سه شنبه 21 بهمن 1399 - 16:42:20

رنگ کردن ابرو در خانه

 

نکات رنگ کردن ابرو

ساخت رنگ ابرو طبیعی در خانه

 

آموزش رنگ کردن ابرو در خانه

 


رنگ کردن ابروها می تواند تغییرات مثبت و شگرفی در چهره ایجاد کنند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کار را در خانه انجام دهند تا در وقت و هزینه های خود صرفه جویی به عمل آورند. از طرفی، رنگ کردن ابرو در خانه نیاز به دانستن نکاتی دارد که رعایت آن ها در سلامت هر چه بیشتر پوست و ابروها تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به آموزش رنگ کردن ابرو در خانه بپردازیم. با ما همراه باشید.


آماده کردن ابروها برای رنگ کردن


قبل از رنگ کردن ابرو در خانه بهتر است چند نکته را مد نظر داشته باشید. هماهنگی رنگ ابرو با رنگ مو بسیار حائز اهمیت است. بدین معنی که اگر رنگ موهای شما روشن است، توصیه می کنیم از رنگ تیره تر برای ابرهای خود استفاده نمایید. برعکس، اگر موهای تیره دارید، بهتر است رنگ ابروهای خود را کمی روشن تر در نظر بگیرید. به طور کلی، بهتر است میزان کنتراست رنگ ابرو و رنگ مو حدود دو درجه روشن تر یا تیره تر باشد. نکته دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، تراکم ابروها است؛ اگر ابروهای شما از میزان تراکم بالایی برخوردار نیست و به اصطلاح بسیار محو می باشد، توصیه می کنیم از رنگ تیره استفاده نمایید.


نکات مهم در مورد رنگ کردن ابرو در خانه


- رنگ کردن ابرو در خانه نیاز به استفاده از رنگ مخصوص ابرو دارد. استفاده از رنگ مو به جای رنگ ابرو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از آن جایی که رنگ ابرو در تماس مستقیم با پوست صورت قرار دارد، رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت است.
- انجام آزمایش پچ را فراموش نکنید. این آزمایش به اطلاع از حساسیت های پوستی شما کمک بسیاری می کند. کافیست مقدار اندکی از رنگ ابرو را روی قسمت داخلی مچ یا بازو قرار دهید و کمی صبر کنید. سپس شستشو داده و دو روز صبر کنید تا ببینید آثار حساسیت روی آن نمایان می شود یا خیر. اگر هیچ گونه تحریکات پوستی روی این مناطق مشاهده نشد، می توانید با خیال راحت نسبت به مصرف رنگ ابرو اقدام نمایید.
- سعی کنید ابتدا ابروها را رنگ کرده و سپس آن را اصلاح نمایید. چنانچه ابتدا ابروها را اصلاح و سپس رنگ کنید، احتمال بروز التهاب، قرمزی و سوزش چند برابر خواهد شد.
- قبل از قرار دادن رنگ ابرو، از تمیز بودن مناطق اطمینان حاصل نمایید. برای این کار می توانید از یک پنبه مرطوب استفاده کنید. صبر کنید ابروها کاملا خشک شده و سپس آن ها را رنگ کنید.
- برای جلوگیری از رنگی شدن پوست اطراف ابرو، با استفاده از یک پنبه آغشته با وازلین نواحی مورد نظر را پوشش دهید. مراقب باشید تارهای ابرو به وازلین آغشته نشوند.

 

 

رنگ کردن ابرو در خانه


چگونه می توان ابروها را در خانه رنگ کرد؟


برای رنگ آمیزی ابرو در خانه، راهکارهای سریع و راحتی وجود دارد که در ادامه به آموزش آن ها خواهیم پرداخت.
برای رنگ کردن ابرو در خانه به یک عدد برس ریمل تمیز، کیت رنگ ابرو، پد پنبه ای، وازلین، پاک کننده یا تونر نیاز خواهید داشت. ابتدا ابروها را به خوبی برس بکشید. در صورت استفاده از وازلین، دقت کنید تارهای ابرو به آن آغشته نشود. سپس کیت رنگ ابروی مورد نظر را باز کنید. به مقدار مساوی از رنگ ابرو و اکسیدان را در ظرف مخصوص ریخته و ترکیب کنید. قوام به دست آمده از این ترکیب باید غلیظ باشد. با استفاده از قلموی مخصوص، رنگ ابرو را از قسمت داخلی ابرو شروع به گذاشتن کنید و آن را تا امتداد آن ادامه دهید. تمام قسمت های ابرو باید به رنگ آغشته شده باشند.
به دستورالعمل درج شده روی کیت رنگ ابرو توجه داشته باشید. معمولا مدت زمان مکث رنگ ابرو حدود 10 تا 20 دقیقه است. پس از این مدت، رنگ را با استفاده از پد پنبه ای از روی ابروها پاک کنید. در نهایت نیز ابروها را شستشو دهید.


رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی


اگر به هر دلیلی تمایل به رنگ کردن ابروهایتان با مواد شیمیایی ندارید، می توانید از مواد طبیعی استفاده نمایید. مواد بسیاری در طبیعت وجود دارد که می توانید از آن ها برای رنگ کردن ابروهایتان کمک بگیرید و در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ کردن ابرو با قهوه

قهوه برای رنگ کردن ابروها عالی است. رنگ آمیزی ابروها با قهوه، درست مانند نوشیدن آن راحت و سریع است. برای این کار به پودر قهوه، پودر کاکائو، روغن نارگیل، عسل و قلمو نیاز خواهید داشت.
دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را به همراه یک قاشق چایخوری پودر کاکائو در یک کاسه ترکیب کنید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید. اجازه دهید ترکیب مورد نظر حدود 5 دقیقه به حال خود بماند.
ابروهای خود را برس بکشید. از آن جایی که تمامی مواد طبیعی هستند، پوست اطراف ابرو را لکه دار نخواهند کرد؛ بنابراین نیازی به استفاده از وازلین نخواهید داشت. ترکیب به دست آمده را با احتیاط از گوشه داخلی ابروها شروع به گذاشتن کرده و آن را تا امتداد آن ادامه دهید. رنگ ابروی طبیعی باید حدود 20 الی 30 دقیقه روی ابروها بماند. سپس با استفاده از یک تکه پنبه مرطوب، شروع به برداشتن آن از روی پوست کنید.
استفاده از رنگ ابروی طبیعی برای افرادی که دارای حساسیت های پوستی هستند، بسیار مفید واقع می شود. چرا که احتمال بسیار بسیار اندکی وجود دارد که قهوه و سایر مواد طبیعی، فولیکول های مو و پوست صورت را ملتهب کند. علاوه بر این، مخلوط روغن نارگیل و عسل نیز کمک شایانی به تسکین پوست خواهد کرد.

 

آموزش رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی

 

رنگ کردن ابرو با حنا

قرن هاست که مردم از حنا برای رنگ کردن موهای سر و بدن خود استفاده می کنند. جالب این که می توان از حنا برای رنگ کردن ابروها نیز استنفاده کرد. اما از آنجایی که حنا رنگ موها را به نارنجی و حنایی تبدیل می کند، بهتر است برای افرادی که دارای موهای مایل به قرمز و حنایی هستند مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر موهای شما به هر رنگ دیگر است و دوست دارید برای رنگ کردن ابروهایتان از حنا استفاده کنید، هیچ محدودیتی در انجام این کار نخواهید داشت. برای رنگ کردن ابروها با حنا به مقداری پودر حنا، کمی آب، وازلین و قلمو احتیاج خواهید داشت.
دو قاشق غذاخوری پودر حنا ارگانیک را در یک کاسه ریخته و کمی آب به آن اضافه نمایید. قوام حنا باید کمی سفت باشد و نباید چکه کند. مقداری پنبه را به وازلین آغشته کرده و روی پوست اطراف ابرو بمالید تا از رنگی شدن آن خودداری کرده باشید. به خاطر داشته باشید که تارهای ابرو نباید به وازلین برخورد کند؛ زیرا ممکن است باعث جلوگیری از فرآیند رنگ آمیزی شود.
با استفاده از قلمو، مواد حنا را روی قسمت داخلی ابروها قرار داده و تا امتداد ابروها ادامه دهید تا کل نواحی ابرو به مواد آغشته شود. توجه داشته باشید که حنا بلافاصله در مجاورت هوا، خشک و پوسته پوسته می شود. برای جلوگیری از این پیشامد، یک تکه پلاستیک روی ابروهای آغشته به حنا قرار دهید و هرگونه حباب هوایی که ممکن است شکل گرفته باشد را از بین ببرید.
برای این که رنگ ابروهای زیبا داشته باشید، بگذارید حنا به مدت 3 ساعت روی ابروها بماند. پس از گذشت این مدت زمان، پلاستیک ها را برداشته و ابروها را با شامپو بچه شستشو دهید تا باقی مانده مواد از روی پوست به خوبی پاک شود.

 

رنگ کردن ابرو با مداد، ژل و پودر

 

ممکن است تمایلی به استفاده از رنگ های شیمیایی و طبیعی نداشته باشید. خوشبختانه در این صورت هم راهکاری مقابل رویتان قرار دارد. می توانید برای رنگ کردن ابروها از مداد ابرو، ژل و پودرها استفاده نمایید. امروزه تنوع بسیاری از محصولات ابرو در بازار موجود است که شما را برای یک رنگ ابروی موقت یاری می رسانند. سایه های ابرو نیز بهترین گزینه هستند. کافیست قلم مخصوص را به مقداری سایه آغشته کرده و روی تارهای ابرو بکشید تا به رنگ مورد نظر تبدیل شود. برای حالت دادن به ابروها نیز می توانید از مداد ابرو استفاده نمایید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: