پنجشنبه 13 دی 1397 - 10:19:29

اقدامات لازم جهت جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن

برای جلوگیری از هوا گرفتن ناخن چه کنیم؟
روش اصولی کاشت ناخن جهت پیشگیری از هوا گرفتن

 

 


اگر کار کاشت ناخن انجام می دهید، احتمالا تاکنون برایتان پیش آمده که از مشاهده هوا در زیر ناخن های مشتری خود شوکه شده باشید. هوا گرفتن ناخن بنا به چند دلیل رخ می دهد که در ادامه این مطلب از وب سایت رژلب به طور کامل راجع به اقدامات لازم جهت جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن صحبت خواهیم کرد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که بین تیپ و ناخن هیچ گونه حباب یا هوایی وجود نداشته باشد.

 

روش صحیح انجام زیرسازی کاشت


پیش از کاشت باید مانیکور خشک انجام شود. کوتیکول ها را با استفاده از سوهان شنی عقب زده و پوست های اضافی را با نیپر کات کنید. سپس سطح ناخن را با استفاده از سوهان دستی یا سوهان کاغذی خط و خش بیندازید تا حدی که براقیت صدف کامل از بین رفته و پس از آن کلینزر بزنید تا چربی ناخن به طور کامل گرفته شود. گرده ها را با کمک شوت تمیز کنید.

 

 

تا خشک شدن پرایمر از مواد گذاری اجتناب کنید


ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که پرایمر تا 20 دقیقه پس از تماس با ناخن، اثر خود را خواهد گذاشت. بعد از زدن ضد قارچ، پرایمر بزنید و از اولین ناخن، شروع به مواد گذاری کنید. بعد از اتمام ناخن پنجم، به سراغ دست بعدی رفته و به ترتیب از ضد قارچ شروع کرده و پس از پرایمر، مواد گذاری کنید.
توصیه می شود از پرایمر فری اسید استفاده کنید. اما برای افرادی که دارای صدف چرب هستند یا سر و کار بسیاری با آب دارند، مثل خانم های خانه دار، کسانی که غرق نجات هستند یا در محیط بهداشتی و آزمایشگاهی کارمی کنند، بهتر است از پرایمر اسیدی استفاده شود.
از صدف براق و جنس موی افراد می توان به چرب یا معمولی بودن ناخن افراد پی برد. ترجیحا 2 میل آخر پرایمر را استفاده نکنید؛ به دلیل آن که به مرور زمان گرده هایی که به قلم پرایمر می چسبند، داخل ظرف ته نشین شده و موجب غلیظ شدن آن می شوند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پیش از مصرف، به هیچ عنوان ظرف حاوی پرایمر را تکان ندهید.

 

مواد را خمیری بردارید


پیش از آن که قلم را به پودر بزنید، چند بار داخل گوده لیکویید فشار دهید و بچرخانید تا هوای بین موهای قلم گرفته شود. نسبت لیکویید و پودر باید مناسب باشد؛ به طوری که مواد خیلی شل یا خیلی سفت نباشند.
زمانی که مواد شل باشند، بدین معنی است که لیکویید را بیشتر از پودر برداشته اید. مواد شل خیلی راحت به کوتیکول چسبیده و موجب هوا گرفتن ناخن می شوند. برعکس، مواد سفت نیز از لیکویید کم حکایت دارد و از آن جایی که تمام دانه های پودر با لیکویید ترکیب نشده اند، به طور کامل روی صدف نمی خوابند و هوا گرفتن را پدید می آورند.
بهتر است توپ مواد را به طور مستقیم در ریشه قرار ندهید؛ بلکه کمی بالاتر از سطح ریشه بگذارید و با استفاده از نوک قلم اشکی به سمت ریشه هول دهید. سپس با حفظ فاصله میلی متری، مواد را با استفاده از کمر قلم به طور ضربه ای را روی صدف پخش کنید. در آخر با قلم تمیزی که به لیکویید آغشته است، دور کار را تمیز کنید تا مواد موجود در ریشه و کناره های کار برداشته شود.

 

 

انجام اصولی و درست دورگیری مواد


بهتر است دورگیری مواد کاملا درست و اصولی انجام شود. در صورتی که مواد به کوتیکول چسبیده باشد، پس از گذشت 24 ساعت که رشد طبیعی ناخن آغاز می شود، مواد بلند شده و هوا گرفتن ناخن روی می دهد. انتخاب سر سوهان مناسب به شما کمک می کند تا دورگیری به درست ترین شکل خود انجام شود.
سعی کنید فشار دست به قلم سوهان برقی خیلی ملایم و کنترل شده صورت گیرد تا حجم زیاد مواد، یک دفعه برداشته نشود. دورگیری یک بار با سوهان برقی انجام شود و بار دیگر با استفاده ار سوهان دستی. زمانی که کار دورگیری به اتمام رسید، مواد باید نیم میل با کوتیکول فاصله داشته باشند.

امیدواریم مطلب اقدامات لازم جهت جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن مورد پسندتان واقع شده باشد. چنانچه تجربه ای از کاشت ناموفق ناخن یا هوا گرفتن آن دارید، خوشحال می شویم آن را از قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: