چهارشنبه 08 خرداد 1398 - 10:06:48

ترکیب رنگ مو نسکافه ای

انواع تناژهای رنگ مو نسکافه ای

نکاتی در رابطه با رنگ کردن مو در خانه و نگهداری از موهای رنگ شده

 

ترکیب رنگ موی نسکافه ای با تناژهای مختلف


رنگ مو نسکافه ای از آن رنگ موهای پرطرفدار بین خانم ها است که در انواع طیف تیره و روشن موجود می باشد. این رنگ مو در دسته رنگ های گرم قرار دارد و افراد می توانند با توجه به سلیقه و رنگ پوست خود نسبت به انتخاب تناژ تیره و روشن آن اقدام کنند. رنگ مو نسکافه ای به اکثر چهره ها طراوت و شادابی می بخشد. در این مطالب از وب سایت رژلب بر آن شدیم تا انواع رنگ مو نسکافه ای و فرمول ترکیب آن را خدمتتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


فرمول ترکیب رنگ مو نسکافه ای دودی


برای بدست آوردن رنگ موی نسکافه ای دودی، یک دوم رنگ موی بلوند دودی تیره را به همراه یک سوم تیوپ بلوند تیره را ترکیب می کنیم. در آخر یک چهارم تیوپ قهوه ای نسکافه ای روشن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید حتما زمینه موی شما باید روی پایه 6 باشد. پس برای بدست آوردن این رنگ مو نیازی نیست پایه موهای شما خیلی روشن باشد. اکسیدان مناسب برای رنگ موی تنباکویی، اکسیدان 6 درصد است.


ترکیب رنگ مو نسکافه ای متوسط


برای بدست آوردن رنگ موی نسکافه ای ، رنگ ریشه 7/46 + اکسیدان 9%
لایت ها رنگ مو 7/46 به مقدار 1تیوپ + رنگ 7/47 نصف تیوپ + رنگ 6/20 یک چهارم تیوپ +  اکسیدان6%


ترکیب رنگ مو نسکافه ای روشن


رنگ مو نسکافه ای روشن معمولا از ترکیب رنگ های کاراملی و شکلاتی به دست می آید. برای این کار ابتدا باید موهای خود را به پایه 8 برسانید، سپس رنگساژ کنید. برای این کار، 50 میل از رنگ موی کرم کاراملی روشن را با 50 میل رنگ موی بلوند شکلاتی روشن، 180 میل اکسیدان شماره یک و 5 سانت واریاسیون نقره ای ترکیب کرده و روی موها قرار دهید.


ترکیب رنگ نسکافه ای قهوه ای بدون دکلره


اگر ترجیح می دهید که موهایتان را بدون استفاده از دکلره رنگ کنید، راهکاری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به کارتان می آید. برای این کار، بلوند نسکافه ای تیره به شماره 47/6 و بلوند طلایی خیلی روشن به مقدار یک سوم تیوپ را با اکسیدان شماره دو به نسبت 5/1 برابر رنگ مو ترکیب کرده و ابتدا روی ساقه موها قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه، رنگ را به ریشه ها نیز بزنید.

 

ترکیب رنگ مو نسکافه ای

 


ترکیب رنگ مو نسکافه ای کاپوچینو


رنگ مو نسکافه ای کاپوچینو نیز یکی از رنگ های پرطرفدار در میان خانم ها است. برای ترکیب رنگ آن می توانید بلوند نسکافه ای شماره 6 به میزان دو سوم تیوپ، بلوند کاپوچینو شماره 8 به میزان یک سوم تیوپ و واریاسیون نقره ای به میزان 3 سانت را با هم ترکیب کرده و روی پایه 7 دکلره قرار دهید.


نکات مهم درباره رنگ مو ترکیبی

 

در ترکیب دو یا چند رنگ مو با هم، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه مورد نظرتان به دست بیاید. از جمله این نکات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
- هیچ گاه تیوپ های رنگ برندهای مختلف را با هم ترکیب نکنید؛ چون هر کارخانه برای رنگ موهای خود فرمول خاصی دارد و ترکیب رنگ مو از برندهای مختلف باعث می شود در پایان کار با رنگ کاملا متفاوت از آن چه در نظر داشتید، مواجه شوید.
- هیچ گاه رنگ مو با تناژهای مختلف را با هم ترکیب نکنید؛ زیرا موجب ایجاد بی نظمی می شود.
- اگر در ترکیب رنگ موی خود از بیش از دو یا سه رنگ مو استفاده کنید، رنگ مورد نظر از ثبات دلخواه برخوردار نخواهد بود.
- برای ترکیب رنگ مو بهتر است رنگ هایی که اختلاف تن و پایه آن ها زیاد نیست را انتخاب کنید به عنوان مثال، سری سرد در یک پایه مانند C8، A8 و N8 ترکیب مناسبی به حساب می آیند.


نحوه ترکیب رنگ مو بدون نیاز به دکلره

 

تنها کمی دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان و همچنین تطابق آن ها کافیست تا موهای خود را بدون دکلره کردن و آسیب رساندن، بلوند کنید. در صورتی که قبلا مو را لایت کرده اید، می توانید با استفاده از رنگ های اسپیشال، مو را به رنگ مورد نظر در آورید. برای ترکیب رنگ بدون استفاده از دکلره می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:
- چنانچه شخصی قصد دارد موهای خود را بدون استفاده از دکلره 3 درجه روشن تر کند و از طرفی موهای نازکی هم داشته باشد، می تواند با استفاده از اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه، موی خود را 3 درجه روشن تر کند.
- برای روشن شدن موهایی که تنها 1 درجه باید روشن شوند، استفاده از اکسیدان شماره 6 مناسب است و افرادی که قصد دارند 4 تا 5 درجه موهایشان را روشن کنند، اکسیدان شماره 12 برایشان مفید واقع می شود.
- هر چه مو ضخیم تر بود، می توان از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده کرد.
- برخی برندهای معروف، رنگ موهایی به نام اسپیشال بلوند دارند که می توان بدون استفاده از پودر دکلره و اکسیدان مناسب، رنگ مو را تا 6 درجه روشن تر کرد.


نسبت رنگ مو به اکسیدان

 

نسبت ترکیب اکسیدان با رنگ متفاوت است که در ادامه با چند مثال ساده، اصول آن را توضیح خواهیم داد:
- اگر موهایتان به رنگ طبیعی است و تمایل به روشن کردن آن دارید، بهتر است از اکسیدان 9 درصد یا 12 درصد استفاده کنید. برای نحوه صحیح رنگ کردن نیز می توانید به فرمول روی رنگ مو توجه داشته باشید. حتی می توان میزان اکسیدان را نیز کمی افزایش داد. بدین معنی که اگر برای 100 میل رنگ مو، 150 میل اکسیدان نیاز است، می توان این میزان را 175 نیز در نظر گرفت؛ چون هدف ما روشن کردن مو است.
- چنانچه زمینه موی خود را با رنگ های 7 با بالا رنگ کرده اید، می توانید از اکسیدان 9 و 12 درصد استفاده کنید و نسبت آن را طبق فرمول درج شده روی بسته انجام دهید.
- چنانچه زمینه موی شما با دکلره 6 تا 7 پایه روشن شده است، با توجه به رنگساژ مورد نظر در همان پایه می توان از اکسیدان 6 و 9 درصد استفاده کرد.
- اگر زمینه موی شما 8 تا 10 پایه روشن شده است، می توان از اکسیدان 3 یا 6 درصد استفاده کرد.

 

نسبت اکسیدان به رنگ مو در ترکیب



مراقبت های بعد از رنگ کردن مو در منزل

 

اغلب افراد پس از رنگ کردن موها، ترس از آسیب دیدن به موهای خود را دارند که کاملا درست و به جا است. مواد شیمیایی موجود در رنگ موها موجب آسیب به موها می شود؛ اما راهکارهای ساده ای وجود دارد که با به کار گیری آن ها می توانید سلامت مو را حتی در صورت رنگ کردن نیز تضمین کنید.

شستشو با آب سرد

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو رطوبت خود را از دست بدهند و مو مجعد شود. شستشوی موها با آب سرد باعث افزایش رطوبت موها شده و وز آن را کنترل می کند. اگر قادر به شستشوی مو با آب سرد نیستید، می توانید بعد از شستشو با آب گرم، دوش آب سرد بگیرید.

استفاده از نرم کننده های باکیفیت

نرم کننده های مرغوب حاوی سیلیکون هستند که لایه محافظتی روی مو ایجاد کرده و از احتمال بروز آسیب، جلوگیری می کنند. علاوه بر این، مو را از آسیب وسایل گرمایشی مانند سشوار نیز محفوظ نگاه می دارد.

استفاده از ماسک طبیعی

نصف آووکادو رسیده را همراه با یک عدد موز در کاسه ای له کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیفزایید. مواد ترکیب شده را به مدت یک ساعت روی موها قرار داده و سپس با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. بهتر است ماسک را روی تمامی ریشه و ساقه مو قرار دهید و این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید.

مالیدن روغن به موها

برای روغن مالی کردن موها می توان از انواع روغن های زیتون، نارگیل یا جوجوبا استفاده کرد. ابتدا روغن مورد نظر را به مدت چند ثانیه گرم کنید و روی مغز سر به خوبی ماساژ دهید و تا نوک موها پیشروی کنید. اجازه دهید روغن به مدت 45 دقیقه روی موها بماند و سپس با استفاده از شامپوی بدون سولفات، شستشو دهید. این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا موها به خوبی تغذیه و مرطوب شوند.

کاهش استفاده از وسایل گرمایشی

یکی از بهترین راه ها برای کاهش آسیب موهای رنگ شده این است که وسایل گرمایشی مانند اتوی مو و سشوار را یا به طور کلی کنار بگذارید یا کمتر استفاده کنید. استفاده بیش از حد این وسایل می تواند آسیب بسیاری به مو وارد کند. اگر مجبور به استفاده از سشوار شدید، توصیه می کنیم دکمه سرد آن را بزنید و دستگاه را با فاصله 15 سانتی متری از سر نگه دارید.

مراقبت از مو در استخر

کلر موجود در آب استخر، موها را بد رنگ و ضعیف می کند. به همین دلیل بهتر است پیش از رفتن به استخر کلاه بگذارید. همچنین می توانید مقداری روغن نارگیل به موها بزنید تا مانع از رسیدن کلر به موها شود.

در ادامه نمونه کارهایی از بهترین رنگ و مش کاران را برای شما گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد پسند قرار گیرند.

 

نحوه مراقبت از موهای رنگ شده

 

 

رنگ مو نسکافه ای توسط خانم مریم ابراهیم پور

 

هایلایت نسکافه ای زیبا که در تصویر مشاهده می کنید، کاری از خانم مریم ابراهیم پور است. برای این مدل هایلایت بهتر است پایه موها را به 8 برسانید.

 

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکفه ای از سالن آموزشی آرایشی سیمای ماندگار

 

در تصاویر زیر نمونه کارهایی از سالن سیمای ماندگار به مدیریت خانم جعفریانی را مشاهده می کنید.

 

 

نمونه کار رنگ و مش نسکافه ای خانم بحری

 

نمونه دیگری از رنگ و هایلایت زیبا توسط خانم بحری را مشاهده می کنید.

 

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکافه ای توسط خانم بیتا عبداللهی

 

خانم بیتا عبداللهی با داشتن سال ها تجربه در زمینه کار با مواد، یکی از بهترین رنگ و مش کاران هستند که نمونه کارهای ایشان را در ذیل مشاهده می کنید.

 

 

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکافه ای توسط سمیرا جوانمرد

سمیرا جوانمرد نیز یکی دیگر از رنگ و مش کاران جوانی است که سابقه کاری درخشانی دارد. در ادامه با نمونه کارهای ایشان آشنا خواهید شد.

 

 

 

نمونه کار رنگ و مش نسکافه ای توسط خانم سولماز حاتمیان

خانم سولماز حاتمیان نیز یکی دیگر از افراد حرفه ای و باتجربه در زمینه رنگ و مش می باشند که نمونه کار رنگ مو نسکافه ای ایشان را در ادامه خواهید دید.

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکافه ای توسط خانم زهرا کریمی

خانم کریمی یکی از بهترین خدمات رنگ مو را ارائه می دهند که نمونه هایی از آن را در ادامه مشاهده می کنید.

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکافه ای خانم نازنین جعفری

مدل آمبره نسکافه ای زیبایی از خانم نازنین جعفری را مشاهده می کنید.

 

 

نمونه کار رنگ مو نسکافه ای خانم خانم مجنونی

سالن زیبایی شکوفه باران به مدیریت خانم خانم مجنونی نیز یکی دیگر از بهترین انتخاب ها برای انجام رنگ مو نسکافه است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: