دوشنبه 23 مهر 1397 - 14:36:21

جدیدترین نکات رنگ مو و رنگساژ در پاییز 97

 نکاتی درباره رنگساژ و رنساژ مو 

نکاتی مهم درباره رنگ موی پاییزه

 

اصولاً انتخاب یک رنگ مو و رنگساژ مناسب با آن به دقت و توجه فراوانی نیاز دارد؛ زیرا در صورت انتخاب رنگ مو و رنگساژ نامناسب، نه تنها از نظر مالی متضرر خواهید شد؛ بلکه موهای شما نیز با رنگ کردن های مکرر آسیب می بیند. در این مقاله قرار است، شما را با جدیدترین نکات رنگ مو و رنگساژ در پاییز 97 آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

مفهوم رنساژ و رنگساژ مو و انواع آن

رنگساژ یا رنساژ همان رفله های رنگی خاص یا تون رنگی در موهای بی رنگ شده را می گویند. رنگساژ و رنساژکردن مو، اصولاً به صورت موقت، نیمه موقت و دایم صورت می گیرد.


رنساژ موی موقت یک هفته ای

رنگساژ و رنساژ موقت را می توان روی موهای تمیز یا نمدار استفاده کرد. موی رنگساژ یا رنساژ شده، نیاز به آبکشی نداشته و مستقیماً می توان آن را براشینگ کرد.
رنگساژ و رنساژ موی موقت شامل: اسپری ها، موس ها، شامپوهای رنگی و ژله های رنگی است.


نحوه استفاده از رنگساژ یا رنساژ موی یک هفته ای

بعد از شامپوکردن مو و گرفتن آب اضافی آن، مواد رنگساژ را روی کل موها زده و شانه می کشیم تا یکدست روی موها پخش شود. شما میتوانید این مواد را بجای تمامی موها، صرفاً روی نقاط دلخواه بگذارید. بعد از آن موها را سشوار یا میزانپلی کنید. اگر قصد دارید، بعد از تمام شدن شینیون از رنگساژ موقت استفاده کنید، می توانید از مواد و محصولاتی که به این منظور وجود دارد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، برخی از محصولات رنگ موی تقلبی یا بی کیفیت برای رنگساژکردن ممکن است به موهای شما آسیب های جدی وارد کنند؛ بنابراین تنها از محصولات و برندهای معتبر و با کیفیت موجود در بازار استفاده کنید.


رنگساژ و رنساژ موی نیمه موقت سه هفته ای

واریاسیون ها، رنگ های ژله ای، رنگ موی آماده تون آن تون جزء رنگ های نیمه موقت هستند.


نحوه استفاده از رنساژ یا رنگساژ موی سه هفته ای

با رنگ موی موقت کمکی، می توان رنساژ و رنگساژ نیمه موقت انجام داد. برای این کار موهای مش شده نمدار را با اکسیدان 3% یا 6% مخلوط کرده، بگذارید اکسیدان به مدت 1 الی 5 دقیقه روی موها بماند، سپس موها را شسته و اسیدی نمایید. برای رنساژها می توان 3 الی 7 سانتی متر واریاسیون مصرف کرد.

رنگ موی پاییزه


 

رنساژ و رنگساژ موی دایمی

با استفاده از رنگ موهای دایمی موجود در بازار، می توان رنساژ و رنگساژ دایم انجام داد.

 

نحوه استفاده از رنساژ و رنگساژ موی دایمی


بعد از انجام دکلره و بی رنگ کردن موها، آب اضافی مو را گرفته و تیوپ رنگ موی انتخاب شده را با 50 سی سی اکسیدان کرم 3% یا 25 سی سی اکسیدان 6% و 25 سی سی آب مخلوط کرده، روی موهای مش شده یا دکلره شده کامل نمدار ماساژ دهید و بعد از مکث 5 الی 15 دقیقه موها را آبکشی نموده و از یک شامپو اسیدی استفاده نمایید.
توجه: پایه دکلره و رنگ موی انتخابی، غلظت رنگ مو تعیین کننده مدت مکث رنساژهای مش و رنگساژهای مو است .


رنگ و اکسیدان مناسب رنساژ مو

 در رنگ موهایی که به مقدار مساوی مخلوط می شوند، میزان رنگ مو در رنساژ معمولاً یک سوم یا یک چهارم تیوپ می باشد.


انتخاب اکسیدان کرم

رنساژ موی دکلره شده را می توان با اکسیدان 5% یا 3% یا 10حجمی انجام داد. چنان چه اکسیدان 10 حجمی نداشتید، می توانید از اکسیدان 20 حجمی که به همان اندازه با آب ترکیب می شود و ضعیف می گردد، استفاده نمایید.


چطور رفله های نامطلوب ناشی از بی رنگ نمودن مو را از بین ببریم؟


-برای موهایی که زمینه آن زرد باشد، بهتر است با استفاده از رنگ خاکستری موها را رنگ نمایید. رنگ موی حاصل از آن زیتونی است. (به علت دارابودن ته رنگ آبی)
- همچنین می توان از رنگ مویی که تونالیته سرد دارد، استفاده کنید؛ مانند: رنگ موی خاکستری، دودی و زیتونی روی زمینه زرد. زیرا رنگ موی سرد تون آبی داشته و هریک از آن ها می تواند برای دیگری جایگزین باشد.
-با ترکیب رنگ موی طبیعی با فانتزی، می توانید از میزان فانتزی بودن رنگ موی خود بکاهید و با افزایش واریاسیون همان رنگ موی فانتزی را بدست آورید.
-رنگ موی طبیعی قابل ترکیب با تمام رنگ ها است. در واقع می توان، تمام رنگ موها را با هم ترکیب کرد؛ منتها لازمه آن شناخت آرایشگر از قانون ترکیب انو
اع رنگ مو با یکدیگر است. امیدواریم شما علاقمندان با خواندن این مطلب با جدیدترین نکات رنگ مو و رنگساژ در پاییز 97 بهتر آشنا شده باشید.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: