت خروج نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ضد آفتاب های دارای اس پی اف 30 به بالا قدر به محافظت پوست در برابر نور خورشید هستند. توجه به این موضوع در فصل تابستان از اهمیت بالاتری نیز برخوردار می شود. زمانی که در فصل تابستان قصد خروج از منزل را دارید، سعی کنید کلاه بر سر بگذارید تا هم از پوست در برابر تغییر رنگ محافظت شود و هم این که موهایتان نیز آسیب نبیند.


روشن کردن پوست با لایه برداری


لایه برداری طبیعی می تواند کمک شایانی به روشن کردن پوست کند. در این روش مراقبت پوستی، سلول های مرده پوست از بین رفته و جای خود را به سلول های تازه و جوان می دهد. برای لایه برداری طبیعی می توانید از برس های مخصوص استفاده کنید. البته افراد دارای پوست حساس بهتر است از برس های بسیار نازک و نرم استفاده کنند. استفاده از انواع کرم های لایه بردار نیز می تواند کمک بسیاری به شما کند. دستگاه های لایه بردار نیز وجود دارند که پوست را عمیق تر لایه برداری می کنند؛ اما به شما پیشنهاد می دهیم از روش دستی استفاده کنید.


استفاده از لیموترش برای روشن کردن پوست


لیموترش حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی است که به عنوان لایه بردار طبیعی عمل کرده و گزینه بسیار خوبی برای روشن کردن پوست است. لیموترش قادر است لایه بالایی پوست را تمیز کرده و لایه روشن زیر پوست را نمایان کند. علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در آبلیمو خاصیت روشن کنندگی مانند دکلره داشته و برای روشن کردن مو نیز به کار می رود. شما با شستشوی پوست به وسیله لیموترش می توانید پوست خود را کمی روشن تر کرده و چهره لطیف تری داشته باشید.
برای این کار کافیست آب نصف یک عدد لیمو ترش را گرفته و به میزان مساوی به آن آب اضافه کنید. با انجام این کار میزان تحریک و التهاب پوست شما کاهش می یابد. پنبه را به محلول فوق آغشته کرده و روی صورت، گردن، بازوها و سایر نقاطی که قصد روشن کردن آن را دارید، بمالید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند  سپس با آب گرم شستشو دهید. زمانی که محلول روی پوست شما قرار دارد، از بیرون رفتن خودداری کنید؛ چرا که آبلیمو پوست را در برابر نور خورشید حساس تر و ملتهب تر می کند. بعد از مصرف آبلیموی طبیعی برای روشن کردن پوست احتمالا با کمی خشکی مواجه خواهید شد که چاره آن استفاده از مرطوب کننده می باشد. استفاده از لیموترش برای سه بار در هفته گزینه بسیار خوبی است.

 

روشن کردن پوست با لیمو ترش در خانه


روشن کردن پوست با سیب زمینی


سیب زمینی دارای مقادیری ویتامین C است و این گونه که محققان به نتیجه رسیده اند، این نوع ویتامین می تواند تاثیر به سزایی در روشن کردن پوست داشته باشد. سیب زمینی را می توانید به صورت حلقه ای برش داده و روی نواحی صورت قرار دهید. اگر سیب زمینی در دسترس نداشتید، استفاده از گوجه فرنگی، خیار و پرتقال نیز می تواند گزینه های بسیار خوبی باشند. برای این کار ابتدا سیب زمینی را از وسط برش زده و روی بخش هایی از پوست که قصد روشن شدن آن را دارید، قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی تا زمانی روی پوست بماند که رطوبت آن کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را می توانید چند بار در هفته تکرار کنید.

 

روشن کردن پوست با سیب زمینی در خانه


ماسک آلوئه ورا برای روشن کردن پوست


آلوئه ورا به دلیل خواص بسیار خوبی که برای پوست و مو دارد، بسیار مشهور است. این گیاه حاوی ترکیبی به نام آنتراکینون بوده که با برداشتن لایه های مرده از سطح پوست، موجب روشن شدن آن می شود. توجه داشته باشید که استفاده از خود گیاه آلوئه ورا نسبت به کرم ها و لوسیون ها دارای خواص بیشتری بوده و می تواند موثرتر واقع شود. آلوئه ورا را مستقیما روی پوست قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب شود. سپس آلوئه ورا را از روی سطح پوست برداشته و نیازی به شستشو نخواهد داشت.

 

روشن کردن پوست با ماسک آلوئه ورا


روشن کردن پوست با زردچوبه


زردچوبه یکی از معروف ترین ادویه هایی است که در اکثر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما آیا می دانید این ادویه نقش به سزایی در روشن کردن پوست شما نیز خواهد داشت؟ زردچوبه قادر به مهار تولید ملانین که موجب تیرگی پوست می شود، است. برای بهره برداری از زردچوبه کافیست کمی از آن را با روغن زیتون ترکیب کنید تا به شکل خمیر نه خیلی شل و نه خیلی سفت تبدیل شود. این خمیر را روی قسمت هایی از پوست که قصد دارید روشن تر شود، قرار داده و بگذارید حدود 20 دقیقه به همان حالت بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید. جهت زرد شدن رنگ پوست تان هم نگران نباشید؛ چون در این مدت زمان پوست رنگ نخواهد گرفت. این روش روشن کردن پوست را می توانید سه بار در هفته انجام دهید.

 

روشن کردن پوست با زردچوبه


تاثیر آب نارگیل سبز در روشن کردن پوست


آیا می دانستید آب نارگیل سبز نیز در روشن کردن پوست بسیار موثر است؟ طی مطالعه ای که روی برخی افراد انجام شد، کسانی که صورت خود را با آب نارگیل شستشو داده بودند، بعد از مدتی با پوستی نرم و روشن مواجه شدند. برای این کار می توانید یک بطری آب نارگیل 100 درصد خالص تهیه کرده و برای نگهداری طولانی مدت آن را در یخچال نگهداری کنید. کمی پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید و روی نواحی از صورت که قصد روشن شدن آن را دارید، بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

روشن کردن پوست با آب نارگیل


انواع ماسک مفید برای روشن کردن پوست


برای روشن کردن پوست خود می توانید از ماسک های طبیعی و خانگی بسیاری نیز استفاده کنید که آموزش آن را در ادامه ارائه خواهیم داد.

ماسک بلغور جوی دو سر و زردچوبه

برای روشن کردن پوست چرب می توانید از ماسک بلغور جو و زردچوبه استفاده کنید. بدین صورت که 2 قاشق چایخوری پودر بلغور جو را با کمی زردچوبه ترکیب کرده و چند قطره لیمو ترش به آن اضافه کنید. خمیر به دست آمده نباید خیلی شل باشد. صبر کنید تا ماسک روی صورت خشک شود و سپس با آب بشویید. حین شستشوی صورت، پوست را با حرکات دورانی ماساژ دهید تا سلول های مرده به خوبی پاکسازی شوند.

 

ماسک صورت برای روشن کردن پوست

 

ماسک عسل و لیمو ترش

عسل و لیمو ترش طبیعی یک روشن کننده و در عین حال لایه بردار هستند که هم سلول های تیره را از روی پوست پاک می کنند و هم این که لایه زیرین را روشن تر می کند. عسل یک نرم کننده طبیعی است که خشکی پوست پس از مصرف آبلیمو را از بین می برد. این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس شستشو دهید. هنگام شستشو، پوست را به آرامی با حرکات دورانی ماساژ دهید. حتی می توانید به ترکیبات ماسک خود، بلغور جو دو سر نیز اضافه کنید تا یک لایه برداری خفیفی نیز ایجاد شود. اگر پوست شما خیلی خشک است می توانید به جای لیمو از خیار استفاده کنید. خیار را رنده کنید و با عسل ترکیب کنید. آن را روی پوست گذاشته و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید.

 

تاثیر ماسک عسل و لیمو در روشن کردن پوست

 

ماسک پاپایا

البته دسترسی به این میوه گرمسیری کمی سخت است؛ اما اگر موفق به یافتن آن شدید، حتما جهت روشن کردن پوست خود از آن استفاده نمایید. پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپین است که در لایه برداری پوست مفید بوده و راه را برای روشن و شفاف شدن آن هموار می سازد. علاوه بر این، حاوی ویتامین سی نیز می باشد که در روشن شدن پوست موثر واقع می شود. ابتدا پوست پاپایا را بکنید و آن را برش دهید. سپس در مخلوط کن بریزید تا خمیر صاف و یکدست حاصل شود. روی مناطقی از پوست صورت و بدن که قصد روشن شدن آن را دارید قرار داده و پس از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

 

تاثیر ماسک پاپایا در روشن کردن پوست

 

ماسک آرد نخودچی برای روشن کردن پوست

ماسک آرد نخودچی یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی پوست است که کار خود را بدون خارش و تحریک انجام می دهد. برای این کار دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با میزان کافی آب ترکیب کنید. سپس ماسک را با حرکات رو به بالا روی پوست قرار دهید. اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس با آب گرم شستشو دهید. آرد نخود به از بین رفتن سلول های مرده پوست و روشن شدن آن کمک شایانی می کند. جهت افزایش میزان تاثیرگذاری ماسک آرد نخود می توانبد نصف قاشق زردچوبه و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید. اگر پوست خیلی خشکی هم دارید، یک چهارم قاشق غذاخوری خامه تازه به آن اضافه نمایید.

 

تاثیر آرد نخود در سفید کردن پوست

 

ماسک گلاب برای روشن کردن پوست

گلاب دارای خواص بسیاری است که از جمله آن ها می توان به از بین بردن سیاهی دور چشم و تیرگی پوست صورت اشاره کرد. جهت بهره برداری از خواص این ماده مفید می توانید 2 قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید. برای غلیظ تر شدن ماسک صورت هم می توانید 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه نمایید. این ماسک را روی پوست قرار داده و 20 دقیقه بعد شستشو دهید.

 

روشن کردن پوست صورت با گلاب

 

ماسک لبنیات برای روشن کردن پوست

از ماست و شیر می توانید برای روشن کردن پوست صورت خود استفاده کنید. لبنیات حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که در لایه برداری پوست صورت مفید واقع می شوند. روش کار بدین صورت است که ماست یا شیر ساده را با بلغور جوی دو سر ترکیب کنید تا خمیر نسبتا شل به دست بیاید. این ماسک را روی پوست قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بلغور جوی دو سر قابلیت لایه برداری پوست را دارد. به همین دلیل بهتر است هنگام شستشوی صورت، آن را به صورت دورانی ماساژ دهید تا تاثیر خود را داشته باشید.
توجه داشته باشید که استفاده از شیر و ماست پرچرب می تواند در روشن کردن پوست کاملا بی تاثیر باشد؛ چرا که حاوی آنزیم های لازم نیست. از لبنیات به همراه جوی دو سر می توانید برای پاک کننده صورت نیز استفاده کنید. بدین صورت که کمی پنبه را به ترکیب آغشته کنید و روی صورت بمالید. خواهید دید که صورت شما از هر گونه آلودگی و آرایش پاک خواهد شد.

 

سفید کردن پوست با ماسک لبنیات

 

روشن کردن پوست صورت با ماسک نعناع

اگر می خواهید پوست صورت تان را دو تا سه درجه روشن تر کنید، می توانید از ماسک نعناع استفاده کنید. یک مشت نعناع را خرد کرده سپس کمی آب به آن اضافه کنید. قبل از این که ماسک را روی صورت بگذارید، ابتدا صورت تان را خوب بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی و محصولات آرایشی شود. سپس ماسک نعناع را با انگشت روی صورت و گردن خود اعمال کنید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و پس از این که خشک شد آن را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را می توانید یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

 

روشن کردن پوست با ماسک نعناع

 

ماسک روشن کننده صورت زعفران

برای روشن کردن پوست صورت و بدن می توانید دو الی پنج ریشه زعفران را در یک الی دو قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و بگذارید پنج دقیقه به همان حالت بماند. سپس یک تکه پنبه را به محلول شیر و زعفران آغشته کنید و روی پوست تمیز بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت، محل مورد نظر را خوب آبکشی کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 23:29:52
بدک نیست♥♥♥
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: