یکشنبه 04 آذر 1397 - 09:55:58

ماسک مو چه تفاوتی با ویتامینه مو دارد؟


 

تفاوت ویتامینه مو با ماسک مو

بهترین ماسک مو چیست؟

 

 

 

 

همه ما دوست داریم موهای زیبا و درخشانی داشته باشیم، در این مقاله از سایت آرایشی رژلب می خواهیم، برایتان توضیح دهیم که ماسک مو چه تفاوتی با ویتامینه مو دارد؟ همچنین می خواهیم، ویژگی های یک ماسک موی خوب را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

ویژگی ویتامینه چیست؟

موها در اثر استفاده مکرر از مواد شیمیایی از قبیل (فر، صاف ، دکلره و حتی شامپوهای قوی) ضعیف و شکننده شده و یا به دلیل عوارض گوناگون دچار ریزش می شود. به هر دلیل هنگامی که مو ضعیف شود، لازم است با مواد تقویتی گیاهی یا شیمیایی معالجه شوند و موها سلامتی خود را به دست آورند. دقت کنید، اگر علت ریزش مو ارثی و پیری باشد، با ویتامینه ریزش موها درمان نخواهد شد، بلکه باید از طریق ماساژ و تسریع جریان خون در زیر پوست سر، کم شدن موها را به تأخیر انداخت، محافظت کننده های مو به صورت ترمیم کننده مو و نرم کننده موجود هستند. ترمیم کننده ها با ورود به کورتکس، قسمت های آسیب دیده مو را به طور موقت ترمیم می کنند و باعث تقویت موها می گردند. نرم کننده ها باعث حفظ رطوبت موها شده و الکتریسیته ساکن موها را کاهش داده و سبب درخشندگی موها می شوند. مهم ترین ویژگی ویتامینه، فرم دهی و افزایش مقاومت مواد در برابر عوامل خارجی است. ماده تشکیل دهنده ویتامینه B5 است. 

 

 ویتامینه مو همراه با ماساژ حرفه ای

هنگامیکه می خواهید همراه با ویتامینه نمودن مو، پوست سر را ماساژ دهید، ویتامینه را روی ریشه موها زده و با انگشتان به حالت آرام و دورانی پوست سر را ماساژ دهید، زمان ماساژ مراقب باشید ناخن ها به پوست سر آسیب نرساند.

 

طریقه مصرف ویتامینه مو

موها را با یک شامپو ملایم و مناسب قبل از مصرف ویتامینه باید تمییز کنید، زیرا زمانی که موها تمیز باشد، ویتامینه روی موها اثر می کند. سپس موها را به 4 قسمت تقسیم بندی کنید. در انتها، مواد ویتامینه را از پشت سر، روی موی تمیز و نم دار به موها بزنید.

 

 

 

فواید ویتامینه مو

 

انواع مواد ویتامینه

همانطور که گفته شد قبل از انجام ویتامینه، موها را شامپو کرده و آب اضافی موها را بگیرید. ویتامینه های مو به صورت گیاهی یا شیمیایی در بازار موجود است و در تیوپ های مختلف به صورت کاسه ای عرضه می گردد. اگر از ویتامینه های تیوپی استفاده می کنید؛ یک تیوپ برای چهار بار ویتامینه موی آقایان و برای دوبار ویتامینه موی خانم ها کافیست. مقدار مورد نیاز ویتامینه را در یک ظرف غیر فلزی با آب ولرم مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. مواد را به چهار قسمت تقسیم کرده و از پشت سر از ریشه تا ساقه موها را به ویتامینه آغشته کنید. ماساژ داده و مکث کنید. ماساژ موها باید به حالت دورانی بوده و پوست و موی سر کشیده نشود. زمان مکث روی سر کلاه پلاستیکی گذاشته و زیر سشوار کلاهی یا دستگاه بخار قرار داده و 20 دقیقه مکث کرده ، سپس آب کشی کنید.

 

ویتامینه موی خشک، چرب و معمولی

ویتامینه در انواع مختلف مخصوص موهای چرب ، موهای خشک، موهای رنگ شده، موهای دکلره، فر و صاف وجود دارد.

 

 

ویتامین مخصوص موهای چرب

در مواقعی که موها چرب بوده و بر اثر چربی ، دچار شوره و چربی غلیظ شده است و ممکن است، حتی دچار ریزش شود، بنابراین بهتر است، از ویتامینه مخصوص موهای چرب استفاده کنید. ویتامینه مخصوص موهای چرب از ریزش موها جلوگیری کرده، کار غدد چربی را تنظیم می کند و باعث تحریک غدد چربی نمی شود. ویتامینه موهای چرب دارای لانوین، کامومیل، کلسترول و لیسیتین است و به موها جلوه خاصی می دهد. هم چنین دارای ویتامین F ، A، B3 ،B5 و مواد مغذی و هورمون است و باعث رشد موها نیز می شود.

 

ویتامینه مخصوص موهای خشک

در مواقعی که موهای طبیعی در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باد، گرد و غبار، خشک و شکننده شده، کدر و وز و یا موخوره شود و یا این که در اثر استفاده از مواد شیمیایی مثل فر ، رنگ، دکلره یا براشینگ های مکرر خشک و شکننده شود از ویتامینه مخصوص موهای خشک استفاده نمایید. ویتامینه موهای خشک، موخوره را از بین برده و باعث تقویت موها می شود. این ویتامینه موها را براق نموده و کدری و وز موها را درمان می کند. ویتامینه مخصوص موهای خشک، دارای مواد مؤثر لانولین، لیستین و کلسترین و حاوی ویتامین A و D می باشد. عامل جلوگیری از شوره خشک و موخوره، لانولین موجود در این ویتامینه است.

 

 

ویتامینه کردن موهای رنگ شده

برای ویتامینه نمودن موهای رنگ شده از یک شامپوی محافظ رنگ مو استفاده کنید و موها را شست و شو دهید. ماسک مو یا کرم تقویت کننده را به موها زده و موها را ماساژ دهید. پس از مکث کافی که در بروشور مواد ذکر شده موها را با آب ولرم آب کشی کنید. این مواد به موهای رنگ شده رطوبت رسانده و کوتیکول موها را بازسازی می کند و موجب براق شدن موهای رنگ شده می شود.

 

 

 ویتامینه کردن موهای بیش از حد خشک

ویتامینه موهای خشک را مانند موهای رنگ شده انجام دهید. امّا بعد از آب کشی و قبل از خشک کردن موها مقداری مواد ویتامینه را برداشته و به موها زده و ماساژ دهید. سپس موها را خشک نمایید. این کار موها را نرم کرده و مانع خشک شدن موها می گردد.

 

 ویتامینه کردن موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده، موهایی هستند که کوتیکول آنها تخریب شده است، برای بازسازی این موها از آمپول های بازسازی کننده استفاده نمایید. بدین منظور با شامپوهای مخصوص، موهای آسیب دیده را بشویید. سپس موها را آب کشی کرده و آمپول بازسازی کننده را روی سر زده و پخش کنید ، با نوک انگشتان موها را ماساژ دهید و با آب ولرم موها را آب کشی کنید.

 

 

 

خرید ماسک مو

 

 

ترکیب ویتامینه های مخصوص موهای خشک و چرب

عمل ویتامینه را روی موهای رنگ و دکلره شده و هم چنین موهایی که پیاز آن ها خشک و شکننده و یا ضعیف شده باشد، انجام می دهیم. یک دوم ویتامینه مخصوص موهای خشک را با یک چهارم ویتامین مخصوص موهای چرب و آب باهم ترکیب نموده، روی موها زده و خوب ماساژ دهید. روی موها را با کلاه پلاستیکی پوشانده و برای اینکه ویتامینه، بهتر جذب موها شود، می توان از یک سشوار یا دستگاه بخار استفاده نمود.

 

 

ویتامینه موهایی که پوست سر سوزش و خارش دارد

ترکیب ویتامینه مخصوص موهای چرب و موهای خشک، برای این افراد مناسب است. افرادی دچار این بیماری می شوند که دارای پوست های حساس هستند. برای درمان این افراد باید از ترکیب دو ویتامینه، بعد از هر استحمام استفاده کرده و تا بهبودی کامل پدید آید. ترکیب ویتامینه برای موهایی که پیاز آن ها ضعیف شده و یا در اثر رنگ و دکلره خشک و شکننده شده اند نیز مناسب می باشد. برای ترکیب ویتامینه یک دوم ویتامینه مخصوص موهای خشک را با یک چهارم ویتامینه مخصوص موهای چرب ترکیب کنید و به آن آب اضافه نموده و خوب هم بزنید. سپس روی موها زده و خوب ماساژ دهید. کلاه پلاستیکی گذاشته و از سشوار یا دستگاه بخار استفاده کنید.

 

آمپول های تقویتی

از جمله ی محصولات ویتامینه موها آمپول های تقویتی است و نحوه ی مصرف آن ها طبق بروشور می باشد. برای معالجه خشکی، شکنندگی و ریزش موها، می توان از آمپول های تقویتی استفاده نمود. این آمپول ها ترکیبی از اسید آمینه و ویتامین 2H است که فعالیت سلول های پوست سر، غدد چربی اطراف ریشه مو را متوقف می کند.

 

مواد مصرفی و ابزار کار

پیش بند، حوله، کلاه پلاستیکی، برس، کاسه، انواع کرم های ویتامینه مخصوص موهای خشک و چرب ، رنگ شده و ...

 

ویتامینه کردن مو با روش و مواد سنتی

گزنه

جوشانده و خیسانده ریشه گیاه گزنه در الکل به صورت یک لوسیون بوده که در رشد موی سر تأثیر داشته و مانع ریزش موها شده و شوره سر را از بین می برد. مخلوط ریشه گیاه و الکل را به مدت 5 روز در مجاورت گرمای خورشید قرار داده و زمان مصرف 3 قاشق سوپ خوری از آن را در یک بطری آب ریخته و مصرف کنید.
توجه: زمان مالیدن لوسیون به موها نباید محلول را زیاد روی پوست سر ماساژ داد، زیرا ماساژ شدید سبب ریزش موهای ضعیف می گردد.

 

شست و شوی موی سر قبل از شروع کار

دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری الکل طبی مخلوط کرده و با هم زن خوب هم بزنید تا اجزای آنها باهم ترکیب شوند، سپس مواد را روی موهای خود بمالید.

 

نحوه شست و شوی موی سر، پس از استفاده ویتامینه


بعد از مکث لازم کلاه پلاستیکی را برداشته و مجدداً ماساژ داده و موها را با آب ولرم آب کشی نمایید. با حوله خشک کرده و از هیچ مواد شوینده ای روی آن استفاده نکنید. هم چنین برای خشک کردن کامل موها از سشوار هم استفاده نکنید. طول درمان مو با ویتامینه حداقل 6 ماه است. ویتامینه را حداکثر 3 بار در هفته استفاده کنید  و برای جذب بهتر آن 3 الی 5 دقیقه موها را ماساژ داده و از دما و بخار در جذب بهتر مواد بهره بگیرید. دقت کنید ویتامینه در بخار حمام نتیجه بهتری می دهد. نکات زیر را در مورد ویتامینه موها رعایت کنید:

 بعد از ویتامینه موهای خشک و قبل از خشک کردن موها ، دست ها را به مواد ویتامینه آغشته کرده و به موها بزنید و ماساژ دهید.

 برای موهای آسیب دیده از آمپول بازسازی کننده استفاده نمایید.

 برای افرادی که دچار خارش و سوزش سر هستند از ترکیب ویتامینه مخصوص موهای خشک و چرب استفاده می شود.

 یک دوم ویتامینه موهای خشک با یک چهارم ویتامینه مخصوص موهای چرب ترکیب و برای افرادی که پیاز موهایشان ضعیف شده یا در اثر دکلره و استفاده از مواد شیمیایی خشک شده است، مصرف کنید. برای ماساژ حرفه ای پوست سر ویتامینه را به ریشه ی موها زده و به حالت دورانی با انگشتان ماساژ دهید.


 

 

ماسک مو چیست؟

ماسک مو، سبب تقویت ساقه موها شده و موها را نرم و لطیف می کند. استفاده از ماسک مو بعد از شامپو کردن موها طبق دستور شرکت سازنده می باشد.

 

مزیت استفاده از ماسک مو


حفظ رطوبت مو و جلوگیری از موخوره یکی از مزایای ماسک مو می باشد. برای بازسازی ساختار موهای رنگ شده و حفاظت از موها در برابر اشعه خورشید و تثبیت رنگ مو و ایجاد درخشندگی در موها از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده می توان استفاده نمود. رطوبت رسانی به موهای آسیب دیده و تقویت و ترمیم ساقه مو و هم چنین جلوگیری از سستی و موخوره موها و ایجاد درخشندگی و حالت پذیری در موها با استفاده از ماسک مخصوص موهای آسیب دیده امکان پذیر است.

 

استفاده از مواد محافظ

قبل از قرار گرفتن موها در معرض نور آفتاب می توان از تونیک ها و ماسک های مخصوص مو جهت محافظت از موها در مقابل آفتاب استفاده کرد، برای جلوگیری از واکنش های مختلف پوست سر سالم می توان از روغن ها مخصوص که سبب درمان شوره خارش و تحریکات پوستی می شود، استفاده نمود زیرا واکنش های مختلف پوست سر سالم به کمبود محافظت از لایه هیدرولیپیدی نرمال بستگی دارد . استفاده از ماسک های آب رسان به خاطر پ هاش اسیدی که دارند هرگونه بقایای اکسید کننده و بازی را از بین می برند و سبب پاکسازی سطح موها بعد از رنگ و دکلره می شوند این نوع ماسک ها را برای درخشندگی ثبات موها به مدت 5 الی 15 دقیقه روی موها زده و زمان استفاده موها باید تمیز و شسته باشند، بعد از مکث لازم موها را آب کشی می نماییم.

 

ماسک مو وال وار

ماسک مو وال وار علاوه بر خواص ضد ریزش به بازسازی و تغذیه‌ی پیاز مو کمک می‌کند. این ماسک نرم کننده در حجم 1000 میلی لیتر و مناسب انواع موها است و به دلیل داشتن پروتئین می‌تواند با قدرت، ساقه‌‌ی موی آسیب دیده را بازسازی کند. این ماسک، قبل از شانه کردن و یا سشوار کشیدن به راحتی گره‌های مو را باز می‌کند. نحوه‌ی استفاده از این محصول پس از شامپو کردن و در حمام است و باید ماسک مو بین 5 تا 10 دقیقه  بر روی مو باقی بماند و سپس موها آبکشی شود.

 

 

 

بهترین مارک ماسک مو

 

مواد تشکیل دهنده ماسک مو وال وار


ماسک تغذیه و نرم کننده مو وال وار، حاوی روغن بادام، آلوئه ورا و جوانه گندم می باشد.

 

خواص ماسک مو وال وار


پروتئین و جوانه گندم موجود در ماسک مو وال وار،  موها را از ریشه تا نوک ساقه به طور کامل تغذیه می کند و زبری، خشکی و وزی مو را از بین می برد. این محصول حالت پذیری مو را افزایش می دهد و ظاهر مو را نرم و درخشان می کند.

 

روش صحیح استفاده از ماسک مو

 

برای داشتن موهای تمیز و فاقد چربی مراحل زیر را دنبال کنید. در ابتدا موها را با آب ولرم یا سرد خیس کنید تا موها راحت تر شامپو شوند. پوست سر را با شامپو ماساژ دهید. این کار همزمان با اینکه موها را تمیز می کند، جریان خون در پوست سر را افزایش می دهد که باعث تقویت مو می شود. موها با یک یا دو بار شامپو زدن تمیز می شوند. بیشتر از این شامپو موها را خشک  و آسیب پذیر می کند. اگر بار اول شامپو کف نکرد، دوباره شامپو بزنید تا موها کاملاً تمییز شوند. موها را آبکشی کنید. دقت کنید که کف روی سر باقی نماند؛ زیرا در غیر این صورت پوست سر شوره می زند و زود چرب می شود. بعد از شستشو با شامپو و گرفتن آب اضافه موها، ماسک مو را به ساقه های مو بزنید و ماساژ دهید. اجازه دهید که ماسک مو برای 5 تا 10 دقیقه روی ساقه موها باقی بماند، سپس با آب ولرم بشورید و در آخر جهت بسته شدن کوتیکول مو، با آب سرد آبکشی کنید. استفاده از ماسک مو 1 تا 22 بار در هفته توصیه می شود. استفاده بیش از حد از ماسک مو باعث ریزش موها می شود.

 

روش استفاده ماسک برای موهای خشک و شکننده

افرادی که موهای بسیار خشک و زبر دارند، می توانند بعد از شستشو، ساقه مو را به ماسک مو وال وار آغشته کنند و کلاه پلاستیکی روی موها قرار دهند. کلاه پلاستیکی را حدود 5 دقیقه زیر باد گرم سشوار بگیرید، 5 دقیقه در همان حالت بمانید. سپس در دو مرحله یکبار با آب ولرم و در انتها مو را با آب سرد آبکشی کنید. روغن بادام و آواکادو موجود در ماسک مو وال وار نقش یک آبرسان کامل را برای موهای شما انجام می دهد و لطافت و تازگی از بین رفته را به موها بر می گرداند.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

 ماسک مو چه تفاوتی با ویتامینه مو دارد؟

باتوجه به مطالبی که گفتیم به این نتیجه می رسیم که ماسک مو برای انواع موها پس از فرایند رنگ گذاری روی مو مناسب است؛ امّا ویتامینه مو پیش از ماسک مو برای موهای رنگ شده مصرف می شود و برای تمامی موها کاربرد دارد.

 

 

تلفن فروش محصولات وال وار


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 05 آذر 1397 - 22:24:54
چقد خوب که برای موهای خشک هم گفتین عالیه بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: